[5GTT] Lex'GTT Orange Project
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee, zo bedoel ik het ook weer niet.
Carterontluchting zit een filtertje bij het rechter voorscherm.
Maar ik zie olie over de bougies heen dus het komt er aan de voorkant uit.
Carterontluchting zit een filtertje bij het rechter voorscherm.
Maar ik zie olie over de bougies heen dus het komt er aan de voorkant uit.

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Gelijkwaardig probleem heb ik ook gehad,oorzaak carterventilatie.
Klepdeksel en carterpan zaten aangesloten op een catchtank,
hiervan was de aansluiting kleiner als de slang van het klepdeksel.
Deze kon de druk niet kwijt en alles ging retour het carter in,
pijlstok is de zwakste schakel en daaruit spoot de olie tegen de gehele voorzijde van het blok.
Hoop dat je er wat aan hebt met zoeken,succes.
Klepdeksel en carterpan zaten aangesloten op een catchtank,
hiervan was de aansluiting kleiner als de slang van het klepdeksel.
Deze kon de druk niet kwijt en alles ging retour het carter in,
pijlstok is de zwakste schakel en daaruit spoot de olie tegen de gehele voorzijde van het blok.
Hoop dat je er wat aan hebt met zoeken,succes.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Jupz gebeurt vaak, ik zou em gewoon terugbouwen naar origineel die carterventilatie en evt. een filtertje op het uiteinde wat in de telefoonslang zit.
Zo had ik em ook, dan gooit ie alle dampen gewoon door je motor bij gas los, ben je gelijk van die rommel af.
Die catchtanks zijn lang niet zo ideaal.
Zo had ik em ook, dan gooit ie alle dampen gewoon door je motor bij gas los, ben je gelijk van die rommel af.
Die catchtanks zijn lang niet zo ideaal.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bij mij zit ie vanaf de kleppendeksel, naar dat orginele potje (afscheider) en onderop loopt ie dan weer naar de carterpan. Boven op het potje loopt er een slang naar net achter de rechter koplamp en daar zit het filter op.
Ik heb er nooit problemen mee gehad tot ik de turbodruk op 0,9 bar zette daarvoor op 0,6 bar niks aan het handje... en het komt echt over alle bougies heen.
Ik heb er nooit problemen mee gehad tot ik de turbodruk op 0,9 bar zette daarvoor op 0,6 bar niks aan het handje... en het komt echt over alle bougies heen.
nouja...dat was mijn vraag ook al eigenlijk....
ding is nu toch compleet gereviseerd, ook bussen, zuigers enz? Issie al fatsoenlijk ingereden?
ding is nu toch compleet gereviseerd, ook bussen, zuigers enz? Issie al fatsoenlijk ingereden?
-
bij de witte turbo die we hadden kwam het uit de peilstok
Deze klemde niet goed..
Effe waterpomptang iets aanknijpen, en de peilstok zit vast
Misschien dat ie er bij jou ook losjes inzit ?
Deze klemde niet goed..
Effe waterpomptang iets aanknijpen, en de peilstok zit vast
Misschien dat ie er bij jou ook losjes inzit ?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Probleem met de lekkage is inmiddels verholpen. Na het verhaal carterventilatie toch een wat naslag werk gaan doen en wat magz. erbij gepakt om eens te kijken hoe het bij sommige Engelsen zit.
Bij mij zat er dus rechtstreeks een slang op de aansluiting op de kleppendeksel, dus niet met zo'n kunstof 90graden pijpje zoals orgineel. Dat slangetje zat dus wel in een hele vreemde knik. Helaas zag ik dat gisteren pas, nu zat er bij mijn zo'n pijpje op de olieafscheider van de carterontluchting. Die maar effe gebruikt om te kijken of dan de problemen weg waren. En waarempel probleem op gelost.
Ondertussen de olie ververst (olie was mooi schoon
), nieuw filtertje erop en toch maar die nieuwe klepdekselpakking er tussen (zekere voor het onzekere).
Ik wilde ook nog een nieuwe omvlochten olie toevoerleiding voor de turbo monteren. Maar ik had er helaas geen goede aansluit nippel bij....MB maar effe bellen van de week.
Maar nu denk alles op gelost hij rijdt weer.....nee hoor ik rijdt net van het werk naar huis.....werkt de snelheidsmeter en de toerenteller niet meer....nou morgen maar even een andere klok proberen kijken of het daar in zit
Bij mij zat er dus rechtstreeks een slang op de aansluiting op de kleppendeksel, dus niet met zo'n kunstof 90graden pijpje zoals orgineel. Dat slangetje zat dus wel in een hele vreemde knik. Helaas zag ik dat gisteren pas, nu zat er bij mijn zo'n pijpje op de olieafscheider van de carterontluchting. Die maar effe gebruikt om te kijken of dan de problemen weg waren. En waarempel probleem op gelost.
Ondertussen de olie ververst (olie was mooi schoon

Ik wilde ook nog een nieuwe omvlochten olie toevoerleiding voor de turbo monteren. Maar ik had er helaas geen goede aansluit nippel bij....MB maar effe bellen van de week.
Maar nu denk alles op gelost hij rijdt weer.....nee hoor ik rijdt net van het werk naar huis.....werkt de snelheidsmeter en de toerenteller niet meer....nou morgen maar even een andere klok proberen kijken of het daar in zit

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nou vanmiddag even de andere klok erin gezet...alles werkt gewoon.
Maar ja op die klok stond 126dkm. en op de andere 1022km. Dus wat doe je dan. Juistem alles overbouwen..
Op een gegeven moment lagen er zo veel kleine onderdeeltjes op de tuintafel dat ik door de bomen het bos niet meer zag.
Toch effe door gezet en alles weer in elkaar gezet met nieuwe dashboard lampjes erin, dan heb ik daar voorlopig ook geen omkijken naar.
En alles werkt ook nog, de oliedruk meter werkt nu ook eindelijk. In mijn oude dash was de meterstuk.
Op naar Ommen volgende week en daarna knallen in de Ardennen
Maar ja op die klok stond 126dkm. en op de andere 1022km. Dus wat doe je dan. Juistem alles overbouwen..
Op een gegeven moment lagen er zo veel kleine onderdeeltjes op de tuintafel dat ik door de bomen het bos niet meer zag.
Toch effe door gezet en alles weer in elkaar gezet met nieuwe dashboard lampjes erin, dan heb ik daar voorlopig ook geen omkijken naar.
En alles werkt ook nog, de oliedruk meter werkt nu ook eindelijk. In mijn oude dash was de meterstuk.

Op naar Ommen volgende week en daarna knallen in de Ardennen

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Ik ga dinsdag naar MB.. als ik iets voor je mee moet nemen, laat maar ff weten! 
(Ben zondag ook in Ommen)

(Ben zondag ook in Ommen)
-
- Contacteer:
Is goed! Ik hoor t wel! 

Alex Los schreef:Probleem met de lekkage is inmiddels verholpen. Na het verhaal carterventilatie toch een wat naslag werk gaan doen en wat magz. erbij gepakt om eens te kijken hoe het bij sommige Engelsen zit.
Ondertussen de olie ververst (olie was mooi schoon), nieuw filtertje erop en toch maar die nieuwe klepdekselpakking er tussen (zekere voor het onzekere).
Doe es een

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Tja ik zal eens kijken wat ik kan. Ik heb een hele slechte camera dus daarmee lukt dat niet.
Effe kijken of iemand dit weekend een fotootje kan maken
Effe kijken of iemand dit weekend een fotootje kan maken

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gisteren nog effe de snelheidsmeter geijkt, met behulp van een TOMTOM.
Ik ben er in iedergeval achter dat de schaalverdeling van de witte tellerbladen van Autostyle niet helemaal klopt.
Maar hij staat nu redelijk goed dus, we kunnen veilig de snelweg op.

Ik ben er in iedergeval achter dat de schaalverdeling van de witte tellerbladen van Autostyle niet helemaal klopt.

Maar hij staat nu redelijk goed dus, we kunnen veilig de snelweg op.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

Die groene geeft 40 aan op de teller, volgens snelheidsbord langs de weg 47-48 km/u....

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ik moest dit ff 3 keer lezen, maar je bedoelt natuurlijk zo'n "U rijdt te snel" bord met indicatie.... hebben ze daar ook van dieArco schreef:Kun je dat bij mij ook niet eens doen ???
Die groene geeft 40 aan op de teller, volgens snelheidsbord langs de weg 47-48 km/u....![]()

ik ga altijd voor de

Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray- schreef: ik ga altijd voor de

in nijmegen wordt je meteen geflitst, komt geen

-
- Contacteer:
zondag ook, stonden bij ommen ook van die borden.. ik dacht, mooi ff kijken hoe die teller van mij staat.. nou niet dus. der zat een fries achter me die dat ding graag op "te snel" wilde hebben volgens mij 

die stelling klopt toch niet altijd ?Steven schreef:Kan je zelf ook, 3500rpm = 120 kmuArco schreef:Kun je dat bij mij ook niet eens doen ???
Die groene geeft 40 aan op de teller, volgens snelheidsbord langs de weg 47-48 km/u....![]()
Toen wij naar frankrijk reden in Mei reed ik ook op het toerental. Tussen de 3000 en 3500 zat het wel goed dacht ik (100-140km/h). Nou niet dus...we reden 160/170 km/h.
wel de goeie bak dan? en bandenmaat?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Dan was dat wel een hele uitzonderlijke situatie
Mijne doet ook 3500 bij 120 km/u met originele velgen+bandenmaat. Met de 13" 4000 bij 120 km/u.

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Nee, uiteraard niet. Verschilt per auto, bak, bandenmaat, etc. etc. Maar zal voor een GTT'tje blijkbaar zo zijn. Een 21Turbo rijdt 160, bij 4000 toeren.
Je kunt je teller checken met GPS, of via de hectometerpaaltjes langs de snelweg en een stopwatch.
Je kunt je teller checken met GPS, of via de hectometerpaaltjes langs de snelweg en een stopwatch.
rev it like a rental