staat als grijs op kentekenFrits schreef:Als ik me niet vergis, is de auto de vorige keer, ook overgespoten incl alles onder de kap. Op kenteken staat ie als wit? Maar er is niets wits meer te zien aan die auto. Was het niet zo dat wanneer je een melding deed naar de RDW je zo de nieuwe kleur op kenteken kon krijgen?
Hessel schreef:lang leve internet![]()
Kleurwijziging
Als uw auto (geldt niet voor bedrijfsauto's) een andere kleur heeft dan op het kentekenbewijs staat vermeld, moet de RDW het kentekenbewijs aanpassen. Hieraan zijn geen kosten verbonden.
U stuurt hiervoor het complete originele kentekenbewijs naar de RDW, als dit bewijs is verstrekt vóór 1 juni 2004. Als het kentekenbewijs is verstrekt per 1 juni 2004, volstaat het om alleen het Voertuigbewijs mee te sturen. Dit stuurt u met een begeleidend schrijven waarin u de kleurwijziging vermeldt.
Het advies is om dit aangetekend te versturen naar:
RDW
Postbus 30 000
9640 RA Veendam
t.a.v. Unit VRD
krijg dit kleurtje maar eens benoemdRianne RT schreef:Maar je kunt toch geen zilver op je kentenken krijgen? RDW doet toch alleenmaar aan die basiskleuren, als je auto oranje is, krijg je toch ook gewoon rood....
Niet als er op het papiertje staat wat ome agent heeft uitgeschreven 50,-. Gelukkig had ik deze nogMerijn schreef:Je moet effe opzoeken wat de boete is voor deze overtreding. Is dat 75 euro, dan zul je er weinig tegen kunnen doen.
Gewoon dokken...
Mike (spitsoor) schreef:Afgelopen donderdag men bekeuring binnen gehad die ik opgelopen had op 10 november vorig jaar. Reed toen over een stukkie weg waar ik niet mocht rijden. Deze baan is gereseveerd voor vrachtwagens en bussen. Ome agent die me toen staande heeft gehouden had netjes een verbaal uitgeschreven voor het bedrag van 50,-. Op de daadwerkelijke bekeuring staat 75,-. Ik ben uiteraard hier tegen in beroep gegaan. Zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat ik bericht terug krijg
Tot op heden nog niks van gehoordRonnie schreef:Kreeg laatst een bekeuring thuis gestuurd van 88,-
Reed 93 waar ik 70 mocht, nu heb ik die gewoon betaald.
Kreeg alleen vandaag een brief met onderstaande inhoud:
Enige tijd geleden heeft het CJIB u een beschikking gezonden met bovengenoemd beschikkingsnummer. Per abuis is door politie Brabant Noord bij het aanleveren van de gegevens een technische fout gemaakt.
De politie heeft besloten bevengenoemde zaak in te trekken. U kunt de beschikking als niet verzonden beschouwen.
De zaak zal door de politie opnieuw worden aangeleverd. De nieuwe beschikking zal een ander beschikkingsnummer hebben.
Indien u het sanctiebedrag reeds hebt voldaan, zal het CJIB het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten.
etc etc.
Ik bied u mijn excuses aan voor het veroorzaakte ongemak.
Morgen maar eens bellen met ze, kan ik hier iets mee in de zin van een fout door politie? Beetje vage brief
dan zou ik dus voor het met stadslicht rijden (bij mij het blauwe licht)Patrick.B schreef:mooi overzichtje:
Autopapieren / Kenteken
Overtreding Boete
1. geen geldig APK keuringsbewijs 95
2. rijbewijs is verlopen 30
3. het rijbewijs niet kunnen tonen 30
4. rijden zonder rijbewijs 200
5. onverzekerd rijden 320
6. kentekenbewijs met foutieve gegevens 255
7. ondeugdelijke kentekenplaten 65
Verkeersgedrag
Overtreding Boete
1. inhalen waar verboden - bord F1 95
2. overschrijding doorgetrokken streep 125
3. niet rechtshouden op de weg 95
4. door rood bij een verkeerslicht rijden 95
5. inhalen vlak voor of op een zebrapad 160
6. rechts inhalen 95
7. parkeren op een invalidenparkeerplaats 70
8. op de vluchtstrook stilstaan 95
9. over de vluchtstrook rijden 160
10. geen gebruik maken van autogordels 45
11. ondeugdelijke verlichting 65
12. handheld bellen 140
Vandaag de uitslag van de officier gekregen. Ik moet gewoon 50,- gaan betalen. In een korte toelinchting zegt de officier ook dat ome agent een fout heeft gemaakt met het invullen van het bedrag. Hij vindt ook dat ik daar de dupe niet van hoef te worden dus moet ik gewoon die 50 betalen en niet de 75. Nou ja tis niet andersMike (spitsoor) schreef:Mike (spitsoor) schreef:Afgelopen donderdag men bekeuring binnen gehad die ik opgelopen had op 10 november vorig jaar. Reed toen over een stukkie weg waar ik niet mocht rijden. Deze baan is gereseveerd voor vrachtwagens en bussen. Ome agent die me toen staande heeft gehouden had netjes een verbaal uitgeschreven voor het bedrag van 50,-. Op de daadwerkelijke bekeuring staat 75,-. Ik ben uiteraard hier tegen in beroep gegaan. Zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat ik bericht terug krijg
Vandaag bericht gehad van de officier dat het in behandeling is genomen. Tussen nu en 16 weken wordt er uitspraak over gedaan dus afw88 dan maar
Tot op heden niks van gehoordRonnie 15 November 2006 schreef:Kreeg laatst een bekeuring thuis gestuurd van 88,-
Reed 93 waar ik 70 mocht, nu heb ik die gewoon betaald.
Kreeg alleen vandaag een brief met onderstaande inhoud:
Enige tijd geleden heeft het CJIB u een beschikking gezonden met bovengenoemd beschikkingsnummer. Per abuis is door politie Brabant Noord bij het aanleveren van de gegevens een technische fout gemaakt.
De politie heeft besloten bevengenoemde zaak in te trekken. U kunt de beschikking als niet verzonden beschouwen.
De zaak zal door de politie opnieuw worden aangeleverd. De nieuwe beschikking zal een ander beschikkingsnummer hebben.
Indien u het sanctiebedrag reeds hebt voldaan, zal het CJIB het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten.
etc etc.
Ik bied u mijn excuses aan voor het veroorzaakte ongemak.
Morgen maar eens bellen met ze, kan ik hier iets mee in de zin van een fout door politie? Beetje vage brief
Mike (spitsoor) schreef:Ben van8 ook geflitstHad 2 collega's afgedropt in A'dam en op de terug ben ik met 140 op de teller geflitst op de A10 oost. Heeft iemand enig idee hoe hoog de te verw8ten boete zal zijn?