ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

haha nu snap ik welke categorie jij bedoeld :D
dan is dit idd wel licht getuned jah, mja voor mij voorlopig mans zat van me 1.4 16v naar dit overstappen :grin:
grtz
anco
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:08

is de GT2560R beter dan de mb pro-300??
de GT kost mij 935eu ex verzenden en de pro-300 852,50 incl verzenden..

aan de hand van het plaatje moet ik de GT nog ombouwen en de pro-300 is kant en klaar om erop gezet te worden..
welke kan ik dan het beste erop zetten met het oog op vermogen en durabiliteit?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

anco schreef:is de GT2560R beter dan de mb pro-300??
de GT kost mij 935eu ex verzenden en de pro-300 852,50 incl verzenden..
goh, wat is beter ? Ik denk dat er momenteel weinig vergelijkingsmateriaal aanwezig is. Naar mijn mening zijn beiden goed aangezien de positieve reacties.
anco schreef:aan de hand van het plaatje moet ik de GT nog ombouwen en de pro-300 is kant en klaar om erop gezet te worden..
welke kan ik dan het beste erop zetten met het oog op vermogen en durabiliteit?
Een GT-serie hoef je niet om te bouwen. Wat hij nodig heeft is:

Restrictor 1 mm (héél belangrijk), zit die er niet tussen blaas je de lagering binnen de dag kapot.

Olie-aanvoer

Olie retour

Wateraanvoer en retour

Bij de MB300 zit je olie aanvoer inbegrepen in de prijs, de rest van de slangen moet je ook voorzien. Ik weet niet precies of de standaard slangen daarvoor voldoen, dit kan je best even aan MB vragen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gé GTX/GTT
Berichten: 87
Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
Locatie: Venlo
Contacteer:

Het hitteschild achter het uitlaatspruitstuk van mijn gtt is niks meer van over is het verstandig om hier een nieuwe op te zetten of kan het ook zonder.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik zou er zelf gewoon een nieuwe achter plaatsen (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

nieuwe complete valeo koppelingsset voor 50 euro gekocht 8)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Die van MP zeker? :) Ik zag m ook al staan. Zit drukgroep en dergelijke er allemaal bij inbegrepen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wie heeft er enig idee hoe zwaar de voorveren van een gtt moeten zijn voor circuit gebruik in samenwerking met De Carbon (bilstein) dempers.

ik duidt hierbij op het aantal kg`s/mm

heb al wat gegoogeld maar kan niets hierover vinden.
of hoe het uit te rekenen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

volgens mij heb ik 180kg veren dacht ik?
Is iets te hard zeggen sommigen :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je praat altijd over kg/mm in stijfheid Luco, een gewicht zegt nix zonder een invering :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja die gozer die mij de veren wilde verkopen had het ook over 70kg.
maar ik snap wel wat je bedoelt steven.

ik ben alleen nieuwschierig wat ik nu hte beste kan nemen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Je praat altijd over kg/mm in stijfheid Luco, een gewicht zegt nix zonder een invering :p
zal wel per mm zijn dan, dacht dat er 180 op stond
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Soms slaat dat getal ook op de lengte van de veer.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

180 kg/mm kan niet, 180 N/mm is zelfs belachelijk.

Ff voorbeeld, starlet van Quoc staat op 6 kg/mm voor en 4 kg/mm achter bij een gewicht van iets van 750 kg
Mijn Corolla staat op 8 kg/mm voor en 6,5 kg/mm achter. 1kg/mm staat gelijk aan ~10N/mm uiteraard (9,812 voor de azijnpissers :p )

En ik durf wel te wedden dat die minstends net zo stijf, zoniet stijver zijn dan wat jij op dat blauw-gele hok hebt :p

Met die corolla kan ik echt letterlijk drempeljumpen 8)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

@martijnG:
is inderdaad compleet, drukgroep druklager en frictieplaten :grin:
ben er harstikke blij mee, blokje ligt nu toch uit elkaar dus zou gek zijn als ik niet meteen de koppeling doe voor die 50 euro :D
grtz
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:180 kg/mm kan niet, 180 N/mm is zelfs belachelijk.

Ff voorbeeld, starlet van Quoc staat op 6 kg/mm voor en 4 kg/mm achter bij een gewicht van iets van 750 kg
Mijn Corolla staat op 8 kg/mm voor en 6,5 kg/mm achter. 1kg/mm staat gelijk aan ~10N/mm uiteraard (9,812 voor de azijnpissers :p )

En ik durf wel te wedden dat die minstends net zo stijf, zoniet stijver zijn dan wat jij op dat blauw-gele hok hebt :p

Met die corolla kan ik echt letterlijk drempeljumpen 8)
Zal vandaag ff kijken wat erop staat (Y) , verder weet ik dat sommige roepen dat die voor veel te hard staat, maar goed iedereen denkt daar ook weer anders over.

FF gekeken, er staat racing 180-180 op, volgens mij is het 180n/mm
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat kan nooit, lees je uberhaupt wel wat ik zeg? (S)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Dat kan nooit, lees je uberhaupt wel wat ik zeg? (S)
Ja jij leest niet wat ik zeg, het staat toch echt op de veer en zo is het mij uitgelegd.
Plus dat die heel erg hard staat is het voor mij aannemelijk dat het gewoon 180n/mm is (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Daar durf ik nog wel groffe centen op in te zetten dat dat niet zo is. :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... visie3.jpg[/img]

fototje

wat mij is uitgelegd is het eerste cijfer staat voor de lengte en de tweede voor de kracht. of andersom, zou ook nog in ponden kunnen zijn?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Meestal is het in ponden aangegeven.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nu nog ff omrekenen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

De range bestrijkt ongeveer; 20 Kg/cm tot 400 Kg/cm en lengtes vanaf 80mm t/m 400mm.

Overigens 1 Kg/cm komt overeen met 1 N/mm.

Als een veer bijv. 50 Kg/Cm is en je gaat er op staan met 100 Kg. gewicht dan zal deze veer 2 Cm. inzakken.


Dus 180kg kan dan wel en zou die 1 cm zakken als je er met 180 kilo op drukt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

1pond is 500g? dus zou je 90kg/mm hebben??
edit, das N dus 9kg/mm
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Luco/Alpine-racer schreef:
De range bestrijkt ongeveer; 20 Kg/cm tot 400 Kg/cm en lengtes vanaf 80mm t/m 400mm.

Overigens 1 Kg/cm komt overeen met 1 N/mm.

Als een veer bijv. 50 Kg/Cm is en je gaat er op staan met 100 Kg. gewicht dan zal deze veer 2 Cm. inzakken.


Dus 180kg kan dan wel en zou die 1 cm zakken als je er met 180 kilo op drukt
Dat stukje heb ik vanochtend nog lezen op de site van Intrax (Y)
Laatst gewijzigd door antoine op za 7 feb 2009 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Op die foto is toch geen getal te zien?!?! Alleen van die onderste veer, maar die is meer voor de apk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Tom schreef:Op die foto is toch geen getal te zien?!?! Alleen van die onderste veer, maar die is meer voor de apk.
op de bovenste staat 180-180 :grin:
Trouwens zijn die hulpveren niet voor de apk hoor :lol:
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op za 7 feb 2009 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

he luco
op die van mij staat het zelfde.
je leest het goed.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

:X
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ferdy schreef:niks voor jou, Chris ? :)
:nee:

Ben jij eigenlijk op zoek naar een leuk Turbootje?!

Iemand enig idee welke GTTurbo --> DIT <-- is?!

Er zijn er niet veel in die kleur, maar mij schiet zo snel niets te binnen... :(
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

De TF-15-GJ.

Staat ie niet in het register ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Hij stond er al wel in...

Maargoed, ligt het aan mij of is dat kenteken gewoon slecht (niet) te lezen?!

Kun jij de foto's er ff uithalen Arco?!

PS, hoest met die BMW afgelopen?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

door de flits lijkt wel,
bijna niet te lezen in ieder geval
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hier is ie te lezen indien ik mn laptop 80 graden draai.. tf-15-gj idd :)

ik heb ook nog wel een motorkap en achterklep in die kleur liggen, er is dus ooit nog wel een gt in die kleur geweest :) volgens mij van rob ooit
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

@ Chris : Mwoah.. ik twijfel. Schitterende auto, zonder twijfel. Echt de ultieme "ouwe lullen bak". :grin:
Maar het moet wel cheapo blijven... Nieuwwaarde van dat ding was bijna 20 mille toen.

Kan 'm natuurlijk voor wat meer proberen te verkopen over een maanden... (I)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie