R5 GTT k-tec
-
Niet mijn ding, maar mooi dat je het weer oppakt Danny
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Heb je die bumper van Toine gekocht?
Ik ben er tijdens de bouw van m'n 5 ook druk naar op zoek geweest maar uiteindelijk toch de originele bumper aangepast
Ik ben er tijdens de bouw van m'n 5 ook druk naar op zoek geweest maar uiteindelijk toch de originele bumper aangepast

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
toine heeft de hele boel toch half vorig jaar compleet verkocht? en vervolgens stond de maxi ergens in braband ook alweer te koop.tutuur schreef:Heb je die bumper van Toine gekocht?
Project: GTT Blue Sport
Toine bood op de openingsmeeting zo'n bumper aan met 1 hoek er uit 

-
- Car: GTT
tutuur schreef:Toine bood op de openingsmeeting zo'n bumper aan met 1 hoek er uit
dit was inderdaad ooit de bumper van toine

Heb er over na gedacht maar hij vroeg er imo veel te veel voor!
-
tutuur schreef:Heb er over na gedacht maar hij vroeg er imo veel te veel voor!
mwa vond wel meevallen

-
smaken verschillen gelukkig en tja of het mooi word zie ik pas als ik het monteerMartijn Kool schreef:Niet mijn ding, maar mooi dat je het weer oppakt Danny

-
Zo morgen even een aanhanger voor met spulletjes voor de GTT ophalen
daarna gaat ie naar een andere schuur waar ie naast een GTT coupe 1.7T racer gezet word en gaan we hem goed lopend maken.

daarna gaat ie naar een andere schuur waar ie naast een GTT coupe 1.7T racer gezet word en gaan we hem goed lopend maken.
-
Zo vanmorgen vroeg op stap gegaan en met als resultaat dat ik omhalf 2 thuis kwam met een aanhangertje vol met een 480Turbo blok met alles voor een ombouw
willeon nog bedankt ervoor 
en tja met dit kl*teweer kun je toch niks dus maar meteen alle elektronica en onodige steunen en versnellingsbak gedemonteerd
Deze week de kabelboom maar eens pas maken voor op de GTT

en tja met dit kl*teweer kun je toch niks dus maar meteen alle elektronica en onodige steunen en versnellingsbak gedemonteerd

Deze week de kabelboom maar eens pas maken voor op de GTT

-
Succes! 

-
mischien haal ik nu dingen door elkaar
of heb ik nu de verkeerde voor me..
maar er lag toch al een 1.7t in deze 5??
kan me herinneren dat wel eens bij een crs grasveldmeeting bij deze gtt
heb staan kijken.
of heb ik nu de verkeerde voor me..
maar er lag toch al een 1.7t in deze 5??
kan me herinneren dat wel eens bij een crs grasveldmeeting bij deze gtt
heb staan kijken.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
die lag er ook in 

-
Zo de 2 stukken kabelboom weer aan elkaar gesoldeerd, morgen alles nog keertje nalopen en netjes isoleren zodat ie misschien aankomend weekend al in de GTT gebouwd kan worden,
Maar eerst nog uitzoeken op welke kleur kabel spanning enz moet gezet worden want de kleuren zijn namelijk anders dan mn oude kabelboom
Verder nog meer leuk spul als beetje meezit voor de GTT gekocht, namelijk een afr meter met wide lamda sensor
Maar eerst nog uitzoeken op welke kleur kabel spanning enz moet gezet worden want de kleuren zijn namelijk anders dan mn oude kabelboom

Verder nog meer leuk spul als beetje meezit voor de GTT gekocht, namelijk een afr meter met wide lamda sensor

-
blok is goed maar in management zat nog steeds een storing die ze zelfs bij de garage niet gevonden kregen daarom heb ik besloten compleet ander set kwa management in te bouwen.
Plus voordeel dit systeem heeft bekend van me ook in zijn 1.7T gtt liggen
Plus voordeel dit systeem heeft bekend van me ook in zijn 1.7T gtt liggen
Abel schreef:foto's anders blijft het meeste comentaar uit!Tof dat je weer lekker ouderwets bezig bent.
maar ik snap niet helemaal waarom een ander blok. deze liep toch goed?
-
Zo de kabelboom had ik vrijdag af, dus zaterdag maar even naar de GTT gegaan.
De accu weer gemonteerd de nieuwe pbv (oude had ik verkocht) gemonteerd en starten maar
Rond gaan deed ie wel maar aanslaan niet
ging wel traag rond had voor cekerheid nog een twingo accu meegenomen en bij demonteren kwam ik er achter dat de massa slecht was dus startkabel van accu op blok.
En jahoro tikken en lopen
Brandstofdruk afgesteld en even warm laten lopen
ondertussen de bandjes weer op druk gezet en even de bestuurders stoel vrijgemaakt.
En zo staat ie te wachten tot ie aankomende week naar huis mag, en de switch gaat beginnen
Verder heb ik alsgoed is de afr meter die erin komt maandag ook binnen kan die ook meteen gemonteerd worden
De accu weer gemonteerd de nieuwe pbv (oude had ik verkocht) gemonteerd en starten maar

Rond gaan deed ie wel maar aanslaan niet

En jahoro tikken en lopen

Brandstofdruk afgesteld en even warm laten lopen

En zo staat ie te wachten tot ie aankomende week naar huis mag, en de switch gaat beginnen

Verder heb ik alsgoed is de afr meter die erin komt maandag ook binnen kan die ook meteen gemonteerd worden

-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Mooi zo Danny! Dus binnenkort weer een rijdend 5je in de omgeving hier 

-
mwa hoop het welNiels V Dijk schreef:Mooi zo Danny! Dus binnenkort weer een rijdend 5je in de omgeving hier

-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Haha zal wel leuk zijn 

-
alleen jammer dat ik vanaf 1 maart niet meer die kant op ga smorgensNiels V Dijk schreef:Haha zal wel leuk zijn

-
iemand bekend met een plx afr meter inbouwen enz?
-
Zo PLX afr meter is gemonteerd
Weet iemand de waarde`s die ie aanmoet geven bij stationair loop enz?
Weet iemand de waarde`s die ie aanmoet geven bij stationair loop enz?
-
- Contacteer:
stationair ca 14.6
vollast max 12,5
vollast max 12,5
B18FT... what else ?
-
sieger everts schreef:stationair ca 14.6
vollast max 12,5
hmmz stationair loopt ie momenteel 1500 toeren dus effe ander stationairklep monteren maar dan schommelt ie rond die koers ja
en tja vollast dat is een moeilijke want de wagen is momenteel geschorst

-
Ff voor mij als redelijke leek op dat gebied, wat doet zo'n meter nou?
Die meet de brandstof/lucht verhouding.
1 deel brandstof op 14,7 delen lucht is de meest perfecte verbranding. Echter word dit in veel gevallen te heet dus kun je rijker (12-13) draaien waardoor de extra brandstof de verbranding koelt..
1 deel brandstof op 14,7 delen lucht is de meest perfecte verbranding. Echter word dit in veel gevallen te heet dus kun je rijker (12-13) draaien waardoor de extra brandstof de verbranding koelt..
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
En door rijker te draaien (vooral belangrijk bij vollast overigens) heb je dus meteen minder kans op pingelen omdat je de verbranding 'koelt'.
Met deze meter kun je dus meten wat die oude gekke Renault nou precies doet qua mengsel en daarmee dus voorkomen dat je motor in de poeier loopt omdat ie te arm loopt en dus wél gaat pingelen.
Een goed bestede €200 dus
Met deze meter kun je dus meten wat die oude gekke Renault nou precies doet qua mengsel en daarmee dus voorkomen dat je motor in de poeier loopt omdat ie te arm loopt en dus wél gaat pingelen.

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
PLX kost wel ietsje meer dan 200MartijnG schreef:En door rijker te draaien (vooral belangrijk bij vollast overigens) heb je dus meteen minder kans op pingelen omdat je de verbranding 'koelt'.

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Waarom heb je daarvoor gekozen dan? Innovate set kost €225 totaal ofzo. Ach, als het maar werkt 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
mwa ik zeg niet dat ik dat ervoor betaald hebMartijnG schreef:Waarom heb je daarvoor gekozen dan? Innovate set kost €225 totaal ofzo. Ach, als het maar werkt

Voordeel van PLX is dat het een aparte module heeft en koppelbaar is weer aan andere sensoren en ook koppelbaar aan een stand alone ecu.
Verder hoeft een PLX nooit gecalibreert worden
Verder is de lamda veel sneller opgewarmt dus sneller waardes op scherm
en kwa nauwkeurigheid een van de beste

-
zo afgelopen weekend weer aan de GTT geklust
iets wat ik verwacht had niet te doen maar ophogen
De GTT staat weer op rijdbare hoogte iets beter voor mijn rug
Verder nu dus aankomende week mn skirts achter repareren .
En dan zit ik met het dilema waar ik allang tegen aan hinkel de trekhaak
verwijderen of laten zitten(is wel handig soms )
Daarna verder gegaan aan de andere voorbumper
hoekje zit er weer eraan
alleen nog afwerken, bevestigingspunt rep en mistlamp steun fixen
iets wat ik verwacht had niet te doen maar ophogen

De GTT staat weer op rijdbare hoogte iets beter voor mijn rug

Verder nu dus aankomende week mn skirts achter repareren .
En dan zit ik met het dilema waar ik allang tegen aan hinkel de trekhaak
verwijderen of laten zitten(is wel handig soms )
Daarna verder gegaan aan de andere voorbumper

alleen nog afwerken, bevestigingspunt rep en mistlamp steun fixen

-
Trekhaak eraf!
Die heb je al op je R16!
Die heb je al op je R16!

-
mwa hij blijft zitten maar dan wel aangepastWilleon de Zoete schreef:Trekhaak eraf!
Die heb je al op je R16!

verder achter de sideskirts weer gemonteerd, morgen komen de langere wielbouten binnen remmetjes smeren en de achterzijde is weer in orde en gaan we verder met de remmen voor waar het een ander nieuwt opkomt en groter

-
zo grotere remmerij zit erop.
trekhaak is aangepast.
Verder gegaan met apk klaar maken nog paar kleine puntjes en hij kan weer naar de apk
met de voorbumper vordert ook goed alleen nu moet ik wel andere interkoeler deze is geen gezicht maarja we doen het ermaar der mee.
al met al moet ie voor koninginendag klaar zijn
trekhaak is aangepast.
Verder gegaan met apk klaar maken nog paar kleine puntjes en hij kan weer naar de apk

met de voorbumper vordert ook goed alleen nu moet ik wel andere interkoeler deze is geen gezicht maarja we doen het ermaar der mee.
al met al moet ie voor koninginendag klaar zijn