Echt een gigantisch project zeg

Heb je helemaal gelijk in abel...Maarja keuzes..Abel schreef:Nu het scherm bijna klaar is, en het zijn zoveel lapjes. Was het niet handiger om een nieuw scherm te plaatsen? echt "smooth" ziet het er helaas niet uit.
Ik bedoel het totaal niet negatief, maar krijg je hem weer strak?
Abel, als het aan mij lag waren er nieuwe schermen op gegaan. Maar aangezien ik er geen verstand van heb, laat ik me leiden door de meester. Goed bezig Jochem! Begint meer en meer te kriebelen... Heb nu al zin in de vuurdoop.Jochem de Haas schreef:Heb je helemaal gelijk in abel...Maarja keuzes..Abel schreef:Nu het scherm bijna klaar is, en het zijn zoveel lapjes. Was het niet handiger om een nieuw scherm te plaatsen? echt "smooth" ziet het er helaas niet uit.
Ik bedoel het totaal niet negatief, maar krijg je hem weer strak?
En het werd steeds gekker met onderliggende roest.
Dank je. Maar je doet dan epoxy over het gelaste deel, laat dit drogen en dan glad schuren en spuiten?maxi dauphine schreef:Als ik een koets restaureer las ik eerst alles en laat sommige kokers en dergelijke open.
daarna stralen en dankzij die openingen is het makkelijker om ze schoon te maken.
daarna gelijk epoxy erop en absoluut nooit schone plaat met je blote handen aanraken.
vette vingers bevatten zuren waardoor het gaat roesten.
na de epoxy 4 lagen HB coating.
rubbercoating onder drempels en bodem gebruik ik al helemaal nooit.
dan kun je beter kunstoftoevoeging in je blanke lak mengen voor die delen waardoor de lak flexibel blijft.
de hele bodem spit ik in de lak e daarna scheepsteer erover.
smeer geen scheepsteer op lak wr het niet moet zitten want dat vreet zich in de lak waardoor je bruine vlekken krijgt.
scheepsteer is glad, flexibel en makkelijk schoon te houden.
sommige naden kun je afkitten voor het lakken maar kijk goed dat evt water weg kan.
rubbercoating lijkt mooi maar is niet altijd waterdicht en komt er vocht achter duurt het lang voor dat je dat ziet.
met mijn metode kun je gelijk zien of het begint te roesten.
Tegenwoordig gebruik ik materiaal van De Ijsel coating
heeft een hoog gehalte epoxy.
vroeger gebruikte ik HP1 primer van de Beer wat ook een hele goeie etsende primer is en daarna epoxy.
geloof dat dat tegenwoordig anders heet.
Heb al heel wat auto,s op deze manier behandeld en sommige heb ik jaren zowel zomer als Winter mee gereden.
had een 17 met 18 turbo waar ik 10 jaar mee heb gereden zonder dat ik ook maar een roestplek hoefde bij te werken. daarna heeft die jaren buiten gestaan onder een zeiltje dus die zal wel niet zo gaaf meer zijn nu.
Succes