EVO6 RS2 Maus [Update 03-01-06]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Ik parkeer de auto altijd een straat verder omdat de mensen daar net ff iets zuiniger zijn op autos. Heb al eens gehad dat ik aan de bijrijderskant moest instappen omdat een of andere oetlul hem te dicht op de andere kant had gezet.... Dan krijg ik echt de neiging om zn spiegels eraf te schoppen! Ook ik heb wat deukjes en een klein beetje lakschade aan de rechterkant :(
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Ja dat houw je tog, tis en blijft een gebruiksvoorwerp, en helaas is niet iedereen zo zuinig op z'n auto (of andermans auto)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Aangezien ik 's nachts werk, in ieder geval aanwezig ben, heb ik wel eens een uurtje (of wat) over om m'n auto te kunnen wassen. :)
Voor zover ik kon zien geen lakschade, maar wel een pittig deukje (andersmans deur is dr dus aardig hard tegenaan gekomen), in de deur aan de bestuurderszijde. :evil: Dus bij 't instappen mag ik er elke keer naar kijken. :(
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Maus schreef:Sta ik vannacht ff m'n auto te wassen, kom ik tot de ontdekking dat er één of andere klootviool of tutmuts mijn auto als deurstopper heeft gebruikt. :evil:
Altijd parkeer ik m'n auto zo strategisch mogelijk (zo ver mogelijk in de hoek, of naast een auto welke er toch de hele dag staat), maar toch presteren die gasten 't af en toe om hun auto er strak naast te zetten.
Dat zij hun auto als vervoersmiddel tussen A en B zien, vind ik best, maar ze kunnen toch wel rekening houden met andermans bezit? :evil:
Maandag maar ff gauw naar de spuiter, kijken wat de schade is...
Ik ken het gevoel :(

mijn Mégane gaat 5 september weer naar de spuiter, zit een enorme deuk op het spatscherm, waar ook lak mist.

De week erop gaat hij naar de restyler om een klein deukje op het zijpaneel eruit te halen.

punt is idd dat hoe zuinig jij op jouw auto bent...een ander is dat abosluut niet!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Lekker zo'n ouwe auto ;)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

soms is dat idd stuk minder frustrerend
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Ik heb sinds kort een parkeer dek ontdenkt bij mij in de buurt, 2 minuten lopen naar huis, maar wel altijd hetzelfde plaatsje en nooit iemand naast mij omdat er altijd voldoende plek is. Ben blij met deze situatie, want kort daarvoor nog 2 plekken in 1 dag van beide deuren kunnen wegpoetsen omdat iemand weer te enthousiast zijn/haar deur open gooit..... :evil:
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Maar Steef, mocht 't ooit nog zo ver komen dat je een oude(re) auto hebt die helemaal strak is, dan heb je (denk ik) wel 't zelfde gevoel.
Hoe dan ook, 't blijft zeer frusti...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Weetik Maus, maja iedereen roept wel altijd dattie netjes is en respect heeft voor andermans auto, maar hebben jullie nooit dat de wind de deur verder doet openwaaien dattie tegen de andere auto aanwaait?

Ik heb het toch wel es meegemaakt, gelukkig heeft 90% van de auto stootstrippen zitten :p

Of hier bij de praxis hebben ze alles zo heerlijk krap op elkaar staan dat je gewoon je auto niet uitkan zonder die deur zowat tegen de andere auto aan te tikken. Nou doe ik het nog wel netjes, maja ik kan ergens wel begrijpen dat sommige mensen daar problemen mee hebben of niet bij nadenken.

En de vraag voor jezelf:'Zou jij wel zo netjes zijn om het te melden als je eens een parkeerdeukje maakt?'
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ik heb het nog nooit gehad, als ik een mogelijke situatie zie, dan doe ik mijn vingers tussen de deur en de andere auto
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Erik Olijnsma schreef:ik heb het nog nooit gehad, als ik een mogelijke situatie zie, dan doe ik mijn vingers tussen de deur en de andere auto
Hier idem, vooral omdat ik weet hoe frustie het is als je een bluts in je dunne renault blikje hebt :evil: . Er tegen leunen met de deur is gewoon al teveel! En een ongelukje zit natuurlijk in een klein hoekje, maar dan moet je wel zo eerlijk zijn om het even te melden!
One clio to rule them all
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Steven schreef:Weetik Maus, maja iedereen roept wel altijd dattie netjes is en respect heeft voor andermans auto, maar hebben jullie nooit dat de wind de deur verder doet openwaaien dattie tegen de andere auto aanwaait?

Ik heb het toch wel es meegemaakt, gelukkig heeft 90% van de auto stootstrippen zitten :p

Of hier bij de praxis hebben ze alles zo heerlijk krap op elkaar staan dat je gewoon je auto niet uitkan zonder die deur zowat tegen de andere auto aan te tikken. Nou doe ik het nog wel netjes, maja ik kan ergens wel begrijpen dat sommige mensen daar problemen mee hebben of niet bij nadenken.

En de vraag voor jezelf:'Zou jij wel zo netjes zijn om het te melden als je eens een parkeerdeukje maakt?'
Er zitten bij mij ook stootstrips op, alleen zit de deuk ter hoogte van de handgreep...
Ten alle tijden houd ik rekening met andermans vehicel, zeker als 't wat harder waait. Vind 't overigens eerder zonde van mijn deur dan van de deuk in andermans auto. :p
Als ik een parkeerdeuk veroorzaak bij een ander, zou ik dat in de meeste gevallen wel melden. Bij de huismoedertjes die hun kroost naar school brengen en absoluut niet kijken waar en hoe ze hun auto wegzetten, zal ik dit echter achterwege laten.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Daarnet ff langs de spuiter geweest om een afspraak te maken, woensdag wordt ie gerestyled. :) Het blijkt alleen een vrij scherp deukje te zijn, dus de kans bestaat dat de lak wat beschadigd is en je na 't rechttrekken er nog wel wat van blijft zien. :s
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Dat gaat lekker door zeg :worship:
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Vliegt goed door de toeren. (Y)
Is een engelse RS ofzo stuur zit rechts
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

die trekt cker goed (Y) @foeke tis idd een engelse rs kijk maar naar het display in het centrale stuk van het dash zit links iov het stuur (Y)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Zo, net terug van een weekje vakantie. Deukje is er netjes uitgehaald, je ziet er nix meer van. Gelukkig. :)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Maus schreef:Zo, net terug van een weekje vakantie. Deukje is er netjes uitgehaald, je ziet er nix meer van. Gelukkig. :)
gelukkig!! (Y)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Welke aanpassingen daarvoor?......of kan ik dat opzoeken in dit topic?
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

@ Fastchip; dat ziet er goed uit! (Y) Is de ECU inmiddels al leverbaar? :)
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Ziet er zeker goed uit!
Arno17 schreef:Welke aanpassingen daarvoor?
http://www.fastchip.nl lijkt mij
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Is zo'n ECU er makkelijk zelf in te zetten?!
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Kwestie van de stekker loshalen en 2 boutjes losdraaien.
Vind 't eigenlijk zeer opmerkelijk dat er op de ECU geen verzegeling zit (die verfstippen her en der op je auto).
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Wellicht een stomme vraag (uiteraard vanwege die reden makkelijk te beantwoorden...) maar als Renault een software upgrade toepast op je auto, is dat neem ik aan anders dan de ECU reflashen? M.a.w. is dat dezelfde eeprom die ze gebruiken?!
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Dezelfde ECU blijft er in zitten, alleen wordt deze opnieuw geprogrammeerd.
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

is die voor de rs ook programmeerbaar zoals de fastchip die ik heb?
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik denk dat een vrij programmeerbare chip in elke willekeurige auto gezet kan worden, mits de chip de gegevens bevat welke voor die auto van belang zijn.
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Het zal ongetwijfeld kunnen, maar die voor de RS, die Fastchip maakt, is die ook programmeerbaar :) Dat was de vraag.

Maar na op de fastchip site rond te hebben gesnuffeld, blijkt dat dat niet zo is.

Ben wel benieuwd of er veel te halen is bij de RS met een chip.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee, niet heel veel. Heeft een bekend wielmerk (onder renault) hier al eens uitgelegd :p

Voornamelijk een bredere koppelcurve.
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Dat kan ook lekker zijn :)

Het schijnt wel dat je bij een RS met een goed spruitstuk en een chip al aardig wat pk's wint. Maar goed, misschien iets om over na te denken maus ;)

of mis je de V6 niet?
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

De RS phase 3 schijnt al te beschikken over een goed spruitstuk, als ik me niet vergis vanaf de phase 2 al, dus ik hoef enkel nu nog de andere (groep n) chip.
Bij de ruwe testversie van Fastchip had ik over de hele linie minimaal zo'n 5 nm koppel meer en bij de 3500 rmp zelfs een kleine 20, laat staan wat er nog bij komt in de definitieve versie. :)

Beide auto's (V6 en RS) hebben zo hun voor- en nadelen. De V6 mis ik die zin niet omdat de RS, zoals ik 'm nu heb, qua prestaties etc. niet achterblijft. Misschien ligt ie zelfs nog voor op de V6, maar qua looks is en blijft de V6 er natuurlijk met kop en schouders bovenuit steken. :)
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Maus schreef:Kwestie van de stekker loshalen en 2 boutjes losdraaien.
Vind 't eigenlijk zeer opmerkelijk dat er op de ECU geen verzegeling zit (die verfstippen her en der op je auto).
zijn die verfstippen dan verzegeling??? ik weet dat ze in de racerij gebruikt worden om te checken of de moeren/bouten zijn verdraait of losgetrilt of iets dergelijks........dus zo checkt de garage of de dingen los zijn gedraaid???
R 5 Convertible Rulezz
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

't Lijkt me dat ze daar voor zijn. Ik weet anders ook niet wat de garage zo interessant vind aan een verdraaide slangenklem van bijvoorbeeld het luchtfilter.
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Maus schreef:De RS phase 3 schijnt al te beschikken over een goed spruitstuk, als ik me niet vergis vanaf de phase 2 al, dus ik hoef enkel nu nog de andere (groep n) chip.
Bij de ruwe testversie van Fastchip had ik over de hele linie minimaal zo'n 5 nm koppel meer en bij de 3500 rmp zelfs een kleine 20, laat staan wat er nog bij komt in de definitieve versie. :)

Beide auto's (V6 en RS) hebben zo hun voor- en nadelen. De V6 mis ik die zin niet omdat de RS, zoals ik 'm nu heb, qua prestaties etc. niet achterblijft. Misschien ligt ie zelfs nog voor op de V6, maar qua looks is en blijft de V6 er natuurlijk met kop en schouders bovenuit steken. :)
Dat zijn wel leuke waardes ja !!
Jammer dat zo'n V6 dan toch niet is wat je ervan verwacht? Ik verwachte altijd een supersnelle bak die voor niemand onderdoet. Maar een RS is zeker niet mis dan.
Plaats reactie