Tuur's JS Clio R450T
En we zijn weer lekker bezig geweest, inlaatzijde van de turbo aangepast zodat de forge boostpipe direct past:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... p8uszr.jpg[/img]
Was nog best een werkje om het netjes recht te krijgen omdat de siliconen slang maar net tussen de coils door past!
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... laasfx.jpg[/img]
En de downpipe ook voorzien van lambda poorten:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... wcaqb0.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... p8uszr.jpg[/img]
Was nog best een werkje om het netjes recht te krijgen omdat de siliconen slang maar net tussen de coils door past!
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... laasfx.jpg[/img]
En de downpipe ook voorzien van lambda poorten:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... wcaqb0.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Mooi werk makker. Je zet me wel onder druk met al die progressie he. Ik hoop in 2047 ongeveer klaar te zijn 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
In het bouwen zit ook heel veel plezier (net als Lego
)


In het bouwen zit zeker wel plezier maar het moet ook een keer af natuurlijk 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Nee hoortutuur schreef:In het bouwen zit zeker wel plezier maar het moet ook een keer af natuurlijk

Hahahahah, ga jij nou maarr verder aan de uitlaat van de sexpace voordat je weer 3 auto's koopt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Je bedoelt 1 megane 3!
bijna zonde om die uitlaat smerig te laten worden door de uitlaat gassen 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ophanging van de achterdemper inmiddels aangepast, nu is het dus mogelijk om aan beide kanten de hoogte traploos te verstellen 
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lwfnms.jpg[/img]
In het sleufgat komt een M8 bout met een busje er omheen welke precies in het rubber past.
Ook de olieretour nog maar even anders aangepakt, vorige oplossing zou prima gewerkt hebben maar was toch een beetje een beun oplossing, nu een stuk meer hufterproof gemaakt:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... nc8opu.jpg[/img]
Zo staat de boel er nu bij:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... kudnn3.jpg[/img]
Grootste uitdaging welke overblijft is een bracket voor de actuator maken....

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... lwfnms.jpg[/img]
In het sleufgat komt een M8 bout met een busje er omheen welke precies in het rubber past.
Ook de olieretour nog maar even anders aangepakt, vorige oplossing zou prima gewerkt hebben maar was toch een beetje een beun oplossing, nu een stuk meer hufterproof gemaakt:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... nc8opu.jpg[/img]
Zo staat de boel er nu bij:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... kudnn3.jpg[/img]
Grootste uitdaging welke overblijft is een bracket voor de actuator maken....
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Wordt dat niet topzwaar..
........




Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Lekker bezig...handige donder
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Mooi werk Arthur!
Thanks heren, zaterdag weer verder 

Nja, naar mijn standaard wel ja 

Gister de motor eindelijk helemaal af voor inbouw. Ik moest nog een egt probe in het spruitstuk maken, bracket en stangetje voor de wastegate actuator fabriceren, en verder nog veel meer kleine dingetjes. Gelukkig is dat nu allemaal afgerond en hing de motor er zo bij:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 0fwjme.jpg[/img]
Daarna ook maar meteen er in gehangen:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... upyxxs.jpg[/img]
Zo staat hij nu te wachten totdat ik weer tijd heb om verder te gaan:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 30e6as.jpg[/img]
En natuurlijk nog een klein beetje porno:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... d9grbz.jpg[/img]
Er staat nu heel wat op de to-do list maar we komen steeds dichter bij!
Voor de motor ruimte nog een inlaat pijp maken, de forge boostpipe aanpassen omdat die onderaan niet op de juist hoek gemaakt is, wat slangetjes her en der aansluiten, bedrading aanpassen voor het 250 gasklephuis, allemaal kleine dingetjes die het weer een groot geheel maken!
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 0fwjme.jpg[/img]
Daarna ook maar meteen er in gehangen:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... upyxxs.jpg[/img]
Zo staat hij nu te wachten totdat ik weer tijd heb om verder te gaan:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 30e6as.jpg[/img]
En natuurlijk nog een klein beetje porno:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... d9grbz.jpg[/img]
Er staat nu heel wat op de to-do list maar we komen steeds dichter bij!
Voor de motor ruimte nog een inlaat pijp maken, de forge boostpipe aanpassen omdat die onderaan niet op de juist hoek gemaakt is, wat slangetjes her en der aansluiten, bedrading aanpassen voor het 250 gasklephuis, allemaal kleine dingetjes die het weer een groot geheel maken!
-
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di 10 jun 2014 12:26
- Car: Megane II RS
Respect voor al het werk wat je er zelf aan doet/maakt
ziet er allemaal
uit


If rally is a crime,then this car is made for criminals
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Dik tuur! 

hahahaha, kijkwijzerNicoK schreef:Eigenlijk moet hier een 18+ labeltje op.

Ultieme doel is 450Arno S. schreef:Op hoeveel pk stuur je eigenlijk aan?

Prachtig project om te volgen dit!
Ik heb al een aantal keer terug gebladerd (kijk er misschien overheen), maar het blok zelf is niet open geweest? Zuigers, drijstangen, cilinderkop en koppeling zijn allen stock Megane RS 250?

Ik heb al een aantal keer terug gebladerd (kijk er misschien overheen), maar het blok zelf is niet open geweest? Zuigers, drijstangen, cilinderkop en koppeling zijn allen stock Megane RS 250?
Het blok is inderdaad niet open geweest, ik heb nog wel een motor met 40k op de klok, deze gaat wel geupgrade drijfstangen krijgen maar blijft verder ook standaard. Idee is om deze er aankomende winter in te hangen. Dit blok is puur om op uit te proberen....
Koppeling is een r26.r koppeling. Het is bekend dat deze sowieso 480nm langdurig aankan, gezien ik niet verder wil gaan dan 500nm op dit blok heb ik goede hoop dat de koppeling het ook kan hebben
Koppeling is een r26.r koppeling. Het is bekend dat deze sowieso 480nm langdurig aankan, gezien ik niet verder wil gaan dan 500nm op dit blok heb ik goede hoop dat de koppeling het ook kan hebben

Pfff ziek genoeg..
Wat een projekt man!


Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Geen id waar photobucket last van heeft
Maar hier iig iets van Youtube

Maar hier iig iets van Youtube
