Oldskool GTT blijft op deze aardbol

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Haha, mooie velgenkeus (Y) Kan ik ook weer gaan kijken voor een setje BBS, nu jij ze er niet meer op zal hebben :)

En ik zal indd wel ff een flink spacertje gebruiken, zullen ze mooier meer naar buiten komen. Ik rij nu zelf met 7J ET13, maarja, das dan weer een 13 inch...

Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien >-)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

MartijnG schreef:Haha, mooie velgenkeus (Y) Kan ik ook weer gaan kijken voor een setje BBS, nu jij ze er niet meer op zal hebben :)

En ik zal indd wel ff een flink spacertje gebruiken, zullen ze mooier meer naar buiten komen. Ik rij nu zelf met 7J ET13, maarja, das dan weer een 13 inch...

Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien >-)
ten eerste moeten ze niet erg naar buiten ivm met de verlaging.
de BBS en kome er ook wel weer onder , kan nu wisselen.
Met de spacers zal ik nog ff moeten kijken maar zal niet idd denk ik niet boven de 10mm uitkomen gezien de BBSen et 33 zijn er nu ook oppassen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gave velgen Marcel. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

goed bezig
(Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Mooie wieltjes :) (Y) , ben benieuwd hoe het eruit ziet als je ze eronder hebt liggen :)
R5GTT. Drive it like you stole it
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Dikke velgjes

Doe je je oude BBS-jes de deur uit of niet? za ja laat effe weten wat ze op moeten leveren (PM) :)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

~thijs~ schreef:Dikke velgjes

Doe je je oude BBS-jes de deur uit of niet? za ja laat effe weten wat ze op moeten leveren (PM) :)
Op men bbsen komen mooie winterbanden 195-50 vredestein
dus ga ze niet wegdoen .
Heb ook nog 16" seat cupra velgen liggen dus kan nog alle kanten op.
Moet alleen nu nog een set Ats 5 spaaks velgen hebben ook 15" dan heb ikwel een leuke collectie ouwe velgen by elkaar denk ik zo.
Net ff de banden er aflaten halen morge bij de velgen ff het naafgat groter laten maken .
Dan de rest ff polijsten .banden er op en kijken of het zo past zonder spacers.
Daarna naar een meeting.
Zal kwijldoekjes meenemen voor sommige mensen .
Ivo nog bedankt voor de Thee. (Y)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

oldskool schreef:
MartijnG schreef:Haha, mooie velgenkeus (Y) Kan ik ook weer gaan kijken voor een setje BBS, nu jij ze er niet meer op zal hebben :)

En ik zal indd wel ff een flink spacertje gebruiken, zullen ze mooier meer naar buiten komen. Ik rij nu zelf met 7J ET13, maarja, das dan weer een 13 inch...

Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien >-)
ten eerste moeten ze niet erg naar buiten ivm met de verlaging.
de BBS en kome er ook wel weer onder , kan nu wisselen.
Met de spacers zal ik nog ff moeten kijken maar zal niet idd denk ik niet boven de 10mm uitkomen gezien de BBSen et 33 zijn er nu ook oppassen.
:ja:
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

oldskool schreef:Zal kwijldoekjes meenemen voor sommige mensen .
pak dan eerst eens de binnenkant aan van die wagen van je :p
Immer wieder die verdammte Holländer
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

-Ray- schreef:
oldskool schreef:Zal kwijldoekjes meenemen voor sommige mensen .
pak dan eerst eens de binnenkant aan van die wagen van je :p
ben ik al mee bezig heb er alles uitliggen op de 50mm2 na .
En heb nu al de deuren gedempt met matten wat een verschil zeg .
V/d week ff zwarte vloerbedekking ophalen , zo blijf je tenminste bezig.
Verder nog commentaar Ray .
Ow ik snap het al: ik was je voor met de velgen
En nu ben je een beetje jaloers .
Kan het best begrijpen hoor ,vriend. (0)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

neuk een eend
Immer wieder die verdammte Holländer
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

De velgen zien er erg wel mooi uit!! Gaat er goed uit zien Marcel!! (Y)

Schiet maar op met dat polijsten!

Kom ze binnenkort wel weer eens in levende lijve bekijken. :D
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Blijven aparte wielen Marcel....., ben benieuwd hoe ze eronder staan.... :)

Jammer dat ik gister weg moest, anders had ik ff wat meer tijd gehad... :beer:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-Ray- schreef:
oldskool schreef:
MartijnG schreef:Haha, mooie velgenkeus (Y) Kan ik ook weer gaan kijken voor een setje BBS, nu jij ze er niet meer op zal hebben :)

En ik zal indd wel ff een flink spacertje gebruiken, zullen ze mooier meer naar buiten komen. Ik rij nu zelf met 7J ET13, maarja, das dan weer een 13 inch...

Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien >-)
ten eerste moeten ze niet erg naar buiten ivm met de verlaging.
de BBS en kome er ook wel weer onder , kan nu wisselen.
Met de spacers zal ik nog ff moeten kijken maar zal niet idd denk ik niet boven de 10mm uitkomen gezien de BBSen et 33 zijn er nu ook oppassen.
:ja:
Moet je nou, etter :P
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Zo hier alvast enkele foto"s van de audio install:
Je begint met de deuren te dempen hiervoor heb je ongeveer 10 matjes nodig .
En nee hiervoor gebruik ik geen Dynamat is me veel te duur gebruik merford matten.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00062.jpg[/img]
Je begint met de binnenzijde van de buiten plaat :
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00039.jpg[/img]
Met het mooie weer gaat het heel makkelijk want de matjes leg op het dak zodat alles wat beter te plakken is :
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00063.jpg[/img]
Daarna de binnenzijde waarbij ik het grote gat opgevuld heb met een plaat
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00066.jpg[/img]
daarna alles bedekken met dempingsmatten en je renault klinkt meteen niet meer als een koektrommel.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00068.jpg[/img]
meteen ook nog ff 2 stalen ringen gedraaid waar mijn mid speaker in komt te spelen.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00040.jpg[/img]
buis van 170mm by 135mm diameter.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00042.jpg[/img]
maart wordt 165mm by 142mm en 25 mm dik :p
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00043.jpg[/img]
daarna nog aan 1 kant 4*m6 erin maken aande voorzijde 6*m5 erin .
dan nog ff spuiten met hammerrite en dan monteren.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00069.jpg[/img]
de randen aan de binnen en buitenkant ff afgekit v/d ring en dan nog ff 15 meter speaker kabel trekken en het begin is er .
en je auto is meteen 20 kilo zwaarder dan van te voren maar het is echt wel de moeite waard wat een verschil zeg.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Zo de afgelopen 2 weken nog ff bezig geweest met de audio .
Wat gaat daar veel tijd inzitten zeg .
Ben eerst begonnen om de 50mm2 voeding vanaf de accu naar achter te leggen , ff met een boor een gat gemaakt en meteen afgeschermd met een rubberen ring.
De zekering zit boven op de accuklem ! (I)
Alle audio kabels heb ik in de "snake skin " zitten .
Meteen de massa vervangen voor ook 50mm2 dit is HEEL belangrijk .
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00084.jpg[/img]
Achterin wordt de voeding verdeeld en 2 * afgezekerd .
En gaat de 50mm2 over naar een iets minder dikke kabel voor de actieve speaker aansturing over naar 35mm2.
de versterker massa is natuurlijk ook maar 35mm2.
dan loopt de voeding via de passagierzijde naar achter.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00081.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00083.jpg[/img]
Daarna de RCA kabels van de radio en de REMOTE via de ene kant v/d tunnel naar achter laten lopen .
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00082.jpg[/img]
Toen de 19 METER speakerkabel van achter naar voren gelegd.
Komt door het actief aansturen van de speakers .
de linkse en de rechtse kant van elkaar gescheiden .
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00085.jpg[/img]
Dan komt alles achter bij elkaar , je sluit alles ff aan en kijkt of alles werkt .
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00080.jpg[/img]
Wat een geluk alles werkt alleen de aflezing v/d zeker/verdeelblok nog niet want ik heb de massa op een verkeerd punt aangesloten.
Dan ziet alles er zo uit en het klinkt al super .
Nu de tweeters nog uitrichten , en dan gaat leuke werkbeginnen met behulp v/d time Alligment.
de aankomende week alles netjes wegwerken en vastzetten.
Achterin nog een dubbele bodem maken .
Dan kan eindelijk mijn pas aangekochte zwarte vloerbedekking erin .
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00086.jpg[/img]
En zo blijf ik wel bezig .
Moet ook nog de velgen weer ophalen woensdag .
Daarcan moet ik het midden stuk nog polijsten .
En dan kijken of het zo past of dat er spacers tussen moeten . (N)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Zo eerst maar eens de oude (1988) oude Momo velgen uit het stof getrokken en maar voorzien van winter schoeisel.
De velgen zijn dus even oud als de auto. (Y)
velgen zijn Momo 6,5 j x15 et 40 gepoedercoat.
Banden zijn Hankook 175-50-50. dit ivm de rolomtrek v/d band.
de andere winterbanden in de maat 195-50 en 185-55 waren te hoog helaas.
En zo kan je tenminste de remugrade eens zien van 238mm orgineelnaar 285 mm . (0)
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00023.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... kt/1-1.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00022.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... _00021.jpg[/img]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mooie he die zwarte vloerbedekking :D
ben benieuwd hoe het klinkt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Luco/Alpine-racer schreef:mooie he die zwarte vloerbedekking :D
ben benieuwd hoe het klinkt
Luco heb je teveel gedronken (D)
Vloerbedekking maakt geen geluid behalve als je het kapot trekt. (I)
Nu nog een set wilwoods erop en klaar istie (owja das overkill)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

oldskool schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:mooie he die zwarte vloerbedekking :D
ben benieuwd hoe het klinkt
Luco heb je teveel gedronken (D)
Vloerbedekking maakt geen geluid behalve als je het kapot trekt. (I)
Nu nog een set wilwoods erop en klaar istie (owja das overkill)
:lol: :lol:
ik bedoelde de audio

nee is geen overkill maar troep, wel op blijven letten he :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Goed bezig Marcel...., wel een vreemd maatje winterband... >-)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

dub style!!!

rollin on 50's nigger

het is duidelijk dat je hiermee 15 inch bedoeld :biertjuh:
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Die Momo's heb ik nog op m'n Golf II gehad...


Of ze lijken er verdomd veel op. :p
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Ivo van Achthoven schreef:Goed bezig Marcel...., wel een vreemd maatje winterband... >-)
als je de zelfde rolomtrek wilt hebben als de 195-45-15 kom je alleen deze maat tegen dus meteen maar gedaan .
men zomerse Toyo's ook verkocht en er worden nieuwe 165-50-15 op mijn nieuw gepolijste zender turbo's gemonteerd.
De BBSen worden ook opnieuw gepolijstd en gespoten
Moet alleen nog een keer aan de Cupra's beginnen .
keuze genoeg op velgen gebied volgend jaar

Stock Tire - 195/45R15
Section Width: 195 mm
Rim Diameter: 15 in 381 mm
Rim Width Range: 6 - 7.5 in
Overall Diameter: 21.90 in 556.26 mm
Sidewall Height: 3.45 in 87.63 mm
Radius: 10.95 in 278.13 mm
Circumference: 68.80 in 1747.5 mm
Revs per Mile: 949.7
Actual Speed: 60 mph 100 km/h

Search Tires Tire 1 - 175/50R15
>Search Tires Tire 2 - 165/50R15 >Search Tires
Section Width: 6.88 in 175 mm
Rim Diameter: 15 in 381 mm
Rim Width Range: 6 - 7.5 in
Overall Diameter: 21.88 in 555.75 mm
Sidewall Height: 3.44 in 87.376 mm
Radius: 10.94 in 277.87 mm
Circumference: 68.73 in 1745.7 mm
Revs per Mile: 950.6
Speedometer1: 60.0 mph 100. km/h

>Search Tires Tire 2 - 165/50R15

Section Width: 6.49 in 165 mm
Rim Diameter: 15 in 381 mm
Overall Diameter: 21.49 in 545.84 mm
Sidewall Height: 3.24 in 82.296 mm
Radius: 10.74 in 272.79 mm
Circumference: 67.51 in 1714.7 mm
Revs per Mile: 967.8
Speedometer1: 61.1 mph 101. km/h
Speedometer Difference: 1.905% too fast
Dit geld nu omdat ik de basis maat 195 -45-15 heb gepakt ipv de orginele maat 195-55-13
dan komt het nog mooier uit.
dus v/d zomer een mooie goede platte band erop. (I)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik vind deze velgen nog best dik staan (I) Gt ligt errug laag trouwens :worship:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

DennisT schreef:Ik vind deze velgen nog best dik staan (I) Gt ligt errug laag trouwens :worship:
Ja bodegraven Mac is een aardige hindernis
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij jou is de eerste drempel om de hoek al een hindernis... duwt zo lastig :p
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Steven schreef:Bij jou is de eerste drempel om de hoek al een hindernis... duwt zo lastig :p
Ai die doet pijn denk ik... :lol:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Steven schreef:Bij jou is de eerste drempel om de hoek al een hindernis... duwt zo lastig :p
Voor de Williams niet hoor (kom net over de hobbels heen) met de 5 gaat het op dit moment wat lastig ja.

Maar gaan we niet wat te veel off-topic?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

oldskool schreef:
Ivo van Achthoven schreef:Goed bezig Marcel...., wel een vreemd maatje winterband... >-)
als je de zelfde rolomtrek wilt hebben als de 195-45-15 kom je alleen deze maat tegen dus meteen maar gedaan .
men zomerse Toyo's ook verkocht en er worden nieuwe 165-50-15 op mijn nieuw gepolijste zender turbo's gemonteerd.
De BBSen worden ook opnieuw gepolijstd en gespoten
Moet alleen nog een keer aan de Cupra's beginnen .
keuze genoeg op velgen gebied volgend jaar

Stock Tire - 195/45R15
Section Width: 195 mm
Rim Diameter: 15 in 381 mm
Rim Width Range: 6 - 7.5 in
Overall Diameter: 21.90 in 556.26 mm
Sidewall Height: 3.45 in 87.63 mm
Radius: 10.95 in 278.13 mm
Circumference: 68.80 in 1747.5 mm
Revs per Mile: 949.7
Actual Speed: 60 mph 100 km/h

Search Tires Tire 1 - 175/50R15
>Search Tires Tire 2 - 165/50R15 >Search Tires
Section Width: 6.88 in 175 mm
Rim Diameter: 15 in 381 mm
Rim Width Range: 6 - 7.5 in
Overall Diameter: 21.88 in 555.75 mm
Sidewall Height: 3.44 in 87.376 mm
Radius: 10.94 in 277.87 mm
Circumference: 68.73 in 1745.7 mm
Revs per Mile: 950.6
Speedometer1: 60.0 mph 100. km/h

>Search Tires Tire 2 - 165/50R15

Section Width: 6.49 in 165 mm
Rim Diameter: 15 in 381 mm
Overall Diameter: 21.49 in 545.84 mm
Sidewall Height: 3.24 in 82.296 mm
Radius: 10.74 in 272.79 mm
Circumference: 67.51 in 1714.7 mm
Revs per Mile: 967.8
Speedometer1: 61.1 mph 101. km/h
Speedometer Difference: 1.905% too fast
Dit geld nu omdat ik de basis maat 195 -45-15 heb gepakt ipv de orginele maat 195-55-13
dan komt het nog mooier uit.
dus v/d zomer een mooie goede platte band erop. (I)
die bbsen moest je maar eens aan mij geven
Immer wieder die verdammte Holländer
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Wat moet jy nu met een set van die oude kromme velgen Ray.
Je hebt een renault met al rare velgen .
En op de cabrio gooi je maar gewoon BBs Rs de Rm staan daar niet onder.
Trouwens die passen niet ,deVrouweWagen(vw) heeft geen naafgat van 60,1mm. maar 57,1toch:p .
Ja dennis dit is een van de weinige echt lage GTT 's waarom weet ik ook niet.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

die vrouwenwagen heeft idd 57.1, maar daar zijn ringen voor te krijgen :p

en trouwens, weet niet of ik die mooier vind dan degene die er nu onder zitten ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

oldskool schreef:Ja dennis dit is een van de weinige echt lage GTT 's waarom weet ik ook niet.
Omdat de rest van de GT rijders ergens wil kunnen komen :lol: :D :wink: :p :lol:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:
oldskool schreef:Ja dennis dit is een van de weinige echt lage GTT 's waarom weet ik ook niet.
Omdat de rest van de GT rijders ergens wil kunnen komen :lol: :D :wink: :p :lol:
:lol: :lol:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Ach ja zijn altijd dezelfde mensen ,die iedere keer het zelfde zeggen . (0)
Zolang ik het goed vindt is er niks aan de hand (meestal).
Plaats reactie