ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"

Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Steven schreef: Open carterventilatie die het op straat gooit mag idd niet, maargoed das logisch.
Dan zouden er heel wat auto's van voor 198* nooit meer door de apk komen volgens jouw

R5GTT. Drive it like you stole it
wegens het uitlenen van het handboek heb ik enkele vragen:
1: distributieketting; tandwiel krukas en nokkenas in lijn brengen.
Beide sleuven (borgpennetjes) naar elkaar uitlijnen ? Ik veronderstel dat zuiger 1 dan in BDP moet staan ?
1: distributieketting; tandwiel krukas en nokkenas in lijn brengen.
Beide sleuven (borgpennetjes) naar elkaar uitlijnen ? Ik veronderstel dat zuiger 1 dan in BDP moet staan ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
staan merktekens op de tandwielen die moeten in een rechte lijn staan met de spanner gemonteerd.
je kan er een lineaal voorlangs houden om te kijken of ze in 1 lijn staan.
nr 1 moet dan idd in B.D.P. staan
nokkenas tandwiel er wel goed in mikken he en niet zoals ik 1 tand te vroeg want dan loopt ie erg raar en geeft ie de meest vreemde klachten.
suc 6 maar dat lukt je wel want het is echt een makkie
nokkenas tandwiel er wel goed in mikken he en niet zoals ik 1 tand te vroeg want dan loopt ie erg raar en geeft ie de meest vreemde klachten.
Rally 5 te koop. Kennen jullie misschien al, maar toch post ik hem ff.
http://www.2dehands.be/renault-r5-gt-tu ... 20100.html
http://www.2dehands.be/renault-r5-gt-tu ... 20100.html
Bij mijn rechter veerpoot bonkt het zo af en toe bij inveren. Nou heeft steven me al eens erop gewezen en de naam van het rubber genoemd maar ik kan er niet meer opkomen. Kan iemand me hierbij helpen naam van het rubber en eventueel zelfs een bestelnummer. Wil deze graag vervangen.
R5GTT phase2
Veerpootlager+rubber...
Je hebt trouwens ook kans dat het schoteltje wat tussen het rubber en het lager zit is doorgeslagen. Die zit met hele lullige puntlasjes vast en die scheuren wel es door.
Prijzen van 3 jaar terug:
-Lagers en rubbers ~ €40 voor beide kanten
-Schoteltjes ~ €13
Zal je zo m'n nummer nog es smssen.
Je hebt trouwens ook kans dat het schoteltje wat tussen het rubber en het lager zit is doorgeslagen. Die zit met hele lullige puntlasjes vast en die scheuren wel es door.
Prijzen van 3 jaar terug:
-Lagers en rubbers ~ €40 voor beide kanten
-Schoteltjes ~ €13
Zal je zo m'n nummer nog es smssen.
-
- Über-Spammer
77 01 470 087 Veerpootlager + rubber + nieuwe moer (set) = €28,33 ex per kant
Schoteltje heb ik ook wel eens kapot gehad, maar heb ik ff geen nummer meer van. Maar als het schoteltje stuk was geweest had je niet meer vrolijk rond kunnen rijden aangezien dan je scholdemperstand gewoon los ligt (was bij mij wel tenminste). Owja, en het schoteltje is alleen in de Phase 1 versie nog te bestellen dus de 63mm versie terwijl de Phase 2 (56 mm) niet meer te bestellen is, die zou je dus ff moeten aanpassen. (ALS die uberhaupt kapot zou zijn)
Schoteltje heb ik ook wel eens kapot gehad, maar heb ik ff geen nummer meer van. Maar als het schoteltje stuk was geweest had je niet meer vrolijk rond kunnen rijden aangezien dan je scholdemperstand gewoon los ligt (was bij mij wel tenminste). Owja, en het schoteltje is alleen in de Phase 1 versie nog te bestellen dus de 63mm versie terwijl de Phase 2 (56 mm) niet meer te bestellen is, die zou je dus ff moeten aanpassen. (ALS die uberhaupt kapot zou zijn)
Laatst gewijzigd door MartijnG op di 16 sep 2008 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ja en verschil in hoogte, die nieuwe rubbers zijn ietsje hoger, mede omdat ze nieuw zijn en ze zien er anders uit.
@Martinus, jij hebt het over dat topcuppies toch? Niet teveel verwarring zaaien nu.
Ik bedoel de schoteltjes tussen rubber en lager, zal es kijken of ik er nog een foto van heb.
@Martinus, jij hebt het over dat topcuppies toch? Niet teveel verwarring zaaien nu.

Laatst gewijzigd door Steven op di 16 sep 2008 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
zo gaat ie goed veronderstel ikmark 5t schreef:staan merktekens op de tandwielen die moeten in een rechte lijn staan met de spanner gemonteerd.
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... /11124.jpg[/img]
edit, deze is iets duidelijker:
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... /11126.jpg[/img]
en nr1 staat in BDP
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... /11125.jpg[/img]
ik heb mijn ogen laten vallen op een set LM velgen 7x15 ET 38
past dit een beetje onder een R5 GTT ???
hoe is het ook al weer met de ET waardes hoe hoger het getal...... en hoelager het getal.......?
hoe is het ook al weer met de ET waardes hoe hoger het getal...... en hoelager het getal.......?
@ Jo merktekens staan er wel op dus.
tis goed zo hoor
tis goed zo hoor

-
- Über-Spammer
@Steven: Je hebt gelijk
Zat indd aan de cupjes aan de bovenkant te denken
Ik weet ook wel weer welek jij bedoeld en de bedoelde ik eigenlijk ook maar ik had vanmorgen nog geen koffie op
Deze kan dus ook kapot zoals Steven al zei (en ik bedoelde, alleen was bij mij ook het top-cupje doorgeslagen);
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02005.JPG[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02008.JPG[/img]
Linker en rechter ga je dus vervangen met bovenstaand nummer wat ik heb gegeven. En indd links en rechts tegelijk doen
Het middelste deel is dus hetgene wat ook wel eens stuk gaat
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02015.JPG[/img]

Deze kan dus ook kapot zoals Steven al zei (en ik bedoelde, alleen was bij mij ook het top-cupje doorgeslagen);
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02005.JPG[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02008.JPG[/img]
Linker en rechter ga je dus vervangen met bovenstaand nummer wat ik heb gegeven. En indd links en rechts tegelijk doen

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C02015.JPG[/img]
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Echt super bedankt! Ik heb nog een setje top cups liggen van een phase 2 die heb ik een tijd terug op de sloop gekocht. Als reserve, ik moet ze eigenlijk nog even laten stralen en coaten. Maar nogmaals bedankt ik ga ze beiden even vervangen.
R5GTT phase2
zoals reeds gezegd door martijn, hoe lager de ET hoe meer naar buiten.mark 5t schreef:ik heb mijn ogen laten vallen op een set LM velgen 7x15 ET 38
Dat klopt, ik heb precies dezelfde maten velgen onder mn gtt mark 5t. ook 7x15 en et38. Past prima. Alleen omdat de velgen van een andere auto komen met wel de 4x100, moest ik centreerringen erbij kopen. Omdat de as diameter kleiner was dan het gat van de velgen. Dit is zeker aan te raden anders gaat je stuur zo trillen op hoge snelheid en krijg je onbalans. Dit kan je gewoon navragen bij een banden/velgenboer.-jo- schreef:zoals reeds gezegd door martijn, hoe lager de ET hoe meer naar buiten.mark 5t schreef:ik heb mijn ogen laten vallen op een set LM velgen 7x15 ET 38
Vandaag herkeuring en een steekproef,geen afkeur met wel een opmerking.-PAZ- schreef:Dan zouden er heel wat auto's van voor 198* nooit meer door de apk komen volgens jouw![]()
De carterventilatie moest aangesloten zijn op de auto ivm de Co uitstoot,
open carterventilatie beinvloed de uitstoot en daarom moet het aangesloten zijn.
Voor auto's van voor 197* gedt geen Co meting dus die zijn uitgesloten.
Dit zijn letterlijk de woorden van de RDW steekproefagent,hij deed er verder niet moeilijk over maar het mag blijkbaar dus niet

Wie weet meer?
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Ben ik het niet mee eens, zal het morgen wel eens opzoeken. ( Mijn apk boek ligt op mijn werk)
Er zijn zoveel dingen die invloed hebben op je C.O gehalte, daarom is het ook afstelbaar
En als het echt niet gemogen had die rdw/nsb-steekproef controleur hem echt wel afgekeurd.
Er zijn zoveel dingen die invloed hebben op je C.O gehalte, daarom is het ook afstelbaar

En als het echt niet gemogen had die rdw/nsb-steekproef controleur hem echt wel afgekeurd.
R5GTT. Drive it like you stole it
Inderdaad, met dat soort controle's kijken ze nog net even wat strenger. En is een twijfelgeval vaak afkeur.-PAZ- schreef: En als het echt niet gemogen had die rdw/nsb-steekproef controleur hem echt wel afgekeurd.
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Die sukkels van de rdw weten ook niet waar ze het over hebben.Roy schreef:Inderdaad, met dat soort controle's kijken ze nog net even wat strenger. En is een twijfelgeval vaak afkeur.-PAZ- schreef: En als het echt niet gemogen had die rdw/nsb-steekproef controleur hem echt wel afgekeurd.
Controleur 1: uw moet uw chassisnummer kaalschuren anders is het niet te lezen.
Ikke: ok wat u wilt, schuurschurschuur, zo goed meneer.
Controleur 1: prima meneer zo is het goed.
Jaar later weer steekproef.
Controleur 2: meneer u heeft aan u chassisnummer geschuurd.
Ikke: Ja meneer dat moest van de rdw controleur vorig jaar.
Controleur 2: Heb ik niks mee te maken het mag niet. En het is nu niet meer te lezen.
Wat een stel eikels

Dus nu heb ik het nummer er wat duidelijker ingeslagen, mocht ook al niet

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Vandaag wezen kijken naar deze GT maar mij viel ie tegen.Andrews (supercinq) schreef:de by-77-vt
is in real-life ook een zeer nette gtt
Auto heeft meerdere kleuren wit en echt strak is ie zeker niet.
Motorisch loopt het ding super,alleen rookt en spettert het ding enorm.
De olie druipt gewoon uit de uitlaat en laat mooie zwarte sporen op de achterklep achter.
Het is zeer zeker een goede basis om een echt mooie GT van te maken.
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
BY-77-VT is verkocht,auto gaat naar Belgie.
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Zoek je wat voor jezelf?!Alpine schreef:Vandaag wezen kijken naar deze GT maar mij viel ie tegen.Andrews (supercinq) schreef:de by-77-vt
is in real-life ook een zeer nette gtt
Auto heeft meerdere kleuren wit en echt strak is ie zeker niet.
Motorisch loopt het ding super,alleen rookt en spettert het ding enorm.
De olie druipt gewoon uit de uitlaat en laat mooie zwarte sporen op de achterklep achter.
Het is zeer zeker een goede basis om een echt mooie GT van te maken.
Das Haas in "aktie";
http://nl.youtube.com/watch?v=-bVr2LGrslc
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
De auto zag er op de foto's strak uit en de prijs was goed,Chris schreef:Zoek je wat voor jezelf?!
auto is het geld zeker waard maar ik zou er qua uiterlijk niets op vooruit gaan.
Zou graag mn oude GT (PH-RD-31) terug hebben,maar die is nog onvindbaar

Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Alvast bedankt maar volgens mij heb je dit al eens gedaan,en helaas niks gevonden.WouterW schreef:Ik zal is ff voor je kijken
De auto is sind's 2004 gescorst o.i.d.,er in ieder geval geen APK meer op volgens de RDW.
Vervaldatum APK 06-09-2004
Datum aanvang tenaamstelling 23-07-1999
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77