Even voorstellen: Victor-J: ClioRS 182
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Dus het geluid zat in de looprollen van de multiriem? Was er nou ook iets met die nokkenasversteller uit gekomen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Niks aan besteed. Maar goed ik durf er weinig over te zeggen, heb nog geen direct vergelijkingsmateriaal gehad. Vind het moeilijk om te zeggen.MartijnG schreef:Dus het geluid zat in de looprollen van de multiriem? Was er nou ook iets met die nokkenasversteller uit gekomen?
Van de multiriem klopt idd.
Thanks! Haha groot gelijk, snap de gedachte. Was het de zwarte Clio 172, de zilvergrijze Megane 2 RS of een andere?TsaArno schreef:Ik zag je auto afgelopen maandag nog staan bij Veban, blijft een toffe kleur! Mooi om te zien dat alles weer op orde is (dan kan Ralf weer verder met mijn auto)
Helaas vandaag weer iets anders erbij. Nieuwe suis en na een ritje rook ik verbrand plastic onder de kap vandaan. Vermoed ergens een kapje oid dat aanloopt tegen een van de riemen. Deze week maar even checken, wil hem volgend weekend wel erg graag mee hebben met de Ringtrip..
Wat zou er evt nogmeer kapot kunnen zijn wat een brandlucht veroorzaakt en een aanlopend geluid geeft?
Wat zou er evt nogmeer kapot kunnen zijn wat een brandlucht veroorzaakt en een aanlopend geluid geeft?
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Ik zou ff kijken of je multiriem er nog goed op ligt. Als hij verkeerd ligt zou ik er niet meer mee rijden want dan is de kans aanwezig dat de riem tussen de distributie komt en dan ben je wel ver van huis!
Multiriem lag nog goed op de poulie van de dynamo en de rollen daaronder. Kon het niet perfect zien daaronder. Wilde de dynamo even meten, maar de auto wilde al niet meer starten.. Radio waarschijnlijk aan laten staan vannacht. Ding zit niet geschakeld met het contact. Multimeter over de accu gaf 10.8 v dus nu even accu eruit gehaald en aan de lader gezet.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Dynamopoelie (vrijloop) vastgelopen dus?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Durf het niet te zeggen. Dynamo stonk flink en was denk ik op het eind van z'n latijn. Welk onderdeel in de dynamo daarvoor zorgde weet ik niet, maar er zit een nieuwe (gereviceerde) dynamo op!MartijnG schreef:Dynamopoelie (vrijloop) vastgelopen dus?
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Keurige service van Veban, kunnen veel bedrijven nog wat van leren.Victor-J schreef:Henk heeft de Clio in 1 dag opgehaald, nieuwe dynamo gemonteerd en weer afgezet voor de deur. Betere service is er niet te krijgen denk ik!

Vandaag de bandenspanning eens nagekeken, vond hem soms wat stuiteren. Stonden op 2.5 rondom. Leek me een beetje hard aangezien Renault een stuk lager voorschrijft (2,2-2,3 voor 2,0-2,1 achter). Heb m op 2,2 en 2,0 gezet om is te testen hoe dat stuurt.
De Clio heeft sinds kort 3 dingetjes waar ik een klein vraagteken bij heb;
1. Als ik de koppeling intrap terwijl ik stil sta of og even rol begint die flink te piepen en geluid te maken.
2. Als ik afrem voor bijvoorbeeld een stoplicht en op trek hoor ik een bonk.
3. De auto rijd de eerste minuut koud zeer vreemd. Onder een vaste gaspedaalstand loopt de motor heel erg bokkig. Na 1-2 minuten is dit al weg.
Heeft een van jullie ideeën wat dit kan zijn? Ik heb nog wel BOVAG garantie, maar wil niet gelijk voor alles aankloppen bij de dealer.
1. Als ik de koppeling intrap terwijl ik stil sta of og even rol begint die flink te piepen en geluid te maken.
2. Als ik afrem voor bijvoorbeeld een stoplicht en op trek hoor ik een bonk.
3. De auto rijd de eerste minuut koud zeer vreemd. Onder een vaste gaspedaalstand loopt de motor heel erg bokkig. Na 1-2 minuten is dit al weg.
Heeft een van jullie ideeën wat dit kan zijn? Ik heb nog wel BOVAG garantie, maar wil niet gelijk voor alles aankloppen bij de dealer.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Wat zegt Ronald ervan? 

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
3 is standaard RS kwaal....
Door een aanpassing van Fastchip is t nagenoeg over.
1 klinkt als t druklaag van je koppeling.
2 klinkt als een motorsteun die kapot is
Door een aanpassing van Fastchip is t nagenoeg over.
1 klinkt als t druklaag van je koppeling.
2 klinkt als een motorsteun die kapot is
- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
2 is je spruitstuk die op je subframe/stabistang tikt, standaart dingetje van een 182
Je dogbone motorsteun upgrade naar powerflex helpt wellicht wat.
3 auto custom laten mappen bij fastchip, standaar beveiliging van renault tegen aftrappen met koude motor.
Fastchip haalt dit zo eruit

Je dogbone motorsteun upgrade naar powerflex helpt wellicht wat.
3 auto custom laten mappen bij fastchip, standaar beveiliging van renault tegen aftrappen met koude motor.
Fastchip haalt dit zo eruit

Racing is the best way to convert money into noise
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Standaard beveiliging tegen aftrappen koude motor? Als je wil kan dat gewoon prima hoor. Wat ik altijd begrepen heb is dat in de opwarmfase de ECU net wat meer brandstof inspuit om de kat zo snel mogelijk op te warmen om snel aan de uitstootnorm te voldoen. Wegprogrammeren die handel dus. 

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Volgens mij juist minder, arm lopen waardoor de uitlaatgassen warmer zijn en dus de kat sneller opwarmt.
Vandaar dat het ook zo beroerd loopt
Vandaar dat het ook zo beroerd loopt
Bedankt voor de reacties heren!
De kwaal van het spruitstuk die tegen het subframe tikt geloof ik dan wel, mits dit geen problemen kan veroorzaken. De chip staat zeker gepland, wil ik einde dit jaar weer doen als Henk van fastchip weer een dag organiseerd.
Kan de drukgroeplager geen kwaad als deze de genoemde symptomen begint te tonen? Of betekend dat deze aan zijn einde is?
De kwaal van het spruitstuk die tegen het subframe tikt geloof ik dan wel, mits dit geen problemen kan veroorzaken. De chip staat zeker gepland, wil ik einde dit jaar weer doen als Henk van fastchip weer een dag organiseerd.
Kan de drukgroeplager geen kwaad als deze de genoemde symptomen begint te tonen? Of betekend dat deze aan zijn einde is?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Druk lager zou ik zeker ff naar laten luisteren. ..
De auto is weer terug van de laatste garantie-beurt bij Veban. Daar zijn de toplagers en één schokbreker vervangen voor nieuwe exemplaren. Ook is er een bobinekabel vernieuwd om een motorstoring weg te halen, echter zit deze er nog wel in. Zou ook met de bobine zelf te maken kunnen hebben. Uitlezen weergeeft dat het een misfire in cylinder 3 is.
De winter komt er nu aan, en ik wil er niet te veel mee rijden. Ik heb al bijna 9.000 km gereden sinds April, terwijl mijn voornemen 10.000 per jaar was.
Binnenkort nog even de ruitenwisserarmpjes zwart spuiten en misschien kijken hoe er wat meer lawaai gemaakt kan worden. Hij is me nu soms nog wat stil. Volgend jaar wil ik de neus laten spuiten, zodat deze ook weer top is!
De winter komt er nu aan, en ik wil er niet te veel mee rijden. Ik heb al bijna 9.000 km gereden sinds April, terwijl mijn voornemen 10.000 per jaar was.
Binnenkort nog even de ruitenwisserarmpjes zwart spuiten en misschien kijken hoe er wat meer lawaai gemaakt kan worden. Hij is me nu soms nog wat stil. Volgend jaar wil ik de neus laten spuiten, zodat deze ook weer top is!
-
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
Victor-J schreef:De auto is weer terug van de laatste garantie-beurt bij Veban. Daar zijn de toplagers en één schokbreker vervangen voor nieuwe exemplaren. Ook is er een bobinekabel vernieuwd om een motorstoring weg te halen, echter zit deze er nog wel in. Zou ook met de bobine zelf te maken kunnen hebben. Uitlezen weergeeft dat het een misfire in cylinder 3 is.
veel rijden is juist goed voor zo'n auto!
voor meer (maar toch subtiel) geluid kan ik je een Milltek aanraden.....die brom bij stationair wordt je gewoon vrolijk van.

èèn schokdemper??!!!...omdat dit een auto is die het van z'n wegligging moet hebben zou ik altijd beide kanten doen, schokdemper slijtage heeft een verloop, waarschijnlijk stuurt hij nu anders naar rechts als naar links.
Born Grippy
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Bij mijn 182 raakte destijds een schokbreker achter lek. Beide vervangen en tjonge wat een verschil maakt dat dan weer.
SChokdemperslijtage merk je niet omdat het gelijkmatig gaat. Eenmaal nieuw eronder is het een wereld van verschil. En maar één vervangen lijkt mij inderdaad ook niet handig / prettig.
SChokdemperslijtage merk je niet omdat het gelijkmatig gaat. Eenmaal nieuw eronder is het een wereld van verschil. En maar één vervangen lijkt mij inderdaad ook niet handig / prettig.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tja veel rijden is leuk, als het leuek ritjes zijn uiteraard. Ik doel meer op ritjes naar school en werk wil ik even laten. De km stand loopt daarmee ook op en de onderhoudskosten uiteraard ook. Moet het voor een student wel leuk houden hè 
Er zit nou al een Ktec systeem onder vanaf de kat, maar zit meer te denken om misschien als midden gewoon een lege buis te monteren.
En van de schokbreker had ik nog om advies gevraagd, zelf zei die dat het niet nodig is. Maar ik ga denk ik toch maar even kijken of ik nog een 2e kan krijgen.

Er zit nou al een Ktec systeem onder vanaf de kat, maar zit meer te denken om misschien als midden gewoon een lege buis te monteren.
En van de schokbreker had ik nog om advies gevraagd, zelf zei die dat het niet nodig is. Maar ik ga denk ik toch maar even kijken of ik nog een 2e kan krijgen.
Ach beter een keer een setje upgrade schokbrekers kopen en nu lekker zo door blijven kachelen..
Qua geluid zou ik ook nog even herzien, geloof mij, naarmate je ouder wordt, irriteer je je steeds meer aan herrie
Qua geluid zou ik ook nog even herzien, geloof mij, naarmate je ouder wordt, irriteer je je steeds meer aan herrie

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
We worden oud Steven.Steven schreef:Ach beter een keer een setje upgrade schokbrekers kopen en nu lekker zo door blijven kachelen..

Vanavond bij Ronald in de schuur de Powerflex motorsteun-insert gemonteerd. Motor kantelt een stuk minder alleen heb wel flink wat vibraties meer door de auto heen. Misschien dit nog enigszins afstellen, maarja because racecar he.