5 TR-T [400K!!!]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ik zoek dus vaak wel de krentjes uit de pap en neem op de koop toe dat ik dan wat langer moet wachten. Baal soms wel van het feit dat zo nu en dan die onderdelen er "toevallig" niet zijn en ik dus iets anders krijg aangeboden/opgestuurd. Maar ja, dan is het ff contact opnemen (gaat wel altijd goed bij MisterAuto.nl en mijnautoonderdelen.nl trouwens) en de order cancellen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

"slotje" van het dashboardkastje afgebroken....... :gun:
Heeft iemand dat al gehad? (en opgelost...)
Is die klep/deur los te krijgen ergens?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Uit een oud dashboard. Klepje is los te vervangen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Kwam dit net al tegen via de search...
Steven(stk) schreef:
Daniël W. schreef:
Steven(stk) schreef:weet iemand of het klepje van het dashboard kastje bij alle vijfjes gelijk is ?
Yep, alleen hadden de goedkopere uitvoeringen geen klepje.
thnx (Y) , dan ga ik de sloop vanmiddag maar eens onveilig maken.
Van de week maar eens op slooptocht....
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Nou, vandaag bezig geweest met het vervangen van de HRC.
Ging allemaal redelijk voorspoedig.
Nieuwe HRC zit er op. Reservoir schoongemaakt en gevuld met verse remvloeistof.
Ik dacht ik start m even om te checken dat er nergens remvloeistof uitloopt.
Loopt-ie erg moeizaam stationair. Hoor ook een sissend geluid bij mn voeten (pedalen) alsof er ergens lucht lekt.
Oftewel...het lijkt er op dat hij ergens vacuüm lekt(?!). Hoogstwaarschijnlijk dus op de rembekrachtiger/servo of HRC.

Beetje lopen kijken en rommelen.
Opnieuw starten.
Loopt beter stationair. En nu hoor ik ook niks meer sissen.
Maar druk ik het rempedaal in dan heb ik halverwege weer dat hij begint te sissen en dan valt de motor ook terug in toeren (tot bijna uitvallen).
Ook zit er in het begin van de pedaalslag iets wat ik nog niet eerder heb gevoeld. Een soort mechanisch klik-gevoel (lastig uit te leggen) alsof ik een dood stukje pedaalslag heb voordat ik de HRC bereik (puur gevoel...dit kan dus ook nergens op slaan...!). Geen idee of dat ergens mee te maken heeft.

Ik heb hem nu dus nog NIET ONTLUCHT!
Wilde eerst alles even checken.
Maar denk zelf eerlijk gezegd ook niet dat dit met ontluchten is opgelost.

Wat kan er nou weer mis zitten?
Ik ging er van uit dat ik verder niks af hoefde te stellen aan de rembekrachtiger.
Moet ik toch de hele bekrachtiger eraf halen?
Vrij irritant dat er de laatste tijd niets meer eenvoudig is aan het sleutelen aan die auto....telkens zit er wel weer wat tegen. (U)
Hopelijk hebben jullie een beter idee van wat er hier mis gaat.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik ben bang dat het membraam in je rembekrachtiger lek is. Als je de vacuum-aansluiting naar je rembekrachtiger afdopt moet de motor weer rustig stationair draaien. Helaas heb je dan geen rembekrachtiging, maar wel een idee waar het probleem zit.
Je hebt het systeem nog niet ontlucht. Het probleem is dat je dan je pendaal tot de bodem kan trappen en dat kan het einde zijn van zowel de rembekrachtiger als de HRC.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Heb expres het rempedaal niet helemaal naar de bodem getrapt aangezien mij hier inderdaad al was verteld dat dat de HRC om zeep kan helpen.
Ik druk hem zachtjes in en dan heb ik op een gegeven moment dus die sis en de motor die in toeren zakt (oftewel vacuüm dat lekt).
Maar hoe heb ik het nu dan voor elkaar gekregen om die rembekrachtiger te slopen?!?!.....
:( :-(
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zit de slang met aansluiting wel goed in de rembekrachtiger ? Heb je de rubberen afdichtring van de nieuwe HRC wel gebruikt ? Heb je de HRC wel goed vastgezet ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De rembekrachtiger hoort af te dichten op de HRC, meestal zit er bij Renault daar een O-ring op, andere merken hebben er nog wel eens een papieren pakking tussen.
Ik gok dat daar je probleempje zit, trek 'm nog eens los om te kijken of alles goed afdicht, vet desnoods de O-ring nog even in of als je het gewoon in 1x snel wil oplossen alles even ontvetten en er lekker een flinke lik vloeibare pakking ertegenaan en klaar is Krijnemans :)

Edit: Shit Aars&co is net sneller ;)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:smile:

Yup, dikke lik kit of vet tussen HRC, rubberen ring en bekrachtiger en goed vastzetten. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Vacuümslang naar bekrachtiger is nooit los geweest en heb ik gechecked. Zit vast.
Rubberen ring zat bij de nieuwe HRC en heb ik er ook gewoon opzitten.
HRC zit volgens mij helemaal vast. Heel veel moeilijkheden kan dat toch ook niet geven met 2 moeren... Hij sluit in ieder geval gewoon netjes aan op de bekrachtiger.

Volgens mij komt de sis ook echt bij de pedalen vandaan en niet uit de motorruimte (en dus de HRC).
Lijkt mij toch inderdaad een probleem met iets in de bekrachtiger. Maar ik snap gewoon niet hoe die nu ineens kapot is gegaan. Dat moet toch met het vervangen van de HRC zijn gebeurd...
Maar hoe?!

Ik zal het morgen bij daglicht allemaal nog eens nalopen en even goed die afdichting (HRC/bekrachtiger) checken.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Het kan idd ook echt de bekrachtiger zijn, d'r zit een pinnetje in op een veerconstructie, ik heb daar ook wel eens geklooi mee gehad dat die pin scheefzat ofzo en uiteindelijk een andere bekrachtiger moeten monteren omdat de boel niet meer normaal wilde werken.

Dat sissen bij de pedalen is inderdaad niet goed, vervelend maar gewoon een sloopbekrachtiger will do (kan je gemakkelijk wisselen voor een jongere 16v bekrachtiger geloof ik).
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Boel weer losgehaald.
Even over die pin die scheef zat, Steven...
Ik denk dat je de pin bedoeld die naar de HRC toeloopt vanuit de bekrachtiger?
Want bij mij zit die een beetje los. Oftewel, hij hangt inderdaad een beetje scheef... En ik kan hem makkelijk bewegen...
Is dat de bedoeling?

[img]https://lh4.googleusercontent.com/-Q2aO ... C01066.JPG[/img]

Verder zit er ook een verschil in dikte tussen de oude en nieuwe HRC van dat binnenste cilindertje waar die pin dan waarschijnlijk in gaat.
MAar ik weet niet of dit iets uitmaakt. Lijkt me eerlijk gezegd niet boeiend. Maar ik dacht ik meld het toch even. :D
(EDIT: of heeft dat er misschien mee te maken dat de diameter van deze HRC groter is......)

[img]https://lh4.googleusercontent.com/-62XG ... C01069.JPG[/img]

En zit er inderdaad wat meer ruimte tussen die rubber o-ring en de nieuwe HRC.

Oud:
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-Dc8n ... C01071.JPG[/img]

Nieuw:
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-fhDk ... C01070.JPG[/img]

Daar zal ik dus ook maar wat kit/pakking tussen doen om zeker te weten dat daar geen lucht langs kan.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ok. Gefixt. :beer:
Denk dan toch dat hij inderdaad bij die rubberen o-ring heeft gelekt.
Daar zat nog vrij veel ruimte. Dat heb ik nu met wat kit opgevuld.
Hoorde daarna geen gesis meer.
Alles ontlucht. Testritje. (Y) (Y)
Goed pedaalgevoel. En het probleem waar het in eerste instantie om ging (pedaal soms naar de bodem) is ook opgelost. Remt weer perfect, elke keer.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

(Y)
5 GT Turbo '88 GT5
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

:) (Y)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tjee Krijn, ga je nog een switch maken van it naar buurt garage? :D
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

It???
Ik heb nooit in de it gezeten hoor. Zit wel veel achter een computer, maar doe er toch echt wat anders mee.
En het is nou ook niet zo dat sleutelen aan auto's me nou zo makkelijk af gaat ofzo... :(
Zonder de hulp van anderen (kennissen, boeken, internet en vooral dit forum...) zou ik het waarschijnlijk niet redden. :~
Maar er komt een punt dat ik alles aan die auto wel een keer heb losgehaald...dan hoef ik ook niet zoveel meer te vragen. :smile:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik meende me te herinneren dat je bij een helpdesk had gewerkt, en daaruit te voorbarig een conclusie getrokken sorry (F)
wat doe je dan? (D)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Hahaha, ja dat klopt! Jezus dat je dat nog weet man.
Maar dat is alweer een tijd geleden en was tijdelijk tot ik iets anders op het oog had.
Maar je hebt gelijk..die conclusie is niet zo gek dan. Was het zelf alweer vergeten. :smile:
Ben tegenwoordig animator en hou mezelf de laatste tijd vooral bezig met het maken van games.
Alhoewel het voelt alsof ik de laatste tijd vaker gereedschap in mn hand heb dan een muis.... :~
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

cool. wel weer achter de pc dus :p niet normaal hoeveel buurjongen er van mij later games willen maken..

in je avond uren flappybird HD maken en je bent binnen ;-) >)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Tja, veel mensen die games spelen willen ook games maken. Totdat ze zien wat er bij komt kijken en dan haken de meesten (gelukkig) weer af....
Maar inderdaad..wat je zegt...Eén suf spelletje dat aanslaat en ik kan eindelijk een echte auto kopen..... :lol:
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Games maken is inderdaad een giga hoop werk zeker als je zelf ook een engine moet ontwikkelen waar de game op draait.
Onze demo scene engine lijkt sterk op een game engine, daar zit nu 4 jaar werk in en doet eigenlijk alleen nog maar basis dingen als je het vergelijkt met commerciële 3D engines.
Je kan dingen ook heel klein maken zonder compressie (assembly code) dit is een knap staaltje programmeer werk: http://www.pouet.net/prod.php?which=59107
64 KB (Kilo Byte!!) executable, je hebt er wel een beste pc en vooral een redelijke goede gfx kaart voor nodig.
Virus scanners willen wel eens over hun flos gaan van deze producties, gezien het OS aardig word gehacked af en toe om dit mogelijk te maken.
Anything worth doing is worth doing right!.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Zonder hier een hele discussie te starten over games en engines enzo... :~
Wel een erg knap stukje werk om dat allemaal in 64Kb te krijgen! :s (Y)
Waar wordt dit dan precies voor gebruikt? "Demo scene" zegt mij niet veel... (nooit van gehoord zelfs...)
Begrijp ik nou goed dat het vooral om de programmeer-uitdaging gaat?

Ik ontwikkel dus niet zelf een engine. Dan komt er namelijk van games maken (voorlopig) niks terecht...
Dat is een vak apart. Ben ook geen echte scripter.
Ik gebruik dus bestaande pakketen/engines om mee te werken.
Gebruik zelf de (gratis!!!) Unity engine voor het maken van games. Heeft ook een grote community zodat je met al je vragen terecht kunt.
Daarnaast nog software pakketten voor het maken van alle assets (2D (Illustrator/Photoshop), 3D/Animatie (Maya)).
Dan alles bij mekaar flikkeren in Unity en de hele boel werkend scripten (Java). (zo goed en zo kwaad als ik kan.. |: )
Mateloos veel werk, maar erg leuk om te doen.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

De Demo scene is lastig samen te vatten voor buitenstaanders, je kan dit het beste zien als electronic art.
De demo scene is een wereldje aan zich die ontstaan is in de jaren 80 op Commodore 64, daar had je intro's van groepen in een game wie deze gekraakt hadden zodat je die kon kopiëren :D
Later zijn dit op zichzelf staande producties geworden in meerdere disciplines.
In dit geval gaat het om de restrictie dat je max 64KB aan executable hebt, je hebt ook 4KB demo's en demo's waar je zo gek mag gaan als wil (geen file size limiet)
Je hebt door heel europa tientallen grotere en kleinere 'demo parties' per jaar waar je dus in verschillende competities mee kan doen.
De 64KB demo competitie is er daar 1 van, maar je hebt ook grafische competities,muziek,film maar ook animatie competities op die parties en nog veel meer (en veel bier, heul veul bier haha :D )
Meestal maak je deze producties met een groep, die meestal bestaat uit meerdere programmeurs (coders genaamd),muzikanten,3D modellers en Art mensen.
Dus er zijn meerdere uitdagingen mogelijk zowel individueel en als groep.
Er is 1 groep waarvan ik weet dat ze de unity engine gebruiken die jij ook gebruikt, die gasten zijn van een games opleiding hier in nederland.

Een engine ontwikkelen is inderdaad een vak apart heb je helemaal gelijk in, en alleen al een goede 3D modeller worden met 3D max,Maya,blender etc kost jaren en is een specialisme op zich!
Wat je zegt mateloos veel werk maar erg leuk om te doen geldt ook voor demo scene producties te maken.
Het is ook een kick om de productie van jouw en/of je groep op een scherm van 80 vierkante meter te zien en te horen op een geluidsysteem wat zou passen bij de de Heineken music hall 8)
Dus het gaat niet alleen om de programmeer uitdaging er komt ook een stuk design en 'art' bij kijken waar elk lid van groep weer zijn eigen specialiteit heeft.

/nerd modus weer uit :D
Anything worth doing is worth doing right!.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

damn, die demo's uit de goede oude tijd waren echt wel tof soms.. In het geheel al vergeten komt vast door window's

Sorry, nu weer ON-Topic he ;-)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Duidelijk, Roald. (Y)

En nu weer terug naar dat ouwe barrel...
Heeft er iemand nog een adresje (sloop/whatever) in de omgeving van Rotterdam waar ze een 5je hebben staan? Mèt een dashboardkastje er in... :smile:
Paar slopen hier in Rotterdam gehad en die hadden helemaal niks staan... :-(
Als iemand iets weet dan hoor ik het graag.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

ff googlen en daarna e/a bellen?

Of je kan ook even op www.onderdelenlijn.nl kijken, kun je snel genoeg ook zien wie veel R5 delen heeft staan. (gewoon ff zoeken op iets randoms)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Artvo misschien?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Heb al eea afgebeld/bezocht, Steven... Lijkt wel of zo'n Renault 5 zeldzaam aan het worden is...zelfs op de sloop...
Zal van die onderdelen websites eens proberen.

Artvo heeft het vast wel liggen, alhoewel je misschien niet snel het klepje uit een volledig dashboard wil halen...
Maar die zit zo'n takke end van me vandaan. Hopelijk kan ik iets in de buurt vinden.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Artvo verstuurd gewoon hoor, kan je amper voor naar een sloop rijden.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Nou daar gaan we weer... (0)

Vandaag ineens op de snelweg weer -stotter knal stotter knal knal knal stotter... uit-.
Deed me meteen heel erg denken aan de ontstekingsproblemen die ik eerder heb gehad (BDP-sensor/kabel verhaal).... :X
Zag ook direct dat er nu alweer een gaar blootliggend stukje BDP-kabel zat vlakbij het stekkertje. :gun:
Geprobeerd om dat een beetje te fixen, maar geen resultaat.
ANWB maar weer eens erbij gehaald (die gasten kennen me ook bij naam ondertussen.. :smile: ).
Alles door zitten meten. Volgens hem de bobine.

Bobine besteld en van de week maar eens vervangen en die BDP kabel nog maar eens helemaal netjes maken en nakijken.
Ondertussen zoveel nieuw spul erop gezet.... gaan we weer van voor af aan beginnen.... :p
Hoe ik het geduld opbreng om in dat ding te blijven rijden is me soms een raadsel..... (L)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Held, vooral door blijven gaan, ooit houd 't een keer op.... (als je 'm verkoopt) ;)
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

spir@l schreef:Heb al eea afgebeld/bezocht, Steven... Lijkt wel of zo'n Renault 5 zeldzaam aan het worden is...zelfs op de sloop...
Zal van die onderdelen websites eens proberen.

Artvo heeft het vast wel liggen, alhoewel je misschien niet snel het klepje uit een volledig dashboard wil halen...
Maar die zit zo'n takke end van me vandaan. Hopelijk kan ik iets in de buurt vinden.
Welk klepje zoek je, die boven de kachel bediening?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee dashboardklepje, handschoenenvakje dus.
Plaats reactie