ACT: Clio RS
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik kan mijn auto starten wanneer de bak in vrij staat, en alleen de rem in druk. Zou de Clio ook gewoon moeten doen volgens mij.
Als de bak in een versnelling staat moet ik uiteraard de koppeling intrappen.
Als de bak in een versnelling staat moet ik uiteraard de koppeling intrappen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
dat werkt dus niet bij mij, is dit een sensor? is ansich geen groot probleem, met koppeling in start het prima.Adinsx schreef:Ik kan mijn auto starten wanneer de bak in vrij staat, en alleen de rem in druk. Zou de Clio ook gewoon moeten doen volgens mij.
Als de bak in een versnelling staat moet ik uiteraard de koppeling intrappen.
Het is waarschijnlijk dit:
http://www.renaultforums.co.uk/17-elect ... post626746
de vorige eigenaar had het erover dat zijn achteruit rijverlichting keer stuk was. Zal daar wel mee hebben staan kloten. Waar kan ik die stekker vinden? bovenop de bak zeker?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ik heb dit even bij mijn RS geprobeerdPaulM schreef:vraagje mbt het start/stop knop van de clio 3, als de auto in de vrij staat en ik druk op start krijg ik melding dat ik de rem in moet trappen en dan op start moet drukken. Als ik dit doe krijg ik de melding dat ik de 'vrij' stand moet selecteren (terwijl de auto in de vrij staat), als ik dan de koppeling intrap kan ik de auto starten. Dit werkt ook direct als ik de koppeling intrap en op start/stop knop druk. Hoort als de auto in de vrij staat en ik de rem intrap, de start knop indruk de auto te starten? anders is er iets mis met de sensor of die in de vrij staat gok ik
Als ik hem start als hij in zijn vrij staat. Hoef ik alleen maar mijn rem in te trappen.
Renault Clio III RS
iemand nog tips voor een leuk uitlaat systeem voor onder de clio 3 RS? hou niet van de gebleer, maar meer diepe brom. Zat zelf aan Milltek of Raggazon te denken.(meer richting Milltek)
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Heb je de optie middendemper verwijderen al overwogen?
Ander zou ik inderdaad zeggen Milltek.
Op de R26 zat een Skytune uitlaat vanaf de achteras, gaf ook geen vervelend geluid.
en anders naar PM Performance? Kun je het net laten maken zoals je wil
Ander zou ik inderdaad zeggen Milltek.
Op de R26 zat een Skytune uitlaat vanaf de achteras, gaf ook geen vervelend geluid.
en anders naar PM Performance? Kun je het net laten maken zoals je wil

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ik weet zo (nog) niet welke uitlaat ik heb. Ik heb iig geen midden demper, alleen een dikke pijp. Hier zit een dikke brom is maar is niet echt een herrie machine. Misschien is alleen een demperloze middenpijp al goed voor een leuke brom.
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Demperloze middenpijp krijg je juist gebleer.. Dat zou ik dan dus zeker niet doen
Als voorbeeld:
https://youtu.be/PMDyE7r2Qtg
Ik zou voor een andere achterdemper gaan of compleet systeem

https://youtu.be/PMDyE7r2Qtg
Ik zou voor een andere achterdemper gaan of compleet systeem
het wordt iig een andere einddemper, vooralsnog staat Milltek nog bovenaan. Heb er nog geen haast mee. Dank voor de tips iig! 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Wat zouden de kenners zeggen van deze Clio?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/renau ... cldtidx=20
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een goede fase 2 clio rs.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/renau ... cldtidx=20
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een goede fase 2 clio rs.
^^ piggyback ecu/computer.. hm.. Die heb je nodig bij ernstige tuning, en dan neem je nog geen piggy-back. Maar vraag me meteen af waarom die piggyback gebruikt is.
en dan al die olie/additieven/cleaners/rotzooi
En degeen die de advertentie geschreven heeft kan geen correct nederlands spreken/schrijven . Bij mij meteen alarmbellen.
Ik zou, met mijn kennis, er echt ver vanaf blijven. Ziet er wel gelikt uit. Die velgen niet , maar dat is mijn smaak.
en dan al die olie/additieven/cleaners/rotzooi


En degeen die de advertentie geschreven heeft kan geen correct nederlands spreken/schrijven . Bij mij meteen alarmbellen.
Ik zou, met mijn kennis, er echt ver vanaf blijven. Ziet er wel gelikt uit. Die velgen niet , maar dat is mijn smaak.
franx schreef:^^ piggyback ecu/computer.. hm.. Die heb je nodig bij ernstige tuning, en dan neem je nog geen piggy-back. Maar vraag me meteen af waarom die piggyback gebruikt is.
en dan al die olie/additieven/cleaners/rotzooi![]()
![]()
En degeen die de advertentie geschreven heeft kan geen correct nederlands spreken/schrijven . Bij mij meteen alarmbellen.
Ik zou, met mijn kennis, er echt ver vanaf blijven. Ziet er wel gelikt uit. Die velgen niet , maar dat is mijn smaak.
Het is een Bulgaar, waar ik het taalgebruik nog wel kan hebben, maar ik zat zelf ook te kijken hoe en wat, omdat ik van een Golf 6 GTI af kom, en helaas niet heel veel verstand heb van Clio's/auto's. Lijkt me een prachtige wagen, alleen ja, wat je zegt, ik weet het gewoon niet.
Ik zit nu naar een andere Clio te kijken, 190k kilometers gemaakt, en zou een aantal weken geleden in noodloop zijn gaan rijden(is volgens de verkoper verholpen door de gasklep schoon te laten maken) alleen brand dat lampje dus nog(zou nog even moeten worden weggehaald) enig advies iemand?
Deze:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/-bac8 ... parkdeck=1
Deze:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/-bac8 ... parkdeck=1
tja 190dkm is wel aardig wat. En dan ook nog met problemen. Klinkt als een begin van nog meer ellende (maar hoeft niet natuurlijk)
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
https://www.autoweek.nl/nieuws/renault- ... lio-rs-18/
[img]http://i67.tinypic.com/t04wpj.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/2ni2wqo.jpg[/img]
[img]http://i63.tinypic.com/smqbfk.jpg[/img]
[img]http://i64.tinypic.com/2qapjl2.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/k2ltaa.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/e0lb7m.jpg[/img]
[img]https://media.autoweek.nl/m/5r0y68obc7ei.jpg[/img]
[img]http://i65.tinypic.com/w1bcc7.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/309m42d.jpg[/img]
https://www.renaultsport.com/-clio-r-s-18-.html?lang=en
[img]http://i67.tinypic.com/t04wpj.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/2ni2wqo.jpg[/img]
[img]http://i63.tinypic.com/smqbfk.jpg[/img]
[img]http://i64.tinypic.com/2qapjl2.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/k2ltaa.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/e0lb7m.jpg[/img]
[img]https://media.autoweek.nl/m/5r0y68obc7ei.jpg[/img]
[img]http://i65.tinypic.com/w1bcc7.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/309m42d.jpg[/img]
https://www.renaultsport.com/-clio-r-s-18-.html?lang=en
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Leuke uitvoering maar natuurlijk wel gewoon een marketing truc. Jammer dat het niet een f1 uitvoering is nav een kampioenschap of zo 

-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 23 jul 2017 20:30
- Car: Clio RS Cup 20th ann
- Locatie: Vlaardingen
Ik ben een beetje aan het kijken voor een Clio III RS . Zijn er grote verschillen qua onderstel tussen de ph. 1 en 2 . Uiteraard zijn de cup versies strakker qua sturen .
Ik kom van een II RS en ik verwacht dat de normale III al een grote vooruitgang is . Iemand die echt de specifieke verschillen kan opsommen tussen ph. 1 en 2 ?
Ik kom van een II RS en ik verwacht dat de normale III al een grote vooruitgang is . Iemand die echt de specifieke verschillen kan opsommen tussen ph. 1 en 2 ?
Voor zover ik weet zijn er behalve optisch niet veel verschillen tussen de 197 en 200. Cup heeft inderdaad een ander onderstel, verder ook hier geen verschil afgezien van kleinere topschotels.
Ik heb nog een mooie Gele R27 te koop staan mocht je geïnteresseerd zijn
Ik heb nog een mooie Gele R27 te koop staan mocht je geïnteresseerd zijn

-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
De phase 2 cup nog stugger dan de phase 1 cup ? Ik vond de phase 1 al serieus stug namelijk. Simpele interesse : waarop baseer je dat ?
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: do 14 mar 2013 20:27
- Car: Clio 3 RS PH2
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Op basis van de spring rates.
197 Standard Springs
Front: 170 lb/in 29.8 n/mm
Rear: 230 lb/in 40.3 n/mm
Going from what RenaultSport say the others are uprated by you can roughly work out the rest. 197 Cup 15% stiffer springs than standard. 200 Sport 15% softer than 197 Sport and 200 cup 15% stiffer than 197 Cup.
197 Cup Springs
Front: 195.5 lb/in 34.2 n/mm
Rear: 245 lb/in 42.9 n/mm
200 Standard Springs
Front: 144.5 lb/in 25.3 n/mm
Rear: 215 lb/in 37.6 n/mm
200 Cup Springs
Front: 224.8 lb/in 39.4 n/mm
Rear: 260 lb/in 45.5 n/mm
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 23 jul 2017 20:30
- Car: Clio RS Cup 20th ann
- Locatie: Vlaardingen
Dank voor de reacties . Nu gaan er wel wat verhalen rond dat je de ph.2 motor wilt ipv de 197 . De 197 zou lui zijn en niet meer dan ca. 185-190 leveren , dat met dan ruim 200 kilo zwaarder dan mijn huidige Clio zou deze niet echt sneller zijn of zijn dit bullshit verhalen ?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ga gewoon lekker proef rijden en laat je niet gek maken door alle soorten verhalen die je kan vinden. Op de bank leveren ze wel wat meer als een 2 RS, zie b.v.:
Stock 3 R.S. 197
https://postimg.org/image/dz2xm2kh7/
2 R.S. met kat delete:
https://postimg.org/image/xf0l6ytyt/
Wat wel een objectief en belangrijk verschil is tussen ph 1 en ph 2, de ph 1 heeft merkbaar kortere bakverhoudingen. Ideaal om mee te boenderen maar op de snelweg kan dat als wat minder prettig ervaren worden.
In rechte lijn zullen de verschillen minimaal zijn, de 3 R.S. gaat ondanks het gewicht wel beter de bocht om. Maar zo als gezegd ,ga het lekker zelf ervaren en baseer je niet op alle verhalen die je tegen komt, iedereen ervaart het anders.
Stock 3 R.S. 197
https://postimg.org/image/dz2xm2kh7/
2 R.S. met kat delete:
https://postimg.org/image/xf0l6ytyt/
Wat wel een objectief en belangrijk verschil is tussen ph 1 en ph 2, de ph 1 heeft merkbaar kortere bakverhoudingen. Ideaal om mee te boenderen maar op de snelweg kan dat als wat minder prettig ervaren worden.
In rechte lijn zullen de verschillen minimaal zijn, de 3 R.S. gaat ondanks het gewicht wel beter de bocht om. Maar zo als gezegd ,ga het lekker zelf ervaren en baseer je niet op alle verhalen die je tegen komt, iedereen ervaart het anders.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 23 jul 2017 20:30
- Car: Clio RS Cup 20th ann
- Locatie: Vlaardingen
Clio III RS gekocht ! 20th Anniversary 325 / 500 . Met Recaro en Akrapovic uitlaat . Blij mee !
Is recent bij Fastchip geweest , ca. 182 pk op de wielen na remap. Motor zou dan ca, 206 pk moeten leveren als ik het goed begrepen heb.
[img]http://i65.tinypic.com/2rd9j79.jpg[/img]
[img]http://i64.tinypic.com/2rcpmzd.jpg[/img]
[img]http://i66.tinypic.com/21lifki.jpg[/img]
[img]http://i64.tinypic.com/fp5stu.jpg[/img]

[img]http://i65.tinypic.com/2rd9j79.jpg[/img]
[img]http://i64.tinypic.com/2rcpmzd.jpg[/img]
[img]http://i66.tinypic.com/21lifki.jpg[/img]
[img]http://i64.tinypic.com/fp5stu.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
De"ouwe" van Tim V.
Koste wel wat..
Mooie RS ..veel plezier ermee
Koste wel wat..

Mooie RS ..veel plezier ermee
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Heel mooi Kosta!! 

-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 23 jul 2017 20:30
- Car: Clio RS Cup 20th ann
- Locatie: Vlaardingen
Klopt . Ik heb mijn inziens een faire prijs afgesproken . Tim heeft het heel correct afgehandeld.Jochem de Haas schreef:De"ouwe" van Tim V.
Koste wel wat..
Mooie RS ..veel plezier ermee
Laatst gewijzigd door Kosta op di 1 mei 2018 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Wat is RenaultSport van plan?
'If you could continue to improve the performance and the design of your Renault Sport ? Stay tuned'
Performance parts, af fabriek?
https://www.facebook.com/renaultsport/v ... 957974769/
'If you could continue to improve the performance and the design of your Renault Sport ? Stay tuned'
Performance parts, af fabriek?
https://www.facebook.com/renaultsport/v ... 957974769/