Renault Amersfoort - Stam

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
JPO
Car: Renault Clio 197

Ik wil graag weten of er iemand is met garage ervaringen bij Stam in Amersfoort, op autoweek.nl bij de dealer reviews is men niet bepaald lovend...
http://www.autoweek.nl/autodealer/3117/stam-amersfoort

Voor mij is het de dichtstbijzijnde Renault garage en ik wil de 197 het liefst dealer onderhouden aangezien dat door vorige eigenaren ook gedaan is.
Maar na het lezen van de reviews begin ik toch te twijfelen om de auto daarheen te brengen...

Ik hoor graag van jullie.
Xabre
Car: 19 16V

Paar kilometer verderop in Nijkerk zit van Ramshort, heeft wel goede reviews: http://www.autoweek.nl/autodealer/3244/ ... mshorst-bv

Verder geen persoonlijke ervaring hoor.
Trust me. I know what I'm doing.
larsdijkstra

Kijk eens bij van Ramshorst in Nijkerk, daar is men zeer positief over. Klein stukje verder
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
JPO

http://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-re ... rk=RENAULT
Op de anwb site krijgt Stam betere reviews.

Maar daar is Ramhorst ook een goeie:
http://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-re ... rk=RENAULT

Toch benieuwd of er iemand is met persoonlijke ervaring bij een van deze garages
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Ik heb persoonlijk ervaring bij Stam Amersfoort, ben er ooit twee keer geweest en twee keer niet tevreden.
Eerste keer was de reparatie niet goed uitgevoerd maar mocht wel 110 euro afrekenen...
Tweede keer was voor het uitlijnen van de R19 16v omdat er een stuurkogel vervangen was.
Geen idee wat ze hebben gedaan maar de auto trok gigantisch naar rechts ineens en het stuur stond heel erg niet in het midden.
Nadat ik aangaf niet tevreden te zijn moest ik echt moeite doen om ze dit euvel te laten corrigeren!
Begonnen ze over per wiel uitlijning etc etc.
Heb ze toen ingesmeerd dat ze het stuur gewoon niet goed in het midden vast hebben gezet en waarschijnlijk ook nog het verkeerde model R19 hebben gebruikt.
Uiteindelijk was het goed, maar bepaald positief ben ik er niet over, was ook de laatste keer dat ik er ooit ben geweest, ga nog liever naar de euromaster.
Dus twee ervaringen twee keer niet goed,

Mijn advies is ga er niet heen, ga naar van Ramshorst in Nijkerk of van 't Klooster in Leusden is een beter idee mijns inziens.
Anything worth doing is worth doing right!.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Als je geen vertrouwen hebt in welke garage dan ook, dan moet je het gewoon lekker zelf onderhouden. Ik snap de onzekerheid, maar zit meer tussen je oren. Gewoon naar de dealer brengen (welke dan ook) en niet te druk om maken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer

MOD
LET OVERIGENS OP:

Pas op met de negatieve uitlatingen. Regels van het forum is dat hier geen bedrijven/personen met naam en toenaam besproken mogen worden. Iedereen heeft persoonlijke ervaringen en die mogen niet leiden tot een veroordeling van het bedrijf/persoon in kwestie.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
JPO

MartijnG schreef:Als je geen vertrouwen hebt in welke garage dan ook, dan moet je het gewoon lekker zelf onderhouden. Ik snap de onzekerheid, maar zit meer tussen je oren. Gewoon naar de dealer brengen (welke dan ook) en niet te druk om maken.
Vind deze reactie erg kort door de bocht. Ten eerste is niet iedereen handig genoeg om zijn of haar auto zelf te onderhouden, ten tweede zit de onzekerheid zeker niet tussen de oren daar waar mensen duidelijk slechte verhalen hebben over de desbetreffende garage. Ik zelf heb dit destijds met mijn 306 ook gehad bij een garage in Noord-Holland en dat is de reden dat ik nu graag van anderen hun ervaringen lees zodat ik in ieder geval vanaf het begin een betere keuze kan maken.
Gewoon naar de dealer brengen en je er niet druk om maken vind ik ook een slechte uitspraak, geen idee hoe jij er bij zit maar ik zit niet te wachten op enorm hoge kosten voor een reparatie die niet goed uitgevoerd is, niet heel vreemd dat sommige mensen zich daar een beetje druk om maken.

Maar, als dit daadwerkelijk tegen de regels van het forum in is moet dit topic gesloten worden en wil ik in ieder geval de mensen bedanken voor hun reacties.
Al zou ik het raar vinden dat men niet gewaarschuwd mag worden voor bedrijven die hun werk niet correct doen, het tegenoverstelde gebeurd ook.
Mensen afbranden met naam en toenaam ben ik ook op tegen.
larsdijkstra

JPO schreef:
MartijnG schreef:Als je geen vertrouwen hebt in welke garage dan ook, dan moet je het gewoon lekker zelf onderhouden. Ik snap de onzekerheid, maar zit meer tussen je oren. Gewoon naar de dealer brengen (welke dan ook) en niet te druk om maken.
Vind deze reactie erg kort door de bocht. Ten eerste is niet iedereen handig genoeg om zijn of haar auto zelf te onderhouden, ten tweede zit de onzekerheid zeker niet tussen de oren daar waar mensen duidelijk slechte verhalen hebben over de desbetreffende garage. Ik zelf heb dit destijds met mijn 306 ook gehad bij een garage in Noord-Holland en dat is de reden dat ik nu graag van anderen hun ervaringen lees zodat ik in ieder geval vanaf het begin een betere keuze kan maken.
Gewoon naar de dealer brengen en je er niet druk om maken vind ik ook een slechte uitspraak, geen idee hoe jij er bij zit maar ik zit niet te wachten op enorm hoge kosten voor een reparatie die niet goed uitgevoerd is, niet heel vreemd dat sommige mensen zich daar een beetje druk om maken.

Maar, als dit daadwerkelijk tegen de regels van het forum in is moet dit topic gesloten worden en wil ik in ieder geval de mensen bedanken voor hun reacties.
Al zou ik het raar vinden dat men niet gewaarschuwd mag worden voor bedrijven die hun werk niet correct doen, het tegenoverstelde gebeurd ook.
Mensen afbranden met naam en toenaam ben ik ook op tegen.
Helemaal mee eens. Mag van 2 kanten beoordelen, als het maar netjes gaat inderdaad
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
MartijnG
Über-Spammer

Ben het wel met je eens hoor, het blijft lastig om je bezit ergens achter te laten. Ik doe het liefst ook zoveel mogelijk zelf (heb zelf ook bij de dealer in de werkplaats gestaan). Maar nu ik aan de andere kant van de balie sta (de klant en niet de monteur) moet ik ook gewoon vertrouwen kunnen hebben. Als monteur is het ook fijner als klanten gewoon vertrouwen hebben in het afgeleverde werk. Maar uiteindelijk kunnen ze overal ergens fouten maken, dat bedoel ik te zeggen.

De 'waarschuwing' was meer op voorhand, vooral gezien de dealer met complete naam genoemd wordt ;). Discussieren mag, maar we moeten waken voor eventuele negatieve uitspraken. De club is eventueel aansprakelijk als er gezeur komt, vandaar dat het vaak beter is om de namen achterwege te laten.
Vaak gaat het in dit soort situaties om persoonlijke ervaringen die niet door anderen getoetst kan worden. Daarnaast zijn vaak alle recensies die je terugvindt op het internet JUIST negatief. De mensen met positieve ervaringen hebben niet per se de behoefte om dit te uiten op internet, mensen met negatieve ervaringen des te meer. Het moet niet uit de hand lopen, dat wilde ik graag op voorhand melden (Y)

Maar als er mensen zijn met ervaringen, mag dat uiteraard gewoon gedeeld worden hoor (Y)
Plaats reactie