Ah, tof. Rijden doen we genoeg! Ik had helaas last van een lekstroom, echter heb ik afgelopen week gevonden wat het was; de lichtschakelaar van de achterklep... Het lampje bleef af en toe branden.
Trouwens, een carbrevisie is echt de moeite waard zeg! Wat een verschil...
Mijn mening is ook dat wanneer het goed loopt lekker laten zitten.
Als je wil werken aan een GT kan het natuurlijk altijd, maar dan weet ik nog wel een paar andere die wat hulp kunnen gebruiken.
ik deel de mening met het gros hier, als je blok goed loopt lekker laten zitten en vlammen met dat ding. je hebt altijd nog een backup dan welke mits op droge en beschermde bewaard altijd z'n werk zou gaan doen mocht je huidige motor in de soep draaien.
Inderdaad, geen zorgen maken en lekker blijven rondtokkelen met je huidige motoren.
Gerald schreef:Mijn mening is ook dat wanneer het goed loopt lekker laten zitten.
Als je wil werken aan een GT kan het natuurlijk altijd, maar dan weet ik nog wel een paar andere die wat hulp kunnen gebruiken.
Is de jouwe nog niet klaar dan? Mijne gaat aankomend weekend z'n eerste rondje rijden denk ik
Tis een beetje vreemd, maar het 'zuiger' type blaast bij mij niet echt af. Heb er 3 getest. Ik heb ook geen vacuumlekkage oid? Dus daarom wel een membraam type. Desnoods om alleen ff te testen.
Is die zuiger versie een dubbelwerkende? Die werkte bij mijn GT ook nauwelijks (Baileys). Kwestie van andere veer erin (indien leverbaar).
Ik heb er nu een enkel werkende Forge zuiger versie op zitten...uuh...correctie: HAD. Werkte prima en ook een hardere woosshh dan de Forge membraam type. Plus het membraam moest om de aantal maanden vervangen worden omdat ie scheurde (veel benzinedampen bij een GT wat het membraam aantast).
Dit is ook een enkelwerkende. Mij is altijd verteld dat dubbelwerkende voor auto's met een standaard dumpvalve zijn als vervanging, zoals de B18FT van Volvo.
Dubbelwerkend zijn voor auto's met injectie. Omdat enkelwerkende open staan bij stationair klopt de luchtmassa waarde niet meer en zal de motor dus niet goed lopen. Carb heeft daar geen last van.
Ja, hij is dubbel werkend. Er zit nog een klepje in die er voor zorgt dat de dumpvalve dicht staat als hij stationair loopt. Dit is een klein klepje met een zwak veertje. Hij kan er eventueel uit, echter denk ik niet dat dat het verschil gaat maken.
Dacht altijd dat Bollen ook een zuigerversie was? Nouja, de Forge variant ging namelijk vaak stuk en voor €10 per membraam heb je al gauw genoeg een enkelzuigers terug verdient
Net terug van vakantie, dus weer met de 5 bezig geweest. De logo's achter heb ik weer opgefrist, het afdekkapje in de voorbumper zit erin en nog een kleine optische verbetering: spot de verschillen
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Net de auto ff schoongemaakt voor de winterstalling, heeft 1 of ander beest mijn decals eraf proberen te krabben! Echt niet normaal.... met dikke nagels naar beneden getrokken, waar de letters gt turbo staan op het achterpaneel. Zelfs men auto op mijn eigen oprit is niet veilig. Dat wordt een duur stickertje.
Aangifte kun je gewoon online doen. Dit is vernieling/vandalisme. Gewoon effe aangifte doen... Wellicht ook noodzakelijk voor eventuele afhandeling met de verzekering.
Heren, om toch even wat met jullie te delen, hebben mijn broer en ik een M3 E46 gekocht! Deze wordt omgebouwd voor de Ring en andere circuitdagen. We hebben al meerdere BMW's opgebouwd, dus het was tijd voor wat anders. De 5 staat al geruime tijd in de stalling, en de verbouwing komt ook tot een eind, dus op naar het volgende project! Hierbij wat Pics:
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... Small).jpg[/img]
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... Small).jpg[/img]
De auto wordt momenteel helemaal uit elkaar gehaald, om zo het chassis etc te verstevigen. Alle bussen etc wordt natuurlijk ook allemaal nieuw. Ook nieuwe lagers in het blok, kooi, aandrijving etc. wordt aangepakt.
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/462 ... Small).jpg[/img]
Zo rommelen we wat in de avonduren aan! Als er interesse is, dan wil ik jullie wel op de hoogte houden!