Jiggy's Mustang Shelby GT (R5 GTT EVO jaren geleden exit)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer

Abel schreef:Zelfbouw mag niet eens op het circuit! laatstaan op de weg.

suc6 met je project :bang:

Ken er anders genoeg die gewoon circuit rijden met zelfbouw tank, ik weet niet welke race klasse jij over praat??
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Car: M536

De lul-uit-je-nek klasse :lol:
-PAZ-
Über-Spammer

:lol: :lol: :lol: de rijden om zandvoort rondjes van +/- 1.20 denk ik :p :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Jolanda van Luco

(0) (0) (0)
Abel
Über-Spammer

-PAZ- schreef:
Abel schreef:Zelfbouw mag niet eens op het circuit! laatstaan op de weg.

suc6 met je project :bang:

Ken er anders genoeg die gewoon circuit rijden met zelfbouw tank, ik weet niet welke race klasse jij over praat??
Tino of Tijn is hier eens mee bezig geweest een jaar of 3 geleden. En toen Kon het echt niet.

Iig is het eens voorbijgekomen in het RTC verleden.. (F)

Dat was ietder geval in een gekeurde auto voor een bepaalde klasse, wat vrije races betreft heb ik geen idee, ik put nu ook alleen uit mijn geheugen

:~
JiggyMF

We shall see, ding ligt al in mekaar gelast en klaar, en in maart apk.
Ik kom er vanzelf achter :D

grtz Jiggy
Tijn
Contacteer:

zelfbouw buitenkant mag wel, maar dat is eigenlijk een alu huls voor een universeel FT3 binnenwerk.

kijk hier maar eens rond.
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m3&wid=39

op straat is zelfbouw gewoon kamikaze.

los van de dampen die in je bestuurdersruimte vrijkomen, moet je gewoon erg goed weten waar je mee bezig bent, ik weet dat al qaida veel ervaring heeft, en anders zou je het eens bij de PLO kunnen informeren.

(ik ben er nooit mee bezig geweest trouwens, van tino weet ik het niet)
Tijn
Contacteer:

hij moet zo geplaatst en gebouwd worden dat je bij een aanrijding van achteren safe zit, dat hij niet kan vervormen of scheuren en de dampen niet kunnen ontsnappen, explosies kunnen veroorzaken, etc.
daarom zit er in de racerij een rubberen/schuim binnenwerk in, met alleen een metalen buitenhuls ter bescherming.

als je zoiets zelf geknutseld in je auto zet zonder FT3 binnenwerk ben je gewoon niet helemaal verantwoordelijk bezig met verkeer. Je hebt ook nog een verantwoordelijkheid naar je medeweggebruikers mocht er ooit wat gebeuren.
there is no spoon.
Abel
Über-Spammer

top Tijn, jij was het dus niet, maar je weet er iig meer van. Thx :worship:
JiggyMF

Naja goed, we zullen zien, ik zal er nog eens over denken.

Heb gisteren weer wat gepield.
Alles zit weer op zn plek, ben alleen aan het wachten tot mn lading sproeiers en luchtcorrectiesproeiers binnen zijn.

Ik heb ook eens zitten denken, waarom de venturi vergroten van 25mm naar 28,5mm als je ook gewoon heel de venturi eruit kan halen. Ook een 28,5mm venturi is nog een restrictie, welliswaar een mindere maar nog steeds een restrictie en logischerwijs zou je denken dat je een zo klein mogelijke restrictie wil hebben (geen venturi).

Dat is dan toch de grootst mogelijke doorlaat die je kan hebben, en dan vervolgens hierop de sproeierbezetting aanpassen.
Denk dat ik dat eens ga doen. Of maak ik een denkfout?

grtz Jiggy
Abel
Über-Spammer

Why the hell noem jij het dan een group a carb? :lol:
JiggyMF

Group J(iggy) Carb dan :D

grtz Jiggy
Tijn
Contacteer:

JiggyMF schreef:
Dat is dan toch de grootst mogelijke doorlaat die je kan hebben, en dan vervolgens hierop de sproeierbezetting aanpassen.
Denk dat ik dat eens ga doen. Of maak ik een denkfout?

grtz Jiggy
ja, het venturi effect is belangrijk voor de werking van de carb.

http://en.wikipedia.org/wiki/Venturi
there is no spoon.
Steven
Car: M536

Sorry hoor, maar in je gewichtige verhalen doe je alsof je een supertuner bent en nu snap je niet eens hoe een carb werkt?|:
Florus

Totdat het blokkie, Plof zegt......... :p
JiggyMF

Steven schreef:Sorry hoor, maar in je gewichtige verhalen doe je alsof je een supertuner bent en nu snap je niet eens hoe een carb werkt?|:
Gewichtige verhalen??

Ik vertel hier alleen wat ik doe aan de auto en wat ik denk, ik ben geen supertuner, volgens mij zeg ik dat ook helemaal nergens. Sterker nog, ik ben een programmeur dus de auto industrie is helemaal mijn vakgebied niet.

Dat neemt niet weg dat ik over sommige dingen mn eigen ideeen heb, als jij dan gaat zeggen dat ik hier gewichtige verhalen loop te verkondigen, alleen maar omdat ik mensen hier vraag wat ze van mijn ideeen vinden dan zegt dat meer over jou dan over mij.

Maar ik zie nog steeds niet in waarom de venturi er niet uit kan. Een 28,5mm venturi is gewoon een cilinder, er zit geen enkel relief in of werveling oid. Enkel een gaatje, maar dat zal weinig effect hebben op de flow.
Als de venturi eruit is, dan is de doorlaat misschien 30mm, de werveling zal volgens mij niet meer of minder worden aangezien de plaats waar de venturi had moeten zitten in principe ook een cilinder vorm is, ook zonder relief en/of wervelingen.
Ik snap dus zeg maar niet hoe een venturi de lucht kan versnellen, als het slechts een vlakke cilinder is. En mocht het toch zo zijn dat een vlakke venturi de lucht versnelt, dan zal volgens mij zonder venturi de lucht nog steeds versnellen aangezien die doorlaat ook vlak is (echter nog 1 a 2 mm groter) en nog steeds kleiner is dan hetgeen via de lobster naar binnen wordt geperst.

grtz Jiggy
Menno

Als je die venturi d'r uit wil halen, moet je d'r injectie op klussen.

Eigenlijk is die grpA venturi al veel te groot om zo'n ding nog een beetje fatsoenlijk af te stellen, maargoed, uiteindelijk gaat dat nog 'net'.

Als je niet snapt waarom er een venturi in zit: lees eens een boekje over carburateurs, of een middelbare school boekje natuurkunde.
rev it like a rental
Abel
Über-Spammer

Die venturi zorg voor aanzuiging van de benzine. Die word er niet ingespoten zo als bij injectie, maar voor drukverschil aangezogen!

Zonder venturi geen benzine.

Vraag sander maar met zijn suber carburateur met 2X grote gasklep.

Die was veeltegroot voor een 1.4 turbo, daar moesten 2 hele smale venturi's voor worden gedraaid. Dag grote gasklep..

die 28.5 verzint niemand hoor! :~
Riël
Über-Spammer

JiggyMF schreef:
Ik heb ook eens zitten denken, waarom de venturi vergroten van 25mm naar 28,5mm als je ook gewoon heel de venturi eruit kan halen. Ook een 28,5mm venturi is nog een restrictie, welliswaar een mindere maar nog steeds een restrictie

12.5^2 * 3.14 = 490 mm2

14.25^2 * 3.14 = 637 mm2

Een doorlaattoename van 30 % is echt niet misselijk. Eerder royaal te noemen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jacob

Hey jiggy,

eindelijk je hele project eens doorgelezen. je bent er goed mee bezig las ik. (Y)

grtn jacob
JiggyMF

zo...jaren geleden dat ik gepost heb, wel regelmatig meegelezen :)
Kwam toevallig gisteren iemand tegen met een hele mooie oranje Megane RS (Breda), Renault Tuning kwam ter sprake, en ik dacht laat ik maar weer eens kijken :)

Al een heeeele tijd geen R5 GTT's meer (alhoewel het af en toe absoluut nog kriebelt!), na verkoop van mijn GTT EVO (benieuwd waar deze nu uithangt en wat de staat is, heb m een keer of 2 te koop zien staan) met kenteken LS-HS-52, eigenlijk niks anders 'voor de fun' gekocht en besloten te sparen voor iets wat ik echt wil.
Dit was overigens mijn R5 GTT:
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c37/D ... 645b87.jpg[/img]

Ongeveer een jaartje geleden was het moment daar, en kon ik mijn Mustang Shelby GT 4.6l V8 ophalen :)
In de kleur Performance White, handbak (hou niet van automaten), in nieuwstaat.

Dit is zoals hij er origineel uitzag en uitziet:
[img]http://i.minus.com/ibez3ID7giKXYN.jpg[/img]
[img]http://i.minus.com/ioCD7VJg8X4Ru.jpg[/img]
[img]http://i.minus.com/ib2SEsvnE5RoV.jpg[/img]
[img]http://i.minus.com/ibzU4It282I5l.jpg[/img]

Inmiddels een hoop zaken aangepast en over een maand begin ik met mijn Supercharger upgrade als alle onderdelen binnen zijn.
Momenteel rond de 400pk, na de supercharger upgrade zou het tussen de 550-600 pk moeten zitten en 700-750Nm koppel. En dan zien we wel weer.

Momenteel staat hij er zo bij:
[img]http://i1.minus.com/idfSYmUWmfxRf.jpg[/img]
[img]http://i.minus.com/iNbc1EGVs7DkN.JPG[/img]
[img]http://i.minus.com/i7rRlAO9qwmma.JPG[/img]

Het is dan wel geen Renault meer, maar allicht vinden jullie het leuk als af en toe eens een update plaats?
Het is overigens niet mijn daily, maar dat hadden jullie vast al wel gegokt. Door de week rij ik in een 2013 Audi A3 TFSI of een 2011 Peugeot 508 THP, afhankelijk van welke mijn vrouw het eerst meepakt.
Laatst gewijzigd door JiggyMF op za 25 apr 2015 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Zo dan wat een heerlijke auto heb je daar dan (Y)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het is totaal niet mijn soort auto, maar toch echt een heel dik apparaat, zeg! (Y)

Updates zijn zeker welkom! Volgens mij is je GTT laatst weer ergens opgedoken. Chris weet vast wel wie 'm heeft op dit moment.

Welkom terug! (Y)
Jacob Priem

Hele dikke mustang ! :worship: (Y)
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Een mustang,en een shelly...... nice :grin: :grin:

dat zal ook leuk klinken :smile:
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Willeon de Zoete

Je Evo gtt is momenteel in hele goede handen! Die wordt echt vertroeteld en hij zal nog verder worden verfraaid en op punten worden afgewerkt! (Y)
JiggyMF

He ik zie bekend namen voorbij komen!! Heb jij m Willeon?
ReneEvo
Car: 5 gt turbo Evo

Ik ben de gelukkige nieuwe eigenaar van de Evo.. De auto is nog net zo als hij was,en in zeer goede staat. Plannen genoeg,velgen,interieur en de puntjes op de i zetten,.. hij blijft in mijn bezit,deze ga ik niet verkopen.. Ik hou van een 5gtt maar ben dol op een Evo .. niet iedereen zal me mening delen, maar voor mij is het de perfecte 5 gtt...
Hij is zeker in goede handen..ben pietje precies,dus hij heeft een goed tehuis gekregen... :D
JiggyMF

Gaaf zeg!! Heb je niet een fototje? ^^
Heel tof te horen dat hij in goede handen is, bloed zweet en tranen heeft erin gezeten, en er waren nog genoeg bloed zweet en tranen nodig om hem helemaal af te maken.

Heb denk ik nog wel ergens een artikel voor je van een aantal pagina's over de auto toen ikhem net 'af' had als je dat leuk vindt.
Wil wel eens een keer meeten, ben best benieuwd naar de auto zo jaren later.
ReneEvo

De auto en tuning magazine had ik al opgespoort op marktplaats :D ,wist dat ie erin gestaan had..
Op de telefoon heb ik fotos staan,maar die kan ik niet posten..
Moet nog keer ff een topic aanmaken... maar dat doe ik wanneer ik paar leuke updates heb voor de auto..
Maar ik trek er ongeveer een 5 jaar vooruit,om hem helemaal na me zin te maken en hij weer op de weg komt.
Ik wil alles perfect hebben en heb geen haast ermee... wat ik al eerder zei,ben een pietje precies :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ojee.....René.
ReneEvo

Jochem de Haas schreef:Ojee.....René.
Neeeee Jochem,het word geen schuur auto zoals de corrado,ik ga er echt mee rijden :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

:smile:

Een Renault 5 GT Schuuro
ReneEvo

Jochem de Haas schreef::smile:

Een Renault 5 GT Schuuro

:D :) :grin:
Plaats reactie