Niks te nadelen van jou of jou wagen hoor Benjamin begrijp mij niet verkeerd we zijn hier niet om mensen af te zeiken iedereen heeft de zelfde hobby hier , zag der allemaal gelikt uit veel aandacht en geld aan besteed zou zonde zijn als het stuk zou gaan dat is behoorlijk balen ,ik deed zelf ook strikt onderhoud aan mijn Megane 2Rs om de 10.000km daar kan ik niks van zeggen dat is gewoon top als iedereen dat nu eens deed . Jo heeft dit perfect en netjes verwoord hoef ik niks meer aan toe te voegen.
Zoals Jo zegt is het idd de meganische beperking, maar ook die is afhankelijk van het gebruik. Bij de Engelsen loopt het op veel minder al kapot maar die gebruiken hun auto's ook een stuk meer dan wij Nederlanders
Jo & Henk, hartelijk bedankt voor deze top dag! Het was goed georganiseerd en daarnaast ook erg leuk om eens in het echt kennis te maken. Na het contact via email/forum toch goed om te weten welke gezichten erbij horen.
Op de een of andere manier heb ik altijd het idee gehad dat de Clio wat pk`s miste, maar het tegendeel is gelukkig bewezen. De auto gaf bij binnenkomst gelijk 170pk op de wielen. Topvermogen kon Henk er helaas niet meer bij toveren, maar het middengebied is wel flink verbeterd (van 3,5k tot 5,5k). Het koppel is nog gestegen van 208Nm naar 216Nm (tijdens een andere run is zelfs de 219Nm nog aangetikt), wat volgens mij redelijk absurd is voor een Clio 2 RS?
In ieder geval, de auto rijdt fantastisch en is merkbaar soepeler geworden. Ook de toename in het middengebied is merkbaar (ik had niet verwacht dat de kleine beetjes op zouden vallen in praktijk, maar wel dus). Auto liep voorheen erg rijk (ik heb ruim 15.000 kilometer gereden met de nokkenassen op originele map) en ook dat is nu helemaal weg. Wat vooral op valt is het overschakelen. Voorheen moest de auto weer even op gang komen, maar nu pakt hij gelijk door (zelfs mijn vriendin merkte dit op & dat is geen techneut).
Nogmaals dank, ik ben er blij mee!
Groet,
Gerben
Laatst gewijzigd door Gerben Visser op di 24 mei 2016 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
m1n1 (Jasper) schreef:Die 106 heeft een mooi stabiel koppel zeg van begin tot eind!
Een 1.3 106 rallye heeft toch injectie ipv de dubbele webers die er bij een Ax of 205 opzitten niet?
Klopt Jasper,
Multipoint Injectie zit er op zo een ding op. Klepseals zijn bij Sam wel stevig op weg naar de eeuwige olievelden maar .. andere kop voor revisie ligt al klaar
Het valt me op dat er noemens waardige verschillen zijn bij welke toerentallen de onderlinge vermogen gehaald worden. Op basis van de omschrijvingen lijkt het verder dat niemand een Stage2 afstelling gekozen heeft, of vergis ik mij daarin? Ook zie ik enkel bij hele vroege afstellingen turbo-druk waardes van boven de 1010mBar. Henk/ Jo, puur uit interesse zit er doorgaans niet meer in bij de stock turbo?
Laatst gewijzigd door Arno S. op di 24 mei 2016 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerben Visser schreef:
In ieder geval, de auto rijdt fantastisch en is merkbaar soepeler geworden. Ook de toename in het middengebied is merkbaar (ik had niet verwacht dat de kleine beetjes op zouden vallen in praktijk, maar wel dus). Auto liep voorheen erg rijk (ik heb ruim 15.000 kilometer gereden met de nokkenassen op originele map) en ook dat is nu helemaal weg. Wat vooral op valt is het overschakelen. Voorheen moest de auto weer even op gang komen, maar nu pakt hij gelijk door (zelfs mijn vriendin merkte dit op & dat is geen techneut).
Nogmaals dank, ik ben er blij mee!
Groet,
Gerben
Gerben bedankt voor de feedback, erg leuk om te horen
sijnh schreef:Was een mooie dag met fantastisch resultaat! Henk, Jo, Arjan en alle anderen bedankt! Mijn RS265 vanochtend: 259,9bhp en 394,2 nm. Na stage 1: 275,2 bhp en 448,9 nm.
Het was altijd al een feestje om in de auto te rijden en het feest is alleen maar groter geworden. Van iedere 150 kilometer op de terugweg genoten. Nu maar hopen dat er straks geen envelop on de mat ligt.
peternofx schreef:
Ondanks dat ik werd uitgelachen om de K-tec induction kit (Jo en Henk hadden hier geen vertrouwen in) vind ik mijn re-map in vergelijk met andere Clio 3 RSén zeker niet slecht.
Ook was competition 102 van Firezone dus geen verbetering. (het is wat met die benzine in Nederland! )
De layout in de Clio 3 is zodanig dat een gesloten airbox de laagste inlaat temperatuur (hoogste vermogen) oplevert.
Maar dan is het geluid natuurlijk niet zo fraai
Arno S. schreef:
@Henk, zijn er noemenswaardige verschillen tussen behaalbare resultaten met een 250, 265 en een 275, of is dat puur software?
Ook iedere blok / turbo / katalysator heeft andere toleranties. Bovendien zijn de metingen die ik doe ook niet exact gelijk. Dan zou ik iedere run bij exact dezelfde motor temperatuur, inlaat temperatuur moeten beginnen.
Ronnie64 schreef:Weet iemand of bij het mappen van een Clio 4 RS ook de bak softwarematig moet worden aangepast? Heb namelijk begrepen dat motor en bak op elkaar moeten worden afgesteld.
De laatste bak update is zeer de moeite waard. O.a snellere schakeltijden in normale mode.
Arno S. schreef:
@Henk, zijn er noemenswaardige verschillen tussen behaalbare resultaten met een 250, 265 en een 275, of is dat puur software?
Ook iedere blok / turbo / katalysator heeft andere toleranties. Bovendien zijn de metingen die ik doe ook niet exact gelijk. Dan zou ik iedere run bij exact dezelfde motor temperatuur, inlaat temperatuur moeten beginnen.
Fastchip schreef:Ook iedere blok / turbo / katalysator heeft andere toleranties.
Wel interessant om te horen, zeker omdat volgens Renault er wezenlijke verschillen zouden zitten tussen de 250/265/275, marketing
Is mijn aanname inderdaad correct dat er nog geen stage2 mappings geweest zijn op de nieuwe Meganes? Zit er nog veel rek in qua vermogen en koppel, of zit het mechanische gedeelte wel aan z'n max?
Als RS225 rijder kijk ik met interesse mee naar bovenstaande grafiek.
Hoe ik hem interpreteer: het vermogen komt wat eerder los, maar topvermogen is beperkt en stijgt ook bijna niet. Had deze auto toevallig een beperking (brandstof, gasklep oid?) of is er bij alle 225's beperkte vermogenswinst?
Mendel heeft enkel een vermogens meting laten doen en is niet afgesteld ernaa.
Met een 225 kun je ver gaan, ik draai sinds vorig jaar 291pk en 396nm met standaart turbo en koppeling.
Racing is the best way to convert money into noise
Volgens de eigenaar zat er kwalitatieve brandstof in. Eerste run pingelde hij, vandaar de vertwijfeling of het effectief wel degelijk spul was ipv uilenzeik
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tijdens de dynodag werd het volgende aangehouden betreft de wiel pk's>krukas pk's: x 1.08 + 10pk.
Dit is bij een achterwiel aandrijving anders lijkt mij?
peternofx schreef:Tijdens de dynodag werd het volgende aangehouden betreft de wiel pk's>krukas pk's: x 1.08 + 10pk.
Dit is bij een achterwiel aandrijving anders lijkt mij?
wielpk is 90% ivm verlies, dus wielpk : 90 en dat x 100.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Het is natuurlijk altijd een richtlijn, ik heb hier een topic aangemaakt die verschillen in testbanken wat verduidelijkt. Lees die eens door zou ik zeggen
tutuur schreef:Het is natuurlijk altijd een richtlijn, ik heb hier een topic aangemaakt die verschillen in testbanken wat verduidelijkt. Lees die eens door zou ik zeggen
Dat is zeker een aanrader, goede uitleg.
En wat zie ik ze hebben je idee gestolen, Megane blok in een Clio.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo- schreef:Waarom gestolen ? Staat hier ook 1. En in Luxemburg en uk rijd het vol met die conversie.
Oke, dat wist ik niet uiteraard.
Dan hebben ze bij Renault wel mijn aangepaste uitlaat gestolen voor de nieuwe Megane..
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87