Arthur's R9-R > Jan's R9-R
Waarom schreeuwt iedereen nu om een anders as? Het is toch echt de homokineet die is afgebroken. Kan ook gewoon vermoeiing zijn of maandagochtend exemplaar.
Dus anders homokineet erop en klaar, die as in het midden breken is de volgende goal en zonder sper gaat dat nog heel lang goed.
Dus anders homokineet erop en klaar, die as in het midden breken is de volgende goal en zonder sper gaat dat nog heel lang goed.
de homokineet is bij deze as niet te vervangen. daarom moet ik dus een andere as hebben...
de tips ben ik alleen maar blij mee, wellicht dat een vervangende as/homkineet het wel gewoon houd maar upgraden kan altijd natuurlijk
mocht ik naar 19 breedte gaan en RS assen passen zie ik geen belemmering waarom ik het niet zou doen
de tips ben ik alleen maar blij mee, wellicht dat een vervangende as/homkineet het wel gewoon houd maar upgraden kan altijd natuurlijk

mocht ik naar 19 breedte gaan en RS assen passen zie ik geen belemmering waarom ik het niet zou doen

-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Das geen rommel Tuur-jo- schreef:zondag had je wel andere dingen te doen dan aan die neger te denken...
[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... 040390.jpg[/img]
Wel een aardig moeder heb jij dat ze even wat spul komt langs brengen

-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
waarom kan die homokineet er niet af dan? zit toch ook gewoon een 3punts klemmetje in de homokineet? of is het bij de 9 weer anders? vind het wel stijl whahaha dit heb ik in mijn 13 jaar bij renault nog nooit gezien !! respect man whahaha
dat is bij zo'n oud peren ding gewoon massief aan elkaar....
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
okee weer wat geleerd!! 

vorige week trouwens nog het raammechanisme gefixt dat na terugkomst van Gronau kapot ging, simpel maar effectief:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ing001.jpg[/img]
en bij schoonvader voor het erf nog een foto gemaakt (kon er niet op ivm de ontvanger van de poort):
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ing002.jpg[/img]
en nog een filmpje van ong. 140 tot 220 (tikte hem per ongeluk uit door een viaduct...):
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ing001.jpg[/img]
en bij schoonvader voor het erf nog een foto gemaakt (kon er niet op ivm de ontvanger van de poort):
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ing002.jpg[/img]
en nog een filmpje van ong. 140 tot 220 (tikte hem per ongeluk uit door een viaduct...):
is de splined as van een RS nu ook dikker?
ik weet dat de homokineet wel steviger zou moeten zijn maar als de tap net zo dik is maakt het nog niks uit natuurlijk
thanks!
ik weet dat de homokineet wel steviger zou moeten zijn maar als de tap net zo dik is maakt het nog niks uit natuurlijk

thanks!
De fusee kant, als die laatste stomp niet dikker is zal die ook niks sterker zijn.
Dan kan ik dus net zo goed 19 assen steken mocht ik voor breder gaan...
Dan kan ik dus net zo goed 19 assen steken mocht ik voor breder gaan...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Heb 't bij een Clio 1.2 ook wel eens gezien hoorthe reaper schreef:waarom kan die homokineet er niet af dan? zit toch ook gewoon een 3punts klemmetje in de homokineet? of is het bij de 9 weer anders? vind het wel stijl whahaha dit heb ik in mijn 13 jaar bij renault nog nooit gezien !! respect man whahaha

-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
hahaha oke maar dan nog de foto in combinatie met deze 9 maakt het een stuk bruter hahaha.Ronald1916V schreef:
Heb 't bij een Clio 1.2 ook wel eens gezien hoor
wat een waardeloze sleuteldag vandaag!
gister avond nog even naar Breda gereden om draagarmen en stabi stang van de 19 van Gerrit op te halen.
probeer ik ze er vandaag op te zetten, gaat niet
het subframe van de 9 en 19 zijn 100% identiek op 1 ding na, de bevestigingspunt van de draagarmen zijn bij een 19 dieper
nu is het probleem dus dat bij de draagarmen van de 19 de rubbers veel groter zijn en bij de 9 ik de bout er dus niet doorheen krijg....
nougoed, maar besloten het op de beun manier te doen, ik heb dus in de huidige draagarmen de gaten een cm verder opnieuw geboord waardoor ik dus meer spoorbreedte verkrijg.
rechts alles in elkaar en op heel veel camber na staat het allemaal goed.
daarna dacht ik de linker kant nog "even" te doen, bakolie afgetapt, aandrijfas er uit.
ook deze draagarm weer aangepast en gemonteerd, aandrijfas van de 19 er in. wat blijkt, jahoor deze kant is weer 3cm korter dan de originele as
ligt het blok in een 19 helemaal aan 1 kant ofzo? hoe kan de as aan de ene kant nou 1 cm langer zijn dan van een 9 en aan de andere kant opeens 3cm korter?
nu maar weer de originele as er in terug met toch nog de verbrede draagarm, gaat blijkbaar prima met de lengte van de as...
tevens nog even van de situatie gebruik gemaakt om hem nog weer 1,5cm naar beneden te schroeven
alleen nu loopt de rechter as toch te knoepen dus hoop dat het verminderen van het camber net voldoende is en anders ga ik toch gewoon weer een as voor een 9 regelen.
soms word je er best moe van!
gister avond nog even naar Breda gereden om draagarmen en stabi stang van de 19 van Gerrit op te halen.
probeer ik ze er vandaag op te zetten, gaat niet


nu is het probleem dus dat bij de draagarmen van de 19 de rubbers veel groter zijn en bij de 9 ik de bout er dus niet doorheen krijg....
nougoed, maar besloten het op de beun manier te doen, ik heb dus in de huidige draagarmen de gaten een cm verder opnieuw geboord waardoor ik dus meer spoorbreedte verkrijg.
rechts alles in elkaar en op heel veel camber na staat het allemaal goed.
daarna dacht ik de linker kant nog "even" te doen, bakolie afgetapt, aandrijfas er uit.
ook deze draagarm weer aangepast en gemonteerd, aandrijfas van de 19 er in. wat blijkt, jahoor deze kant is weer 3cm korter dan de originele as

ligt het blok in een 19 helemaal aan 1 kant ofzo? hoe kan de as aan de ene kant nou 1 cm langer zijn dan van een 9 en aan de andere kant opeens 3cm korter?
nu maar weer de originele as er in terug met toch nog de verbrede draagarm, gaat blijkbaar prima met de lengte van de as...
tevens nog even van de situatie gebruik gemaakt om hem nog weer 1,5cm naar beneden te schroeven

soms word je er best moe van!

Sja, en dan te bedenken dat ik een 19 subframe heb gehad... Lag zo lang in de hoek dat ik hem een paar maanden terug bij het oud ijzer heb gepleurd...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Hb er er 1tje liggen waar ik 1 seizoen mee gereden heb, nieuw besteld maar nu overbodig wegens Megane Cup subframe
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
iets andere klasse maar deze houd die rs4 wel bij en voorbij
[youtube]izm0sJKrnds&feature=related[/youtube]


[youtube]izm0sJKrnds&feature=related[/youtube]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Geweldig die overmacht!
Hebbe hebbe hebbe zo'n R26R!
Hebbe hebbe hebbe zo'n R26R!

best leuk inderdaad
ben weer even met de 9 bezig geweest, heb maar weer gare reserve 9 aandrijfas gestoken omdat die van de 19 vast liep.
ik kan nu dus wel weer gewoon rijden alleen wel met geknoep, nogsteeds op zoek naar een andere dus.
wel heb ik de voorkant weer een paar cm omlaag gegooid
de bumpers voorzien van een vers laagje zwart incl. laguna lipje aan de voorkant en een verser setje 165/40/16 om de velgen gelegd. de oude banden waren best wel af zegmaar
foto's:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3553.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3554.jpg[/img]
om te matchen de achterkant ook ongeveer 2cm naar beneden gehaald en nu staat ie er zo bij:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3557.jpg[/img]
dit geeft alleen wel wat problemen op het erf op te komen
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3559.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3560.jpg[/img]
omdat ik nu ook al een paar keer het subframe geraakt heb en ik bang ben mijn carterpan weer aan stront te rijden heeft Rick (
) wat moois voor me geregeld:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3564.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3565.jpg[/img]
dan ook de downpipe maar een stukje inkorten want die is momenteel het laagste punt van de auto
ook heb ik nog een tank van een 19 liggen dus als ik terug ben van vakantie heb ik wel weer even wat te doen

ben weer even met de 9 bezig geweest, heb maar weer gare reserve 9 aandrijfas gestoken omdat die van de 19 vast liep.
ik kan nu dus wel weer gewoon rijden alleen wel met geknoep, nogsteeds op zoek naar een andere dus.
wel heb ik de voorkant weer een paar cm omlaag gegooid


foto's:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3553.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3554.jpg[/img]
om te matchen de achterkant ook ongeveer 2cm naar beneden gehaald en nu staat ie er zo bij:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3557.jpg[/img]
dit geeft alleen wel wat problemen op het erf op te komen

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3559.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3560.jpg[/img]
omdat ik nu ook al een paar keer het subframe geraakt heb en ik bang ben mijn carterpan weer aan stront te rijden heeft Rick (

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3564.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_3565.jpg[/img]
dan ook de downpipe maar een stukje inkorten want die is momenteel het laagste punt van de auto

ook heb ik nog een tank van een 19 liggen dus als ik terug ben van vakantie heb ik wel weer even wat te doen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Netjes zo 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
ziet er erg dik uit zo....
T5 is ook leuk

T5 is ook leuk

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Inderdaad, die Volvo is ook errug leuk!
Ziet er , op dat gat in het scherm na (
) weer netjes uit.
Maar dit is toch niet meer rijdbaar?
Je moet er airride onder prutsen, kun jij zeker zelf wel!
Ziet er , op dat gat in het scherm na (

Maar dit is toch niet meer rijdbaar?
Je moet er airride onder prutsen, kun jij zeker zelf wel!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Is dat nou roest op dat voorscherm 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.

Die Volvo is idd ook leuk maar wel een beetje langzaam hoor


Van een Dacia, die hebben allemaal zo'n plaat 

Dat moet ik nog gaan zien, maar het lijkt er aardig op 

Vroeger zaten die platen standaard onder de PTT kangoo's.
Niels heeft er ook 1 onderzitten die platen zijn erg heel erg hard.
Niels heeft er ook 1 onderzitten die platen zijn erg heel erg hard.