Wat is precies het probleem dan? Ik haal het er niet 1,2,3 uit in het filmpje
Start de auto wel gewoon dan? Als de standen van het contactslot niet meer goed zijn zou mij eerste gedachte zijn om het contactslot te vervangen. Of misschien een met de reservesluetel te proberen.
MartijnG schreef:Wat is precies het probleem dan? Ik haal het er niet 1,2,3 uit in het filmpje
Start de auto wel gewoon dan? Als de standen van het contactslot niet meer goed zijn zou mij eerste gedachte zijn om het contactslot te vervangen. Of misschien een met de reservesluetel te proberen.
het probleem is dat hij niet wil starten op de manier zoals hij zou moeten starten en as je stand voor stand doet dan start hij wel
Als ik je goed begrijp start hij niet als je in een keer doordraait vanaf het insteken van de sleutel, maar hij start wel als je rustig aan alle standen een voor een langs gaat?
Willem-Jan schreef:Als ik je goed begrijp start hij niet als je in een keer doordraait vanaf het insteken van de sleutel, maar hij start wel als je rustig aan alle standen een voor een langs gaat?
coupe16v schreef:Kan ook door de injectoren komen. Die van mij doet het als ik tijden achter elkaar bij de tango tank.
Nu tank ik bij total, en het is bij mij over.
kan het ook komen omdat de vorige eigenaar een vertegenwoordiger was die altijd naar duitsland ging?
coupe16v schreef:Denk dat hij even op contact moet staan, omdat de pomp het systeem niet snel genoeg op druk heeft.
okj wat valt hier aan te doen dan? :$
euh even wachten tot je de brandstofpomp niet meer hoort zoemen ? normaliter draai je je sleutel niet in 1x door maar zet je m op contact zodat alle organen actief worden. wacht je tot de brandstofpomp het systeem op druk heeft (stopt met zoemen) en dan start je de motor.
coupe16v schreef:Denk dat hij even op contact moet staan, omdat de pomp het systeem niet snel genoeg op druk heeft.
okj wat valt hier aan te doen dan? :$
euh even wachten tot je de brandstofpomp niet meer hoort zoemen ? normaliter draai je je sleutel niet in 1x door maar zet je m op contact zodat alle organen actief worden. wacht je tot de brandstofpomp het systeem op druk heeft (stopt met zoemen) en dan start je de motor.
hallo mede-renaultlovers ff een update over mijn breakie geven.
hij word morgen naar de garage gebracht en dinsdagochtend gaan ze hem aan de computer hangen. hopelijk komt er eindelijk duidelijkheid over wat er aan de hand is want het is nog een super auto met weinig km dus zonde dat hij zo lang stil staat
coupe16v schreef:Denk dat hij even op contact moet staan, omdat de pomp het systeem niet snel genoeg op druk heeft.
okj wat valt hier aan te doen dan? :$
euh even wachten tot je de brandstofpomp niet meer hoort zoemen ? normaliter draai je je sleutel niet in 1x door maar zet je m op contact zodat alle organen actief worden. wacht je tot de brandstofpomp het systeem op druk heeft (stopt met zoemen) en dan start je de motor.
hey bas als je zo heet ik heb het nu vanavond weer eens geprobeerd meer ik hoor uberhaupt geen gezoem as ik hem op contact zet, het enogste gezoem is die van de kachel want as ik die dichtdraai is het stil in de auto.
mijn buurman had dat met zijn Mitshubishi, sleutel werd soms niet herkend, reserve sleutel gepakt en die ging weer als van ouds
beide sleutels worden gebruikt omdat een kennis hem ook pakt af en toe. maar met elke sleutel hetzelfde gelazer.
on-topic: weet iemand hoe veel het inbouwen kost? de ring opzich kost €90 maar de monteur had het nog nooit gedaan vandaar dat ik graag het tijdsbestek ongeveer zou willen weten.
jongens/mannen/vrouwen/renault-lovers ik ben eens ff aan het rondsnorren geweest en kwam een site tegen voor mijn startprobleem maar weet niet of dit wel safe is.
dit is de desbetreffende site http://ecudiagnose.nl
Voorlopig heb ik de oplossing gevonden mensen. De sleutels zijn allebei defect. Heb vanmiddag bij de sleutelboer 1 transpondersleutel laten maken voor slechts €59,90 en warempel hij start vlekkeloos.
Dus een testje gedaan met de 3 sleutels. Eerst een oude die wilde niet starten daarna de nieuwe sleutel toen starte hij wel en tot slot de andere oude geprobeerd en starte hij niet.