Paul's R5 GTT project --> [SOLD]

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

even voor de zekerheid, zo klopt ie toch? cupcircuit
dat buisje wat vanaf je elbow komt heb ik afgedopt, verder aangesloten zoals op de foto hieronder te zien:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ircuit.jpg[/img]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

CORRECT.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

zou ik er dan nog es verstand van krijgen? ;)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mooi blauw is niet lelijk. 8)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Voor hoelang ze blauw blijven wel idd :wink:
Gast

vraag:

waarom heeft een actuator van een 5 dubbele aansluiting ? 2 nippels dus.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Origineel vanaf fabriek dubbele slang gemonteerd. En de vraag waarom mag "Joost" weten...

1 boven de gasklep en 1 onder de gasklep als ik mij niet vergis.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Voor de 'driveability' te regelen. Komt rustiger in. Als ik me niet vergis trekt dit systeem ook de vuldruk wat naar beneden op hoge toerentallen, en het elimineert drukgolven en snelle reacties van de actuator.

Overall werkt het , maar t is wat omslachtig ?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(I) dat was het.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee het was juist voor overboost bij hogere toerentallen om het de stromingsverliezen tegen te gaan. Je ziet em vaak nog een klein stukkie verderspringen bij hoge drukken.

Op cupcircuit loop je ook heel snel tegen een te kleine downpipe aan op hoge druk. Als je em dan op 1.1 bar zet zie je dattie boven de 5000 rpm terugloopt naar 1,0 en bij 5500 nog maar 0,9 en daarboven nog lager drukt.

Tis op zich best een mooi systeem zo origineel, cupcircuit is ook weinig boeiends aan, dit was puur omdat het makkelijker te controleren of er niet met de turbodruk getricked was in de cup. Als je het cupboek leest zie je dat je ook een hapje uit je hitteschild moet halen om de actuator bloot te leggen om het boeltje makkelijk te kunnen controleren.


Ken de GT geschiedenis Riël :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waarom er toch velen overgaan op cupcircuit, is vanwege een bleedvalve. Die is lastig aan te sluiten met dat dubbele circuit. Stefijn had hier ooit es een oplossing voor bedacht of het was Matijs uit Eindhoven.

Ik vond de turbodruk ook veel gelijkmatiger lopen op het originele circuit.
Dusja op zich bied het weinig voordeel.

En tja het mooiste is een electronische boostcontroller, maarja das een beetje een vlag op een modderschuit bij een GT...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Steven, je hebt gelijk.

Zie je, ik heb de klok wel horen luiden toen :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Steven schreef:...maarja das een beetje een vlag op een modderschuit bij een GT...
das een blijverdje, die uitspraak! :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij het SXOC forum zitten al die signatures vol met sterke quotes van elkaar ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

als je het zo bekijkt rijden er hier een hoop met een vlaggetje rond :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik krijg nu een geweldig moon-idee, straks ff langs de mac wat vlaggetjes halen...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

steek ze niet te ver dan :p :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gast

ok, thx steef ! (Y)

Ik heb namelijk ergens een -38 (!!!) actuator liggen van een cupwagen, en die heeft ook die dubbele aansluiting. Ik dacht dat het te maken had met die externe wastegate en wat toestanden.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Er zijn geloof ik ook boostcontrollers die met 2 van die aansluitingen overweg kunnen.

Je kunt namelijk mooi de slappe veer compenseren door druk op die 2e aansluiting te zetten om de wastegate iets te smoren.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die velgen die er onderzaten laten zitten !!

en je auto is parelmoer, en de scirts zijn panda wit?
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Abel schreef:die velgen die er onderzaten laten zitten !!
Right!

mooi karretje!
ruilen tegen een rooie clio :wink: ?
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Die skirts zijn allemaal vaal geworden. Heb ik ook! Mooie foto's Paul (Y)
R5GTT phase2
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Die "rijdende" foto's van Ronnie kicks ass. :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Met de origenele velgen vind ik em mooier :wink: :p , die andere komen er stukken beter uit als je hem flink wat naar beneden gooit :p :D
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

graag gedaan he ;)

tis dat ik die 15ers wil hebben, maar anders zou ik zeggen: houden die dingen!
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

wie weet kan je ze ooit nog wel kopen (als ik ronal turbo's of schmidtjes ofzo gevonden heb ? :D )

maar voorlopig blijven ze eronder..
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Mattigs :bang: >-)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

KoenGTT schreef:Die skirts zijn allemaal vaal geworden. Heb ik ook! Mooie foto's Paul (Y)
De skirts en bumpers zijn gewoon helemaal niet gespoten... :) Was bij mij ook zo. But not anymore! :smoke:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Paul1916v schreef:(als ik ronal turbo's of schmidtjes ofzo gevonden heb ? :D )
daar hoef je niet zover voor te zoeken hoor, staan zat te koop
Immer wieder die verdammte Holländer
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ja maar ze zijn niet goedkoop ;) en moet er ook t geld voor hebben :D
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

ah joh, €420 vind ik best meevallen....paar banden moeten vast ook wel redelijk goedkoop te regelen zijn via van Nierop? :) €600 klaar?

Ja ikw eet het...het blijft veel geld :~ Ik ben ook nog aan het rondkijken :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

is ook trouwens geen vergelijk hè, Ronals en Schmidts qua prijzen, net appels en peren.

hmm ik heb ze allebei
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Anders zou je voor banden eens moeten kijken bij Van Grusven in de Burg. Woltersstraat in Heesch. Die heeft goeie merkbanden voor spotprijzen (vergeleken met bijvoorbeeld Profile en zo).
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ga nou ajb niet besparen op banden, koop gewoon een setje SP9000's erbij. doe dan ff 1 of 2 maanden wachten....
Immer wieder die verdammte Holländer
Gesloten