EVO6 RS2 Maus [Update 03-01-06]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Kier

Ik parkeer de auto altijd een straat verder omdat de mensen daar net ff iets zuiniger zijn op autos. Heb al eens gehad dat ik aan de bijrijderskant moest instappen omdat een of andere oetlul hem te dicht op de andere kant had gezet.... Dan krijg ik echt de neiging om zn spiegels eraf te schoppen! Ook ik heb wat deukjes en een klein beetje lakschade aan de rechterkant :(
ARNO16V
Contacteer:

Ja dat houw je tog, tis en blijft een gebruiksvoorwerp, en helaas is niet iedereen zo zuinig op z'n auto (of andermans auto)
Maus

Aangezien ik 's nachts werk, in ieder geval aanwezig ben, heb ik wel eens een uurtje (of wat) over om m'n auto te kunnen wassen. :)
Voor zover ik kon zien geen lakschade, maar wel een pittig deukje (andersmans deur is dr dus aardig hard tegenaan gekomen), in de deur aan de bestuurderszijde. :evil: Dus bij 't instappen mag ik er elke keer naar kijken. :(
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Maus schreef:Sta ik vannacht ff m'n auto te wassen, kom ik tot de ontdekking dat er één of andere klootviool of tutmuts mijn auto als deurstopper heeft gebruikt. :evil:
Altijd parkeer ik m'n auto zo strategisch mogelijk (zo ver mogelijk in de hoek, of naast een auto welke er toch de hele dag staat), maar toch presteren die gasten 't af en toe om hun auto er strak naast te zetten.
Dat zij hun auto als vervoersmiddel tussen A en B zien, vind ik best, maar ze kunnen toch wel rekening houden met andermans bezit? :evil:
Maandag maar ff gauw naar de spuiter, kijken wat de schade is...
Ik ken het gevoel :(

mijn Mégane gaat 5 september weer naar de spuiter, zit een enorme deuk op het spatscherm, waar ook lak mist.

De week erop gaat hij naar de restyler om een klein deukje op het zijpaneel eruit te halen.

punt is idd dat hoe zuinig jij op jouw auto bent...een ander is dat abosluut niet!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Car: M536

Lekker zo'n ouwe auto ;)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

soms is dat idd stuk minder frustrerend
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Sander2

Ik heb sinds kort een parkeer dek ontdenkt bij mij in de buurt, 2 minuten lopen naar huis, maar wel altijd hetzelfde plaatsje en nooit iemand naast mij omdat er altijd voldoende plek is. Ben blij met deze situatie, want kort daarvoor nog 2 plekken in 1 dag van beide deuren kunnen wegpoetsen omdat iemand weer te enthousiast zijn/haar deur open gooit..... :evil:
Maus

Maar Steef, mocht 't ooit nog zo ver komen dat je een oude(re) auto hebt die helemaal strak is, dan heb je (denk ik) wel 't zelfde gevoel.
Hoe dan ook, 't blijft zeer frusti...
Steven

Weetik Maus, maja iedereen roept wel altijd dattie netjes is en respect heeft voor andermans auto, maar hebben jullie nooit dat de wind de deur verder doet openwaaien dattie tegen de andere auto aanwaait?

Ik heb het toch wel es meegemaakt, gelukkig heeft 90% van de auto stootstrippen zitten :p

Of hier bij de praxis hebben ze alles zo heerlijk krap op elkaar staan dat je gewoon je auto niet uitkan zonder die deur zowat tegen de andere auto aan te tikken. Nou doe ik het nog wel netjes, maja ik kan ergens wel begrijpen dat sommige mensen daar problemen mee hebben of niet bij nadenken.

En de vraag voor jezelf:'Zou jij wel zo netjes zijn om het te melden als je eens een parkeerdeukje maakt?'
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ik heb het nog nooit gehad, als ik een mogelijke situatie zie, dan doe ik mijn vingers tussen de deur en de andere auto
Rémi clio ph3

Erik Olijnsma schreef:ik heb het nog nooit gehad, als ik een mogelijke situatie zie, dan doe ik mijn vingers tussen de deur en de andere auto
Hier idem, vooral omdat ik weet hoe frustie het is als je een bluts in je dunne renault blikje hebt :evil: . Er tegen leunen met de deur is gewoon al teveel! En een ongelukje zit natuurlijk in een klein hoekje, maar dan moet je wel zo eerlijk zijn om het even te melden!
One clio to rule them all
Maus

Steven schreef:Weetik Maus, maja iedereen roept wel altijd dattie netjes is en respect heeft voor andermans auto, maar hebben jullie nooit dat de wind de deur verder doet openwaaien dattie tegen de andere auto aanwaait?

Ik heb het toch wel es meegemaakt, gelukkig heeft 90% van de auto stootstrippen zitten :p

Of hier bij de praxis hebben ze alles zo heerlijk krap op elkaar staan dat je gewoon je auto niet uitkan zonder die deur zowat tegen de andere auto aan te tikken. Nou doe ik het nog wel netjes, maja ik kan ergens wel begrijpen dat sommige mensen daar problemen mee hebben of niet bij nadenken.

En de vraag voor jezelf:'Zou jij wel zo netjes zijn om het te melden als je eens een parkeerdeukje maakt?'
Er zitten bij mij ook stootstrips op, alleen zit de deuk ter hoogte van de handgreep...
Ten alle tijden houd ik rekening met andermans vehicel, zeker als 't wat harder waait. Vind 't overigens eerder zonde van mijn deur dan van de deuk in andermans auto. :p
Als ik een parkeerdeuk veroorzaak bij een ander, zou ik dat in de meeste gevallen wel melden. Bij de huismoedertjes die hun kroost naar school brengen en absoluut niet kijken waar en hoe ze hun auto wegzetten, zal ik dit echter achterwege laten.
Maus

Daarnet ff langs de spuiter geweest om een afspraak te maken, woensdag wordt ie gerestyled. :) Het blijkt alleen een vrij scherp deukje te zijn, dus de kans bestaat dat de lak wat beschadigd is en je na 't rechttrekken er nog wel wat van blijft zien. :s
Marcel B.

Dat gaat lekker door zeg :worship:
Foeke

Vliegt goed door de toeren. (Y)
Is een engelse RS ofzo stuur zit rechts
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Mike (spitsoor)
Contacteer:

die trekt cker goed (Y) @foeke tis idd een engelse rs kijk maar naar het display in het centrale stuk van het dash zit links iov het stuur (Y)
Maus

Zo, net terug van een weekje vakantie. Deukje is er netjes uitgehaald, je ziet er nix meer van. Gelukkig. :)
willow

Maus schreef:Zo, net terug van een weekje vakantie. Deukje is er netjes uitgehaald, je ziet er nix meer van. Gelukkig. :)
gelukkig!! (Y)
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Welke aanpassingen daarvoor?......of kan ik dat opzoeken in dit topic?
Maus

@ Fastchip; dat ziet er goed uit! (Y) Is de ECU inmiddels al leverbaar? :)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ziet er zeker goed uit!
Arno17 schreef:Welke aanpassingen daarvoor?
http://www.fastchip.nl lijkt mij
Sander2

Is zo'n ECU er makkelijk zelf in te zetten?!
Maus

Kwestie van de stekker loshalen en 2 boutjes losdraaien.
Vind 't eigenlijk zeer opmerkelijk dat er op de ECU geen verzegeling zit (die verfstippen her en der op je auto).
Sander2

Wellicht een stomme vraag (uiteraard vanwege die reden makkelijk te beantwoorden...) maar als Renault een software upgrade toepast op je auto, is dat neem ik aan anders dan de ECU reflashen? M.a.w. is dat dezelfde eeprom die ze gebruiken?!
Maus

Dezelfde ECU blijft er in zitten, alleen wordt deze opnieuw geprogrammeerd.
PatrickG

is die voor de rs ook programmeerbaar zoals de fastchip die ik heb?
Maus

Ik denk dat een vrij programmeerbare chip in elke willekeurige auto gezet kan worden, mits de chip de gegevens bevat welke voor die auto van belang zijn.
PatrickG

Het zal ongetwijfeld kunnen, maar die voor de RS, die Fastchip maakt, is die ook programmeerbaar :) Dat was de vraag.

Maar na op de fastchip site rond te hebben gesnuffeld, blijkt dat dat niet zo is.

Ben wel benieuwd of er veel te halen is bij de RS met een chip.
Steven

Nee, niet heel veel. Heeft een bekend wielmerk (onder renault) hier al eens uitgelegd :p

Voornamelijk een bredere koppelcurve.
PatrickG

Dat kan ook lekker zijn :)

Het schijnt wel dat je bij een RS met een goed spruitstuk en een chip al aardig wat pk's wint. Maar goed, misschien iets om over na te denken maus ;)

of mis je de V6 niet?
Maus

De RS phase 3 schijnt al te beschikken over een goed spruitstuk, als ik me niet vergis vanaf de phase 2 al, dus ik hoef enkel nu nog de andere (groep n) chip.
Bij de ruwe testversie van Fastchip had ik over de hele linie minimaal zo'n 5 nm koppel meer en bij de 3500 rmp zelfs een kleine 20, laat staan wat er nog bij komt in de definitieve versie. :)

Beide auto's (V6 en RS) hebben zo hun voor- en nadelen. De V6 mis ik die zin niet omdat de RS, zoals ik 'm nu heb, qua prestaties etc. niet achterblijft. Misschien ligt ie zelfs nog voor op de V6, maar qua looks is en blijft de V6 er natuurlijk met kop en schouders bovenuit steken. :)
CChris

Maus schreef:Kwestie van de stekker loshalen en 2 boutjes losdraaien.
Vind 't eigenlijk zeer opmerkelijk dat er op de ECU geen verzegeling zit (die verfstippen her en der op je auto).
zijn die verfstippen dan verzegeling??? ik weet dat ze in de racerij gebruikt worden om te checken of de moeren/bouten zijn verdraait of losgetrilt of iets dergelijks........dus zo checkt de garage of de dingen los zijn gedraaid???
R 5 Convertible Rulezz
Maus

't Lijkt me dat ze daar voor zijn. Ik weet anders ook niet wat de garage zo interessant vind aan een verdraaide slangenklem van bijvoorbeeld het luchtfilter.
PatrickG

Maus schreef:De RS phase 3 schijnt al te beschikken over een goed spruitstuk, als ik me niet vergis vanaf de phase 2 al, dus ik hoef enkel nu nog de andere (groep n) chip.
Bij de ruwe testversie van Fastchip had ik over de hele linie minimaal zo'n 5 nm koppel meer en bij de 3500 rmp zelfs een kleine 20, laat staan wat er nog bij komt in de definitieve versie. :)

Beide auto's (V6 en RS) hebben zo hun voor- en nadelen. De V6 mis ik die zin niet omdat de RS, zoals ik 'm nu heb, qua prestaties etc. niet achterblijft. Misschien ligt ie zelfs nog voor op de V6, maar qua looks is en blijft de V6 er natuurlijk met kop en schouders bovenuit steken. :)
Dat zijn wel leuke waardes ja !!
Jammer dat zo'n V6 dan toch niet is wat je ervan verwacht? Ik verwachte altijd een supersnelle bak die voor niemand onderdoet. Maar een RS is zeker niet mis dan.
Plaats reactie