Tim schreef:Een mooie ervaring weer dus en gelijk wat werk om aan te pakken

Wellicht nog een ander onderstel? Denk dat er dan zeker wel een 8:45 mee te rijden moet zijn of iets dergelijks.
Ja, het was heerlijk, ik had nog een paar rondjes meer willen rijden, maar dat komt nog wel.
Mijn huidige record staat op 9.11 BTG met een swift met 100 pk op 850 kilo, dus 8.45 moet haalbaar zijn, maar eerst effe langzaam opbouwen.
Merijn schreef:Stuurbekrachtigingsolie komt uit het potje omdat het gaat koken doordat het te warm is, denk ik. Dat hebben wij met onze Clio 16V ook. Je kunt er een extra koeling opzetten, waardoor de vloeistog langs de voorkant van de auto geleid wordt en daardoor gekoeld wordt. Staat bij ons ook nog steeds op het lijstje.
Wat voor banden heb je eronder zitten en op welke druk had je ze staan (warm)? Als de achterkant je voorbij komt bij een tijd van 10:23 BTG (no offence at all!), dan denk ik dat er toch wel iets aan de hand is met je banden of de luchtdruk die je erin hebt zitten.
Als je er een echte Ringtool/circuitbeest van wilt maken, dan zou ik zeker voor wat extra metertjes en een paar goede kuipen gaan. Onderstel is ook een goede investering, maar voor goed spul betaal je echt flink geld.
Die stuurbekrachtiging is nog wel een dingetje inderdaad, ik had niet gedacht dat dat zo heftig zou zijn.
nu denk ik als ik wat meer gesetteld ben in de auto dat ik minder stuur bewegingen maak, en de temperaturen lager blijven, maar ik moet in ieder geval een oplosssing daarvoor gaan vinden.
Ik heb zelfs al overwogen om de sturbekrachtiging eraf te halen, ik heb nooit stuurbekrachtiing op mijn swiftje gehad, alleen die was 200 kilo lichter.
Ik heb er Advan semi slicks onder zitten. voor en achter beide op 1.8 koud, wat resulteerde in een 2.1 a 2.2 warm (gelijk gemeten na mijn rondje.
Het zijn niet meer de beste banden, en misschien dat het met nieuwe banden iets beter is.
Het "probleem" met de achterkant ligt hem niet zo zeer in de auto, maar in mij

.
Dit waren mijn eerste 2 rondjes met een auto die compleet anders is dan ik gewend ben, op de meest intimiderende baan op de aardkloot.
Ik ga niet gelijk full retard, ik bouw langzaam op naar wat snellere rondjes (en dat reflecteert de tijd ook)
Maar ik ben gewend meer te gooien en smijten met mijn auto, mijn oude track auto zou nooit en nimmer ook maar een stap zetten achter.
Nu moet ik gaan focussen op ietsje vloeiender rijden, want goede of slechte banden.. als je te heftig je gewicht verplaatst en je een wieltje komt van de grond, het heeft effect.
Mijn eerste aanpassing gaat in ieder geval een OBD2 reader zijn.. zodat ik in ieder geval de watertemperatuur duidelijker heb.
de rest komt als ik weer eens wat geld heb om te investeren
ik heb al een kuipstoeltje klaarstaan, maar dan zit ik weer met gordels in mijn maag en dan moet ik eigenlijk een kooi hebben met/of harnessbar..
en de auto is nu zo heerlijk voor daily, de kids kunnen er allebei in, geen herrie.. heerlijk