R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Niet mijn ding, maar mooi dat je het weer oppakt Danny
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb je die bumper van Toine gekocht?
Ik ben er tijdens de bouw van m'n 5 ook druk naar op zoek geweest maar uiteindelijk toch de originele bumper aangepast :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

tutuur schreef:Heb je die bumper van Toine gekocht?
Ik ben er tijdens de bouw van m'n 5 ook druk naar op zoek geweest maar uiteindelijk toch de originele bumper aangepast :)
toine heeft de hele boel toch half vorig jaar compleet verkocht? en vervolgens stond de maxi ergens in braband ook alweer te koop.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Toine bood op de openingsmeeting zo'n bumper aan met 1 hoek er uit ;-)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

tutuur schreef:Toine bood op de openingsmeeting zo'n bumper aan met 1 hoek er uit ;-)

dit was inderdaad ooit de bumper van toine :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb er over na gedacht maar hij vroeg er imo veel te veel voor!
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

tutuur schreef:Heb er over na gedacht maar hij vroeg er imo veel te veel voor!

mwa vond wel meevallen :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Martijn Kool schreef:Niet mijn ding, maar mooi dat je het weer oppakt Danny
smaken verschillen gelukkig en tja of het mooi word zie ik pas als ik het monteer :) maar heb het idee dat deze bumper langer heel zal blijven dan een orginele en verder betere koeling :)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Zo morgen even een aanhanger voor met spulletjes voor de GTT ophalen :D

daarna gaat ie naar een andere schuur waar ie naast een GTT coupe 1.7T racer gezet word en gaan we hem goed lopend maken.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Zo vanmorgen vroeg op stap gegaan en met als resultaat dat ik omhalf 2 thuis kwam met een aanhangertje vol met een 480Turbo blok met alles voor een ombouw :) willeon nog bedankt ervoor :D
en tja met dit kl*teweer kun je toch niks dus maar meteen alle elektronica en onodige steunen en versnellingsbak gedemonteerd :D

Deze week de kabelboom maar eens pas maken voor op de GTT :D
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Succes! (Y)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

mischien haal ik nu dingen door elkaar
of heb ik nu de verkeerde voor me..
maar er lag toch al een 1.7t in deze 5??

kan me herinneren dat wel eens bij een crs grasveldmeeting bij deze gtt
heb staan kijken.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

die lag er ook in :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Zo de 2 stukken kabelboom weer aan elkaar gesoldeerd, morgen alles nog keertje nalopen en netjes isoleren zodat ie misschien aankomend weekend al in de GTT gebouwd kan worden,
Maar eerst nog uitzoeken op welke kleur kabel spanning enz moet gezet worden want de kleuren zijn namelijk anders dan mn oude kabelboom :(

Verder nog meer leuk spul als beetje meezit voor de GTT gekocht, namelijk een afr meter met wide lamda sensor :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

foto's anders blijft het meeste comentaar uit! (Y) Tof dat je weer lekker ouderwets bezig bent.

maar ik snap niet helemaal waarom een ander blok. deze liep toch goed?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

blok is goed maar in management zat nog steeds een storing die ze zelfs bij de garage niet gevonden kregen daarom heb ik besloten compleet ander set kwa management in te bouwen.
Plus voordeel dit systeem heeft bekend van me ook in zijn 1.7T gtt liggen
Abel schreef:foto's anders blijft het meeste comentaar uit! (Y) Tof dat je weer lekker ouderwets bezig bent.

maar ik snap niet helemaal waarom een ander blok. deze liep toch goed?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Zo de kabelboom had ik vrijdag af, dus zaterdag maar even naar de GTT gegaan.
De accu weer gemonteerd de nieuwe pbv (oude had ik verkocht) gemonteerd en starten maar :D
Rond gaan deed ie wel maar aanslaan niet :( ging wel traag rond had voor cekerheid nog een twingo accu meegenomen en bij demonteren kwam ik er achter dat de massa slecht was dus startkabel van accu op blok.
En jahoro tikken en lopen :D
Brandstofdruk afgesteld en even warm laten lopen :) ondertussen de bandjes weer op druk gezet en even de bestuurders stoel vrijgemaakt.
En zo staat ie te wachten tot ie aankomende week naar huis mag, en de switch gaat beginnen :)

Verder heb ik alsgoed is de afr meter die erin komt maandag ook binnen kan die ook meteen gemonteerd worden :D
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Mooi zo Danny! Dus binnenkort weer een rijdend 5je in de omgeving hier :)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Niels V Dijk schreef:Mooi zo Danny! Dus binnenkort weer een rijdend 5je in de omgeving hier :)
mwa hoop het wel :D kan ik weer 16v`s pesten :D
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Haha zal wel leuk zijn :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Niels V Dijk schreef:Haha zal wel leuk zijn :D
alleen jammer dat ik vanaf 1 maart niet meer die kant op ga smorgens :p
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

iemand bekend met een plx afr meter inbouwen enz?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Zo PLX afr meter is gemonteerd

Weet iemand de waarde`s die ie aanmoet geven bij stationair loop enz?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

stationair ca 14.6

vollast max 12,5
B18FT... what else ?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

sieger everts schreef:stationair ca 14.6

vollast max 12,5

hmmz stationair loopt ie momenteel 1500 toeren dus effe ander stationairklep monteren maar dan schommelt ie rond die koers ja

en tja vollast dat is een moeilijke want de wagen is momenteel geschorst :~
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ff voor mij als redelijke leek op dat gebied, wat doet zo'n meter nou?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die meet de brandstof/lucht verhouding.
1 deel brandstof op 14,7 delen lucht is de meest perfecte verbranding. Echter word dit in veel gevallen te heet dus kun je rijker (12-13) draaien waardoor de extra brandstof de verbranding koelt..
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En door rijker te draaien (vooral belangrijk bij vollast overigens) heb je dus meteen minder kans op pingelen omdat je de verbranding 'koelt'.

Met deze meter kun je dus meten wat die oude gekke Renault nou precies doet qua mengsel en daarmee dus voorkomen dat je motor in de poeier loopt omdat ie te arm loopt en dus wél gaat pingelen.

Een goed bestede €200 dus :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

MartijnG schreef:En door rijker te draaien (vooral belangrijk bij vollast overigens) heb je dus meteen minder kans op pingelen omdat je de verbranding 'koelt'.

Met deze meter kun je dus meten wat die oude gekke Renault nou precies doet qua mengsel en daarmee dus voorkomen dat je motor in de poeier loopt omdat ie te arm loopt en dus wél gaat pingelen.

Een goed bestede €200 dus :smile:
PLX kost wel ietsje meer dan 200 ;) kost zo`n 300 voor dat ie in NL is 8)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Waarom heb je daarvoor gekozen dan? Innovate set kost €225 totaal ofzo. Ach, als het maar werkt (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

MartijnG schreef:Waarom heb je daarvoor gekozen dan? Innovate set kost €225 totaal ofzo. Ach, als het maar werkt (Y)
mwa ik zeg niet dat ik dat ervoor betaald heb :D

Voordeel van PLX is dat het een aparte module heeft en koppelbaar is weer aan andere sensoren en ook koppelbaar aan een stand alone ecu.
Verder hoeft een PLX nooit gecalibreert worden
Verder is de lamda veel sneller opgewarmt dus sneller waardes op scherm
en kwa nauwkeurigheid een van de beste :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

zo afgelopen weekend weer aan de GTT geklust
iets wat ik verwacht had niet te doen maar ophogen (U)

De GTT staat weer op rijdbare hoogte iets beter voor mijn rug :p
Verder nu dus aankomende week mn skirts achter repareren .
En dan zit ik met het dilema waar ik allang tegen aan hinkel de trekhaak
verwijderen of laten zitten(is wel handig soms )
Daarna verder gegaan aan de andere voorbumper :) hoekje zit er weer eraan
alleen nog afwerken, bevestigingspunt rep en mistlamp steun fixen :D
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Trekhaak eraf!
Die heb je al op je R16! :grin:
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Willeon de Zoete schreef:Trekhaak eraf!
Die heb je al op je R16! :grin:
mwa hij blijft zitten maar dan wel aangepast :) ik laat hem afneembaar maken:D

verder achter de sideskirts weer gemonteerd, morgen komen de langere wielbouten binnen remmetjes smeren en de achterzijde is weer in orde en gaan we verder met de remmen voor waar het een ander nieuwt opkomt en groter :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

zo grotere remmerij zit erop.
trekhaak is aangepast.

Verder gegaan met apk klaar maken nog paar kleine puntjes en hij kan weer naar de apk :D

met de voorbumper vordert ook goed alleen nu moet ik wel andere interkoeler deze is geen gezicht maarja we doen het ermaar der mee.


al met al moet ie voor koninginendag klaar zijn
Plaats reactie