Maartenlientje - 5 GT Turbo
-
Ehhh, we stappen niet over hoor... Hahaha. Maar een achterwiel aangedreven auto is gewoon veel te veel fun! Renault voor erbij, Volvo voor daily, en de BMW voor de race! 

Hoezo haat - liefde verhouding?!
Is dit het enige wat je nog doet op dit forum?Tim schreef:Verstand komt met de jaren![]()
-
Als ik eerlijk ben vind ik de M3 echt niet de mooiste auto, om de kwaliteit maar achterwege te laten...! Maarja, wel 343 pk en achterwiel aangedreven...
-
Nee, eerst niet. Die andere 3 bmw's moesten gespoten worden omdat de wielkasten uitgerold moesten worden, de huidige lak slecht was en rot... Deze is eigenlijk best wel netjes. Misschien in de toekomst. Belangrijke punten eerst. De groene 325i was ook erg gaaf hoor...
We krijgen zaterdag de nieuwe rolkooi met racekoppeling etc. Remleidingen zijn ook in de maak. Deze week het carter verwijderen om de drijfstanglagers te vervangen. Ook een zwak punt van die dingen... Wellicht vanavond even het chassis verstevigen, aangezien deze al scheuren vertoont
(je denkt dan bij jezelf, je hebt als BMW ingenieur toch gezien wat er met het E36 chassis gebeurt... Maar nee hoor, niets geleerd)

We krijgen zaterdag de nieuwe rolkooi met racekoppeling etc. Remleidingen zijn ook in de maak. Deze week het carter verwijderen om de drijfstanglagers te vervangen. Ook een zwak punt van die dingen... Wellicht vanavond even het chassis verstevigen, aangezien deze al scheuren vertoont

-
thx allen. Ik wil wel een nieuw topic aanmaken, alleen wist ik niet of het 'kon'. het is wel een Beemer hé 

Maar kijk eens terug wat ik de afgelopen tijd geplaatst heb en wat daar een bijdrage aan forum geweest is op diverse manieren. Geen idee dus waar je op doelt of waar je je aan stoort. Ik stoor me in elk geval erg aan jouw reactie, stumper.Geert schreef:Is dit het enige wat je nog doet op dit forum?Tim schreef:Verstand komt met de jaren![]()
-
- verplaatst -
Laatst gewijzigd door maartenlientje op vr 27 mar 2015 8:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
We gaan hier verder: http://renault-tuning.com/viewtopic.php?f=42&t=32674
-
Heren,
kan iemand mij please helpen aan een foto en mal van een originele set 5 GT Turbo matten? Een mal van karton is prima, en een fotootje erbij.
Please, ik ben er al lang mee bezig... Wil niet echt lukken!
thanks
gr. m
kan iemand mij please helpen aan een foto en mal van een originele set 5 GT Turbo matten? Een mal van karton is prima, en een fotootje erbij.
Please, ik ben er al lang mee bezig... Wil niet echt lukken!
thanks
gr. m
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Dat klopt. Er zijn nooit originele matten geleverd. Wel een originele rubberen mattenset. Maar die zijn moeilijk te vinden...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
huh?! ze werden geleverd zonder matten? Wat vreemd... Dan ben ik op zoek naar goede pasvorm matten haha
-
- Über-Spammer
Ik heb laatste een set gekocht. Kun je daar niet gewoon bestellen? Ze passen best aardig (als je geen kooi hebt
)

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
Bij Tepper bedoel je? Ik heb ze op voorraad, maar waar je je linker voet op rust, past niet geheel goed.
Deze: http://www.autostyle.nl/catalogus/autom ... -1988.html
Bekijk de tekening maar eens.
Gr. M
Deze: http://www.autostyle.nl/catalogus/autom ... -1988.html
Bekijk de tekening maar eens.
Gr. M
-
Dat zie ik haha, maar de leverancier had gezegd dat er geen andere was...
ook omdat het voor de R9/11 was...

http://www.autostyle.nl/catalogus/catal ... +renault+5
Sorry, maar wel een beetje waardeloze site zo. Iedere auto heeft de zelfde automat. Dus 1 plaatje van de automatten voor iedere auto
Sorry, maar wel een beetje waardeloze site zo. Iedere auto heeft de zelfde automat. Dus 1 plaatje van de automatten voor iedere auto

-
Eronder staat nog een afbeelding van de exacte maat. De eerste afbeelding is inderdaad universeel.
Je wil zelf maken? Of gewoon een setje scoren? Zijn toch meerdere sites die dat aanbieden...? Heb een setje velours bij matten-online.nl vandaan, top spul.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
Nee, bij een leverancier van mij laten maken. Alleen heeft hij alleen de oude sets.
gr. M
gr. M
-
Kheb afgelopen week wel een ander mooi pakketje binnen gekregen. Silicone slangenkit voor de 5. Dit voor het voorjaarproject
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... 210537.jpg[/img]

[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... 210537.jpg[/img]
-
Nee, een stjingTjangtjong setje. Gewoon es proberen wat het is 

-
Zo, 5 weer uit de schuur met nieuwe apk! Afgelopen jaar 1500 km gereden... helaas is de plastic strip op de achterklep gescheurd. Ik denk door ouderdom. Nu nog ff de cv batterij vervangen. Bij het open schroeven zat er helaas niets in.... weet iemand welke batterijen erin horen? Thx
-
Ik probeer wel ff wat
Maar naast kleine reparaties, wordt er ook een grote uitgevoerd... Ik had mijn auto weer voor de APK uit de garage getrokken, en viel me het één en ander op. Zo zat er een knockje onder in het blok bij een bepaald toerental. Ook was de uitlaat bij het spruitstuk ergens lek. Dus besloten de nieuwe motor erin te hangen
Ik wou mijn nieuwe slangenset ook monteren, dus uitgelezen kans!
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... /motor.jpg[/img]
Bij het demonteren van de spuitstukken werd het duidelijk. Een kwart van de moeren miste, en het andere kwart zat los... Ook van de turbo aansluiting. Dat verklaart een hoop. Dus rustig bezig geweest met alles stralen en in de blanke lak te zetten, etc. De turbo is nog maar 2000 km oud, dus als nieuw! Geen scheuren in de behuizing etc. alsmede het uitlaatspruitstuk. De nieuwe slangen passen perfect, zelfs de carter ontluchting slangen zitten erbij (die waren gescheurd...)!
Zaterdag weer rustig door bouwen zodat alles er nieuw in gaat!
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... orauto.JPG[/img]

Maar naast kleine reparaties, wordt er ook een grote uitgevoerd... Ik had mijn auto weer voor de APK uit de garage getrokken, en viel me het één en ander op. Zo zat er een knockje onder in het blok bij een bepaald toerental. Ook was de uitlaat bij het spruitstuk ergens lek. Dus besloten de nieuwe motor erin te hangen

[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... /motor.jpg[/img]
Bij het demonteren van de spuitstukken werd het duidelijk. Een kwart van de moeren miste, en het andere kwart zat los... Ook van de turbo aansluiting. Dat verklaart een hoop. Dus rustig bezig geweest met alles stralen en in de blanke lak te zetten, etc. De turbo is nog maar 2000 km oud, dus als nieuw! Geen scheuren in de behuizing etc. alsmede het uitlaatspruitstuk. De nieuwe slangen passen perfect, zelfs de carter ontluchting slangen zitten erbij (die waren gescheurd...)!
Zaterdag weer rustig door bouwen zodat alles er nieuw in gaat!
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... orauto.JPG[/img]
-
- Über-Spammer
Nice. Toch het nieuwe verse blok erin ? Al gecontroleerd met bv endoscoop op inwendige corrosie o.i.d. ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
-
Ja, toch maar het nieuwe blok erin... Moet toch alles los hebben. Alles is gecontroleerd, en echt nieuw.