Even een topic over dat ene onderdeeltje dat die 5jes zo leuk maakt...
Zit mezelf namelijk even in te lezen in de wondere wereld van turbo's en zit (natuurlijk) met een hoop vragen.
Er is gewoon zoveel keuze...zoveel afmetingen...zoveel specificaties...
Dus ik wil even wat (technische)informatie/ervaringen/aanbevelingen/meningen verzamelen.
Heb ook geen behoefte om het (compressor)wiel opnieuw uit te gaan zitten vinden. Dus ik lees graag wat jullie er zelf op hebben zitten en wat jullie ervaring daarmee is.
Ik ben op zoek naar een turbo voor normaal dagelijks gebruik. Eentje die er bij 5000 toeren pas inknalt heb ik dus niet veel aan.
Maar hij moet natuurlijk ook niet te vroeg buiten adem raken...
Laten we zeggen dat het doel is om uiteindelijk zo'n 170/175 pk op de krukas te draaien (een +- mooi afgeronde 150pk/adw)
Als ik het goed begrijp heeft de A/R van de turbine de meeste invloed op de "power-band" van de turbo. ( https://www.turbobygarrett.com/turbobyg ... ing_sizing )
Dus op welk toerengebied hij zijn druk levert.
Dus ik zoek uiteindelijk een turbo met een lage turbine A/R. (toch???)
De opties tot nu toe:
standaard
- Garrett T2
Turbine Trim - 58 Turbine A/R 0.35
Compressor Trim - 49 Compressor A/R 0.48
CGB
- Turbo Technics Stage 2 T2/T25 ( http://www.cgbmotorsport.net/turbo-tech ... -997-p.asp )
Met A/R keuze van .35/.47/.63
- Geen idee wat de specs verder zijn. Heb het idee dat dit nog gebruik maakt van de "oudere" T2's en T25's...
- Turbo Technics Stage 3 T25/T25 ( http://www.cgbmotorsport.net/turbo-tech ... -998-p.asp )
- Martijn G
GARRETT
- GT2052 ( https://www.turbobygarrett.com/turbobyg ... ers/gt2052 )
A/R: .50
- Lijkt me de evolutie van de T2? Iets nieuwere techniek misschien?
- GT2056 ( http://turbochargerspecs.blogspot.nl/20 ... 60-hp.html )
A/R: .46
- mooie resultaten mee behaald door mede-forummers! (Arco)
- aanpassing nodig aan downpipe en actuator-beugel
- geen waterkoeling(!)
- GT2554R ( https://www.turbobygarrett.com/turbobyg ... rs/gt2554r )
- GT2560R ( https://www.turbobygarrett.com/turbobyg ... rs/gt2560r )
Beide met en A/R van .64
En beide met kogellagers.
- Lees op wat engelse fora dat deze misschien toch net iets te lomp zijn voor het kleine 1400tje ondanks de (iets) snellere spool-up vanwege de kogellagers. Tenzij je echt voor max power gaat...(dragracen etc.)
Street-Motorsport
- GT2554R ( http://www.street-motorsport.fr/renault ... turbo.html )
Een aangepaste GT2554R met T2 turbine
A/R daardoor: .47
- kogellagers(!)
- Maar daar betaal je dan ook wel een stevige prijs voor....
Ik hoor graag jullie mening.
[R5 GTT] Turbo-talk
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Een standaard T2 turbo van een GT heeft een A/R ratio van 0.35
Een standaard R5 Alpine turbo heeft slechts 0.24
Een standaard (B18FT) Volvo 480 turbo 0.47
Los van de A/R is de druk waarmee je wilt rijden ook sterk bepalend.
Een standaard R5 Alpine turbo heeft slechts 0.24
Een standaard (B18FT) Volvo 480 turbo 0.47
Los van de A/R is de druk waarmee je wilt rijden ook sterk bepalend.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
met een klaar kleine aanpassingen past de GT2056 ook en is goed tot 260PK 

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Leuk topic!
Ik heb nooit heel veel tijd gestoken in het begrijpen van turbo's, maar ben wel benieuwd.
Ik heb hetzelfde als Krijn. Ik wil ca. 150 PK draaien aan de wielen en wil daar de ideale turbo voor. Eentje die vroeg opspint en precies genoeg adem heeft om tot 6000 rpm 1 bar onder de gasklep kan verstouwen.
Ik begrijp ook niet zoveel van die kreten als 'goed tot 260PK'. Dat is toch niet alleen van de turbo afhankelijk? Hoe kun je zo'n claim maken?
Ik heb nooit heel veel tijd gestoken in het begrijpen van turbo's, maar ben wel benieuwd.
Ik heb hetzelfde als Krijn. Ik wil ca. 150 PK draaien aan de wielen en wil daar de ideale turbo voor. Eentje die vroeg opspint en precies genoeg adem heeft om tot 6000 rpm 1 bar onder de gasklep kan verstouwen.
Ik begrijp ook niet zoveel van die kreten als 'goed tot 260PK'. Dat is toch niet alleen van de turbo afhankelijk? Hoe kun je zo'n claim maken?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Dat klopt dat het afhankelijk is van je setup of idd die 260pk gehaald kan worden.
Gt2056 zijn er in verschillende trims doe maar een navraag bij ETT in Eindhoven.
Ik heb een GT2056 liggen voor op mijn zwarte 5 met als doel vol druk op/onder de 3000rpm en volhouden tot 6500rpm
Volgens de gegevens en advies van ETT zou dat moeten lukken.
Arco heeft deze ook op zijn 5 staan en dat gaat super.....
Gt2056 zijn er in verschillende trims doe maar een navraag bij ETT in Eindhoven.
Ik heb een GT2056 liggen voor op mijn zwarte 5 met als doel vol druk op/onder de 3000rpm en volhouden tot 6500rpm
Volgens de gegevens en advies van ETT zou dat moeten lukken.
Arco heeft deze ook op zijn 5 staan en dat gaat super.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Wilde net gaan posten dat Arco volgens mij ook een GT2056 heeft en daar 150pk/adw mee draait.
Zie dat die een A/R heeft van .46 ( http://turbochargerspecs.blogspot.nl/20 ... 60-hp.html )
Ik ga hem in de lijst zetten, Joost.
Lijkt me een mooie optie.
Maar over wat voor aanpassingen hebben we het dan?
Verder kijk ik ook niet al te veel naar de "ratings" van die dingen.
Al geeft dat in ieder geval een beetje indicatie van wat het kan opleveren op een goede setup.
Zo kun je wel een turbo kiezen die een beetje rond je verwachte vermogen ligt.
Merijn; op de site van Garrett staat erg veel info.
Even kijken onder het kopje "Turbo Tech" (basic/advanced/expert)
https://www.turbobygarrett.com
Okido; bedankt voor de extra technische info! Kon zo snel de standaard specificaties niet vinden aangezien er heel veel verschillende T2's in omloop zijn geweest.
En natuurlijk is druk belangrijk! Maar nog belangrijker is of de turbo die druk ook binnen zijn optimale gebied kan leveren.
En hoe denken mensen hier over kogellagers?
Het lijkt mij zelf toch wel een aantal voordelen hebben. (duurzaamheid/reactie)
Zie dat die een A/R heeft van .46 ( http://turbochargerspecs.blogspot.nl/20 ... 60-hp.html )
Ik ga hem in de lijst zetten, Joost.
Lijkt me een mooie optie.
Maar over wat voor aanpassingen hebben we het dan?
Verder kijk ik ook niet al te veel naar de "ratings" van die dingen.
Al geeft dat in ieder geval een beetje indicatie van wat het kan opleveren op een goede setup.
Zo kun je wel een turbo kiezen die een beetje rond je verwachte vermogen ligt.
Merijn; op de site van Garrett staat erg veel info.
Even kijken onder het kopje "Turbo Tech" (basic/advanced/expert)
https://www.turbobygarrett.com
Okido; bedankt voor de extra technische info! Kon zo snel de standaard specificaties niet vinden aangezien er heel veel verschillende T2's in omloop zijn geweest.
En natuurlijk is druk belangrijk! Maar nog belangrijker is of de turbo die druk ook binnen zijn optimale gebied kan leveren.
En hoe denken mensen hier over kogellagers?
Het lijkt mij zelf toch wel een aantal voordelen hebben. (duurzaamheid/reactie)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En vergeet niet dat niet alléén de turbo het voor het zeggen heeft. Tuurlijk is het een grote factor, maar met grotere turbo > hogere turbodruk > hogere inlaattemperaturen heb je dus ook zeker meer koeling nodig om de druk om te zetten in het vermogen wat je wilt hebben. Een FMIC is daarbij haast onvermijdelijk (hoeft niet, is in mijn ogen wel beter). Het is in elk geval geen simpel trucje van 'even' een grotere turbo erop plempen.
Ik zal vanavond weer eens in de dyno uitdraaien kunnen graven, dan kan ik wel eens een overzichtje maken met daarbij de specs (en eventueel aangevuld door de specifieke eigenaar).
Ik draai bijvoorbeeld met de stage 3 van Turbo Technics (http://www.cgbmotorsport.net/turbo-tech ... -998-p.asp) i.c.m. Piper 285 nokkenas, FMIC, 2,5" downpipe en standaard carb venturi (25mm) @ ~1.1 bar en een AFR van ~11-11,5 op 153,5pk / 232Nm aan de wielen.
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... kojqgp.jpg[/img]
Het nadeel van mijn turbo is dat het echt gigantisch lang duurt voor deze opspoelt, maar als ie gaat...dan gaat ie ook wel
Persoonlijk vindt ik de set-up van Arco echt wel geslaagd. Perst er ongeveer gelijk vermogen uit dan mij maar spoelt zeker eerder op wat drive-ability een stuk verbeterd
Verschil is alleen dat ik liever niet bij deze vermogens blijf en hoger wil gaan, vandaar destijds de keus voor een stap grotere turbo.
Ik zal vanavond weer eens in de dyno uitdraaien kunnen graven, dan kan ik wel eens een overzichtje maken met daarbij de specs (en eventueel aangevuld door de specifieke eigenaar).
Ik draai bijvoorbeeld met de stage 3 van Turbo Technics (http://www.cgbmotorsport.net/turbo-tech ... -998-p.asp) i.c.m. Piper 285 nokkenas, FMIC, 2,5" downpipe en standaard carb venturi (25mm) @ ~1.1 bar en een AFR van ~11-11,5 op 153,5pk / 232Nm aan de wielen.
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... kojqgp.jpg[/img]
Het nadeel van mijn turbo is dat het echt gigantisch lang duurt voor deze opspoelt, maar als ie gaat...dan gaat ie ook wel

Persoonlijk vindt ik de set-up van Arco echt wel geslaagd. Perst er ongeveer gelijk vermogen uit dan mij maar spoelt zeker eerder op wat drive-ability een stuk verbeterd

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
je moet een custum downpipe maken en de actuator beugel moet aangepast worden.
tevens heeft die geen waterkoeling....
Als je gaat zoeken op bv Uno turbo gebruiken ze hem ook veel en draaien ze makkelijk 200WPK.....
tevens heeft die geen waterkoeling....
Als je gaat zoeken op bv Uno turbo gebruiken ze hem ook veel en draaien ze makkelijk 200WPK.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Martijn; uiteraard is het niet enkel en alleen de turbo. Dat is ook absoluut niet mijn gedachte. De rest van de setup bepaald het uiteindelijke vermogen en ook de duurzaamheid van het hele zooitje.... (waarin koeling natuurlijk een grote rol speelt...)
Ik maak graag een keer een mooi overzichtje van alle opties die we hebben. Als daar wat uitdraaien bij kunnen, graag! Maakt het beeld mooi compleet.
Zie inderdaad al direct aan jouw uitdraai dat deze turbo voor mij te lomp is. En dat komt dan ook goed overeen met wat ik dacht gezien de specificaties van die turbo.
Maar zoals je zelf al zegt...daar zit nog wel flink meer "adem" in...
Joost; hm, geen waterkoeling? Is dat niet een stap achteruit dan? Vooral wat duurzaamheid betreft? Of is dat gewoon een kwestie van netjes mee omgaan? (nadraaien/afkoelen/etc)
Bedankt voor alle input mensen.
Ik maak graag een keer een mooi overzichtje van alle opties die we hebben. Als daar wat uitdraaien bij kunnen, graag! Maakt het beeld mooi compleet.

Zie inderdaad al direct aan jouw uitdraai dat deze turbo voor mij te lomp is. En dat komt dan ook goed overeen met wat ik dacht gezien de specificaties van die turbo.
Maar zoals je zelf al zegt...daar zit nog wel flink meer "adem" in...

Joost; hm, geen waterkoeling? Is dat niet een stap achteruit dan? Vooral wat duurzaamheid betreft? Of is dat gewoon een kwestie van netjes mee omgaan? (nadraaien/afkoelen/etc)
Bedankt voor alle input mensen.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Waterkoeling is meer voor duurzaamheid, maar daar geven wij niet zoveel om
Als je het zooite fatsoenlijk oplaat warmen /af laat koelen, dan kun je makkelijk uit zonder waterkoeling. Scheelt ook nog eens een hoop stress in je koelwatersysteem. Arco heeft het hele zwikkie ook omgebouwd naar Phase 1 (geen waterkoeling) en ik wil eigenlijk hetzelfde ook nog eens gaan doen, vooral vanwege het terugbrengen van het aantal slangen in de motorruimte.

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Nee dat denk niet dat zonder waterkoeling een stap terug is.
De turbo is zo ontworpen door garrett om dat aan te kunnen.
En voor een 5 heb je bijna alle koeling nodig zeker als je met hogere druk rijd dus minder warmte in je koelsysteem omdat de turbo er niet meer bij zit.
Volgens ETT zal ik (met mijn set up) het maximale uit de turbo gaan halen!
De turbo is zo ontworpen door garrett om dat aan te kunnen.
En voor een 5 heb je bijna alle koeling nodig zeker als je met hogere druk rijd dus minder warmte in je koelsysteem omdat de turbo er niet meer bij zit.
Volgens ETT zal ik (met mijn set up) het maximale uit de turbo gaan halen!

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
En die 2560 van je gaat die dan op je andere vijf, of komt ie in de verkoop?Joost van der Hammen schreef:met een klaar kleine aanpassingen past de GT2056 ook en is goed tot 260PK

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
m1n1 (Jasper) schreef:En die 2560 van je gaat die dan op je andere vijf, of komt ie in de verkoop?Joost van der Hammen schreef:met een klaar kleine aanpassingen past de GT2056 ook en is goed tot 260PK




Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik meen dat kogelgelagerde turbo's wel graag water"koeling" hebben .
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Heeft er iemand ervaring met zo'n kogellager-turbo?
Hebben voor zover ik kan zien inderdaad wel waterkoeling, maar schijnt weer minder (olie)smering nodig te hebben.
Lees zelfs dingen over restrictors in de olietoevoer...
Vind de techniek toch wel erg interessant....
Hebben voor zover ik kan zien inderdaad wel waterkoeling, maar schijnt weer minder (olie)smering nodig te hebben.
Lees zelfs dingen over restrictors in de olietoevoer...
Vind de techniek toch wel erg interessant....
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Dat klopt waterkoeling is een must en 1.2mm olierestrictor.spir@l schreef:Heeft er iemand ervaring met zo'n kogellager-turbo?
Hebben voor zover ik kan zien inderdaad wel waterkoeling, maar schijnt weer minder (olie)smering nodig te hebben.
Lees zelfs dingen over restrictors in de olietoevoer...
Vind de techniek toch wel erg interessant....
Ja bij mij zit er al een jaar of wat een GT2560r met aangepast uitlaathuis op de zwarte 5.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hey Krijn, volgens mij heb ik je al eens wat verteld over mijn set-up.
Ruim 26.000km zonder problemen.
GT2056 met vergrote wastegate. Chinees double core intercoolertje, Bosch Motorspirt brandstofpomp van een 944turbo (dacht ik) en een aangepaste carburateur (sproeiers. Venturi is standaard) en een homemade 2,5 inch elbow/downpipe/ uitlaat.
Brandstofdrukregelaar is ook nog standaard.
Zal de grafiek eens opsnorren.
Komt bij zo'n 3250 tpm in en blijft gaan tot na de 6000.
Op mijn grafiek daalt ie, maar toen liep ie te arm...
D'r zit dus meer in.
Ruim 26.000km zonder problemen.
GT2056 met vergrote wastegate. Chinees double core intercoolertje, Bosch Motorspirt brandstofpomp van een 944turbo (dacht ik) en een aangepaste carburateur (sproeiers. Venturi is standaard) en een homemade 2,5 inch elbow/downpipe/ uitlaat.
Brandstofdrukregelaar is ook nog standaard.
Zal de grafiek eens opsnorren.
Komt bij zo'n 3250 tpm in en blijft gaan tot na de 6000.
Op mijn grafiek daalt ie, maar toen liep ie te arm...
D'r zit dus meer in.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Arco, ja ik heb dat inderdaad onthouden dat ik je ooit eens heb gevraagd wat je voor setup had. En ik wist min of meer nog wat het was (niet heel bijzonder...
), maar het specifieke turbo-type ontging mij even. (wordt zo langzamerhand duizelig van al die types...
)
Blijft een mooi resultaat met een redelijk eenvoudige setup.
Als je nog een uitdraaitje kan vinden dan is die altijd welkom. Zegt meteen het hele verhaal.
En Joost, die zwarte is met injectie geloof ik??
Dat is dan wel weer een beetje een ander verhaal.
Niet echt vergelijkbaar materiaal en wat mij betreft dus gediskwalificeerd.........
..maar als je een mening/vergelijk hebt met kogellager/niet-kogellager...dan lees ik dat alsnog graag!


Blijft een mooi resultaat met een redelijk eenvoudige setup.

Als je nog een uitdraaitje kan vinden dan is die altijd welkom. Zegt meteen het hele verhaal.
En Joost, die zwarte is met injectie geloof ik??
Dat is dan wel weer een beetje een ander verhaal.
Niet echt vergelijkbaar materiaal en wat mij betreft dus gediskwalificeerd.........


..maar als je een mening/vergelijk hebt met kogellager/niet-kogellager...dan lees ik dat alsnog graag!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Krijn : m'n topic : http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... start=2695
Vanaf deze pagina de uitdraai inclusief ook een aantal anderen
Vanaf deze pagina de uitdraai inclusief ook een aantal anderen
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Gt2560r is een kogelgelagerde turbo.
Maar het is was voor mij lastig te vergeleken ging van een kapotte T2 (turbo) naar de huidige Gt2560
Maar het is was voor mij lastig te vergeleken ging van een kapotte T2 (turbo) naar de huidige Gt2560
Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op ma 8 mei 2017 9:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Kijk dan, Joost is ff in Frankrijk geweest en hij kan gelijk geen normaal Nederlands meer spreken!
Sorry, on-topic!



Sorry, on-topic!

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
wel vaker last van....Willeon de Zoete schreef:Kijk dan, Joost is ff in Frankrijk geweest en hij kan gelijk geen normaal Nederlands meer spreken!![]()
![]()
![]()
Sorry, on-topic!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172