Hoi liefhebbers en eigenaren, ik zal me even netjes voorstellen.
Ben dus Mario eigenaar van een 93 turbo supra hardtop, en sinds kort ook eigenaar van een 04 megane turbo rs.
Hoop hier wat meer te leren over een megane rs, en kijk graag naar interessante projecten.
Nieuwe eigenaar megane rs
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Welkom Mario
Heb je foto's van beide auto's?


Heb je foto's van beide auto's?


Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Welkom hier


-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 1 jan 2015 20:40
- Car: megane turbo rs
Bedankt voor de warme welkomst.
Hierbij wat fotos van de megane turbo rs en de supra turbo.
[img]https://farm9.staticflickr.com/8603/15997292569_2660f8489d_b.jpg[/img]
WP_20141228_14_49_37_Pro by 2+2=?, on Flickr
[img]https://farm8.staticflickr.com/7542/16181474221_56760ec972_b.jpg[/img]
WP_20141228_15_49_29_Pro by 2+2=?, on Flickr
[img]https://farm8.staticflickr.com/7573/15563561193_cce4320008_b.jpg[/img]
WP_20141118_17_13_05_Pro by 2+2=?, on Flickr
[img]https://farm8.staticflickr.com/7574/15560986744_535c1cfd48_b.jpg[/img]
InstagramCapture_e244db74-0482-4e5a-8c0e-ee65648ef45c by 2+2=?, on Flickr
Hierbij wat fotos van de megane turbo rs en de supra turbo.
[img]https://farm9.staticflickr.com/8603/15997292569_2660f8489d_b.jpg[/img]
WP_20141228_14_49_37_Pro by 2+2=?, on Flickr
[img]https://farm8.staticflickr.com/7542/16181474221_56760ec972_b.jpg[/img]
WP_20141228_15_49_29_Pro by 2+2=?, on Flickr
[img]https://farm8.staticflickr.com/7573/15563561193_cce4320008_b.jpg[/img]
WP_20141118_17_13_05_Pro by 2+2=?, on Flickr
[img]https://farm8.staticflickr.com/7574/15560986744_535c1cfd48_b.jpg[/img]
InstagramCapture_e244db74-0482-4e5a-8c0e-ee65648ef45c by 2+2=?, on Flickr
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Welkom hier Mario!! Mooie RS hoor en een retestrakke Supra!
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!, mooie RS
Aparte auto die Supra, Jappen zijn niet mijn ding maar ziet er strak uit zeg
Behoorlijk wat aan gedaan onder de kap zo te zien!.

Aparte auto die Supra, Jappen zijn niet mijn ding maar ziet er strak uit zeg

Behoorlijk wat aan gedaan onder de kap zo te zien!.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Strak apparaat ja!
De grootte van de Turbo doet wel het een en ander verraden, net al die TRD/Blitz logo's etc. wat moet het beestje ophoesten aan vermogen?
Kom je ook uit de buurt van Haarlem toevallig? Suprasport enzo?
De grootte van de Turbo doet wel het een en ander verraden, net al die TRD/Blitz logo's etc. wat moet het beestje ophoesten aan vermogen?

Kom je ook uit de buurt van Haarlem toevallig? Suprasport enzo?
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Sorry hoor, maar die Supra vind ik uber!
Oja, welkom hier met de Megane!

Oja, welkom hier met de Megane!

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Gadverpillekes wat een strakke Supra zeg!
Gezien de grootte turbo zal er een beste bak aan power uit komen, is 'ietsje' groter dan mijn nietige T28
Ben erg benieuwd naar de specs van de Supra.
Ennuh welkom met de Mégane RS


Gezien de grootte turbo zal er een beste bak aan power uit komen, is 'ietsje' groter dan mijn nietige T28

Ben erg benieuwd naar de specs van de Supra.
Ennuh welkom met de Mégane RS

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Haha, wordt ook meer enthousiast van de Supra dan van de Mégane
Is toch wel een soort van droomauto van me hoor (de Supra)
Welkom!


Welkom!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Erg vette combi vind ik. Zeer rappe Rs die je heerlijk kunt smijten in het verkeer. En dan nog een PK monster voor in het weekend 
Wel een risico dat je de RS wilt gaan tunen, nu ik ook onder de kap van de Toyota heb gekeken........

Wel een risico dat je de RS wilt gaan tunen, nu ik ook onder de kap van de Toyota heb gekeken........

-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 1 jan 2015 20:40
- Car: megane turbo rs
Supra is erg spartaans zonder traction control, egt een mooi weer rijders auto. Voor het dagelijkse transport vind ik de megane rs perfect geschikt voor mijn gebruik. Niet te zwaar, zuinig maar toch met genoeg vermogen denk ik zo. Zal nog wel moeten wennen aan de start knop en de card die in de reader gechoven moet worden.
Moet zeggen dat ik niet had verwacht dat de rs zo snel stilstaat, heb ook tijdens de proefrit de remproef herhaaldelijk geprobeerd. (verkoper zat naast me
)
Zal de RS in de eerste of tweede week ophalen.
spec lijst van de supra turbo.
1. Engine Specifications:
Stock J-spec 2JZ-GTE Long Block
Cilinderhead SRD stage 5 porting and polishing (intake/exhaust)
SRD valve pocket modifications
Brian Crower Springs and Titanium retainers
L19 headstuds
HKS adjustable cam gears
SRD in/ex 280 degree camshafts 10.2mm lift
Turbocharger & Induction:
HKS T4 tubular manifold with Garrett GT4202R
60 mm Tial Waste Gate
HKS Racing BOV II
SRD Custom IC Pipe work
Cooling:
SRD alloy Radiator
HKS 4’’ GT intercooler
APR carbon fibre upper radiator slam panel
SRD oil cooler
SRD Custom Turbo Heat Shield
SRD Billet lower water neck
Fuel, Tuning & ECU:
Syvecs S6 stand alone engine management system
Syvecs JZA80 loom adapter
Bosch knock sensor for syvecs
Syvecs NTK 02 sensor for syvecs
Syvecs pressure sensor
Syvecs oil temperature sensor
Syvecs 4 bar map sensor
Syvecs flex fuel sensor
Boost control solenoid
Syvecs Toucan Display
ASNU 1100cc Injectors
NGK Racing plugs
SRD fuel rail
2 x Walbro 485’s (for all alcohol based fuels)
Fuel pressure regulator
Gauge for for fuel pressure regulator
FPD removal Line
Full teflon oversize lines dual feed and return, full alcohol capable
Tuned by Ryan Griffith @ 2 bar tuning
Exhaust:
4’’ downpipe
4'' midpipe
4'' HKS Titanium Racing Exhaust
Tial wastegate exits in screamer
Drivetrain:
V160 (Getrag 6-speed)
Carbonetic Tripple Carbon Clutch
B03B (3.2 final drive)
Weight Reduction BWR (Basic Weight Reduction) & Transfer:
Removal of rear seat and all rear seatbelts/bolts
Removal of stock spare tire
Removal of stock jack
Replacement of stock air box with aftermarket intake assembly
Replacement of stock cats with aftermarket downpipe
Replacement of stock exhaust with aftermarket S/S or Ti exhaust
In addition to the basic weight reduction:
Removal of stock power antenna
Removal of factory charcoal canister
Replacement of stock steering wheel/airbag with aftermarket unit
Replacement of stock wheels with lighter aftermarket wheels
Replacement of stock seats for lighter aftermarket seats.
Removal of factory subwoofer enclosure and sub
Removal of stock stereo and amplifier (replaced with aftermarket headunit)
Removal of hatch wiper/assembly
Removal of radiator overflow support and transferred inbetween the window washer bottle and battery.
Suspension, Wheels, Tires & Brakes:
OEM disks
UK-spec brakes all round 4/2 pot front/rear
HKS braided brake lines
Complete Custom wheel 18x10J fronts 17x11,5J rears
Bridgestone Potenza's RE050A 18/275/35 fronts Kumho ecsta xs 17/315/35 rears
CCW provided nuts
Tein Type-HR
Hurst Line lock
Exterior:
Stock body
Wings West front lip (polyurethane)
Performance:
Max power - xxxx Hp
Max torque - xxxx Nm
Max speed - xxxx mph
0-60 - xxxx seconds
Moet zeggen dat ik niet had verwacht dat de rs zo snel stilstaat, heb ook tijdens de proefrit de remproef herhaaldelijk geprobeerd. (verkoper zat naast me

Zal de RS in de eerste of tweede week ophalen.
spec lijst van de supra turbo.
1. Engine Specifications:
Stock J-spec 2JZ-GTE Long Block
Cilinderhead SRD stage 5 porting and polishing (intake/exhaust)
SRD valve pocket modifications
Brian Crower Springs and Titanium retainers
L19 headstuds
HKS adjustable cam gears
SRD in/ex 280 degree camshafts 10.2mm lift
Turbocharger & Induction:
HKS T4 tubular manifold with Garrett GT4202R
60 mm Tial Waste Gate
HKS Racing BOV II
SRD Custom IC Pipe work
Cooling:
SRD alloy Radiator
HKS 4’’ GT intercooler
APR carbon fibre upper radiator slam panel
SRD oil cooler
SRD Custom Turbo Heat Shield
SRD Billet lower water neck
Fuel, Tuning & ECU:
Syvecs S6 stand alone engine management system
Syvecs JZA80 loom adapter
Bosch knock sensor for syvecs
Syvecs NTK 02 sensor for syvecs
Syvecs pressure sensor
Syvecs oil temperature sensor
Syvecs 4 bar map sensor
Syvecs flex fuel sensor
Boost control solenoid
Syvecs Toucan Display
ASNU 1100cc Injectors
NGK Racing plugs
SRD fuel rail
2 x Walbro 485’s (for all alcohol based fuels)
Fuel pressure regulator
Gauge for for fuel pressure regulator
FPD removal Line
Full teflon oversize lines dual feed and return, full alcohol capable
Tuned by Ryan Griffith @ 2 bar tuning
Exhaust:
4’’ downpipe
4'' midpipe
4'' HKS Titanium Racing Exhaust
Tial wastegate exits in screamer
Drivetrain:
V160 (Getrag 6-speed)
Carbonetic Tripple Carbon Clutch
B03B (3.2 final drive)
Weight Reduction BWR (Basic Weight Reduction) & Transfer:
Removal of rear seat and all rear seatbelts/bolts
Removal of stock spare tire
Removal of stock jack
Replacement of stock air box with aftermarket intake assembly
Replacement of stock cats with aftermarket downpipe
Replacement of stock exhaust with aftermarket S/S or Ti exhaust
In addition to the basic weight reduction:
Removal of stock power antenna
Removal of factory charcoal canister
Replacement of stock steering wheel/airbag with aftermarket unit
Replacement of stock wheels with lighter aftermarket wheels
Replacement of stock seats for lighter aftermarket seats.
Removal of factory subwoofer enclosure and sub
Removal of stock stereo and amplifier (replaced with aftermarket headunit)
Removal of hatch wiper/assembly
Removal of radiator overflow support and transferred inbetween the window washer bottle and battery.
Suspension, Wheels, Tires & Brakes:
OEM disks
UK-spec brakes all round 4/2 pot front/rear
HKS braided brake lines
Complete Custom wheel 18x10J fronts 17x11,5J rears
Bridgestone Potenza's RE050A 18/275/35 fronts Kumho ecsta xs 17/315/35 rears
CCW provided nuts
Tein Type-HR
Hurst Line lock
Exterior:
Stock body
Wings West front lip (polyurethane)
Performance:
Max power - xxxx Hp
Max torque - xxxx Nm
Max speed - xxxx mph
0-60 - xxxx seconds
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Heeft de Mégane geen handsfree functie erop dan (knopjes op de handgrepen)? Dan kun je die kaart lekker in je zak houden 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Dan zijn het geen knopjes op de handgrepen, maar sensoren achter de handgrepen, toch?MartijnG schreef:Heeft de Mégane geen handsfree functie erop dan (knopjes op de handgrepen)? Dan kun je die kaart lekker in je zak houden
Beide, knopjes op de handgreep om op slot te doen, en sensoren achter de handgreep om open te doen.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 1 jan 2015 20:40
- Car: megane turbo rs
[img]https://farm9.staticflickr.com/8582/16222537391_0cb920ed4c_o.jpg[/img]InstagramCapture_bc864d81-203e-4f10-a87b-1d3e410133c6 by 2+2=?, on Flickr
Eerste kilometers er inmiddels opzitten en bevalt goed, instappen met de card op zak werkt inderdaad prima, bedankt voor de tip, weet alleen nog niet hoe je hem op slot doet, en hoe je de cruise control moet bedienen.
Eerste kilometers er inmiddels opzitten en bevalt goed, instappen met de card op zak werkt inderdaad prima, bedankt voor de tip, weet alleen nog niet hoe je hem op slot doet, en hoe je de cruise control moet bedienen.
Op slot is de knop op de deurgreep indrukken of in het wybertje achterop. 2X snel is ook alle ramen dicht als die of 1 openstaat.
Cruise control is simpel. Aanzetten bij je linker knie. Daar zit een knopje die al je heb indrukt naar boven cruise control en naar beneden is snelheid begrenzer. Bediening is met de + knop als je de juiste snelheid hebt. daarna - op + om te bijregelen en r is terug naar de ingestelde snelheid als je koppelt, remt of 0 indrukt.
[img]http://www.reno.ro/galerie/albums/userp ... C00858.JPG[/img]
[img]http://www.airbagspecialist.nl/upload/v ... 21a57f.jpg[/img]
Cruise control is simpel. Aanzetten bij je linker knie. Daar zit een knopje die al je heb indrukt naar boven cruise control en naar beneden is snelheid begrenzer. Bediening is met de + knop als je de juiste snelheid hebt. daarna - op + om te bijregelen en r is terug naar de ingestelde snelheid als je koppelt, remt of 0 indrukt.
[img]http://www.reno.ro/galerie/albums/userp ... C00858.JPG[/img]
[img]http://www.airbagspecialist.nl/upload/v ... 21a57f.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo Abel ....das de eerste nuttige post sinds tijden
...

...



-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 1 jan 2015 20:40
- Car: megane turbo rs
Bedankt voor de Tip Abel!!