Inmiddels weer zonder problemen een nieuwe apk er op. Ook al wat korte ritjes gemaakt om de betrouwbaarheid te testen. Kwam er achter dat de koeltemperatuur wel erg warm wordt op hele hete dagen, tegen de 100 graden aan. Dus daar binnenkort maar eens naar kijken.
Afgelopen zaterdag weer eens naar een oldtimerdag geweest, deze was in Leidschendam. De 8 had veel bekijks.
Laatst gewijzigd door Jonh op za 15 mei 2021 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Vandaag de radiateur vervangen en gelijk maar de waterpomp en de thermostaat vervangen. Waterpomp was niet helemaal fris meer en ik kon er nu toch makkelijk bij. Radiateur heb ik vervangen vanwege een koelprobleem. Met het zomerweer van de afgelopen tijd en temperaturen van boven de 25 graden zat de motortemperatuur tegen de 100 graden. Ik denk dat de radiateur verstopt zat want sommige plekken werden niet echt warm.
Nieuwe waterpomp:
Oude radiateur:
Kachelslangen en carburatorvoet koeling weer aangesloten:
Oude en nieuwe radiateur:
Weer aan het opbouwen:
Tussenpaneel met nieuwe radiateur en expansievat weer gemonteerd.
Laatst gewijzigd door Jonh op za 15 mei 2021 14:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Auto nu ziet er prachtig uit.
Vorige eigenaar spijt staat er als laatste in het verhaal.
Vorige eigenaar is toch Ron uit Emmen?...r5alpine voor hier?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87