[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Incl zwembad? Fijn dat je een ruimte hebt gevonden Arco. Helaas wel zonder verlichting en stroom zie ik.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Plasje water achterin ff wegwerken ja. I.i.g. nieuwe deur en als de lekkage blijft, mag de woningbouwvereniging het opknappen :D Hoop dat dit het achtergebleven beetje is gezien de bakken met regen van afgelopen weken ... :(

Klopt. geen verlichting en dus geen stroom (daar is de prijs ook naar), maar daar hebben we aggregaten voor, toch ? (Y) Lichtinval is goed en hartje winter zal ik weinig doen :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

gefeliciteerd dude, die lekkage moet je wel ff oplossen lijkt me :p
Trust me. I know what I'm doing.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

auto met de voorkant naar de deur dan heb je al aardig licht overdag.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

beter Arco dat je dit weer gaat oppakken (Y) (Y) (L)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Xabre schreef:gefeliciteerd dude, die lekkage moet je wel ff oplossen lijkt me :p
mark 5t schreef:auto met de voorkant naar de deur dan heb je al aardig licht overdag.
Auto staat voorlopig nog in een zeer droge & geventileerde stalling :D

Ik heb hier nog het originele blok in de schuur staan. Die gaat open & gereviseerd worden. Daarvoor heb ik deze box gehuurd.

Motor overbouwen doe ik elders wel met meer ruimte en mogelijkheden. Dit hokje is daarvoor te klein. Is gewoon bedoeld voor het hebben van plek om het blok beet te pakken.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Wouter schreef:beter Arco dat je dit weer gaat oppakken (Y) (Y) (L)
Je moet wat te doen hebben in je vrije tijd he ... :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Gaaf dat je weer bezig gaat Arco (Y) Klaar met de Seizoensopening? :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

2014 maybe
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

mooi dat je ruimte hebt..
2013 weer rijden?
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Arco schreef:
Wouter schreef:beter Arco dat je dit weer gaat oppakken (Y) (Y) (L)
Je moet wat te doen hebben in je vrije tijd he ... :p
Je kan ook gaan sporten :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

kom op nouuuuuuuuuuuuu :p
Trust me. I know what I'm doing.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Weinig nieuws afgelopen maanden ... :-(

Te druk met werk helaas ... bedoeling was eind maart te gaan beginnen, maar eind mei lijkt ook al niet echt te lukken :(

Vandaag maar ff wat zooi in de box ingeruimd.

Na Pinksteren de rest (motorblok & dozen met onderdelen) ophalen. Hopelijk voor de zomervakantie (als ik ga) het blok demonteren...

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2013-05-09-599_zps1a621f8f.jpg[/img]

to be continued ... (I hope)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Arco schreef:Te druk met werk helaas ...
Zo helaas is dat toch ook weer niet :)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:foto: =>>> Fotoalbum rebuild C1J 5 GT Turbo

Als je hier een ringetje tussendoet, wordt de oliedruk dan hoger ?

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... b89b1c.jpg[/img]

Niet slecht, maar ook niet goed ...

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... fc969e.jpg[/img]

Beetje veel gruis ... :(

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... addd3c.jpg[/img]

En dat gruis komt dus hiervandaan ... :p

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... b8c651.jpg[/img]

Ff honen ... (of vernieuwen)

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... a0f795.jpg[/img]

Die is kapot ... :-( :(

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 0cee48.jpg[/img]

1 van de eerste ... :p

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 35939a.jpg[/img]

Komende week / weken maar eens her & der kijken waar ik wat spullen vandaan kan halen / kan bestellen.

Ik heb i.i.g. nog nodig en te doen :

- klepstelmechanisme
- bussen honen of vervangen (iemand nog een setje liggen voor weinagh ??)
- oliepomp revisiesetje
- onderblok chemisch reinigen
- cilinderkop chemisch reinigen en vlakken
- nieuwe kleppen of opnieuw laten inslijpen ?
- andere nokkenas (meteen ook andere klepveren ?)
- carterpan chemisch reinigen en bevestigingsplaatjes lassen van anti-slingerschot (afgebroken)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

klepstelmechanisme heb ik nog wel

zou wel voor en set nieuwe bussen gaan (vergeet de ringen niet)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zou mooi zijn... Heb ik ook nog wat te lassen voor je :p (bevestigingen van anti-slingerschot in de carterpan die zijn afgebroken)

Die ringen zitten in de pakkingset (Y)

Nieuwe bussen ? Hoonapparaat en klaar. Ze zijn niet gescheurd o.i.d.
(al heeft Joost denk ik nog een setje bussen liggen die maar even gebruikt zijn (I) )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

laat ze anders effe nameten bij revisie bedrijf dan ben je zeker.

lassen no problemo
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Zo t is niet voor jan L dat er een geluidje in zat.....
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

En roken als een Jekko richting en vanaf Zandvoort toen ... :p
(fijn he, een gebruikte turbo die niet goed was :lol: (0) )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

in de kop nieuwe klep geleiders en de kleppen opnieuw inslijpen. Die geleiders zijn vaak best versleten heb ik gemerkt.

tuimel galerij heb ik eventueel ook nog, olie pomp niet opnieuw gebruiken, die heeft duidelijk geslepen.

De bussen zien er erg goed uit, ff honen en gaan. Zuigers kun je vrij goedkoop via ebay kopen
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Even een paarvraagjes aan de experts alhier ...

- boutendrijfstangkappen vervangen of laten zitten ?

- hoe verwijder ik bij de nokkenas de bevestigingsplaat (achter tandwiel distr.ketting) ?

- merk je veel verschil tussen een standaard nokkenas en een 270 van Pipercam ?

-
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

270 levert meer vermogen bij hogere druk op hogere toerentallen dacht ik me te herinneren
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

1. ik heb bij mij de bouten nog nooit vervangen
2. Ff een fotootje maar volgend mij kan die er niet al
3. Loopt makkelijker door boven in


Oliepomp is redelijk goedkoop bij CGB staan regelmatig op eBay uk
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 4a39d5.jpg[/img]

Onderaan de foto. Als het goed is moet het los kunnen. CGB levert die plaat en ring namelijk ook los.



Levert CGB momenteel nog een beetje normaal kwa snelheid ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Zit geperst
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

als je bij je gt echt houd van dat duwtje bij 2500 a 3000 toeren moet je geen andere nokkenas monteren, dan ben je die voor een groot gedeelte kwijt. de powerband word een stuk gelijdelijker en de koppel komt dan pas op een hoger toerengebied vrij ipv nu maximaal onderin en zakt langzaam weg.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik moet zeggen dat bij mij de nokkenas (Piper 300) echt wel een hoop extra vermogen levert, boven in inderdaad, maar dat komt goed uit in combinatie met de MB300-pro turbo :D.
Bij mij is de actie in het toerengebied ongeveer 2000 toeren naar boven verschoven met de piper cam en MB turbo
Ik kan eventueel ook de nokjes voor je lassen als dat nog niet geregeld is.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hmmzz...

Vandaag ff het opgehaalde blok bekeken. (dag vrij :p )
En een aardig to-do lijstje gemaakt voor het e.e.a.

Het is een C1J G7/88. Dus een Phase II met o.a. pingelsensor.
Niets bijzonders. Nette onverprutste originele kabelboom erbij.

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2013-08-26-766_zps8df16aaf.jpg[/img]


Versnellingsbak bekeken. Snelheidssensor op een rare plek en het nummer maar ff opgezocht. JB0 032 ...

Blijkt volgens Google een 4-bak te zijn van een Clio 1,2 8V ... :(

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2013-08-26-770_zps0110208c.jpg[/img]

Gezien hoe het e.e.a. gemonteerd zit, zit het al een tijd zo gemonteerd ... :plz:

Who can tell me more ??


Het to-do lijst(je) ... :p

5 GT Turbo – MOTOR

- Krukas polijsten ( en maat bepalen)
- Lagers krukas vervangen
- Drijfstangen controleren / opmeten & lagerkappen polijsten
- Lagers drijfstangen vervangen
- Nieuwe boutenset drijfstangen ?
- Axiaallagers vervangen (maat opmeten n.a.v. oude set)
- Zuigers nazien & kop stralen / vlakken / roetaanslag verwijderen
- Zuigerveren vervangen
- Cilinderbussen stralen / nazien / honen
- Oliecarter stralen & spuiten
- Bevestigingsplaatjes van slingerschot lassen in oliecarter
- Onderblok stralen / reinigen & spuiten (incl. lagerkappen polijsten)
- Nokkenas nazien / polijsten
- Cilinderkoppakingset 1,9mm
- Versterkte kopbouten monteren
- Onderblokpakkingset (incl. ringen cilinderbussen)
- Carterpanpakkingset & “halve maantjes” krukas
- Distributiedeksel stralen & spuiten (keerring vervangen)
- Distributieketting & spanner vervangen
- Tandwielen distributie nazien / controleren
- Klepdeksel stralen & spuiten (pakking vervangen)
- Oliepomp vervangen (onderblok vlakken ?)
- Waterpompbouten vervangen
- Tapeinden cilinderkop vervangen
- Vliegwiel stralen (wellicht iets afdraaien ?)
- Bevestigingsbouten vliegwiel vervangen
- Koppelingset & drukgroep Volvo 480 1,7 Turbo monteren
- Bouten drukgroep koppeling vervangen
- Slangen & koppelingen oliekoeler op maat maken
- Inlaatspruitstuk intapen met alu-tape
- Uitlaatspruitstuk omwikkelen ?
- Carburateur revisie / aanpassen / reinigen
- Brandstofdrukregelaar vervangen (Malepassi)
- Brandstofopvoerpomp voor hogere opbrengst ?
- Grotere diameter elbow & downpipe uitlaat
- Hoog vermogen startmotor ?
- Intercoolerslangen nazien / vervangen
- Bougiekabels & bougie’s nazien incl. verdelerkap & rotor
- Montage as van de verdeler nazien in motorblok ivm ontstekingsvolgorde
- Stralen en coaten / spuiten diverse montagebeugels & afdekplaten

5 GT Turbo – APK / Rijklaar

- Stuurkolom vastzetten
- Mistlichten voor aansluiten
- Claxon nazien
- Accu nazien / vervangen
- Dynamo nazien (leegtrekken accu / bedrading nazien)
- Ruitmechanisme rechtsvoor vervangen
- Remmen voor demont., reinigen / gangbaar maken (set Clio RS mont. ? )
- Remmen achter demont., reingen / gangbaar maken (nieuwe set remklauwen Clio RS liggen klaar)
- Koelwaterslangen nazien / aanpassen / vervangen
- Koelfan vervangen voor SPAL
- Bevestiging voorstoelen nazien (montageplaats -> plaat / balk)
- AFR monteren (aanpassing in downpipe / uitlaat)
- Temperatuursensoren & meters nazien
- Achterklepdempers vervangen
- Koplamp linksvoor vervangen
- Frame koplamp linksvoor wijzigen / vervangen
- Uitlaatsysteem nazien / vervangen (middendemper verwijderen, achterdemper monteren ?)
- Kofferbak bekleden
- Reservewielhouder mont. (onder auto ivm 15” ?)
Laatst gewijzigd door Arco op ma 26 aug 2013 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Een 4-bak? Er is toch nooit een Clio geleverd met 4-bak?

Edit: misschien heb je hier wat aan: http://home.wanadoo.nl/uijen/MRBVJBJC.pdf

Edit2: geleverd onder de types B/C572 en C57A, toch beide Clio I inderdaad.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat PDF-bestand heb ik ook. En daar staat het ook echt in ...

JB0 032 is een 4-bak en gezien de uitsparing in het plaatje gemonteerd op een C-motor.

Is gemonteerd geweest in deze types :
B/C 572
C 57A
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Toch maar eens de zwarte kap demonteren en kijken of daar een 5e versnelling zit ... :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Mooi lijstje Arco, ben je wel ff zoet mee. Kijk je uit met alles stralen (motorisch). Wel onwijs goed laten wassen/spoelen uiteraard (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Of ik het e.e.a laat stralen van het blok zelf, laat ik aan Bennie Berger Motorenrevisie over of het kan /mag.
Klepdeksel, distributiedeksel en carterpan kan niet echt kwaad denk ik.

Voor de rest wel een aardig lijstje ja. Genoeg te doen. :D

Vanavond getekend voor een andere klusruimte in Dokkum per 1 september a.s.
40m2 en een 15m2 vliering. 220v & 380v. stromend water.

Volgende week het Groene Monstertje uit de stalling halen en in de nieuwe ruimte neerzetten. Daarna de spullen uit de box overbrengen.
Volgende week het gedemonteerde blok wegbrengen (is de bedoeling).

Little progress ... ~O>
Laatst gewijzigd door Arco op ma 26 aug 2013 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je kunt je carter ook gewoon reinigen met remmenreiniger. Dat werkt super en dan gewoon in de hammerite. (Zo heb ik het gedaan. Dat geldt voor de binnen en de buitenkant. Hamerite alleen aan de buitenkant uiteraard.)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Plaats reactie