
Jochem's GTT ...Dyno ..
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Diff huis is redelijk te boren en te tappen. 

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Joost van der Hammen schreef:Uit betrouwbare bron terugweg bij af!
Dogbone verwijderd en 5GT setup kwa motorsteun....
Klopt inderdaad...de dogbone kon het motorblok niet goed genoeg ondersteunen.
Op zich logisch nu ik er over nadenk...bij een clio zitten de andere motorsteun echt in het midden van het blok....en niet zo als bij een GTT aan de voorzijde.
Maar goed het gehele circus weer terug gebouwd naar de GTT steun .....zo blijf je bezig.
En idd het compressor huis gedraait...enkel zat nu de beugel van de actuator weer in de weg en de waterleidingen vanuit de turbo....
Maar goed ook weer opgelost..maar ja t vreet tijd.
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op di 3 jan 2017 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
jacques schreef:Ik zie dat je een lange vork gebruikt om het drukgroeplager te bedienen. Ik heb hem liggen maar moet hemn er nog inzetten.
Even een andere vraag: Om de diff-ring te plaatsen. Is het tandwiel hard of kun je er gemakkelijk in boren en draad tappen?
Jacq...ik heb het laten doen.
Dus durf t niet te zeggen ....maar is te doen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik wilde de 5 op Williams breedte zetten..
Door middel van een clio 16v subframe en 1916v draagarmen en dan ook de dikke 23cm stabistang.
Heel de rats gemonteerd.
Ik zag al wel aan de stand van mijn remschijven dat het aardig wat camber opleverde....naja alles is bij te stellen.
Van de week het blok erin gehangen en nu kon ik gaan kijken welke aandrijfassen ik nodig zou hebben.
Had clio 16v te leen van Tjabel ...1916v te leen van Florus.
En ik zelf had ook nog wat liggen .
Ook de 5 assen ff geprobeerd maar die waren uiteraard iets te kort....
19 droge kant ...met moeite ging ie erin....maar die was nagenoeg star geworden ivm te weinig ruimte...
Dat is dus geen optie die sloopt je bak bij een keer goed inveren.
Dan de clio as droge kant.... net ff 2cm te kort voor het mooie.
Das ook niet ideaal schiet ie er uit bij elke bocht.
Mmm wat nou ..?
Naja ff de natte kant proberen ..
De 19 as is te lang paste wel maar ook weer geen speling.
De zogenaamde clio as was net zolang als de 19 as..
Dus ja dan bleef er eigenlijk nog maar 1 type as over ...de Williams as....en laten die krengen nou niet gemakkelijk te leveren zijn.
Ik heb de velgen even geplaatst onder de auto ding van de brug.
Ziet er redelijk gaaf uit maar staat toch wel heel breed voor een straat auto...en dan nog dat camber.
Dus ik ben maar verstandig geweest en heb spullen besteld om hem op clio 16v breedte te gaan zetten.
Geen geneuzel met extreem camber
Uitgesleten wielkasten
En makelijker aandrijfassen scoren.
Al met al is t nu wachten op spullen.
Kool en Gerry nog bedankt voor de tips
Door middel van een clio 16v subframe en 1916v draagarmen en dan ook de dikke 23cm stabistang.
Heel de rats gemonteerd.
Ik zag al wel aan de stand van mijn remschijven dat het aardig wat camber opleverde....naja alles is bij te stellen.
Van de week het blok erin gehangen en nu kon ik gaan kijken welke aandrijfassen ik nodig zou hebben.
Had clio 16v te leen van Tjabel ...1916v te leen van Florus.
En ik zelf had ook nog wat liggen .
Ook de 5 assen ff geprobeerd maar die waren uiteraard iets te kort....

19 droge kant ...met moeite ging ie erin....maar die was nagenoeg star geworden ivm te weinig ruimte...
Dat is dus geen optie die sloopt je bak bij een keer goed inveren.
Dan de clio as droge kant.... net ff 2cm te kort voor het mooie.
Das ook niet ideaal schiet ie er uit bij elke bocht.
Mmm wat nou ..?
Naja ff de natte kant proberen ..
De 19 as is te lang paste wel maar ook weer geen speling.
De zogenaamde clio as was net zolang als de 19 as..
Dus ja dan bleef er eigenlijk nog maar 1 type as over ...de Williams as....en laten die krengen nou niet gemakkelijk te leveren zijn.
Ik heb de velgen even geplaatst onder de auto ding van de brug.
Ziet er redelijk gaaf uit maar staat toch wel heel breed voor een straat auto...en dan nog dat camber.
Dus ik ben maar verstandig geweest en heb spullen besteld om hem op clio 16v breedte te gaan zetten.
Geen geneuzel met extreem camber
Uitgesleten wielkasten
En makelijker aandrijfassen scoren.
Al met al is t nu wachten op spullen.
Kool en Gerry nog bedankt voor de tips
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Goed werk Jochem! Wordt wel wat 

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Je hebt toch zeker wel foto's gemaakt met de 19 breedte? 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nee dat ben ik nou echt vergeten....ik heb nog gezocht in de telefoon....MartijnG schreef:Je hebt toch zeker wel foto's gemaakt met de 19 breedte?
Sorry
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja met GTT turbo blok....vermoed ik.
Die hek nie meer...
Die hek nie meer...
Clio 16v assen bedoel je denk ik Jacob, 19 16v assen zijn langer dan die van een williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nee maar die 2.0 wel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo de nieuwe complete draagarmen, aandrijfassen, lagers zijn ook binnen.
Fusee stukken ff deraf gehaald kunnen de lagers erin worden geperst..
Ook vanavond ook nog ff gesprekje gehad met Jeroen van bs-autotune om een stand alone... EFIgnition op t blokje te gaan bouwen.
Als dat systeem erop zit kan ik veel waardes gewoon uitlezen via een app op smartphone of i pad .
Gaat heel mooi via blue tooth.
Maar goed zo ver zijn we nog lang niet....
Fusee stukken ff deraf gehaald kunnen de lagers erin worden geperst..
Ook vanavond ook nog ff gesprekje gehad met Jeroen van bs-autotune om een stand alone... EFIgnition op t blokje te gaan bouwen.
Als dat systeem erop zit kan ik veel waardes gewoon uitlezen via een app op smartphone of i pad .
Gaat heel mooi via blue tooth.
Maar goed zo ver zijn we nog lang niet....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja toch wel ...normaal zou dat idd niet meer hoeven.
Maar het vliegwiel mist een nokje om juist te tellen.
Normaal zou je het vliegwiel kunnen wisselen...maar deze is afgestemd met mijn koppeling.
Dus das niet echt een optie.
Dus we blijven in mijn geval met de verdeler werken.
Maar het vliegwiel mist een nokje om juist te tellen.
Normaal zou je het vliegwiel kunnen wisselen...maar deze is afgestemd met mijn koppeling.
Dus das niet echt een optie.
Dus we blijven in mijn geval met de verdeler werken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Werd lastig hoorde ik.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Alles zit achter de distributiekappen....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Je kunt inderdaad een Clio RS vliegwiel plaatsen, deze heeft een 60-2 trigger waar vrijwel elk standalone management mee werkt, dan kun je de koppeling inderdaad niet meer gebruiken alhoewel ik deze persoonlijk ook nogal overdreven vindt voor deze setup.
Het probleem met de ontsteking is dat deze 4x per omwenteling moet ontladen, ik meen me te herinneren dat ik de dwell op 3ms had gezet, dit betekent dat je 3*4=12ms per omwenteling nodig hebt om de ontsteking nog op volle kracht te laten werken. Gezien er 60.000ms in een minuut zitten betekent dit dus dat je vanaf de 5000tpm optimale kracht van de vonk begint te verliezen. Opzich hoeft dit geen probleem te zijn maar wel als je met drukvulling gaat werken, dan heb je die kracht net even wat meer nodig!
Misfires waren dan ook een deel van de problemen die ik ondervond op mijn setup toen deze nog met originele ontsteking werkte, dat was met 1 bar turbodruk en rond de 320/330pk het geval. Zodoende blijf ik er bij, wat ik je al eerder gezegd heb, dat de turbo echt veel te groot is voor wat je van plan bent. Imo kun je beter een GT28RS met .64 uitlaathuis pakken.....
Het probleem met de ontsteking is dat deze 4x per omwenteling moet ontladen, ik meen me te herinneren dat ik de dwell op 3ms had gezet, dit betekent dat je 3*4=12ms per omwenteling nodig hebt om de ontsteking nog op volle kracht te laten werken. Gezien er 60.000ms in een minuut zitten betekent dit dus dat je vanaf de 5000tpm optimale kracht van de vonk begint te verliezen. Opzich hoeft dit geen probleem te zijn maar wel als je met drukvulling gaat werken, dan heb je die kracht net even wat meer nodig!
Misfires waren dan ook een deel van de problemen die ik ondervond op mijn setup toen deze nog met originele ontsteking werkte, dat was met 1 bar turbodruk en rond de 320/330pk het geval. Zodoende blijf ik er bij, wat ik je al eerder gezegd heb, dat de turbo echt veel te groot is voor wat je van plan bent. Imo kun je beter een GT28RS met .64 uitlaathuis pakken.....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Turbo is idd ....een puntje.
We gaan t mee maken tuur .
O en 300 pk is meer dan zat.
We gaan t mee maken tuur .
O en 300 pk is meer dan zat.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo weer wat onderdelen binnen gekregen voor t onderstel.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170121_115127_zpscqwgvbd9.jpg[/img]
Ook de rvs uitlaat moet aangepast worden..
Een doosje met wat pas stukken..
En een middendempertje, weer mooi gelast door Nils.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170121_115154_zpsmlicjbp5.jpg[/img]
Nieuwe spul eronder...
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170121_133702_zpsrfgdrwq5.jpg[/img]
En met deze fijne stabi bevestiging en rubbers waren heel fijn om te monteren ....toch Joost.
Uiteindelijk gelukt binnen een minuut dat Joost weg reed hahahaha
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170121_164124_zpsf1oppbqo.jpg[/img]
Morgen weer een dag
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170121_115127_zpscqwgvbd9.jpg[/img]
Ook de rvs uitlaat moet aangepast worden..
Een doosje met wat pas stukken..
En een middendempertje, weer mooi gelast door Nils.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170121_115154_zpsmlicjbp5.jpg[/img]
Nieuwe spul eronder...
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170121_133702_zpsrfgdrwq5.jpg[/img]
En met deze fijne stabi bevestiging en rubbers waren heel fijn om te monteren ....toch Joost.
Uiteindelijk gelukt binnen een minuut dat Joost weg reed hahahaha
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170121_164124_zpsf1oppbqo.jpg[/img]
Morgen weer een dag
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Mooi werk. Prachtig met dat nieuwe spul
B18FT... what else ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Eigenlijk zou ik die stabi ook ff moeten stralen en laten coaten.
Maarja waar stop je ?
Maarja waar stop je ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Wat voor fusee's zijn dat Jochem? Enne goed bezig
je bent iig sneller bezig dan ik. 


Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
19 16v fusee...groter lager.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nog zat te doen.....
Moet ook nog ff een interieurtje pas gemaakt worden.
Ach ja
Moet ook nog ff een interieurtje pas gemaakt worden.
Ach ja
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
O wacht .....ja maar de finish verschuift lijkt wel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Van de week via Nils nog wat rvs ontvangen.
Dus vandaag het kouwe hok maar weer in.
Eerst ff op 4 plekken led bouwlampen op een rail gemonteerd....nu zijn ze van boven naar beneden te schuiven.
Gevolg goed licht onder de brug...of waar dan ook.
Maar goed de downpijp.
En zit op de turbo een V band aansluiting diameter 85 dus van daar uit maar verder gegaan.
Ff wat passen en meten tape hier tape daar..
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170121_180952_zpss2bpin2h.jpg[/img]
Iets verder....
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170121_181146_zps5hulpyuc.jpg[/img]
Uiteindelijk moet dit t ongeveer worden.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170129_170727_zps4jwxexp7.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170129_170750_zpscpndf6ob.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170129_170852_zps8ib8buzo.jpg[/img]
Nu nog ff bakken en braden...me maatje Nils kan t netter die last het ook anders maar t moet effectief en dicht zijn.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170129_193738_zpseqrizhyu.jpg[/img]
Nu nog ff de midden demper vast lassen en de bung voor de lamba sensor plaatsen
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170129_170843_zpsovcnmjia.jpg[/img]
Dus vandaag het kouwe hok maar weer in.
Eerst ff op 4 plekken led bouwlampen op een rail gemonteerd....nu zijn ze van boven naar beneden te schuiven.
Gevolg goed licht onder de brug...of waar dan ook.
Maar goed de downpijp.
En zit op de turbo een V band aansluiting diameter 85 dus van daar uit maar verder gegaan.
Ff wat passen en meten tape hier tape daar..
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170121_180952_zpss2bpin2h.jpg[/img]
Iets verder....
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170121_181146_zps5hulpyuc.jpg[/img]
Uiteindelijk moet dit t ongeveer worden.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170129_170727_zps4jwxexp7.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170129_170750_zpscpndf6ob.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170129_170852_zps8ib8buzo.jpg[/img]
Nu nog ff bakken en braden...me maatje Nils kan t netter die last het ook anders maar t moet effectief en dicht zijn.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170129_193738_zpseqrizhyu.jpg[/img]
Nu nog ff de midden demper vast lassen en de bung voor de lamba sensor plaatsen
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55/GTT16VTURBO/zilvere%20GTT/20170129_170843_zpsovcnmjia.jpg[/img]
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:


Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Als ie er onder hangt zie je er toch niks meer van, heb wel ergere horror voorbij zien komen!