ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Meet de diameter ff op van het hoedje...waarschijnlijk 63mm.
Dan kun je de rubberen ring nog wel nabestellen;
60 01 007 194
(als ie nog leverbaar is tenminste)
Dan kun je de rubberen ring nog wel nabestellen;
60 01 007 194
(als ie nog leverbaar is tenminste)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... e=ATP-FLS2MartijnG schreef:Weet iemand trouwens waar je losse flenzen voor de turbo kan krijgen? Uitlaatkant? En ovale buizen die overlopen naar rond?
Zit namelijk ff te brainstormen of het mogelijk is om zelf een fatsoenlijke elbow en downpipe te construeren
Voor alle type flenzen:
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=FLG
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
Vorig jaar sept. was die rubberen ring nog leverbaar iig. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
16 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Nummer 15 is dat hoedje, nummer 20 is een ring, kan alleen nummer 16 niet plaatsen... die of dat heb ik iig niet...
edit: dat kan wel wezen, maar dat hoedje (nummer 15) komt met de onderzijde tegen schotel nummer 9. Aan die afstanden doe je nix...
edit: dat kan wel wezen, maar dat hoedje (nummer 15) komt met de onderzijde tegen schotel nummer 9. Aan die afstanden doe je nix...
-
- Über-Spammer
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02020.JPG[/img]
Die rubberen ring gaat om het hoedje
Die rubberen ring gaat om het hoedje

-
- Über-Spammer
No.16 : 6001007194 ; stootrubber : 7.76 ex. BTW per stuk.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
-
- Über-Spammer
Bedankt Jo, precies wat ik zoek-jo- schreef:http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... e=ATP-FLS2MartijnG schreef:Weet iemand trouwens waar je losse flenzen voor de turbo kan krijgen? Uitlaatkant? En ovale buizen die overlopen naar rond?
Zit namelijk ff te brainstormen of het mogelijk is om zelf een fatsoenlijke elbow en downpipe te construeren
Voor alle type flenzen:
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=FLG

Past de flens van een GT25 rechtstreeks op de aansluiting van de originele T2 turbo?
tis dus gewoon een gt2560r maakt niet uit welk type er bij vermeld staat? is vandaag weer een nieuwe weg gegaan op ebay voor 255 pond
nog iemand een achterbumper? is antraciet van kleur geen beschadigingen....
grtz

nog iemand een achterbumper? is antraciet van kleur geen beschadigingen....
grtz
-
- Über-Spammer
Wat bedoel je?
als je dat koopt kan je gelijk je motor in de vuilbak kieperen. Er zwerven tal van chinese copies rond op ebay.
Een complete gt2560R kost je tussen de 800 en 1100 €.
Hoezo, maakt niet uit welke type ?? Elke turbo heeft verschillende set-up's. Verschil van turbine, trim en compressor. Ook de aansluiting is wel van groot belang. Voor een GTT heb je een T2 nodig (T25 en T28 flanges passen ook)
Een complete gt2560R kost je tussen de 800 en 1100 €.
Hoezo, maakt niet uit welke type ?? Elke turbo heeft verschillende set-up's. Verschil van turbine, trim en compressor. Ook de aansluiting is wel van groot belang. Voor een GTT heb je een T2 nodig (T25 en T28 flanges passen ook)
@ tutuur ik heb nog nooit gehoord dat een turbo van Mb niet goed zou zijn.
volgens mij heb ik alleen maar positieve reacties gehoord over de pro 3000 van MB
volgens mij heb ik alleen maar positieve reacties gehoord over de pro 3000 van MB
okey
kijk dat is wat positiefs, ik had volgens mij op het forum gelezen van iemand dat hij er 1 had die het zowat meteen begaf, en dat ie er later 1 had met een productiefout
mja shit happens, vind het uiterraard wel een zeer aantrekkelijke prijs. enig idee wat ongeveer het werkgebied van de mb pro3000 is?
grtz

mja shit happens, vind het uiterraard wel een zeer aantrekkelijke prijs. enig idee wat ongeveer het werkgebied van de mb pro3000 is?
grtz
bel Mb effe
die weet exact waar het over gaat en kan je alles vertellen.
is ook sterk afhankelijk van de rest van je motor setup.
die turbo blaast in elk geval enorm veel extra vermogen als het moet.
en idd de prijs is ook goed.
dat verhaal van die productiefout is dus als ik het goed lees onder garantie opgelost.
dus lijkt me super service van MB
btw dikke RVS downers maak ik voor de Mb pro 3000 turbie
die weet exact waar het over gaat en kan je alles vertellen.
is ook sterk afhankelijk van de rest van je motor setup.
die turbo blaast in elk geval enorm veel extra vermogen als het moet.
en idd de prijs is ook goed.
dat verhaal van die productiefout is dus als ik het goed lees onder garantie opgelost.
dus lijkt me super service van MB
btw dikke RVS downers maak ik voor de Mb pro 3000 turbie

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Laat eens zien dat forum aub.... Ben wel benieuwd hoe dit is opgelost. Maar helaas staat dit soort dingen als het netjes wordt opgelost niet meer op een forum. Dus hoe komt een ander aan een slechte naam......tutuur schreef:okeykijk dat is wat positiefs, ik had volgens mij op het forum gelezen van iemand dat hij er 1 had die het zowat meteen begaf, en dat ie er later 1 had met een productiefout
![]()
grtz
Project: GTT Blue Sport
ik lul niks
ik vraag naar meer info en deel mede dat ik dit gehoord hebt, zo krijg ik ook goede reacties te horen want wil uiteraard niet fout geinformeerd worden.
de elbow ga ik wss zelf maken want heb al een downpipe van k-tec gekocht
in één stuk naar onder is natuurlijk wel mooier maar sluit het niet uit dat ik em eerst rustig in ga rijden met de std tubby
ik kan zo niet terughalen in welk topic/forum ik het gelezen heb, maar het is idd netjes opgelost.....
het is logisch dat een grotere turbo iets later opspint maar dat gaat dan wel weer gepaard met meer adem
grtz

ik vraag naar meer info en deel mede dat ik dit gehoord hebt, zo krijg ik ook goede reacties te horen want wil uiteraard niet fout geinformeerd worden.
de elbow ga ik wss zelf maken want heb al een downpipe van k-tec gekocht

ik kan zo niet terughalen in welk topic/forum ik het gelezen heb, maar het is idd netjes opgelost.....
het is logisch dat een grotere turbo iets later opspint maar dat gaat dan wel weer gepaard met meer adem

grtz
ja precies, "van horen zeggen". Enig idee hoe snel je daarmee iemand zen reputatie om zeep helpt ?
Bij forum verhalen hoor je ook telkens maar 1 kant van het verhaal, meestal de negatiefste.
Nu, je turbo verhaal kan hier nog 28 bladzijden aanslepen zonder dat je er iets mee opschiet. Ik kom misschien grof over maar zo ben ik nu éénmaal. Vooreerst zorg je dat je de nodige dineros voorhanden hebt, precies voor hetgeen jij wil.
Je kan een turbo kopen van 50€, of zelfs minder. Als je die erop gooit kan je beter gelijk doorsparen voor een revisie van je blok.
Let op, standaard turbo's is niet mis mee als ze van een liefhebber komen. Deze mensen zullen je ook niet oplichten.
Je kan ook een hybride turbo kopen, das een omgebouwde-gemodificeerde T2 (in het geval van een GTT). Zoals bijvoorbeeld de KTR-180 en andere. Stevo had een aangepaste, nu in het bezit van Mark als ik me niet vergis. Destijds omgebouwd bij Hoet.
Dan heb je de nieuwere turbo zoals die van MB, de MB300 met een 360° lagering. Naar mijn mening te groot voor een standaard of "licht" getunede motor. Ideaal voor een GTT met injectie.
Dan ga je naar GT series, nieuwste types, goed spul, prijzig.
Voila, daarmee weet je alles. Als je nu de search had gebruikt dan kon je alles wat hier getypt staat uitgebreid kunnen lezen. Zelfs dyno resultaten in verschillende set-up's enz.
Bij forum verhalen hoor je ook telkens maar 1 kant van het verhaal, meestal de negatiefste.
Nu, je turbo verhaal kan hier nog 28 bladzijden aanslepen zonder dat je er iets mee opschiet. Ik kom misschien grof over maar zo ben ik nu éénmaal. Vooreerst zorg je dat je de nodige dineros voorhanden hebt, precies voor hetgeen jij wil.
Je kan een turbo kopen van 50€, of zelfs minder. Als je die erop gooit kan je beter gelijk doorsparen voor een revisie van je blok.
Let op, standaard turbo's is niet mis mee als ze van een liefhebber komen. Deze mensen zullen je ook niet oplichten.
Je kan ook een hybride turbo kopen, das een omgebouwde-gemodificeerde T2 (in het geval van een GTT). Zoals bijvoorbeeld de KTR-180 en andere. Stevo had een aangepaste, nu in het bezit van Mark als ik me niet vergis. Destijds omgebouwd bij Hoet.
Dan heb je de nieuwere turbo zoals die van MB, de MB300 met een 360° lagering. Naar mijn mening te groot voor een standaard of "licht" getunede motor. Ideaal voor een GTT met injectie.
Dan ga je naar GT series, nieuwste types, goed spul, prijzig.
Voila, daarmee weet je alles. Als je nu de search had gebruikt dan kon je alles wat hier getypt staat uitgebreid kunnen lezen. Zelfs dyno resultaten in verschillende set-up's enz.
Serieuze turbo's kosten ook serieus geld, mensen die denken dat je voor minder dan €400-500 een nieuwe dikke bladblazer kan kopen zijn gewoon weer het trieste voorbeeld van de zuinige Nederlander. 
Laat je ook niet misleiden door goedkope kopieen als Arett of andere chinese crap van Ebay.
-Jo- is hier, samen met nog een paar anderen, toch een van de betere turbokenners. Luister gewoon goed naar em en wees niet te eigenwijs.

Laat je ook niet misleiden door goedkope kopieen als Arett of andere chinese crap van Ebay.
-Jo- is hier, samen met nog een paar anderen, toch een van de betere turbokenners. Luister gewoon goed naar em en wees niet te eigenwijs.
suc 6 met het zelf maken van die elbow.
weet je hoe groot dat gat is ven de turbo?
is zeker niet eenvoudig hoor. (tenzij metaalbewerking je vak is en je de machines hebt)
bij mijn weten ben ik de enige in nederland die hier een goeie en tevens mooie downpipe voor maakt en ook nog in bling RVS.
is zeker niet eenvoudig hoor. (tenzij metaalbewerking je vak is en je de machines hebt)
bij mijn weten ben ik de enige in nederland die hier een goeie en tevens mooie downpipe voor maakt en ook nog in bling RVS.
zoals eerder gezegd, een GT2560R kost je tussen 850 en 1100 € zonder verzending.
Daarbij komt nog een olie toevoer/retour, restrictor(!!!!!!), wateraansluitingen en slang.
Mijn samengestelde GT3071R koste me in totaliteit 1700+ €.
Daarbij komt nog een olie toevoer/retour, restrictor(!!!!!!), wateraansluitingen en slang.
Mijn samengestelde GT3071R koste me in totaliteit 1700+ €.
-
- Contacteer:
Haha ja als het netjes moet zijn dan koop je er 1 van mark.mark 5t schreef:suc 6 met het zelf maken van die elbow.
Wil je dat het werkt dan maak je het gewoon zelf ,als je wat handiger bent dan de doorsnee huisvader.
Ik heb het ook als een soort oefen therapie zelf gemaakt

Maaaaar heb wel de flens bij mark besteld en nee geen shiny rvs...
Ps de dp enzo staan te koop op rtc markt (hint hint)
Verders neem de tips van jo maar serieus die weet best waar die mee bezig is.
Niet iedereen op het forum hier is zo vrij met zijn kennis te delen, wees blij dat hij serieus op je vragen ingaat.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
@ steven tis de waarheid 

ik ben dan ook zeer dankbaar
dat de dp lastig te maken is dat begrijp ik, echter heb ik de mazzel dat ik zelf met een plaatwerk opleiding bezig ben en daar ook verspaners aanwezig zijn
ik denk dat ik voor de mb turbo ga aangezien deze redelijk compleet en pasklaar is, zal ik alleen ffies de flens moeten maken.... 1bar overdruk valt dat voor jou onder licht getuned jo?
dit is waar ik uiteindelijk toch ongeveer op wil gaan rijden....
nogmaals zeer bedankt voor de info, heb ook al mee gelezen op het dyno topic maar daar kon ik niet heel veel vinden over de ervaringen met turbo's zelf maar meer prestaties bij bepaalde druk....
grtz

dat de dp lastig te maken is dat begrijp ik, echter heb ik de mazzel dat ik zelf met een plaatwerk opleiding bezig ben en daar ook verspaners aanwezig zijn

dit is waar ik uiteindelijk toch ongeveer op wil gaan rijden....
nogmaals zeer bedankt voor de info, heb ook al mee gelezen op het dyno topic maar daar kon ik niet heel veel vinden over de ervaringen met turbo's zelf maar meer prestaties bij bepaalde druk....
grtz