Paul's R5 GTT project --> [SOLD]
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
even voor de zekerheid, zo klopt ie toch? cupcircuit
dat buisje wat vanaf je elbow komt heb ik afgedopt, verder aangesloten zoals op de foto hieronder te zien:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ircuit.jpg[/img]
dat buisje wat vanaf je elbow komt heb ik afgedopt, verder aangesloten zoals op de foto hieronder te zien:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ircuit.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
CORRECT.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
zou ik er dan nog es verstand van krijgen? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mooi blauw is niet lelijk. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Origineel vanaf fabriek dubbele slang gemonteerd. En de vraag waarom mag "Joost" weten...
1 boven de gasklep en 1 onder de gasklep als ik mij niet vergis.
1 boven de gasklep en 1 onder de gasklep als ik mij niet vergis.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Voor de 'driveability' te regelen. Komt rustiger in. Als ik me niet vergis trekt dit systeem ook de vuldruk wat naar beneden op hoge toerentallen, en het elimineert drukgolven en snelle reacties van de actuator.
Overall werkt het , maar t is wat omslachtig ?
Overall werkt het , maar t is wat omslachtig ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Nee het was juist voor overboost bij hogere toerentallen om het de stromingsverliezen tegen te gaan. Je ziet em vaak nog een klein stukkie verderspringen bij hoge drukken.
Op cupcircuit loop je ook heel snel tegen een te kleine downpipe aan op hoge druk. Als je em dan op 1.1 bar zet zie je dattie boven de 5000 rpm terugloopt naar 1,0 en bij 5500 nog maar 0,9 en daarboven nog lager drukt.
Tis op zich best een mooi systeem zo origineel, cupcircuit is ook weinig boeiends aan, dit was puur omdat het makkelijker te controleren of er niet met de turbodruk getricked was in de cup. Als je het cupboek leest zie je dat je ook een hapje uit je hitteschild moet halen om de actuator bloot te leggen om het boeltje makkelijk te kunnen controleren.
Ken de GT geschiedenis Riël
Op cupcircuit loop je ook heel snel tegen een te kleine downpipe aan op hoge druk. Als je em dan op 1.1 bar zet zie je dattie boven de 5000 rpm terugloopt naar 1,0 en bij 5500 nog maar 0,9 en daarboven nog lager drukt.
Tis op zich best een mooi systeem zo origineel, cupcircuit is ook weinig boeiends aan, dit was puur omdat het makkelijker te controleren of er niet met de turbodruk getricked was in de cup. Als je het cupboek leest zie je dat je ook een hapje uit je hitteschild moet halen om de actuator bloot te leggen om het boeltje makkelijk te kunnen controleren.
Ken de GT geschiedenis Riël

Waarom er toch velen overgaan op cupcircuit, is vanwege een bleedvalve. Die is lastig aan te sluiten met dat dubbele circuit. Stefijn had hier ooit es een oplossing voor bedacht of het was Matijs uit Eindhoven.
Ik vond de turbodruk ook veel gelijkmatiger lopen op het originele circuit.
Dusja op zich bied het weinig voordeel.
En tja het mooiste is een electronische boostcontroller, maarja das een beetje een vlag op een modderschuit bij een GT...
Ik vond de turbodruk ook veel gelijkmatiger lopen op het originele circuit.
Dusja op zich bied het weinig voordeel.
En tja het mooiste is een electronische boostcontroller, maarja das een beetje een vlag op een modderschuit bij een GT...
Steven, je hebt gelijk.
Zie je, ik heb de klok wel horen luiden toen
Zie je, ik heb de klok wel horen luiden toen

das een blijverdje, die uitspraak!Steven schreef:...maarja das een beetje een vlag op een modderschuit bij een GT...

ok, thx steef !
Ik heb namelijk ergens een -38 (!!!) actuator liggen van een cupwagen, en die heeft ook die dubbele aansluiting. Ik dacht dat het te maken had met die externe wastegate en wat toestanden.

Ik heb namelijk ergens een -38 (!!!) actuator liggen van een cupwagen, en die heeft ook die dubbele aansluiting. Ik dacht dat het te maken had met die externe wastegate en wat toestanden.
Er zijn geloof ik ook boostcontrollers die met 2 van die aansluitingen overweg kunnen.
Je kunt namelijk mooi de slappe veer compenseren door druk op die 2e aansluiting te zetten om de wastegate iets te smoren.
Je kunt namelijk mooi de slappe veer compenseren door druk op die 2e aansluiting te zetten om de wastegate iets te smoren.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
met dank aan Ronnie:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... border.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... border.jpg[/img]
en nog even wat zitten passen
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... border.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... border.jpg[/img]
hmmmm
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... border.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... border.jpg[/img]
en nog even wat zitten passen


[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... border.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... border.jpg[/img]
hmmmm
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Right!Abel schreef:die velgen die er onderzaten laten zitten !!
mooi karretje!
ruilen tegen een rooie clio
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die "rijdende" foto's van Ronnie kicks ass. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
graag gedaan he 
tis dat ik die 15ers wil hebben, maar anders zou ik zeggen: houden die dingen!

tis dat ik die 15ers wil hebben, maar anders zou ik zeggen: houden die dingen!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
wie weet kan je ze ooit nog wel kopen (als ik ronal turbo's of schmidtjes ofzo gevonden heb ?
)
maar voorlopig blijven ze eronder..

maar voorlopig blijven ze eronder..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Mattigs



'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
daar hoef je niet zover voor te zoeken hoor, staan zat te koopPaul1916v schreef:(als ik ronal turbo's of schmidtjes ofzo gevonden heb ?)
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ja maar ze zijn niet goedkoop
en moet er ook t geld voor hebben 


-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
ah joh, 420 vind ik best meevallen....paar banden moeten vast ook wel redelijk goedkoop te regelen zijn via van Nierop?
600 klaar?
Ja ikw eet het...het blijft veel geld
Ik ben ook nog aan het rondkijken 

Ja ikw eet het...het blijft veel geld


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
is ook trouwens geen vergelijk hè, Ronals en Schmidts qua prijzen, net appels en peren.
hmm ik heb ze allebei
hmm ik heb ze allebei
Immer wieder die verdammte Holländer
ga nou ajb niet besparen op banden, koop gewoon een setje SP9000's erbij. doe dan ff 1 of 2 maanden wachten....
Immer wieder die verdammte Holländer