
Willem-Jan's R5 GTT
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Gisterochtend de 25 verkocht, dus er was weer plaats in de loods. Gisteravond direct maar naar Ruinen gegaan en de GTE opgehaald en naar huis gereden.
Dorpel moet opnieuw gelast worden en de remmen rondom vervangen. Dan nog wat kleine dingetjes en dan eens naar de apk brengen.
Ik heb klauwen liggen van een 19 16V. Nu heb ik even wat gezocht op het forum, maar krijg geen goed antwoord. Zijn deze klauwen nu gelijk aan die van een GTT? En welke delen moet je omzetten om de remmerij te upgraden naar Clio 16V/ 19 16V?
Dorpel moet opnieuw gelast worden en de remmen rondom vervangen. Dan nog wat kleine dingetjes en dan eens naar de apk brengen.
Ik heb klauwen liggen van een 19 16V. Nu heb ik even wat gezocht op het forum, maar krijg geen goed antwoord. Zijn deze klauwen nu gelijk aan die van een GTT? En welke delen moet je omzetten om de remmerij te upgraden naar Clio 16V/ 19 16V?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Klauwen zijn identiek inderdaad (48 mm zuigers), de remzadels zijn anders.
GTT Zadels zijn 238 mm schijven, 16V zadels zijn 260 mm zo uit mijn hoofd.
Dus je hebt alleen de juiste zadels nodig voor een (kleine) upgrade en grotere schijven natuurlijk.
Maar als je complete 16V klauwen hebt gewoon die klauwen er op zetten uiteraard.
GTT Zadels zijn 238 mm schijven, 16V zadels zijn 260 mm zo uit mijn hoofd.
Dus je hebt alleen de juiste zadels nodig voor een (kleine) upgrade en grotere schijven natuurlijk.
Maar als je complete 16V klauwen hebt gewoon die klauwen er op zetten uiteraard.
Laatst gewijzigd door Maarten-Jan op wo 28 jan 2015 8:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Staan nog wat 16v setjes op MP geloof ik?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Clio 1.8 16v en R19 16v hebben klauwen met 48mm zuigers en HRC 20.6mm Schijven zijn 259mm. Dat past op een R5GTT. Arco reed met mijn oude fusees en remmerij.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Is de HRC dan ook groter dan die van een GTT, want dan moet ik nog even ergens een HRC opzoeken.
Ik heb nooit een R5 gebhad, maar ik begreep dat daat een HRC 19mm op zit. Je kunt het proberen, maar als je het pendaal bijna tot de bodem moet trappen kun je beter overgaan op 20,6mm.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Klopt. Standaard 19mm. Heb er ook net een grotere (20,6mm) op gezet.
Die van mij was geloof ik voor een Peugeot 405 ofzo.
Zelfde iig als een Clio16v.
Maar ik heb hiervoor dus altijd gewoon de standaard gtt-HRC (19mm) gehad icm 16v schijven/zadels.
Nooit problemen met pedaalkracht of wat dan ook gehad.
Die van mij was geloof ik voor een Peugeot 405 ofzo.
Zelfde iig als een Clio16v.
Maar ik heb hiervoor dus altijd gewoon de standaard gtt-HRC (19mm) gehad icm 16v schijven/zadels.
Nooit problemen met pedaalkracht of wat dan ook gehad.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zuiger diameter van de klauw blijft hetzelfde dus een grotere HRC is niet nodig, kan het wel wat directer van worden.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik rij ook rond met 16v / williams klauwen.
Het enige wat je hoeft te veranderen zijn de schijven, je 13" velgen passen niet meer dus daar heb je ook wat anders voor nodig.
Het remt naar mijn mening ruimschoots voldoende!
Het enige wat je hoeft te veranderen zijn de schijven, je 13" velgen passen niet meer dus daar heb je ook wat anders voor nodig.
Het remt naar mijn mening ruimschoots voldoende!
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Vandaag de dorpels bekeken en tot de conclusie gekomen dat ze slechter zijn dan ik in eerste instantie had gezien. Er komen nu dus twee compleet nieuwe dorpels in.
Ook even de wielen gepast. Ik kon helaas niet lager omdat de remklauw onder tegen het wiel aan liep. Velgen zijn 16" en 7J ET 50 en het lijkt te passen. Dus nu proppen en boren en schroefset er onder.
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... mkia8v.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... 1ulo7b.jpg[/img]
Ook even de wielen gepast. Ik kon helaas niet lager omdat de remklauw onder tegen het wiel aan liep. Velgen zijn 16" en 7J ET 50 en het lijkt te passen. Dus nu proppen en boren en schroefset er onder.
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... mkia8v.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... 1ulo7b.jpg[/img]
Gave wielen! Is het niet makkelijker om gewoon een setje in 4x100 te zoeken?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Zijn niet te vinden in 16x7. Ze zijn allemaal veel breder.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Tijd voor een update.
Er zijn inmiddels twee nieuwe dorpels in gelast. Ik heb de lassen afgelopen week netjes weg geplamuurd en de dorpels weer in kleur gezet.
Alleen nog wat blanke lak en dan kunnen de skirts er weer op en het interieur erin. Hopelijk lukt dat dit weekend.
Ook nog een GAZ schroefset van Bas overgenomen. Dat scheelt weer ombouwwerk voor de Golf 1 schroefset die ik had liggen.
Gisteravond de velgen weggebracht naar BBB in Gorredijk, die ze gaan proppen en boren naar 4x100
Als het interieur er weer in zit moet ik de remmerij rondom even nakijken en doe ik direct de upgrade naar 16V voor.
Hopelijk red ik het voor de 30ste.
Er zijn inmiddels twee nieuwe dorpels in gelast. Ik heb de lassen afgelopen week netjes weg geplamuurd en de dorpels weer in kleur gezet.
Alleen nog wat blanke lak en dan kunnen de skirts er weer op en het interieur erin. Hopelijk lukt dat dit weekend.
Ook nog een GAZ schroefset van Bas overgenomen. Dat scheelt weer ombouwwerk voor de Golf 1 schroefset die ik had liggen.
Gisteravond de velgen weggebracht naar BBB in Gorredijk, die ze gaan proppen en boren naar 4x100

Als het interieur er weer in zit moet ik de remmerij rondom even nakijken en doe ik direct de upgrade naar 16V voor.
Hopelijk red ik het voor de 30ste.
Lekker bezig WJ!
16v remmen sowieso doen, simpele maar effectieve upgrade!
16v remmen sowieso doen, simpele maar effectieve upgrade!
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Nu alleen even een shopje hoe laag hij ongeveer moet komen. Ik zal dit weekend een paar foto's maken.
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... s6nmxu.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... s6nmxu.jpg[/img]
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Weer vorderingen! Goed bezig!
Ben benieuwd naar de wieluh!!
Ben benieuwd naar de wieluh!!
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... q6kpxb.jpg[/img]
Zo! Één hele foto gemaakt. Prachtige rode houders, nu even geen tijd om de boel netjes te spuiten. Net de remmerij achter ook bekeken en alles is op. Dus net toch maar alles nieuw besteld, dus ook nieuwe blokken voor. Dan heb ik alles maar netjes nieuw.
Ook even gekeken wat de staat van de torsieassen is
Een grote roestbende, ik ga er niet eens aan beginnen. Direct de reserveas bekeken en die is er iets beter aan toe, maar zit in het midden ook goed vast. Ik heb hem nu onder spanning staan met flink wat WD40 dus we zien morgen wel weer. Ik moet ook nog ergens een Clio 16V as hebben. Afhankelijk van de benodigde offset voor de nieuwe wielen kan die er ook nog onder.
Eerst maar eens APK zien te krijgen en dan verlagen.
Zo! Één hele foto gemaakt. Prachtige rode houders, nu even geen tijd om de boel netjes te spuiten. Net de remmerij achter ook bekeken en alles is op. Dus net toch maar alles nieuw besteld, dus ook nieuwe blokken voor. Dan heb ik alles maar netjes nieuw.
Ook even gekeken wat de staat van de torsieassen is


Eerst maar eens APK zien te krijgen en dan verlagen.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
JB-80 en snel wd40 vergeten !
Plus als de As er naast ligt .... Heetstoken werkt ook !
Zelfs met zo een klein handbrandertje
Plus als de As er naast ligt .... Heetstoken werkt ook !
Zelfs met zo een klein handbrandertje
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Vanavond het interieur erin gezet en naar de apk gebracht voor een lijstje. De remmen komen pas volgende week dus dan is het wel laat om nog extra punten op te lossen. Morgen maar even afwachten.
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... exmqeg.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... lshubv.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... exmqeg.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... lshubv.jpg[/img]
wedden dat ik hem loskrijg met mijn voorhamer en voorspantool?
iedereen is bang om te beuken maar het gaat echt.
en idd Jusice Brothers 80 ook super spul
overigens goed bezig WJ
iedereen is bang om te beuken maar het gaat echt.
en idd Jusice Brothers 80 ook super spul
overigens goed bezig WJ

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Lip op je as lassen en slaan met die hamer!
En misschien valt het mee!
En misschien valt het mee!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Speciaaltoooltje voor liggen al diverse gtt asjes en 1 clio as mee verlaagd goed kruipolie erbij en na een uurtje stonden ze er allemaal strak omlaag bij
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik wacht eerst de wielen af om te zien of ik de clio as of de gtt as ga gebruiken.