ACT: Algemeen Chat Topic deel 2

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
antoine
Car: Renault Clio III RS

Robke schreef: Die weg kan zomaar iets van 40-50 km lang zijn meen ik me te herinneren die twee keer dat ik er heb gereden?
Volgens Google maps 45 km, goed geheugen (Y)
Robke
Car: Lexus IS250

Zullen we het maar op goed gegokt houden? :lol: :p
Tom
Moderator
Car: MB

even een vraagje voor de APK mensen hier.
-Mogen er op 1as van de auto twee verschillende banden zitten (dus ander merk profiel)???

Heb even snel antwoord nodig :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MikeVV
Contacteer:

ja geen probleem, zolang de profieldiepte goed is.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Tom
Moderator

ok, dat zou mooi zijn. Zeker weten?
~thijs~
Contacteer:

zou echt zweren dat op dezelfde as dezelfde banden moeten zitten
Nenad1916v

Hallo,

ff vraagje: Welke bumpers passen er van andere Megane's onder een Megane Coupe uit 2002? Zonder aanpassingen?

Alvast bedankt.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

1. Het karkas mag niet zichtbaar zijn.
2. De profieldiepte over de gehele omtrek in de hoofdprofielgroeven moet minimaal 1,6 mm. zijn. De hoofdgroeven zijn alle brede groeven met de oorspronkelijk grootste diepte en de groeven met een slijtage-graad indicator. De meetbreedte voor de profieldiepte is Ÿ x loopvlakbreedte in mm. De loopvlakbreedte is gelijk aan de breedte-aanduiding van de band -50mm.

Voorbeeld:
Bandenmaat 175/70 R 13
Loopvlakbreedte : 175 - 50 = 125 mm.
Meetbreedte : Ÿ x 125 = 94 mm.
Dus t.o.v. het midden van de band 47 mm. links en 47 mm. rechts

3. Geen uitstulpingen.
4. De band mag niet opgesneden zijn.
5. Op één as moeten de banden dezelfde karkasstructuur hebben.
6. Er mogen geen metalen delen buiten het loopvlak uitsteken.

Bepalingen Verkeersregelement:
De onder een auto gemonteerde banden moeten voldoen aan de technische top van het voertuig. Het draagvermogen van de banden moet voldoen aan de maximum toelaatbare asbelasting.

Is dit het antwoord op je vraag Tom???
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

En toch mag je verschillende banden op één as hebben. Ik geloof dat die regel zelfs is aangepast niet zo lang geleden. Ik ben in elk geval dor de APK gekomen met LA een andere band dan RA.

Als het profiel maar goed is zou ik zeggen...geen zorgen maken dus :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Vraag: Bij navraag blijkt dat het wettelijk niet verplicht is om op dezelfde as identieke banden te monteren. Ik heb daar mijn twijfels over en hoe zit dat bij een keuring?

Antwoord: Dat op een as verschillende banden zijn gemonteerd, is uit een oogpunt van veiligheid niet wenselijk of kan wettelijk verboden zijn. Om met het laatste te beginnen. In de APK keuringseisen staat dat de banden die op één as zijn gemonteerd, dezelfde karkasstructuur moeten hebben. Hiermee wordt bedoeld dat er diagonaalbanden of radiaalbanden gemonteerd moeten zijn. In een toelichting staat als enige opmerking dat personenauto’s in geval van nood (bijvoorbeeld bij gebruik als reservewiel of noodwiel) niet aan die regel hoeven te voldoen, mits in dat geval de rijsnelheid en het rijgedrag worden aangepast. Er zijn natuurlijk veel meer ongewenste situaties. Bijvoorbeeld het monteren van banden met een verschillende grootte of van verschillend merk en/of type. Om maar niet te spreken van banden met een verschillend draagvermogen of snelheidsindex. Banden die een verschillende slijtagegraad vertonen zijn ook ongewenst en zelfs een verschillende leeftijd (zie DOT-aanduiding) kan nadelig zijn voor het rijgedrag en de veiligheid. Laat staan een combinatie van winter- en zomerbanden. Conclusie: wettelijk is het niet toegestaan op één as een diagonaalband en een radiaalband te monteren, behalve in geval van ‘thuiskomertje’. Gewenst is op één as hetzelfde merk en type, in dezelfde maat met hetzelfde laadvermogen en dezelfde snelheidsindex en bij voorkeur met een gelijke slijtagetoestand. Optimaal is dat dergelijke banden op voor- en achteras worden gemonteerd en met de door de autofabrikant gespecificeerde bandenspanning worden bereden. Overigens treffen we bij (duurdere) sportwagens een uitzondering aan, waarbij de voor- en achterbanden een verschillende maat hebben. Dit is echter opgenomen in de typegoedkeuring.

Dit kwam ik op deze site tegen.
-PAZ-
Über-Spammer

Maakt niet uit, al heb je 4 verschillende maten erop liggen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Tom
Moderator

bedankt Ronnie (Y)
Sanderclioll

Robke schreef:
Sander de Bruin schreef:BTW, best wel gaar als je op de A2 voor Everdingen om 16u stil valt met je Clio automaat.
Niet echt een gunstige plek, gelukkig werd de 3e baan snel afgesloten doormiddel van die kruizen en ben ik binnen 15 min weggesleept.
Waarschijnlijk bobine kapot..
Dus ik stond dankzij jou zo lang in de file, ik zag je nog op de afrit staan met de wegsleep meneer. :wink:
Ik vroeg me al af of het weer zo'n irritante RTC'er was, dat is bij deze dus bevestigd. :lol:
Mooi, is het toch nog ergens goed voor geweest.
Vandaag de auto bij de garage opgehaald, probleem zou opgelost zijn.
20 minuten later stond ik weer aan de kant en heeft modern me dit keer mee mogen nemen naar de renault dealer, nee gaat lekker zo..
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

fijn he renault rijden...als ie rijdt :lol: :p
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Ferdy
Über-Spammer

-PAZ-
Über-Spammer

:lol: :lol: :lol: (Y) Shave the beaver
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Kan iemand de onderdeelnummers van de knipperlicht glaasjes die in de voorbumper van 19 16v phase 1 zitten voor me opzoeken?
Gabri van der Veen
Über-Spammer

is dit hem?, heb er dus geen prijzen bij jammer genoeg

[img]http://img89.imageshack.us/img89/751/knip19kq6.jpg[/img]
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Steven
Car: M536

Robke schreef:Naar het zuiden toe valt op zich wel mee 's morgens over de A2. Als je om 7:00 bij Eindhoven bent, kun je normaal gesproken nog gewoon doorrijden. Net als Antoine zegt, zou ik dan bij Valkenswaard eraf gaan en zo naar Zolder rijden, een lange (erg lange) rechte weg naar het zuiden, geen snelweg!
Weet jij of Antoine misschien een afslagnummer uit het hoofd? :)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Gabri van der Veen schreef:is dit hem?, heb er dus geen prijzen bij jammer genoeg

[img]http://img89.imageshack.us/img89/751/knip19kq6.jpg[/img]
Nummer 5 is het ja.
Thnx Gabri. :)
Arjen

Steven schreef:
Robke schreef:Naar het zuiden toe valt op zich wel mee 's morgens over de A2. Als je om 7:00 bij Eindhoven bent, kun je normaal gesproken nog gewoon doorrijden. Net als Antoine zegt, zou ik dan bij Valkenswaard eraf gaan en zo naar Zolder rijden, een lange (erg lange) rechte weg naar het zuiden, geen snelweg!
Weet jij of Antoine misschien een afslagnummer uit het hoofd? :)
Volgens mij 33. Waalre/Valkenswaard. Is bij Van der Valk.
Arjen

antoine schreef:Aanvullig op Rob: Het eerste stuk in België is autoweg, dus ook 120 km/uur. (Y)
Autoweg dus 100 km/h? Al heb ik er nog nooit een belgisch jerommeke met lasergun gezien :-) Maar je kunt er in ieder geval flink doorplanken. Denk wel ff goed om het einde van de snelweg. Stuif je het viaduct over en dan heb je haast meteen een rotonde.
Tom
Moderator

Nog even over de APK. Volgens mij was er hier iemand die de apk regels als document had? Weet iemand toevallig wie dat was/is/zijn :D
-PAZ-
Über-Spammer

Ik heb hier een apk boek liggen, gekregen tijdens mijn examentraining bij de innovam. Toen ik daar apk examen gedaan heb.

Wat wil je weten dan??
Tom
Moderator

niet zozeer iets specifieks maar zou graag die info hebben (digitaal, wel zo makkelijk). Moet nog wel eens autotje klaar maken voor de keuring.
-PAZ-
Über-Spammer

Het staat ook digitaal, zou alleen eens moeten zoeken naar het adres van die site.
Tom
Moderator

dat zou wel mooi zijn, als dat ergens online stond.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Arjen schreef:
antoine schreef:Aanvullig op Rob: Het eerste stuk in België is autoweg, dus ook 120 km/uur. (Y)
Autoweg dus 100 km/h? Al heb ik er nog nooit een belgisch jerommeke met lasergun gezien :-) Maar je kunt er in ieder geval flink doorplanken. Denk wel ff goed om het einde van de snelweg. Stuif je het viaduct over en dan heb je haast meteen een rotonde.
Yep Autoweg is 120 in België. Zelfs een weg met 4 rijbanen, welke voorzien is van een duidelijke middenberm is 120 km/uur.
Arjen

OK, is me nog nooit opgevallen. Ik zal de volgende keer eens goed op het bord bij de grens kijken. Omdat de belgen er haast allemaal braaf 100 rijden en je in NL op een 4-baans autoweg ook maar 100 mag nam ik aan dat je er ook maar 100 mag.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Iemand enig idee hoeveel cijfers 1.026 quadrillion is?? :lol:

http://www.nytimes.com/2008/06/09/techn ... flops.html
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Iemand de nieuwe reclame van de Koleos al gezien? Mooie 5 GTT en Renault 4 erin (Y)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

GTT? Alleen de grill bedoel je?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Vaag nu is het filmpje anders :~ Net zag je echt een 5GTT staan. :lol:
GJ
Car: Megane 4 RS

Das deze reclame
http://nl.youtube.com/watch?v=PmFGjebjiag

Is net anders
Gesloten