ACT: Clio II

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Ben d'r ook nog niet zon voorstander van. Heb je de auto al in het echt gezien?
Cleaned Style
Projecttopic
Jordi

Zou deze laten varen en kijken naar een andere, er zijn betere voor minder :p
Richard

Ja ik heb um al wel in het echt gezien ik zag hem langs de weg staan en zag er opzich best goed uit! Maar van dichtbij heb ik hem nog niet kunnen aanschouwen
Maar ik denk ook wel dat het meer gaat kosten als 500 euro.

Zelf heb ik zoiets van 3000-3500 meer niet
Mike (spitsoor)
Contacteer:

3000 zalk doen dan :wink:
Jordi

Voor 5000 mag je die van mij wel kopen :biertjuh:
Richard

Haha dat zal best wel ja :lol:
Nee ik kijk nog ff wa ik zal doen. Het was wel makkelijk hij staat vlak bij mijn thuis en vond het op zich wel een leuke bak. Maar ik hoef mijn autotje niet perse weg te doen die rijd nog goed!

Ik denk er nog ff over na wat ik ga doen, maar alvast bedankt voor jullie hulp! (Y)
Hardcore RS

weet iemand wat voor spoiler dit is?

Afbeelding
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Heb je al bij Reichard motorsport gekeken?
Cleaned Style
Projecttopic
Dnns

Die spoiler is van ELIA :)
Jordi

idd, hoort bij de elia kit
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Flexwipers van het merk valeo of bosch zijn neem ik aan bij een automaterialenzaak te halen? Of heeft de dealer zelf die dingen ook in de verkoop?
-PAZ-
Über-Spammer

Gewoon effe halen bij de onderdelen handel (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Mike (spitsoor)
Contacteer:

(Y) Zo maar ff doen dan :P
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Daar straks ff getankt met de wagen van men ma. Ze loopt al ff te klagen dat ie zoveel herrie maakt, dit heb ik dus ondervonden daarnet. Een gemiddelde auto met sportdemper is jaloers op de brul die de clio maakt. Alleen wat zou het probleem kunnen zijn? De uitlaat lijn is na gekeken in de garage en is lucht dicht. Je hoort het ook alleen als je het gas intrapt bijv om iemand in te halen of als je ff lekker vlot door wil rijden. Het betreft een 1.6 16V uit 2005.

Zat overigens zelf te denken aan iets wat los gekomen is of verbogen is waardoor het resoneert. Hitteschild bij de kat??
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Mijn vader heeft een Megane Break, een Scenic en nu een Kangoo 1.6 16V gereden. Ik vind die 1.6 16V motor van zichzelf al erg rauw klinken...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Mist ie ook vermogen misschien? Klinkt het bij stilstaand gasgeven ook echt als een roffelend sportief geluid? Maybe kans dat één van de bobines naar de haaien zijn anders. Dat levert ook een aardig geluidje op en het komt ook heel vaak voor bij een 1.6 16V motor...

Je zou dr is voor de gein een filmpje ofzo van moeten maken zodat er naar geluisterd kan worden. Stom dat de dealer het niet meteen kan vinden...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Mike (spitsoor)
Contacteer:

@ duupke tis niet echt het rauwige wat je hoort. Dit was niet zo ;)

@ martijn filmpje maken is wel een goed idee (Y) . Hij mist geen vermogen overigens je geeft gas en ding spuit weg ;)
Remco_Rs
Contacteer:

Mike (spitsoor) schreef:@ duupke tis niet echt het rauwige wat je hoort. Dit was niet zo ;)

@ martijn filmpje maken is wel een goed idee (Y) . Hij mist geen vermogen overigens je geeft gas en ding spuit weg ;)
Kijk even of je luchtfilter slang nog goed op luchtfilterhuis zit. Deze willen nog wel eens eraf gaan.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Dit was idd het geval. Het luchtfiler huis lag kompleet los van het blok! Geen idee of dit een gevaar op kan leveren voor het blok zelf? Lijkt me dat het filter er niet van jan doedel zit. Overigens wel vaag dat er geen slangen klem oid zit waar het luchtfilterhuis op de toevor van het blok geklemd zit. Heb deze nu met tyraps vats gezet zodat ie niet los kan schieten.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Het luchtfilter zit pas na die slang. Ervoor zit een resonantievat, wat geluiddempend werkt. Dat verklaart het lawaai.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Oke dan weer wat geleerd. Tis wel slordig dat ie niet goed terug erop is gezet. Maar goed leed is geleden ;)
B-boi
Contacteer:

Ik heb op het forum gezocht, maar niet gevonden, hoe ik de grill van mijn Clio II phase 1 kan loskrijgen. Ik heb 5 ophangpunten kunnen vinden en losmaken: 1 torx in het midden bovenaan de grill, 2 torx naast de koplampen onder de motorkap en 2 snelsluitingen onder de motorkap. Maar nu zit de grill nog aan de zijkanten vast ook (ik denk vooraan aan de spatborden), maar ik zie nergens de mogelijkheid om daar iets los te maken. Hoe moet ik dat daar los krijgen?
B-boi
Contacteer:

Kan niemand me zeggen waar ik de grill moet losmaken om de koplampen te kunnen vervangen? :nee:
barrysss

je moet de hele bumper los halen want onder de kop lampen zitten nog 2 schroeven
B-boi
Contacteer:

Zitten die schroeven niet achter de grill, dan?
Ferdy
Über-Spammer

moeten je hele koplampunits er uit dan ?
Dnns

Aan de zijkant van de grill zit een klik systeem, deze kun je doormiddel
van een schroevendraaier voor zichtig losklikken. dan de 4 boutjes boven en hij
is los..
B-boi
Contacteer:

Ferdy schreef:moeten je hele koplampunits er uit dan ?
Ja, de H4 koplampen worden vervangen door HB3/H7 koplampen die er wat sportiever uitzien.
Dnns schreef:Aan de zijkant van de grill zit een klik systeem, deze kun je doormiddel
van een schroevendraaier voor zichtig losklikken. dan de 4 boutjes boven en hij
is los..
Daar heb ik wat aan. Bedankt Dnns. :D
Richard

Om mijn sub woofer aan te sluiten moet ik een massa kabel direct naar mijn accu leggen.
Nu is mijn vraag is er ergens eens mogelijkheid om vanuit de binnenkant een kabel naar de accu te leggen of is dit onmogelijk?

Nog een andere vraag in mij achterste speeker gaten zitten geen boxen en ik kan ook geen draden vinden. Weet iemand op welke deze aangesloten moeten worden?
Gabri van der Veen
Über-Spammer

het is niet nodig om de massa direct op de accu aan te sluiten.

even een goed punt op het chassis zoeken is voldoende.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Mike (spitsoor)
Contacteer:

In je kofferbak zit achter de plasticrand bij je achterbumper 2 met schroefdraad getapte gaten. Daar kan je makkelijk je massa aan vast knopen. Is d8 ik een M8 boutje wat je daarvoor nodig hebt. Daar zit men massa voor men versterker ook aan vast :)
Richard

Mike (spitsoor) schreef:In je kofferbak zit achter de plasticrand bij je achterbumper 2 met schroefdraad getapte gaten. Daar kan je makkelijk je massa aan vast knopen. Is d8 ik een M8 boutje wat je daarvoor nodig hebt. Daar zit men massa voor men versterker ook aan vast :)
Dus daar staat ook spanning op?? Op die kabel moet namelijk spanning komen te staan, volgens het instructie boekje moet er een kabel direct aangesoten worden op de accu voor constante spanning.
Tis een sub met ingebouwde versterker
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Nee daar staat geen spanning op. Je massa is de 0 of ook wel de - pool van de accu

Voor de + pool zal je via je achterbank, dorpellijst en tenslotten bij het kabeltje voor de ontgrendeling van je moterkap door het rubbertje heen naar ja accu toe
Richard

Mike (spitsoor) schreef:Nee daar staat geen spanning op. Je massa is de 0 of ook wel de - pool van de accu

Voor de + pool zal je via je achterbank, dorpellijst en tenslotten bij het kabeltje voor de ontgrendeling van je moterkap door het rubbertje heen naar ja accu toe
Loop jou + kabel ook via deze weg naar je accu of hoeft dat bij jou niet?
Ik heb net ff gekeken maar het lijkt mij vrij onmogelijk om daar nog een draad langs te leggen of heb ik het verkeerd gezien?
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Yep bij mij loopt daar idd men + voor men versterker. Kheb ook simpel weg dat rubbertje eruit getrokken. Ruimte zat dan. Leverd geen problemen op komt totaal geen vocht binnen oid
Plaats reactie