Hallo,
Ik weet niet zeker waar ik mijn vraag het beste neer kan zetten. Ik hoop dat ik hier goed zit.
Ik ben al heel wat jaren bezig met een megane project (http://auto.dirkkuipers.nl). Ik ben echter van plan te stoppen.
Oké, dan zet je hem toch in het verkoop topic?
Ja, als het zo simpel was wel ja.
Het probleem is dat ik niet zo goed weet hoe ik dit het beste kan aanpakken en ik eigenlijk opzoek ben naar advies.
Ik heb behoorlijk gesleuteld aan deze auto, zowel optisch als motorisch.
Ik denk dat in onderdelen verkopen het handigst is (lees: het meeste geld op kan leveren).
Maar tot hoever moet ik dan gaan?
Er is bijvoorbeeld motorisch een en ander nodig om hem weer aan de praat te krijgen. Hij is te warm geweest en hij moet uitelkaar. Het onderblok zal waarschijnlijk weer geboord moeten worden en er zullen nieuwe zuigers in moeten. Kan ik zo'n blok nog in zijn geheel verkopen? Of is jullie ervaring dat hier toch geen interesse voor is en kan ik beter echt alles los verkopen (geboorde kop door Patrick Biggelaar, speciale nokkenassen, injectoren, etc)?
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het verkopen van een project? Ik hoop met het aanmaken van dit topic wat adviezen te krijgen hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Alvast mijn dank voor eventuele reacties!
Groeten, Dirk
Auto verkopen, maar hoe?
-
- Car: Renault Rodeo Turbo
Jammer dat je stopt. Ik heb je project toen gevolgd en het heeft mij geinspireerd mijn eigen auto om te bouwen. Ik meen dat jij een EWP 80 waterpomp heb gebruikt. Mocht je in onderdelen verkopen dan heb ik daar wel interesse in.
In onderdelen verkopen vergt wel denk ik een lange adem.
In onderdelen verkopen vergt wel denk ik een lange adem.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Een kennis van mij heeft een paar jaar geleden zijn Megane 1 cabrio in onderdelen verkocht, de meest gewilde onderdelen waren vrij vlot weg, maar hij zit nu nog met onderdelen en vraagt/vroeg zeer weinig voor de onderdelen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Sorry, maar projecten als dit zijn meestal een hel om te verkopen. De auto compleet raak je nooit kwijt want dat blok is gewoon oud ijzer. Als ik dat projecttopic bekijk en de foto's uit 2013 zie na de eerste motorschade en ik lees dat de zuiger is bijgewerkt en in de 'beste' cilinder is terug gezet...sorry maar daar sla je de plank al compleet mis. Dat blok was destijds al gewoon afgeschreven als ik die foto's zie.
Als dan de motor ook nog eens zo gruwelijk vastloopt dan snap ik niet wie deze afgesteld heeft en hoe (zelfs gebeurd tijdens het afstellen?!).
Mijn advies: als je tijd en ruimte hebt...gewoon compleet strippen en in delen verkopen. Ik denk dat je daar het meeste aan over houdt maar ook het nadeel dat je er lang mee blijft zitten en nooit alles kwijt raakt.
Andere optie is om de auto zoals hij er nu bij staat op Marktplaats te zetten met de huidige gebreken. Zal het minste opleveren (€500 afdeling), maar misschien wordt de auto weer nieuw leven ingeblazen door iemand anders en blijft de auto op de weg.
Of gewoon jezelf herpakken en een ander blokje erin hangen. Verkoop de supercharger spullen, hang er een 2.0 8v terug in en verkoop de auto (lopend en met APK) en verdien geld aan de losse delen.
Opties genoeg...kwestie van geld/tijd/ruimte waar je uiteindelijk voor kiest. Wat je moet onthouden is dat zoiets je nooit het geld op gaat leveren wat er ooit in is gegaan (bij lange na niet!).
Succes!
Als dan de motor ook nog eens zo gruwelijk vastloopt dan snap ik niet wie deze afgesteld heeft en hoe (zelfs gebeurd tijdens het afstellen?!).
Mijn advies: als je tijd en ruimte hebt...gewoon compleet strippen en in delen verkopen. Ik denk dat je daar het meeste aan over houdt maar ook het nadeel dat je er lang mee blijft zitten en nooit alles kwijt raakt.
Andere optie is om de auto zoals hij er nu bij staat op Marktplaats te zetten met de huidige gebreken. Zal het minste opleveren (€500 afdeling), maar misschien wordt de auto weer nieuw leven ingeblazen door iemand anders en blijft de auto op de weg.
Of gewoon jezelf herpakken en een ander blokje erin hangen. Verkoop de supercharger spullen, hang er een 2.0 8v terug in en verkoop de auto (lopend en met APK) en verdien geld aan de losse delen.
Opties genoeg...kwestie van geld/tijd/ruimte waar je uiteindelijk voor kiest. Wat je moet onthouden is dat zoiets je nooit het geld op gaat leveren wat er ooit in is gegaan (bij lange na niet!).
Succes!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
Ik heb nog een 2 liter 8v met 50 D km staan, zelf gedemonteerd uit een schade wagen.
Eventueel met bak
Eventueel met bak
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break