Stefan's Mégane 2.0 dCi 150 [GROOT onderhoud]
Pure porno bak! Gaaf!!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 292
- Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
- Car: Megane Cabrio F4R746
- Locatie: Melkweg
ff een gerelateerd vraagje tussendoor inzake omzetten stuurwiel: past een Clio2 RS ph.3(182)-stuur met cc in een Megane1 Coupe/Cabrio ph2 (evt. met aanpassing cc)?
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel 

- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Mooi!!!!!!!
Hey Stefan, er is een jongere broer in de club (van je auto
)
[img]http://i61.tinypic.com/2luck28.jpg[/img]

[img]http://i61.tinypic.com/2luck28.jpg[/img]
-
- Berichten: 236
- Lid geworden op: za 2 feb 2013 20:45
- Car: Volvo 945 2.3 Turbo
- Locatie: Heesch
- Contacteer:
17-11-2014
Aangezien ik de 16" Laguna-velgen verkocht had, was ik op zoek gegaan naar mooie 17" velgen die als winterset mogen dienen.
Op MP kwam ik een set van 17" Louxors van een Laguna II tegen voor het belachelijk lage bedrag van 70 Euro.
Ze hebben aardig wat stoeprandschade, maar voor die paar tientjes hoor je mij niet klagen.
Vooral niet als je weet dat ik de oude (bijna) versleten banden voor 60 Euro aan een halve Pool verkocht heb.
Ik heb de velgen dus praktisch voor een tientje!
Voor een prikkie heb ik Vredestein Wintrac Xtreme winterbanden gekocht met 1 seizoen ervaring.
Montage en balanceren doe ik zelf, dus ik was voor ca. 150 Euro voorzien
Wielen wisselen
![Afbeelding]()
Winter modus
![Afbeelding]()
Aangezien ik de 16" Laguna-velgen verkocht had, was ik op zoek gegaan naar mooie 17" velgen die als winterset mogen dienen.
Op MP kwam ik een set van 17" Louxors van een Laguna II tegen voor het belachelijk lage bedrag van 70 Euro.
Ze hebben aardig wat stoeprandschade, maar voor die paar tientjes hoor je mij niet klagen.
Vooral niet als je weet dat ik de oude (bijna) versleten banden voor 60 Euro aan een halve Pool verkocht heb.
Ik heb de velgen dus praktisch voor een tientje!
Voor een prikkie heb ik Vredestein Wintrac Xtreme winterbanden gekocht met 1 seizoen ervaring.
Montage en balanceren doe ik zelf, dus ik was voor ca. 150 Euro voorzien

Wielen wisselen
Winter modus
-
- Berichten: 236
- Lid geworden op: za 2 feb 2013 20:45
- Car: Volvo 945 2.3 Turbo
- Locatie: Heesch
- Contacteer:
01-03-2015
Even fast-forward naar het jaar 2015.
De afgelopen maanden heb ik als een malle onderdelen gehamsterd, zodat ik de complete voortrein op kan frissen en het gebruikelijke onderhoud kan plegen.
Zo is de motorolie + filter vervangen, zit er een nieuw interieurfilter in (actief koolstof) en is de oude accu vervangen door een nieuwe, krachtige Varta Blue Dynamic accu (74Ah - 680A).
Nieuwe accu
![Afbeelding]()
Het oude interieurfilter en een halve boom
![Afbeelding]()
Voor de voortrein-overhaul heb ik de volgende parts verzameld, te weten:
- Draagarmen
- Buitenste stuurkogels
- Binnenste stuurkogels
- Stuurhuishoezen
- Stabilisatorstang drop-links
- Stabilisatorstang rubbers
- Topmounts voor de veerpoten
- Steekas links
- Nylon bushing van het stuurhuis
Genoeg klusjes om lekker een weekendje bezig te zijn, samen met m'n BFF (de eigenaar van de 89-GH-DB - Sunflower Yellow ph1 Clio 172 @ 182 specs)
Wat een verschil maakt het om alles vers en nieuw te hebben zeg!
Vooral nu de vooras lekker strak is voel je pas hoe los de achteras aanvoelt.
Binnenkort maar eens de achteras er onder vandaan halen om de achterasrubbers te vervangen.
De Mégane is tevens uitgelijnd en voorzien van een verse APK
De bij elkaar gehamsterde onderdelen
![Afbeelding]()
De nylon stuurhuis bushing (rechts oud, links nieuw)
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Even fast-forward naar het jaar 2015.
De afgelopen maanden heb ik als een malle onderdelen gehamsterd, zodat ik de complete voortrein op kan frissen en het gebruikelijke onderhoud kan plegen.
Zo is de motorolie + filter vervangen, zit er een nieuw interieurfilter in (actief koolstof) en is de oude accu vervangen door een nieuwe, krachtige Varta Blue Dynamic accu (74Ah - 680A).
Nieuwe accu
Het oude interieurfilter en een halve boom
Voor de voortrein-overhaul heb ik de volgende parts verzameld, te weten:
- Draagarmen
- Buitenste stuurkogels
- Binnenste stuurkogels
- Stuurhuishoezen
- Stabilisatorstang drop-links
- Stabilisatorstang rubbers
- Topmounts voor de veerpoten
- Steekas links
- Nylon bushing van het stuurhuis
Genoeg klusjes om lekker een weekendje bezig te zijn, samen met m'n BFF (de eigenaar van de 89-GH-DB - Sunflower Yellow ph1 Clio 172 @ 182 specs)
Wat een verschil maakt het om alles vers en nieuw te hebben zeg!
Vooral nu de vooras lekker strak is voel je pas hoe los de achteras aanvoelt.
Binnenkort maar eens de achteras er onder vandaan halen om de achterasrubbers te vervangen.
De Mégane is tevens uitgelijnd en voorzien van een verse APK

De bij elkaar gehamsterde onderdelen
De nylon stuurhuis bushing (rechts oud, links nieuw)
Laatst gewijzigd door Stefan85 op za 7 mar 2015 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat zijn klusjes die je niet vaak ziet gebeuren... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Keurig man, idd groot onderhoud!
Het wordt alweer bijna tijd voor de zomerwielen
Het wordt alweer bijna tijd voor de zomerwielen

-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Goed bezig
Zal wel een stuk strakker sturen nu

Zal wel een stuk strakker sturen nu

-
- Berichten: 236
- Lid geworden op: za 2 feb 2013 20:45
- Car: Volvo 945 2.3 Turbo
- Locatie: Heesch
- Contacteer:
Ongeveer 20.000km pas in 2 jaar.
Ik ben goedkoper af met een benzinemotor, maar deze diesel is te lekker om 'm in te ruilen
Volgens mij is dit, na 314.000km, nog de originele koppeling.
Er zijn vroeger bijna alleen maar snelwegkilometers mee gemaakt, dus dan slijt het ding ook niet
Ik ben goedkoper af met een benzinemotor, maar deze diesel is te lekker om 'm in te ruilen

Volgens mij is dit, na 314.000km, nog de originele koppeling.
Er zijn vroeger bijna alleen maar snelwegkilometers mee gemaakt, dus dan slijt het ding ook niet

Zo, dat is niet veel idd. Ik rijd ook niet heel veel maar wel tussen de 15 en 20K privé. En hij rijd idd geweldig. Je hebt op weg niet echt een dieselauto gevoel. Alleen qua trekkracht he. De mijne heeft net 143K gereden, maar als jij klaar bent rijd die vast weer strakker als die van ons.
Goed bezig
Goed bezig

Laatst gewijzigd door Abel op ma 9 mar 2015 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
wat blijft het toch een heer-lij-ke auto!! 

-
- Berichten: 236
- Lid geworden op: za 2 feb 2013 20:45
- Car: Volvo 945 2.3 Turbo
- Locatie: Heesch
- Contacteer:
Ik had het idee dat er een 'rammel' in de besturing zat.
Dat bleek destijds ook bij m'n oude MR2 het geval te zijn, kwam ik achter nadat er nog steeds een rammel in de besturing zat nadat ik alle andere stuurdelen al vervangen had.
Bij een versleten bushing kan de lange staaf in je stuurhuis (ik weet even de correcte benaming niet) ook verticaal bewegen i.p.v. alleen maar horizontaal zoals het hoort.
Renault verkoopt de bushing bij mijn weten niet los, dus ik heb er één via via uit oost-Europa laten komen.
Als iemand er ook interesse in heeft kan ik wel een PB sturen met daarin een e-mailadres van de verkoper in kwestie.
Dat bleek destijds ook bij m'n oude MR2 het geval te zijn, kwam ik achter nadat er nog steeds een rammel in de besturing zat nadat ik alle andere stuurdelen al vervangen had.
Bij een versleten bushing kan de lange staaf in je stuurhuis (ik weet even de correcte benaming niet) ook verticaal bewegen i.p.v. alleen maar horizontaal zoals het hoort.
Renault verkoopt de bushing bij mijn weten niet los, dus ik heb er één via via uit oost-Europa laten komen.
Als iemand er ook interesse in heeft kan ik wel een PB sturen met daarin een e-mailadres van de verkoper in kwestie.