5 TR-T [400K!!!]
-
- Car: R19.R
Als je toerenteller naar 0 valt is er geen bdp signaal, op dat moment heb je ook geen ontsteking, vandaar de knallen uit de uitlaat.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Juistem, begin nu maar eens met de BDP sensor of de kabel/stekker ervan. Je hebt de onsteking achter het schutbord nu dus er zit een verlengkabel tussen je BDP sensor en de onsteking zelf als het goed is. Loopt die door een gat in het schutbord? Is er een kans dat daar iets doorgeschuurd is waardoor de kabel bloot is komen te liggen?
Ergens een tweedehands BDP sensor is vast wel ergens te vinden om te proberen.
Ergens een tweedehands BDP sensor is vast wel ergens te vinden om te proberen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Dat is de kabel van ontsteking naar versnellingsbak (vliegwiel?) toch?
Ben blij dat jullie dat direct zeggen.
Daar zat ik het nu dus zelf namelijk ook in te zoeken.
Vooral vanwege die toerenteller.
Die kabel bestaat ook uit twee delen (bij mij) en ik heb gister de verbindingsstekkertjes al vervangen om te kijken of dat wat deed.
Ik ga die hele kabel gewoon eens vervangen.
Wel vreemd toch dattie het na een keer opnieuw starten ineens weer prima doet...???
Ben blij dat jullie dat direct zeggen.
Daar zat ik het nu dus zelf namelijk ook in te zoeken.
Vooral vanwege die toerenteller.
Die kabel bestaat ook uit twee delen (bij mij) en ik heb gister de verbindingsstekkertjes al vervangen om te kijken of dat wat deed.
Ik ga die hele kabel gewoon eens vervangen.
Wel vreemd toch dattie het na een keer opnieuw starten ineens weer prima doet...???
-
- Contacteer:
Ik zie dat die sensor aan de kabel vastzit? Die hoef ik dus niet nog apart te halen?
Roy, waar haal je die (langere) kabel?
Ik zie dat CGB twee versies heeft: phase1 en phase2.
http://www.cgbmotorsport.net/ignition-a ... g-38-c.asp
Onderaan de pagina...
Roy, waar haal je die (langere) kabel?
Ik zie dat CGB twee versies heeft: phase1 en phase2.
http://www.cgbmotorsport.net/ignition-a ... g-38-c.asp
Onderaan de pagina...
-
- Contacteer:
Die phase 1 is geloof ik langer dan de phase 2.
Maar die phase1 is dus 1 stuk. Ga je het daarmee dan redden tot achter het schutbord?
Zie dat zowel CGB als GT Turbo Spares die beiden hebben.
Nog adresjes in NL? Behalve de dealer.
Maar die phase1 is dus 1 stuk. Ga je het daarmee dan redden tot achter het schutbord?
Zie dat zowel CGB als GT Turbo Spares die beiden hebben.
Nog adresjes in NL? Behalve de dealer.
-
- Contacteer:
Blijf dit heel bizar vinden hoor...
Nu net voor de zoveelste keer op bijna exact dezelfde plek langs de snelweg gestaan!
Stationair kan ik zonder problemen blijven draaien tot ik een ons weeg.
Rustig door de stad rijden lijkt ook zonder problemen te gaan.
Maar vrijwel exact na 10 minuten snelweg begint hij ineens moeilijk te doen.
Nadat ik hem dan een keer helemaal uit heb gezet (soms komt hij namelijk na een paar keer terugschakelen ineens al weer terug...) kan ik de rest van mn reis zonder problemen vervolgen. (waaronder +-20 minuten snelweg)
Ik snap er echt helemaal niks van.
Stationair kan ik ook aan die bdp-kabel friemelen en doen wat ik wil maar er gebeurt verder niks.
Ziet er opzich nog redelijk uit ook voor zover ik kan zien.
Die sensor zelf kan ik erg slecht bijkomen want die zit nog onder een soort van afdekplaatje ook...
Dus stel...hij zou los trillen of iets dergelijks op snelweg-snelheid...
Dan zou hij dat toch telkens weer moeten doen?!
En niet 1 keer per rit?!
Pfff...we gaan de boel toch gewoon vervangen.
Als iemand me nog even duidelijk kan zeggen welke kabel ik nou nodig heb dan ga ik ermee aan de slag.
De phase1 (langer, maar 1 kabel van sensor tot ontsteking): http://www.cgbmotorsport.net/top-dead-c ... -163-p.asp
De phase 2 (korter maar bestaande uit twee delen): http://www.cgbmotorsport.net/top-dead-c ... -165-p.asp
Kom via 5gt.nl deze nog tegen: R77 00 739 792 - BDP senaor met lange kabel - €50,82
Is dat dan nog een andere dan bovenstaande??
Nu net voor de zoveelste keer op bijna exact dezelfde plek langs de snelweg gestaan!

Stationair kan ik zonder problemen blijven draaien tot ik een ons weeg.
Rustig door de stad rijden lijkt ook zonder problemen te gaan.
Maar vrijwel exact na 10 minuten snelweg begint hij ineens moeilijk te doen.
Nadat ik hem dan een keer helemaal uit heb gezet (soms komt hij namelijk na een paar keer terugschakelen ineens al weer terug...) kan ik de rest van mn reis zonder problemen vervolgen. (waaronder +-20 minuten snelweg)
Ik snap er echt helemaal niks van.
Stationair kan ik ook aan die bdp-kabel friemelen en doen wat ik wil maar er gebeurt verder niks.
Ziet er opzich nog redelijk uit ook voor zover ik kan zien.
Die sensor zelf kan ik erg slecht bijkomen want die zit nog onder een soort van afdekplaatje ook...
Dus stel...hij zou los trillen of iets dergelijks op snelweg-snelheid...
Dan zou hij dat toch telkens weer moeten doen?!
En niet 1 keer per rit?!
Pfff...we gaan de boel toch gewoon vervangen.
Als iemand me nog even duidelijk kan zeggen welke kabel ik nou nodig heb dan ga ik ermee aan de slag.
De phase1 (langer, maar 1 kabel van sensor tot ontsteking): http://www.cgbmotorsport.net/top-dead-c ... -163-p.asp
De phase 2 (korter maar bestaande uit twee delen): http://www.cgbmotorsport.net/top-dead-c ... -165-p.asp
Kom via 5gt.nl deze nog tegen: R77 00 739 792 - BDP senaor met lange kabel - €50,82
Is dat dan nog een andere dan bovenstaande??
-
- Über-Spammer
Misschien stom, maar zit er niet één of andere rare hobbel in de weg waardoor je elke keer gepiepelt wordt? Dat er door een bepaalde aanstoting van de auto was loskomt ofzo? BDP sensor heeft meestal wel wat last bij hogere (motor)temperaturen, maar dan zou hij er later op de snelweg ook weer last van moeten hebben. Ook in stadsverkeer. Is het ook niet toerental gerelateerd? Vanaf een bepaald toerental wat je in de stad niet haalt/rijd?
Heb bijna een vermoeden dat het niet mechanisch in de BDP sensor zit.
Nu ga ik even met dingen smijten wat misschien nergens op slaat, maar toch; let eens op bij de volgende keer dat het gebeurd of het acculampje bijvoorbeeld ook aangaat als je toerental wegvalt op je dashboard. Hoe is je contactslot/contactsleutel? Speling/sleutel versleten? Probeer eens terwijl je rijd licht met je sleutel te wiebelen. Zou ook net zo goed kunnen zijn dat hij net op een stand staat dat hij terug valt naar 'accesoire-stand' als je snapt wat ik bedoel? Het is een long-shot maar misschien het proberen waard...
Op de laatste manier kun je namelijk ook ghetto-style vlammen/knallen opwekken in tunnels, er zijn denk ik wel een paar mensen hier die dat kunnen bevestigen
Sleutel standje terug, paar keer op het gas om benzine erin te trappen en dan weer op standje ontsteking 
Heb bijna een vermoeden dat het niet mechanisch in de BDP sensor zit.
Nu ga ik even met dingen smijten wat misschien nergens op slaat, maar toch; let eens op bij de volgende keer dat het gebeurd of het acculampje bijvoorbeeld ook aangaat als je toerental wegvalt op je dashboard. Hoe is je contactslot/contactsleutel? Speling/sleutel versleten? Probeer eens terwijl je rijd licht met je sleutel te wiebelen. Zou ook net zo goed kunnen zijn dat hij net op een stand staat dat hij terug valt naar 'accesoire-stand' als je snapt wat ik bedoel? Het is een long-shot maar misschien het proberen waard...
Op de laatste manier kun je namelijk ook ghetto-style vlammen/knallen opwekken in tunnels, er zijn denk ik wel een paar mensen hier die dat kunnen bevestigen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
het is zowel op de heen als de terugweg. (en allebei telkens op min of meer hetzelfde punt stil komen te staan!)
Dus ligt niet aan een bepaalde hobbel oid.
Contactslot heb ik ook al aan zitten denken...
Slaat volgens mij wel degelijk ergens op.
Ook omdat er inderdaad volgens mij lampjes gaan branden.
Zeg elke keer tegen mezelf om daar even goed op te letten, maar telkens als het gebeurt ben ik te druk bezig met het opzoeken van de vluchtstrook en ander verkeer....
Was ik ook nog van plan om eens wat mee te gaan vogelen.
alleeeeeennn..... de motor blijft dus lopen.
Is het niet zo dat de motor uit gaat als je de sleutel draait?!
En waarom doet mn toerenteller dan niks meer terwijl de motor nog loopt?! (en hij eventueel op accessoire-stand staat...)
En aangezien er meteen richting bdp werd gedacht en ik daar ook zat met mn gedachten leek me dat een goeie volgende stap.
Dus ligt niet aan een bepaalde hobbel oid.
Contactslot heb ik ook al aan zitten denken...
Slaat volgens mij wel degelijk ergens op.
Ook omdat er inderdaad volgens mij lampjes gaan branden.
Zeg elke keer tegen mezelf om daar even goed op te letten, maar telkens als het gebeurt ben ik te druk bezig met het opzoeken van de vluchtstrook en ander verkeer....

Was ik ook nog van plan om eens wat mee te gaan vogelen.
alleeeeeennn..... de motor blijft dus lopen.
Is het niet zo dat de motor uit gaat als je de sleutel draait?!
En waarom doet mn toerenteller dan niks meer terwijl de motor nog loopt?! (en hij eventueel op accessoire-stand staat...)
En aangezien er meteen richting bdp werd gedacht en ik daar ook zat met mn gedachten leek me dat een goeie volgende stap.
-
- Über-Spammer
Nouja, BDP is logische verdachte. Vooral wanneer je toerentalsignaal wegvalt. Maar het kan ook betekenen dat de spanning op je ontsteking gewoon wegvalt, gezien je toerentalsignaal alleen wordt verwerkt op het moment dat je ontsteking voeding heeft. Oorzaak hoeft daarom niet per se bij de BDP sensor zelf gezocht te worden. De knallen komen wanneer je ontsteking weer inschakelt, oftwel toerentalsignaal ziet (wat weer wijst op de BDP sensor).
Gezien het niet constant is lijkt het gewoon niet een mechanisch defect aan de BDP. Die doet het wel, of die doet het niet.
Nouja, het zijn maar suggesties. Zijn dingen die je kunt proberen zonder grof geld neer te leggen voor een BDP sensor die misschien helemaal niet kapot is.
Gezien het niet constant is lijkt het gewoon niet een mechanisch defect aan de BDP. Die doet het wel, of die doet het niet.
Nouja, het zijn maar suggesties. Zijn dingen die je kunt proberen zonder grof geld neer te leggen voor een BDP sensor die misschien helemaal niet kapot is.

-
bekabeling van je ontsteking kan ook brak zijn. laat hem eens stationair lopen en ga eens aan die kabels lopen trekken die naar je ontsteking gaan, als hij dan uitvalt ligt het aan je kabels. dit heb ik destijds gehad..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Contacteer:
Vanmorgen weer exact hetzelfde. Binnen een kilometer van de plek waar ik gisterochtend strandde.
Ik voel het al aankomen door de eerste paar enkele haperingen.
Vlak daarna ineens geen vermogen. Knallen. Toerenteller valt uit.
Gaan geen lampjes branden. Pas als ik stilsta en de motor uitvalt. (standaard controle lampjes)
Na herstart weer probleemloos verder gereden. Geen enkele hapering meer gevoeld....
Contactslot is het ook niet.
Moet echt bewust die eerste klik maken om het contact te verbreken. Gaat niet uit zichzelf. Ik kan rommelen wat ik wil.
En als ik die sleutel dan die eerste tik laat maken vallen al mn meters uit. Niet alleen de toerenteller.
Verder klinkt het wel hetzelfde als ik weer contact maak. Knallen dus.
Lijkt dus echt wel iets in de bdp-sensor of kabel/contact/aansluiting te zitten.
Maar ik blijf het bizar vinden dat het telkens op min of meer hetzelfde moment gebeurd en het daarna ineens mysterieus niet meer voorkomt.
Ik voel het al aankomen door de eerste paar enkele haperingen.
Vlak daarna ineens geen vermogen. Knallen. Toerenteller valt uit.
Gaan geen lampjes branden. Pas als ik stilsta en de motor uitvalt. (standaard controle lampjes)
Na herstart weer probleemloos verder gereden. Geen enkele hapering meer gevoeld....

Contactslot is het ook niet.
Moet echt bewust die eerste klik maken om het contact te verbreken. Gaat niet uit zichzelf. Ik kan rommelen wat ik wil.
En als ik die sleutel dan die eerste tik laat maken vallen al mn meters uit. Niet alleen de toerenteller.
Verder klinkt het wel hetzelfde als ik weer contact maak. Knallen dus.

Lijkt dus echt wel iets in de bdp-sensor of kabel/contact/aansluiting te zitten.
Maar ik blijf het bizar vinden dat het telkens op min of meer hetzelfde moment gebeurd en het daarna ineens mysterieus niet meer voorkomt.
-
Martijn Kool schreef:bekabeling van je ontsteking kan ook brak zijn. laat hem eens stationair lopen en ga eens aan die kabels lopen trekken die naar je ontsteking gaan, als hij dan uitvalt ligt het aan je kabels. dit heb ik destijds gehad..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Of ontsteking module zelf eens wisselen?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-
- Contacteer:

Ik had het gelezen Martijn.
Zit ook al de hele tijd aan alles te trekken te rommelen en te friemelen om te kijken of ik ergens een reactie krijg....
Maar er gebeurt gewoon niks. Blijft gewoon netjes lopen totdat ik echt dingen los trek.

Vanmiddag had ik trouwens weer nergens last van op de terugweg.
Vandaag alle stekkers van de ontsteking maar weer losgetrokken en alles opnieuw gechecked en bekeken en maar weer netjes gemonteerd.
Begin er echt een klein beetje hopeloos van te worden.
Vooral omdat het probleem zo inconsistent is.
Ga toch ook maar die bdp sensor en kabel gewoon vervangen.
Kost de wereld niet en dan kan ik die tenminste ook uitsluiten.
De volgende stap is dan inderdaad om er maar eens een andere ontsteking aan te hangen. Kijken wat dat doet.
Eerst nog maar even op de verse kabeltjes wachten.
Gelukkig kan ik wel blijven rijden...met af en toe een korte onderbreking....
Maar echt ontspannen rijdt het niet als je weet dat het ding elk moment ineens uit kan vallen....(tunnels zijn echt effe billenknijpen...)
To be continued....
-
- Car: R19.R
BDP sensor is een inductie sensor die een wisselspanning opwekt op basis van de hoeveelheid metaal die passeert (de tandjes op je vliegwiel).
Dit is heel gevoelig, zelfs de invloed van warmte kan een negatieve invloed hebben op het signaal, zou idd eens de bdp sensor + bekabeling vervangen
om dat in elk geval in zijn geheel uit te sluiten (kosten ook de wereld niet).
Dit is heel gevoelig, zelfs de invloed van warmte kan een negatieve invloed hebben op het signaal, zou idd eens de bdp sensor + bekabeling vervangen
om dat in elk geval in zijn geheel uit te sluiten (kosten ook de wereld niet).
bobine schroef je ook zo van je module af met 2 boutjes
kijk ff goed of de 2 metalen clipjes van je bobine geen corrosie vertonen.
deze past van elke renault ontsteking.
ff sloop kijken
kijk ff goed of de 2 metalen clipjes van je bobine geen corrosie vertonen.
deze past van elke renault ontsteking.
ff sloop kijken
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
-
- Contacteer:
Bedankt voor het mee (blijven) denken mannen!
Maar wat een temperamentvolle etterbak is dat ding toch soms....
Gister dus geen enkel probleem gehad op de terugweg.
Vandaag wil het ding ineens weer helemaal niet starten...
Was het nu zat en ben dingen echt even uit elkaar gaan halen. (Met de extra herinnering van Martijn Kool in het achterhoofd...
)
En dan vooral de stekkers bij de ontsteking (aangezien ik nog steeds de bdp kabel/stekker verdenk).
Hoewel de stekker er een beetje verlept uitziet leek alles gewoon nog goed te zitten.
Toch de pennetjes er even uitgedrukt.
Helaas zijn die pinnetjes niet echt gemaakt om na 20 jaar nog eens te hergebruiken....
Maar met wat gekunstel heb ik toch een vers stukje draad aan de pinnetjes weten te krijgen.
Starten. Lopen.
Bingo (again).
Rondje ring rotterdam gereden. Geen probleem.
Nieuwe BDP sensor/kabel/stekker is besteld.
Dan is het allemaal weer even één net geheel.
Goed, ik denk dat we nu een heel eind zijn.
Allemaal bedankt voor het meedenken. Stel ik altijd erg op prijs.
En een extra bedankje voor Martijn vanwege je herhaalde goede advies.

Maar wat een temperamentvolle etterbak is dat ding toch soms....
Gister dus geen enkel probleem gehad op de terugweg.
Vandaag wil het ding ineens weer helemaal niet starten...

Was het nu zat en ben dingen echt even uit elkaar gaan halen. (Met de extra herinnering van Martijn Kool in het achterhoofd...

En dan vooral de stekkers bij de ontsteking (aangezien ik nog steeds de bdp kabel/stekker verdenk).
Hoewel de stekker er een beetje verlept uitziet leek alles gewoon nog goed te zitten.
Toch de pennetjes er even uitgedrukt.
Helaas zijn die pinnetjes niet echt gemaakt om na 20 jaar nog eens te hergebruiken....

Maar met wat gekunstel heb ik toch een vers stukje draad aan de pinnetjes weten te krijgen.
Starten. Lopen.
Bingo (again).

Rondje ring rotterdam gereden. Geen probleem.

Nieuwe BDP sensor/kabel/stekker is besteld.
Dan is het allemaal weer even één net geheel.
Goed, ik denk dat we nu een heel eind zijn.
Allemaal bedankt voor het meedenken. Stel ik altijd erg op prijs.

En een extra bedankje voor Martijn vanwege je herhaalde goede advies.

-
- Contacteer:
Sinds een aantal dagen totaal niet meer te starten...
Gister gelukkig mn verse bdp sensor binnengekregen.
Weer echt zo'n fijn gtt-klusje....
Slechts twee boutjes die dat ding op zn plek houden, maar die zitten dan weer op een onmogelijke plek vanwege al die zooi in de motorruimte....
Gelukkig had ik de boutjes zelf al dagenlang een wd40-douche gegeven (ken die grappen ondertussen...boutjes die 25 jaar niet van hun plek zijn geweest...) dus toen ik eenmaal wat ruimte had gecreëerd gingen ze gelukkig vrij makkkelijk los.
Ouwe bdp zat vol met smeer/troep...kan er ook mee te maken hebben misschien...
Annyhoo...
Vervangen dus...mooi vers kabeltje plus stekker.
En alles start en loopt weer prima.
Koud starten lijkt zelfs beduidend beter te zijn... En hij lijkt ook iets soepeler te lopen.
Enige dat ik nu merk is dat hij iets in lijkt te houden bij een beeeeetje gas. Iets meer gas en je voelt dat hij er dan echt weer helemaal voor gaat.
Ga dus toch de carb nog een keer uit elkaar trekken en alles weer even verversen.
Dat was ik toch nog van plan.....
Maar voorlopig rijden we weer!

Gister gelukkig mn verse bdp sensor binnengekregen.
Weer echt zo'n fijn gtt-klusje....

Slechts twee boutjes die dat ding op zn plek houden, maar die zitten dan weer op een onmogelijke plek vanwege al die zooi in de motorruimte....

Gelukkig had ik de boutjes zelf al dagenlang een wd40-douche gegeven (ken die grappen ondertussen...boutjes die 25 jaar niet van hun plek zijn geweest...) dus toen ik eenmaal wat ruimte had gecreëerd gingen ze gelukkig vrij makkkelijk los.
Ouwe bdp zat vol met smeer/troep...kan er ook mee te maken hebben misschien...
Annyhoo...
Vervangen dus...mooi vers kabeltje plus stekker.
En alles start en loopt weer prima.

Koud starten lijkt zelfs beduidend beter te zijn... En hij lijkt ook iets soepeler te lopen.
Enige dat ik nu merk is dat hij iets in lijkt te houden bij een beeeeetje gas. Iets meer gas en je voelt dat hij er dan echt weer helemaal voor gaat.
Ga dus toch de carb nog een keer uit elkaar trekken en alles weer even verversen.
Dat was ik toch nog van plan.....
Maar voorlopig rijden we weer!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Mooi zo
en nu maar hopen dat je koppeling niet gaat slippen. Want als je de bdp sensor boutjes een wd40 douch hebt gegeven dan lekt dit zo op het vliegwiel.
-
- Contacteer:
Zat ik nog wel aan te denken, Geert.
Helaas pas nadat ik al aan het douchen was geslagen.....
Boutjes van de bdp zitten nog wel aan de andere kant van dat gat boven het vliegwiel. En er zat nog zo'n metalen beugel/kapje overheen ook. Denk dat het dus wel meevalt.
En dan zou ik nu toch wel een slippende koppeling moeten hebben lijkt me.
En anders slip je dat er gaandeweg toch ook wel weer af?
We gaan het zien. So far so good.
Helaas pas nadat ik al aan het douchen was geslagen.....

Boutjes van de bdp zitten nog wel aan de andere kant van dat gat boven het vliegwiel. En er zat nog zo'n metalen beugel/kapje overheen ook. Denk dat het dus wel meevalt.
En dan zou ik nu toch wel een slippende koppeling moeten hebben lijkt me.
En anders slip je dat er gaandeweg toch ook wel weer af?
We gaan het zien. So far so good.
de WD40 trekt in de voering, dus dat slip je er niet ff af... Je kunt het eruit branden (met een brander, naast de auto
), maar met een lopende motor wordt dat niet veel ben ik bang hehe!
Verhalen genoeg van mensen die er cola overheen gieten en dat dat helpt. Ik heb er zelf geen ervaring mee gelukkig. Liever voorkomen dan genezen en in jouw geval...fingers crossed!

Verhalen genoeg van mensen die er cola overheen gieten en dat dat helpt. Ik heb er zelf geen ervaring mee gelukkig. Liever voorkomen dan genezen en in jouw geval...fingers crossed!

-
- Contacteer:
Hmmm...
Dat zou klote zijn.
Maar ik denk echt dat er niet heel veel over het vliegwiel heen is gegaan.
Die sensor, en dus de opening naar vliegwiel, zit onder een afdekplaatje.
En de bouten van de sensor zitten daar nog weer een stukje naast.
Kon het redelijk goed mikken en de rest kwam op het afdekplaatje/versnellingsbak terecht.
Er zal ongetwijfeld wel iets in de opening naar het vliegwiel gekomen zijn, maar dit zal minimaal zijn. (HOPELIJK!
)
Dat zou klote zijn.
Maar ik denk echt dat er niet heel veel over het vliegwiel heen is gegaan.
Die sensor, en dus de opening naar vliegwiel, zit onder een afdekplaatje.
En de bouten van de sensor zitten daar nog weer een stukje naast.
Kon het redelijk goed mikken en de rest kwam op het afdekplaatje/versnellingsbak terecht.
Er zal ongetwijfeld wel iets in de opening naar het vliegwiel gekomen zijn, maar dit zal minimaal zijn. (HOPELIJK!

Ah komt wel goed Krijn, niet te gek laten maken, als je de boel echt verzopen had, had je nu al zitten klagen dattie slipt, als t nu goed gaat blijft het gerust ook wel goedgaan.
Bovendien zal het nog vrij lokaal op de plaat zitten, dus je zal niet zomaar de hele plaat vol hebben zitten
Maargoed Geert heeft wel gelijk, tis wel tricky
Bovendien zal het nog vrij lokaal op de plaat zitten, dus je zal niet zomaar de hele plaat vol hebben zitten

Maargoed Geert heeft wel gelijk, tis wel tricky

-
- Contacteer:
I know.
Niks geen slippende koppeling tot nu toe.
En ik heb echt niet heel lomp de hele zooi in de WD40 gezet....
"Douche" was misschien niet de juiste woordkeuze...
Maar goed, weer wat geleerd.
Bedacht me zelf net te laat dat een koppeling + kruipolie misschien niet de beste combi zou zijn...
Niks geen slippende koppeling tot nu toe.
En ik heb echt niet heel lomp de hele zooi in de WD40 gezet....
"Douche" was misschien niet de juiste woordkeuze...

Maar goed, weer wat geleerd.
Bedacht me zelf net te laat dat een koppeling + kruipolie misschien niet de beste combi zou zijn...

-
- Contacteer:
Eindelijk die achteras vervangen voor de as die ik van Steven heb overgenomen.
Dat in combinatie met vier nieuw wielen/banden en dat ding rijdt zo smooth als ik in lange tijd niet gevoeld heb....
Weg zijn alle vibraties in het stuur (en de gehele auto...) en weg is het zoekerige/zenuwachtige weggedrag.
Natuurlijk hebben die nieuwe wielen daar ook veel aan bijgedragen en was het niet alleen maar de achteras.
De wielen die eronder zaten waren ook gewoon hartstikke krom en beschadigd. (zitten er al onder zolang als ik weet...)
Dus dat was geen overbodige luxe om die eens te vervangen.
Volgende week nog een keer bij Steverink langs om alles nog een keer te laten meten/uitlijnen, maar ik voel nu al dat het veel beter zit.
Kunnen we eindelijk door met de jaarlijkse APK-perikelen...
Lijstje met punten (voorkeuring) viel erg mee.
-Handrem te slap (om de zoveel jaar een terugkomende issue...).
-Teveel roest op de linkerdorpel. (was me niet opgevallen, maar je prikte er gewoon doorheen...
)
Effe stukje laten lassen en we kunnen/mogen weer een jaartje op de openbare weg staan/rijden met het ding.
En dan hopelijk weer verder met het plan om het ding visueel wat te fatsoeneren....
Dat in combinatie met vier nieuw wielen/banden en dat ding rijdt zo smooth als ik in lange tijd niet gevoeld heb....
Weg zijn alle vibraties in het stuur (en de gehele auto...) en weg is het zoekerige/zenuwachtige weggedrag.

Natuurlijk hebben die nieuwe wielen daar ook veel aan bijgedragen en was het niet alleen maar de achteras.
De wielen die eronder zaten waren ook gewoon hartstikke krom en beschadigd. (zitten er al onder zolang als ik weet...)
Dus dat was geen overbodige luxe om die eens te vervangen.
Volgende week nog een keer bij Steverink langs om alles nog een keer te laten meten/uitlijnen, maar ik voel nu al dat het veel beter zit.
Kunnen we eindelijk door met de jaarlijkse APK-perikelen...
Lijstje met punten (voorkeuring) viel erg mee.
-Handrem te slap (om de zoveel jaar een terugkomende issue...).
-Teveel roest op de linkerdorpel. (was me niet opgevallen, maar je prikte er gewoon doorheen...

Effe stukje laten lassen en we kunnen/mogen weer een jaartje op de openbare weg staan/rijden met het ding.
En dan hopelijk weer verder met het plan om het ding visueel wat te fatsoeneren....

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Mooie update
Altijd fijn dat je weer een tijdje vooruit kan 

-
- Contacteer:
Voorlopig blijf ik nog even lekker met dit autootje rommelen...
We zijn er dan ook nog lang niet klaar mee.
En het volgende dingetje heeft zich alweer aangemeld.
Verse APK zit er ondertussen op.
Na het vervangen van de achteras had ik kennelijk een remdrukverschil tussen de voor en achteras.
Na een aantal keer ontlucht te zijn (door garage) was het probleem opgelost.
Rempedaal voelde dan ook weer keihard en remde allemaal perfect.
MAaaaarrrr.... soms trap ik nu ineens helemaal door mn rempedaal heen!
Heeft dan ineens totaal geen remdruk meer. Soms ineens bij de bodem pas weer wat remkracht.
Laat ik los en trap ik hem nog eens in dan werkt hij weer normaal.
Ik denk dan: niet goed ontlucht.
Maar hij is nu echt een keer of drie al ontlucht en het probleem blijft.
Voordat ik er zelf ook nog eens een fles remvloeistof erdoorheen pomp....kan dit nog ergens anders in zitten?
HRC lek ofzo? Iets in de remmen zelf?
Wil hier namelijk wel heel graag weer vanaf aangezien ik soms een hartverzakking krijg als ik het rempedaal ineens weer naar de bodem trap....

We zijn er dan ook nog lang niet klaar mee.
En het volgende dingetje heeft zich alweer aangemeld.
Verse APK zit er ondertussen op.
Na het vervangen van de achteras had ik kennelijk een remdrukverschil tussen de voor en achteras.
Na een aantal keer ontlucht te zijn (door garage) was het probleem opgelost.
Rempedaal voelde dan ook weer keihard en remde allemaal perfect.
MAaaaarrrr.... soms trap ik nu ineens helemaal door mn rempedaal heen!
Heeft dan ineens totaal geen remdruk meer. Soms ineens bij de bodem pas weer wat remkracht.
Laat ik los en trap ik hem nog eens in dan werkt hij weer normaal.
Ik denk dan: niet goed ontlucht.
Maar hij is nu echt een keer of drie al ontlucht en het probleem blijft.
Voordat ik er zelf ook nog eens een fles remvloeistof erdoorheen pomp....kan dit nog ergens anders in zitten?
HRC lek ofzo? Iets in de remmen zelf?
Wil hier namelijk wel heel graag weer vanaf aangezien ik soms een hartverzakking krijg als ik het rempedaal ineens weer naar de bodem trap....

-
- Über-Spammer
Is vaak de HRC inderdaad. Nergens een lek zitten in de remslangen?
EDIT: Je hebt de GTT as eronder toch?
EDIT: Je hebt de GTT as eronder toch?