[5GTT] Lex'GTT Orange Project

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

1 tip, niet te strak draaien! dan pers je um gelijk weer stuk.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Weet ik, daardoor heb ik de eerste kleppendeksel gesloopt :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Eh Lex, als het eruit spuit via de dekselpakking dan gaat het opzij, dat kan nie 90 graden de hoek om en tegen je motorkap spatten.

Hoe zit je carterontluchting nu?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Nee, zo bedoel ik het ook weer niet.

Carterontluchting zit een filtertje bij het rechter voorscherm.

Maar ik zie olie over de bougies heen dus het komt er aan de voorkant uit. (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

pijlstok recht omhoog, dan zit je hele voorkant van het blok onder de olie, maar je motorkap ook.

check die dan ook meteen of die los zit
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Daarom van het weekend effe alles nalopen dan kan ie gewoon mee naar de Ardennen (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Gelijkwaardig probleem heb ik ook gehad,oorzaak carterventilatie.
Klepdeksel en carterpan zaten aangesloten op een catchtank,
hiervan was de aansluiting kleiner als de slang van het klepdeksel.

Deze kon de druk niet kwijt en alles ging retour het carter in,
pijlstok is de zwakste schakel en daaruit spoot de olie tegen de gehele voorzijde van het blok.

Hoop dat je er wat aan hebt met zoeken,succes.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jupz gebeurt vaak, ik zou em gewoon terugbouwen naar origineel die carterventilatie en evt. een filtertje op het uiteinde wat in de telefoonslang zit.
Zo had ik em ook, dan gooit ie alle dampen gewoon door je motor bij gas los, ben je gelijk van die rommel af.

Die catchtanks zijn lang niet zo ideaal.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bij mij zit ie vanaf de kleppendeksel, naar dat orginele potje (afscheider) en onderop loopt ie dan weer naar de carterpan. Boven op het potje loopt er een slang naar net achter de rechter koplamp en daar zit het filter op.

Ik heb er nooit problemen mee gehad tot ik de turbodruk op 0,9 bar zette daarvoor op 0,6 bar niks aan het handje... en het komt echt over alle bougies heen.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

D'r zal best ergens een lek zitten. Maar is het normaal dat zo'n motortje zoveel meer dampt uit het karter, bij een klein beetje meer turbodruk? :~
rev it like a rental
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nouja...dat was mijn vraag ook al eigenlijk....
ding is nu toch compleet gereviseerd, ook bussen, zuigers enz? Issie al fatsoenlijk ingereden?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Dat is het hem juist het komt niet uit de carterontluchting :~
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

bij de witte turbo die we hadden kwam het uit de peilstok

Deze klemde niet goed..

Effe waterpomptang iets aanknijpen, en de peilstok zit vast

Misschien dat ie er bij jou ook losjes inzit ?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Probleem met de lekkage is inmiddels verholpen. Na het verhaal carterventilatie toch een wat naslag werk gaan doen en wat magz. erbij gepakt om eens te kijken hoe het bij sommige Engelsen zit.

Bij mij zat er dus rechtstreeks een slang op de aansluiting op de kleppendeksel, dus niet met zo'n kunstof 90graden pijpje zoals orgineel. Dat slangetje zat dus wel in een hele vreemde knik. Helaas zag ik dat gisteren pas, nu zat er bij mijn zo'n pijpje op de olieafscheider van de carterontluchting. Die maar effe gebruikt om te kijken of dan de problemen weg waren. En waarempel probleem op gelost.

Ondertussen de olie ververst (olie was mooi schoon :p ), nieuw filtertje erop en toch maar die nieuwe klepdekselpakking er tussen (zekere voor het onzekere).

Ik wilde ook nog een nieuwe omvlochten olie toevoerleiding voor de turbo monteren. Maar ik had er helaas geen goede aansluit nippel bij....MB maar effe bellen van de week.

Maar nu denk alles op gelost hij rijdt weer.....nee hoor ik rijdt net van het werk naar huis.....werkt de snelheidsmeter en de toerenteller niet meer....nou morgen maar even een andere klok proberen kijken of het daar in zit :~
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Nou vanmiddag even de andere klok erin gezet...alles werkt gewoon.

Maar ja op die klok stond 126dkm. en op de andere 1022km. Dus wat doe je dan. Juistem alles overbouwen..

Op een gegeven moment lagen er zo veel kleine onderdeeltjes op de tuintafel dat ik door de bomen het bos niet meer zag.

Toch effe door gezet en alles weer in elkaar gezet met nieuwe dashboard lampjes erin, dan heb ik daar voorlopig ook geen omkijken naar.

En alles werkt ook nog, de oliedruk meter werkt nu ook eindelijk. In mijn oude dash was de meterstuk. (Y)

Op naar Ommen volgende week en daarna knallen in de Ardennen :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ik ga dinsdag naar MB.. als ik iets voor je mee moet nemen, laat maar ff weten! (Y)

(Ben zondag ook in Ommen)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Oeh dan zal ik morgen Mauriceje even bellen.

Dan bel ik je wel even Paul als het nodig is (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Is goed! Ik hoor t wel! (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Alex Los schreef:Probleem met de lekkage is inmiddels verholpen. Na het verhaal carterventilatie toch een wat naslag werk gaan doen en wat magz. erbij gepakt om eens te kijken hoe het bij sommige Engelsen zit.

Bij mij zat er dus rechtstreeks een slang op de aansluiting op de kleppendeksel, dus niet met zo'n kunstof 90graden pijpje zoals orgineel. Dat slangetje zat dus wel in een hele vreemde knik. Helaas zag ik dat gisteren pas, nu zat er bij mijn zo'n pijpje op de olieafscheider van de carterontluchting. Die maar effe gebruikt om te kijken of dan de problemen weg waren. En waarempel probleem op gelost.

Ondertussen de olie ververst (olie was mooi schoon :p ), nieuw filtertje erop en toch maar die nieuwe klepdekselpakking er tussen (zekere voor het onzekere).

Ik wilde ook nog een nieuwe omvlochten olie toevoerleiding voor de turbo monteren. Maar ik had er helaas geen goede aansluit nippel bij....MB maar effe bellen van de week.

Maar nu denk alles op gelost hij rijdt weer.....nee hoor ik rijdt net van het werk naar huis.....werkt de snelheidsmeter en de toerenteller niet meer....nou morgen maar even een andere klok proberen kijken of het daar in zit :~

Doe es een :foto: :foto: online gooien van hoe de slangen nu bij jou zitten als je wilt :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Tja ik zal eens kijken wat ik kan. Ik heb een hele slechte camera dus daarmee lukt dat niet.

Effe kijken of iemand dit weekend een fotootje kan maken (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
pjedro
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 13:25

Alex Los schreef:Tja ik zal eens kijken wat ik kan. Ik heb een hele slechte camera dus daarmee lukt dat niet.

Effe kijken of iemand dit weekend een fotootje kan maken (Y)
cameratje meenemen (Y)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Dat zowiezo :lol:

En euh we moeten om 9.30 uur in Ommen zijn :D

Effe kijken hoe we dat gaan doen :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
pjedro
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 13:25

Alex Los schreef:Dat zowiezo :lol:

En euh we moeten om 9.30 uur in Ommen zijn :D

Effe kijken hoe we dat gaan doen :lol:
ik kwam zaterdag al toch dan maar iets eerder opstaan
:lol:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Euh, volgens mij heb ik een verjaardag zaterdagavond. Dus dat was nog niet helemaal zeker toch
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Gisteren nog effe de snelheidsmeter geijkt, met behulp van een TOMTOM. :lol:

Ik ben er in iedergeval achter dat de schaalverdeling van de witte tellerbladen van Autostyle niet helemaal klopt. :lol: :lol:

Maar hij staat nu redelijk goed dus, we kunnen veilig de snelweg op.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y) Kun je dat bij mij ook niet eens doen ???

Die groene geeft 40 aan op de teller, volgens snelheidsbord langs de weg 47-48 km/u.... :~ :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ja hoor, maar dan effe na mijn vakantie (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Arco schreef:(Y) Kun je dat bij mij ook niet eens doen ???

Die groene geeft 40 aan op de teller, volgens snelheidsbord langs de weg 47-48 km/u.... :~ :wink:
ik moest dit ff 3 keer lezen, maar je bedoelt natuurlijk zo'n "U rijdt te snel" bord met indicatie.... hebben ze daar ook van die :) en :( gezichtjes bij?

ik ga altijd voor de :(

:lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Arco schreef:(Y) Kun je dat bij mij ook niet eens doen ???

Die groene geeft 40 aan op de teller, volgens snelheidsbord langs de weg 47-48 km/u.... :~ :wink:
Kan je zelf ook, 3500rpm = 120 kmu
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

-Ray- schreef: ik ga altijd voor de :(

:lol:
:lol:

in nijmegen wordt je meteen geflitst, komt geen :) of :( aan te pas.. (N) Das geen sport :(
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

zondag ook, stonden bij ommen ook van die borden.. ik dacht, mooi ff kijken hoe die teller van mij staat.. nou niet dus. der zat een fries achter me die dat ding graag op "te snel" wilde hebben volgens mij :lol:
Gast

Steven schreef:
Arco schreef:(Y) Kun je dat bij mij ook niet eens doen ???

Die groene geeft 40 aan op de teller, volgens snelheidsbord langs de weg 47-48 km/u.... :~ :wink:
Kan je zelf ook, 3500rpm = 120 kmu
die stelling klopt toch niet altijd ?

Toen wij naar frankrijk reden in Mei reed ik ook op het toerental. Tussen de 3000 en 3500 zat het wel goed dacht ik (100-140km/h). Nou niet dus...we reden 160/170 km/h.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wel de goeie bak dan? en bandenmaat?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dan was dat wel een hele uitzonderlijke situatie :) Mijne doet ook 3500 bij 120 km/u met originele velgen+bandenmaat. Met de 13" 4000 bij 120 km/u.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Nee, uiteraard niet. Verschilt per auto, bak, bandenmaat, etc. etc. Maar zal voor een GTT'tje blijkbaar zo zijn. Een 21Turbo rijdt 160, bij 4000 toeren.

Je kunt je teller checken met GPS, of via de hectometerpaaltjes langs de snelweg en een stopwatch.
rev it like a rental
Plaats reactie