
Megane DCI 2.0 Verlagen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Al met al wel gelukt met de velgen en verbreders dus?Abel schreef:Zo ook weer thuis na een extra afslag te hebben genomen. Standaard had mijn Meg 2.0 dci 136Pk en 330Nm aan de wielen. Helaas was de software van de auto niet uptodate en daarom lukte Henk het niet in een redelijke tijdbestek de mapping voor elkaar te krijgen. Dus helaas stock weer naar huis. Wel nu met Rs wielen onder de auto. Leuke goed georganiseerde dag die altijd weer anders gaat als gehoopt en gedacht voor sommigen.
Ps foto in mijn topic
Ben benieuwd...

Project: GTT Blue Sport
[img]http://i62.tinypic.com/2uoi1ld.jpg[/img]
[img]http://i60.tinypic.com/2lj5c74.jpg[/img]
[img]http://i60.tinypic.com/2vs2fmf.jpg[/img]
[img]http://i62.tinypic.com/v2wzer.jpg[/img]
Tja zelfs mijn vrouw zegt wel veel ruimte tussen de band en de auto, terwijl de hoogte van de band niet is gewijzigd. 205/55/16 vs 225/40/18. Nu eerst weer de auto wassen. De muggen kwamen letterlijk uit de lucht vallen
Henk heeft erg zijn best gedaan, maar de auto software was net een slagje te oud en daarom lukte het niet. Dus eerst naar de dealer om de auto te laten updaten en de druk sensoren inleren.
ps de foto zijn groter. je kunt makkelijk ff met ctrl en de - of + je scherm groter en kleiner maken.
[img]http://i60.tinypic.com/2lj5c74.jpg[/img]
[img]http://i60.tinypic.com/2vs2fmf.jpg[/img]
[img]http://i62.tinypic.com/v2wzer.jpg[/img]
Tja zelfs mijn vrouw zegt wel veel ruimte tussen de band en de auto, terwijl de hoogte van de band niet is gewijzigd. 205/55/16 vs 225/40/18. Nu eerst weer de auto wassen. De muggen kwamen letterlijk uit de lucht vallen

Henk heeft erg zijn best gedaan, maar de auto software was net een slagje te oud en daarom lukte het niet. Dus eerst naar de dealer om de auto te laten updaten en de druk sensoren inleren.
ps de foto zijn groter. je kunt makkelijk ff met ctrl en de - of + je scherm groter en kleiner maken.
ohja, Gerald, bedankt. De bouten die waren denk ik m14 en de auto was M12 dus de originele bouten om de spacer vast te zetten en de bijgeleverde bouten voor de velgen. Prima zo thx!
2.5cm voor en 3cm achter past perfect.
De banden zijn Continentals sportcontact 2 en 3 Mooi setje weten te bemachtigen voor een redelijke prijs, gelijk druksensoren geplaats die nu nog inleren.
Boy80 bedankt voor je oude velgen! erg mooi geregeld zo.

2.5cm voor en 3cm achter past perfect.
De banden zijn Continentals sportcontact 2 en 3 Mooi setje weten te bemachtigen voor een redelijke prijs, gelijk druksensoren geplaats die nu nog inleren.
Boy80 bedankt voor je oude velgen! erg mooi geregeld zo.
Heeft iemand nog een suggestie qua verlaging? ik wil wel lager maar ik wil niet te veel comfort inleveren. Progressieve veren misschien van eibach? of die juist dan niet. Ik wil ook niet als een oude heertje over de verkeers drempels gaan. Nu gaat dat altijd goed zonder geschraap.
Dus alleen voor de show, niet voor de sport. Ik hoop dat zo iets bestaat.
Dus alleen voor de show, niet voor de sport. Ik hoop dat zo iets bestaat.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Ben zelf tevreden met de Bilstein B8 onder mijn Clio, laag maar toch weinig gezeik bij drempels (tenzij ze echt achterlijk steil zijn). Op rotondes biedt het voordelen
Heb me al wel voorgenomen dat als 1 van de Bilsteins kapot gaat, er hetzelfde onder gaat.

Heb me al wel voorgenomen dat als 1 van de Bilsteins kapot gaat, er hetzelfde onder gaat.
Heb onder de Clio een H&R schroefset en moet je eerlijk bekennen dat het kwam demping bij kuilen en drempels bijna niks verschilt met origineel. Alleen een klinkerweg oid kan wat onprettiger zijn.
Dan zou ik gewoon een setje kwaliteitsveren zoeken 

- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Retecomfortabel is het niet, maar dat hangt met name van de kwaliteit van de weg afAbel schreef:comfortverschil tegen over origineel dan?

Denk dat het voor een gezinsauto net te ver gaat (en dan heb ik het niet over de kinderen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik had op mijn 1.9 dCi destijds een setje Supersport veren -40 voor, -35 achter. Reed prima en toch net dat stukje 'stugger'
Setje veren kosten iets van €90 bij Carfantasy.

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
hier had ik mijn veren vandaan,super snel in huis gekregen.
http://www.cobra-suspensionshop.com/index.php
http://www.cobra-suspensionshop.com/index.php
Hmm de dci 2.0 staat er niet bij als optie en als ik 1.9 dci kies krijg ik een sql errorLexRS schreef:hier had ik mijn veren vandaan,super snel in huis gekregen.
http://www.cobra-suspensionshop.com/index.php

-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
http://www.autostyle.nl/catalogus/autos ... -30mm.html
deze ook niet?
EDIT: 30 mm rondom...
Deze moeten ook passen http://www.autostyle.nl/catalogus/h-r-v ... -35mm.html
deze ook niet?
EDIT: 30 mm rondom...
Deze moeten ook passen http://www.autostyle.nl/catalogus/h-r-v ... -35mm.html
Hoezo haat - liefde verhouding?!