De 5 staat nu op andere sloffen. Heb de OZ Supertourismo's op laten knappen en voorzien van 195/45R15 rubber. Verder weinig updates, behalve dat een wat andere afstelling van turbodruk / sproeierbezetting.

Vandaag dan eindelijk eens de 5 op de bank gezet in Goes om te kijken wat ie eruit gooit...en eerlijk gezegd valt het me een klein beetje tegen;

Einde van de run kwam er wat rook onder 5 vandaan, afkomstig van onder de kap. Toen de kap omhoog werd getrokken bleek het RVS uitlaatspruitstuk roodgloeiend te staan wat tot smeulen van omliggende delen heeft geleid (vandaar de rook).
Gezien de turbodruk van 1.4 bar valt mij het vermogen wat tegen. De AFR op vollast was perfect (constant 11,5 op de meter in de auto, 12 gemeten achter in de uitlaat). Op 1.0 bar bij het opwarmen was de AFR 13 dus in dat gebied mag ie wat rijker. Ik rij momenteel met de standaard venturi gezien de Groep A venturi in de andere carb zit die gesneuveld is na het tanken van slechte brandstof. Toch is me de tip gegeven om terug te gaan naar de Groep A venturi om de hogere turbodrukken wat makkelijker te kunnen verwerken. Waarschijnlijk staat er momenteel zo'n 1.7-1.8 bar boven de gasklep (ga ik z.s.m. nog eens nameten).
Daarnaast gaat het RVS spruitstuk weer plaats maken voor een origineel exemplaar.
Al met al blij om de 5 eens op de bank gehad te hebben om te zien wat ie doet. Jammer genoeg niet goed genoeg in mijn ogen, dus er is weer werk aan de winkel