[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Plasje water achterin ff wegwerken ja. I.i.g. nieuwe deur en als de lekkage blijft, mag de woningbouwvereniging het opknappen
Hoop dat dit het achtergebleven beetje is gezien de bakken met regen van afgelopen weken ...
Klopt. geen verlichting en dus geen stroom (daar is de prijs ook naar), maar daar hebben we aggregaten voor, toch ?
Lichtinval is goed en hartje winter zal ik weinig doen 


Klopt. geen verlichting en dus geen stroom (daar is de prijs ook naar), maar daar hebben we aggregaten voor, toch ?


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
auto met de voorkant naar de deur dan heb je al aardig licht overdag.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Xabre schreef:gefeliciteerd dude, die lekkage moet je wel ff oplossen lijkt me
Auto staat voorlopig nog in een zeer droge & geventileerde stallingmark 5t schreef:auto met de voorkant naar de deur dan heb je al aardig licht overdag.

Ik heb hier nog het originele blok in de schuur staan. Die gaat open & gereviseerd worden. Daarvoor heb ik deze box gehuurd.
Motor overbouwen doe ik elders wel met meer ruimte en mogelijkheden. Dit hokje is daarvoor te klein. Is gewoon bedoeld voor het hebben van plek om het blok beet te pakken.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Je moet wat te doen hebben in je vrije tijd he ...Wouter schreef:beter Arco dat je dit weer gaat oppakken![]()
![]()

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Gaaf dat je weer bezig gaat Arco
Klaar met de Seizoensopening? 


-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
2014 maybe
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
mooi dat je ruimte hebt..
2013 weer rijden?
2013 weer rijden?
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Weinig nieuws afgelopen maanden ...
Te druk met werk helaas ... bedoeling was eind maart te gaan beginnen, maar eind mei lijkt ook al niet echt te lukken
Vandaag maar ff wat zooi in de box ingeruimd.
Na Pinksteren de rest (motorblok & dozen met onderdelen) ophalen. Hopelijk voor de zomervakantie (als ik ga) het blok demonteren...
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2013-05-09-599_zps1a621f8f.jpg[/img]
to be continued ... (I hope)

Te druk met werk helaas ... bedoeling was eind maart te gaan beginnen, maar eind mei lijkt ook al niet echt te lukken

Vandaag maar ff wat zooi in de box ingeruimd.
Na Pinksteren de rest (motorblok & dozen met onderdelen) ophalen. Hopelijk voor de zomervakantie (als ik ga) het blok demonteren...
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2013-05-09-599_zps1a621f8f.jpg[/img]
to be continued ... (I hope)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Als je hier een ringetje tussendoet, wordt de oliedruk dan hoger ?
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... b89b1c.jpg[/img]
Niet slecht, maar ook niet goed ...
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... fc969e.jpg[/img]
Beetje veel gruis ...

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... addd3c.jpg[/img]
En dat gruis komt dus hiervandaan ...

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... b8c651.jpg[/img]
Ff honen ... (of vernieuwen)
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... a0f795.jpg[/img]
Die is kapot ...


[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 0cee48.jpg[/img]
1 van de eerste ...

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 35939a.jpg[/img]
Komende week / weken maar eens her & der kijken waar ik wat spullen vandaan kan halen / kan bestellen.
Ik heb i.i.g. nog nodig en te doen :
- klepstelmechanisme
- bussen honen of vervangen (iemand nog een setje liggen voor weinagh ??)
- oliepomp revisiesetje
- onderblok chemisch reinigen
- cilinderkop chemisch reinigen en vlakken
- nieuwe kleppen of opnieuw laten inslijpen ?
- andere nokkenas (meteen ook andere klepveren ?)
- carterpan chemisch reinigen en bevestigingsplaatjes lassen van anti-slingerschot (afgebroken)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
klepstelmechanisme heb ik nog wel
zou wel voor en set nieuwe bussen gaan (vergeet de ringen niet)
zou wel voor en set nieuwe bussen gaan (vergeet de ringen niet)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zou mooi zijn... Heb ik ook nog wat te lassen voor je
(bevestigingen van anti-slingerschot in de carterpan die zijn afgebroken)
Die ringen zitten in de pakkingset
Nieuwe bussen ? Hoonapparaat en klaar. Ze zijn niet gescheurd o.i.d.
(al heeft Joost denk ik nog een setje bussen liggen die maar even gebruikt zijn
)

Die ringen zitten in de pakkingset

Nieuwe bussen ? Hoonapparaat en klaar. Ze zijn niet gescheurd o.i.d.
(al heeft Joost denk ik nog een setje bussen liggen die maar even gebruikt zijn

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
laat ze anders effe nameten bij revisie bedrijf dan ben je zeker.
lassen no problemo
lassen no problemo
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo t is niet voor jan L dat er een geluidje in zat.....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
En roken als een Jekko richting en vanaf Zandvoort toen ...
(fijn he, een gebruikte turbo die niet goed was
)

(fijn he, een gebruikte turbo die niet goed was


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
in de kop nieuwe klep geleiders en de kleppen opnieuw inslijpen. Die geleiders zijn vaak best versleten heb ik gemerkt.
tuimel galerij heb ik eventueel ook nog, olie pomp niet opnieuw gebruiken, die heeft duidelijk geslepen.
De bussen zien er erg goed uit, ff honen en gaan. Zuigers kun je vrij goedkoop via ebay kopen
tuimel galerij heb ik eventueel ook nog, olie pomp niet opnieuw gebruiken, die heeft duidelijk geslepen.
De bussen zien er erg goed uit, ff honen en gaan. Zuigers kun je vrij goedkoop via ebay kopen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Even een paarvraagjes aan de experts alhier ...
- boutendrijfstangkappen vervangen of laten zitten ?
- hoe verwijder ik bij de nokkenas de bevestigingsplaat (achter tandwiel distr.ketting) ?
- merk je veel verschil tussen een standaard nokkenas en een 270 van Pipercam ?
-
- boutendrijfstangkappen vervangen of laten zitten ?
- hoe verwijder ik bij de nokkenas de bevestigingsplaat (achter tandwiel distr.ketting) ?
- merk je veel verschil tussen een standaard nokkenas en een 270 van Pipercam ?
-
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
270 levert meer vermogen bij hogere druk op hogere toerentallen dacht ik me te herinneren
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
1. ik heb bij mij de bouten nog nooit vervangen
2. Ff een fotootje maar volgend mij kan die er niet al
3. Loopt makkelijker door boven in
Oliepomp is redelijk goedkoop bij CGB staan regelmatig op eBay uk
2. Ff een fotootje maar volgend mij kan die er niet al
3. Loopt makkelijker door boven in
Oliepomp is redelijk goedkoop bij CGB staan regelmatig op eBay uk
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 4a39d5.jpg[/img]
Onderaan de foto. Als het goed is moet het los kunnen. CGB levert die plaat en ring namelijk ook los.
Levert CGB momenteel nog een beetje normaal kwa snelheid ?
Onderaan de foto. Als het goed is moet het los kunnen. CGB levert die plaat en ring namelijk ook los.
Levert CGB momenteel nog een beetje normaal kwa snelheid ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Zit geperst
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
als je bij je gt echt houd van dat duwtje bij 2500 a 3000 toeren moet je geen andere nokkenas monteren, dan ben je die voor een groot gedeelte kwijt. de powerband word een stuk gelijdelijker en de koppel komt dan pas op een hoger toerengebied vrij ipv nu maximaal onderin en zakt langzaam weg.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat bij mij de nokkenas (Piper 300) echt wel een hoop extra vermogen levert, boven in inderdaad, maar dat komt goed uit in combinatie met de MB300-pro turbo
.
Bij mij is de actie in het toerengebied ongeveer 2000 toeren naar boven verschoven met de piper cam en MB turbo
Ik kan eventueel ook de nokjes voor je lassen als dat nog niet geregeld is.

Bij mij is de actie in het toerengebied ongeveer 2000 toeren naar boven verschoven met de piper cam en MB turbo
Ik kan eventueel ook de nokjes voor je lassen als dat nog niet geregeld is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hmmzz...
Vandaag ff het opgehaalde blok bekeken. (dag vrij
)
En een aardig to-do lijstje gemaakt voor het e.e.a.
Het is een C1J G7/88. Dus een Phase II met o.a. pingelsensor.
Niets bijzonders. Nette onverprutste originele kabelboom erbij.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2013-08-26-766_zps8df16aaf.jpg[/img]
Versnellingsbak bekeken. Snelheidssensor op een rare plek en het nummer maar ff opgezocht. JB0 032 ...
Blijkt volgens Google een 4-bak te zijn van een Clio 1,2 8V ...
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2013-08-26-770_zps0110208c.jpg[/img]
Gezien hoe het e.e.a. gemonteerd zit, zit het al een tijd zo gemonteerd ...
Who can tell me more ??
Het to-do lijst(je) ...
5 GT Turbo – MOTOR
- Krukas polijsten ( en maat bepalen)
- Lagers krukas vervangen
- Drijfstangen controleren / opmeten & lagerkappen polijsten
- Lagers drijfstangen vervangen
- Nieuwe boutenset drijfstangen ?
- Axiaallagers vervangen (maat opmeten n.a.v. oude set)
- Zuigers nazien & kop stralen / vlakken / roetaanslag verwijderen
- Zuigerveren vervangen
- Cilinderbussen stralen / nazien / honen
- Oliecarter stralen & spuiten
- Bevestigingsplaatjes van slingerschot lassen in oliecarter
- Onderblok stralen / reinigen & spuiten (incl. lagerkappen polijsten)
- Nokkenas nazien / polijsten
- Cilinderkoppakingset 1,9mm
- Versterkte kopbouten monteren
- Onderblokpakkingset (incl. ringen cilinderbussen)
- Carterpanpakkingset & “halve maantjes” krukas
- Distributiedeksel stralen & spuiten (keerring vervangen)
- Distributieketting & spanner vervangen
- Tandwielen distributie nazien / controleren
- Klepdeksel stralen & spuiten (pakking vervangen)
- Oliepomp vervangen (onderblok vlakken ?)
- Waterpompbouten vervangen
- Tapeinden cilinderkop vervangen
- Vliegwiel stralen (wellicht iets afdraaien ?)
- Bevestigingsbouten vliegwiel vervangen
- Koppelingset & drukgroep Volvo 480 1,7 Turbo monteren
- Bouten drukgroep koppeling vervangen
- Slangen & koppelingen oliekoeler op maat maken
- Inlaatspruitstuk intapen met alu-tape
- Uitlaatspruitstuk omwikkelen ?
- Carburateur revisie / aanpassen / reinigen
- Brandstofdrukregelaar vervangen (Malepassi)
- Brandstofopvoerpomp voor hogere opbrengst ?
- Grotere diameter elbow & downpipe uitlaat
- Hoog vermogen startmotor ?
- Intercoolerslangen nazien / vervangen
- Bougiekabels & bougie’s nazien incl. verdelerkap & rotor
- Montage as van de verdeler nazien in motorblok ivm ontstekingsvolgorde
- Stralen en coaten / spuiten diverse montagebeugels & afdekplaten
5 GT Turbo – APK / Rijklaar
- Stuurkolom vastzetten
- Mistlichten voor aansluiten
- Claxon nazien
- Accu nazien / vervangen
- Dynamo nazien (leegtrekken accu / bedrading nazien)
- Ruitmechanisme rechtsvoor vervangen
- Remmen voor demont., reinigen / gangbaar maken (set Clio RS mont. ? )
- Remmen achter demont., reingen / gangbaar maken (nieuwe set remklauwen Clio RS liggen klaar)
- Koelwaterslangen nazien / aanpassen / vervangen
- Koelfan vervangen voor SPAL
- Bevestiging voorstoelen nazien (montageplaats -> plaat / balk)
- AFR monteren (aanpassing in downpipe / uitlaat)
- Temperatuursensoren & meters nazien
- Achterklepdempers vervangen
- Koplamp linksvoor vervangen
- Frame koplamp linksvoor wijzigen / vervangen
- Uitlaatsysteem nazien / vervangen (middendemper verwijderen, achterdemper monteren ?)
- Kofferbak bekleden
- Reservewielhouder mont. (onder auto ivm 15” ?)
Vandaag ff het opgehaalde blok bekeken. (dag vrij

En een aardig to-do lijstje gemaakt voor het e.e.a.
Het is een C1J G7/88. Dus een Phase II met o.a. pingelsensor.
Niets bijzonders. Nette onverprutste originele kabelboom erbij.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2013-08-26-766_zps8df16aaf.jpg[/img]
Versnellingsbak bekeken. Snelheidssensor op een rare plek en het nummer maar ff opgezocht. JB0 032 ...
Blijkt volgens Google een 4-bak te zijn van een Clio 1,2 8V ...

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2013-08-26-770_zps0110208c.jpg[/img]
Gezien hoe het e.e.a. gemonteerd zit, zit het al een tijd zo gemonteerd ...

Who can tell me more ??
Het to-do lijst(je) ...

5 GT Turbo – MOTOR
- Krukas polijsten ( en maat bepalen)
- Lagers krukas vervangen
- Drijfstangen controleren / opmeten & lagerkappen polijsten
- Lagers drijfstangen vervangen
- Nieuwe boutenset drijfstangen ?
- Axiaallagers vervangen (maat opmeten n.a.v. oude set)
- Zuigers nazien & kop stralen / vlakken / roetaanslag verwijderen
- Zuigerveren vervangen
- Cilinderbussen stralen / nazien / honen
- Oliecarter stralen & spuiten
- Bevestigingsplaatjes van slingerschot lassen in oliecarter
- Onderblok stralen / reinigen & spuiten (incl. lagerkappen polijsten)
- Nokkenas nazien / polijsten
- Cilinderkoppakingset 1,9mm
- Versterkte kopbouten monteren
- Onderblokpakkingset (incl. ringen cilinderbussen)
- Carterpanpakkingset & “halve maantjes” krukas
- Distributiedeksel stralen & spuiten (keerring vervangen)
- Distributieketting & spanner vervangen
- Tandwielen distributie nazien / controleren
- Klepdeksel stralen & spuiten (pakking vervangen)
- Oliepomp vervangen (onderblok vlakken ?)
- Waterpompbouten vervangen
- Tapeinden cilinderkop vervangen
- Vliegwiel stralen (wellicht iets afdraaien ?)
- Bevestigingsbouten vliegwiel vervangen
- Koppelingset & drukgroep Volvo 480 1,7 Turbo monteren
- Bouten drukgroep koppeling vervangen
- Slangen & koppelingen oliekoeler op maat maken
- Inlaatspruitstuk intapen met alu-tape
- Uitlaatspruitstuk omwikkelen ?
- Carburateur revisie / aanpassen / reinigen
- Brandstofdrukregelaar vervangen (Malepassi)
- Brandstofopvoerpomp voor hogere opbrengst ?
- Grotere diameter elbow & downpipe uitlaat
- Hoog vermogen startmotor ?
- Intercoolerslangen nazien / vervangen
- Bougiekabels & bougie’s nazien incl. verdelerkap & rotor
- Montage as van de verdeler nazien in motorblok ivm ontstekingsvolgorde
- Stralen en coaten / spuiten diverse montagebeugels & afdekplaten
5 GT Turbo – APK / Rijklaar
- Stuurkolom vastzetten
- Mistlichten voor aansluiten
- Claxon nazien
- Accu nazien / vervangen
- Dynamo nazien (leegtrekken accu / bedrading nazien)
- Ruitmechanisme rechtsvoor vervangen
- Remmen voor demont., reinigen / gangbaar maken (set Clio RS mont. ? )
- Remmen achter demont., reingen / gangbaar maken (nieuwe set remklauwen Clio RS liggen klaar)
- Koelwaterslangen nazien / aanpassen / vervangen
- Koelfan vervangen voor SPAL
- Bevestiging voorstoelen nazien (montageplaats -> plaat / balk)
- AFR monteren (aanpassing in downpipe / uitlaat)
- Temperatuursensoren & meters nazien
- Achterklepdempers vervangen
- Koplamp linksvoor vervangen
- Frame koplamp linksvoor wijzigen / vervangen
- Uitlaatsysteem nazien / vervangen (middendemper verwijderen, achterdemper monteren ?)
- Kofferbak bekleden
- Reservewielhouder mont. (onder auto ivm 15” ?)
Laatst gewijzigd door Arco op ma 26 aug 2013 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Een 4-bak? Er is toch nooit een Clio geleverd met 4-bak?
Edit: misschien heb je hier wat aan: http://home.wanadoo.nl/uijen/MRBVJBJC.pdf
Edit2: geleverd onder de types B/C572 en C57A, toch beide Clio I inderdaad.
Edit: misschien heb je hier wat aan: http://home.wanadoo.nl/uijen/MRBVJBJC.pdf
Edit2: geleverd onder de types B/C572 en C57A, toch beide Clio I inderdaad.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat PDF-bestand heb ik ook. En daar staat het ook echt in ...
JB0 032 is een 4-bak en gezien de uitsparing in het plaatje gemonteerd op een C-motor.
Is gemonteerd geweest in deze types :
B/C 572
C 57A
JB0 032 is een 4-bak en gezien de uitsparing in het plaatje gemonteerd op een C-motor.
Is gemonteerd geweest in deze types :
B/C 572
C 57A
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Toch maar eens de zwarte kap demonteren en kijken of daar een 5e versnelling zit ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Mooi lijstje Arco, ben je wel ff zoet mee. Kijk je uit met alles stralen (motorisch). Wel onwijs goed laten wassen/spoelen uiteraard 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Of ik het e.e.a laat stralen van het blok zelf, laat ik aan Bennie Berger Motorenrevisie over of het kan /mag.
Klepdeksel, distributiedeksel en carterpan kan niet echt kwaad denk ik.
Voor de rest wel een aardig lijstje ja. Genoeg te doen.
Vanavond getekend voor een andere klusruimte in Dokkum per 1 september a.s.
40m2 en een 15m2 vliering. 220v & 380v. stromend water.
Volgende week het Groene Monstertje uit de stalling halen en in de nieuwe ruimte neerzetten. Daarna de spullen uit de box overbrengen.
Volgende week het gedemonteerde blok wegbrengen (is de bedoeling).
Little progress ...
Klepdeksel, distributiedeksel en carterpan kan niet echt kwaad denk ik.
Voor de rest wel een aardig lijstje ja. Genoeg te doen.

Vanavond getekend voor een andere klusruimte in Dokkum per 1 september a.s.
40m2 en een 15m2 vliering. 220v & 380v. stromend water.
Volgende week het Groene Monstertje uit de stalling halen en in de nieuwe ruimte neerzetten. Daarna de spullen uit de box overbrengen.
Volgende week het gedemonteerde blok wegbrengen (is de bedoeling).
Little progress ...

Laatst gewijzigd door Arco op ma 26 aug 2013 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Je kunt je carter ook gewoon reinigen met remmenreiniger. Dat werkt super en dan gewoon in de hammerite. (Zo heb ik het gedaan. Dat geldt voor de binnen en de buitenkant. Hamerite alleen aan de buitenkant uiteraard.)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak