EVO6 RS2 Maus [Update 03-01-06]
Ik parkeer de auto altijd een straat verder omdat de mensen daar net ff iets zuiniger zijn op autos. Heb al eens gehad dat ik aan de bijrijderskant moest instappen omdat een of andere oetlul hem te dicht op de andere kant had gezet.... Dan krijg ik echt de neiging om zn spiegels eraf te schoppen! Ook ik heb wat deukjes en een klein beetje lakschade aan de rechterkant 

Ja dat houw je tog, tis en blijft een gebruiksvoorwerp, en helaas is niet iedereen zo zuinig op z'n auto (of andermans auto)
Aangezien ik 's nachts werk, in ieder geval aanwezig ben, heb ik wel eens een uurtje (of wat) over om m'n auto te kunnen wassen.
Voor zover ik kon zien geen lakschade, maar wel een pittig deukje (andersmans deur is dr dus aardig hard tegenaan gekomen), in de deur aan de bestuurderszijde.
Dus bij 't instappen mag ik er elke keer naar kijken. 

Voor zover ik kon zien geen lakschade, maar wel een pittig deukje (andersmans deur is dr dus aardig hard tegenaan gekomen), in de deur aan de bestuurderszijde.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik ken het gevoelMaus schreef:Sta ik vannacht ff m'n auto te wassen, kom ik tot de ontdekking dat er één of andere klootviool of tutmuts mijn auto als deurstopper heeft gebruikt.![]()
Altijd parkeer ik m'n auto zo strategisch mogelijk (zo ver mogelijk in de hoek, of naast een auto welke er toch de hele dag staat), maar toch presteren die gasten 't af en toe om hun auto er strak naast te zetten.
Dat zij hun auto als vervoersmiddel tussen A en B zien, vind ik best, maar ze kunnen toch wel rekening houden met andermans bezit?![]()
Maandag maar ff gauw naar de spuiter, kijken wat de schade is...

mijn Mégane gaat 5 september weer naar de spuiter, zit een enorme deuk op het spatscherm, waar ook lak mist.
De week erop gaat hij naar de restyler om een klein deukje op het zijpaneel eruit te halen.
punt is idd dat hoe zuinig jij op jouw auto bent...een ander is dat abosluut niet!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
soms is dat idd stuk minder frustrerend
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Ik heb sinds kort een parkeer dek ontdenkt bij mij in de buurt, 2 minuten lopen naar huis, maar wel altijd hetzelfde plaatsje en nooit iemand naast mij omdat er altijd voldoende plek is. Ben blij met deze situatie, want kort daarvoor nog 2 plekken in 1 dag van beide deuren kunnen wegpoetsen omdat iemand weer te enthousiast zijn/haar deur open gooit..... 

Weetik Maus, maja iedereen roept wel altijd dattie netjes is en respect heeft voor andermans auto, maar hebben jullie nooit dat de wind de deur verder doet openwaaien dattie tegen de andere auto aanwaait?
Ik heb het toch wel es meegemaakt, gelukkig heeft 90% van de auto stootstrippen zitten
Of hier bij de praxis hebben ze alles zo heerlijk krap op elkaar staan dat je gewoon je auto niet uitkan zonder die deur zowat tegen de andere auto aan te tikken. Nou doe ik het nog wel netjes, maja ik kan ergens wel begrijpen dat sommige mensen daar problemen mee hebben of niet bij nadenken.
En de vraag voor jezelf:'Zou jij wel zo netjes zijn om het te melden als je eens een parkeerdeukje maakt?'
Ik heb het toch wel es meegemaakt, gelukkig heeft 90% van de auto stootstrippen zitten

Of hier bij de praxis hebben ze alles zo heerlijk krap op elkaar staan dat je gewoon je auto niet uitkan zonder die deur zowat tegen de andere auto aan te tikken. Nou doe ik het nog wel netjes, maja ik kan ergens wel begrijpen dat sommige mensen daar problemen mee hebben of niet bij nadenken.
En de vraag voor jezelf:'Zou jij wel zo netjes zijn om het te melden als je eens een parkeerdeukje maakt?'
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik heb het nog nooit gehad, als ik een mogelijke situatie zie, dan doe ik mijn vingers tussen de deur en de andere auto
-
Hier idem, vooral omdat ik weet hoe frustie het is als je een bluts in je dunne renault blikje hebtErik Olijnsma schreef:ik heb het nog nooit gehad, als ik een mogelijke situatie zie, dan doe ik mijn vingers tussen de deur en de andere auto

One clio to rule them all
Er zitten bij mij ook stootstrips op, alleen zit de deuk ter hoogte van de handgreep...Steven schreef:Weetik Maus, maja iedereen roept wel altijd dattie netjes is en respect heeft voor andermans auto, maar hebben jullie nooit dat de wind de deur verder doet openwaaien dattie tegen de andere auto aanwaait?
Ten alle tijden houd ik rekening met andermans vehicel, zeker als 't wat harder waait. Vind 't overigens eerder zonde van mijn deur dan van de deuk in andermans auto.

Als ik een parkeerdeuk veroorzaak bij een ander, zou ik dat in de meeste gevallen wel melden. Bij de huismoedertjes die hun kroost naar school brengen en absoluut niet kijken waar en hoe ze hun auto wegzetten, zal ik dit echter achterwege laten.
Daarnet ff langs de spuiter geweest om een afspraak te maken, woensdag wordt ie gerestyled.
Het blijkt alleen een vrij scherp deukje te zijn, dus de kans bestaat dat de lak wat beschadigd is en je na 't rechttrekken er nog wel wat van blijft zien. 

-
- Contacteer:
die trekt cker goed
@foeke tis idd een engelse rs kijk maar naar het display in het centrale stuk van het dash zit links iov het stuur 

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Car: Captur EDC130 Intens
Welke aanpassingen daarvoor?......of kan ik dat opzoeken in dit topic?Fastchip schreef:@Maus http://www.fastchip.nl/dl/182_7800.wmv
-
- Contacteer:
Ziet er zeker goed uit!
http://www.fastchip.nl lijkt mijArno17 schreef:Welke aanpassingen daarvoor?
Wellicht een stomme vraag (uiteraard vanwege die reden makkelijk te beantwoorden...) maar als Renault een software upgrade toepast op je auto, is dat neem ik aan anders dan de ECU reflashen? M.a.w. is dat dezelfde eeprom die ze gebruiken?!
Het zal ongetwijfeld kunnen, maar die voor de RS, die Fastchip maakt, is die ook programmeerbaar
Dat was de vraag.
Maar na op de fastchip site rond te hebben gesnuffeld, blijkt dat dat niet zo is.
Ben wel benieuwd of er veel te halen is bij de RS met een chip.

Maar na op de fastchip site rond te hebben gesnuffeld, blijkt dat dat niet zo is.
Ben wel benieuwd of er veel te halen is bij de RS met een chip.
De RS phase 3 schijnt al te beschikken over een goed spruitstuk, als ik me niet vergis vanaf de phase 2 al, dus ik hoef enkel nu nog de andere (groep n) chip.
Bij de ruwe testversie van Fastchip had ik over de hele linie minimaal zo'n 5 nm koppel meer en bij de 3500 rmp zelfs een kleine 20, laat staan wat er nog bij komt in de definitieve versie.
Beide auto's (V6 en RS) hebben zo hun voor- en nadelen. De V6 mis ik die zin niet omdat de RS, zoals ik 'm nu heb, qua prestaties etc. niet achterblijft. Misschien ligt ie zelfs nog voor op de V6, maar qua looks is en blijft de V6 er natuurlijk met kop en schouders bovenuit steken.
Bij de ruwe testversie van Fastchip had ik over de hele linie minimaal zo'n 5 nm koppel meer en bij de 3500 rmp zelfs een kleine 20, laat staan wat er nog bij komt in de definitieve versie.

Beide auto's (V6 en RS) hebben zo hun voor- en nadelen. De V6 mis ik die zin niet omdat de RS, zoals ik 'm nu heb, qua prestaties etc. niet achterblijft. Misschien ligt ie zelfs nog voor op de V6, maar qua looks is en blijft de V6 er natuurlijk met kop en schouders bovenuit steken.

zijn die verfstippen dan verzegeling??? ik weet dat ze in de racerij gebruikt worden om te checken of de moeren/bouten zijn verdraait of losgetrilt of iets dergelijks........dus zo checkt de garage of de dingen los zijn gedraaid???Maus schreef:Kwestie van de stekker loshalen en 2 boutjes losdraaien.
Vind 't eigenlijk zeer opmerkelijk dat er op de ECU geen verzegeling zit (die verfstippen her en der op je auto).
R 5 Convertible Rulezz
Dat zijn wel leuke waardes ja !!Maus schreef:De RS phase 3 schijnt al te beschikken over een goed spruitstuk, als ik me niet vergis vanaf de phase 2 al, dus ik hoef enkel nu nog de andere (groep n) chip.
Bij de ruwe testversie van Fastchip had ik over de hele linie minimaal zo'n 5 nm koppel meer en bij de 3500 rmp zelfs een kleine 20, laat staan wat er nog bij komt in de definitieve versie.![]()
Jammer dat zo'n V6 dan toch niet is wat je ervan verwacht? Ik verwachte altijd een supersnelle bak die voor niemand onderdoet. Maar een RS is zeker niet mis dan.