ACT: Algemeen Chat Topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Jacob Priem

Inderdaad erg dik zeg ! :worship: :worship:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Impala
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Ongelofelijk dikke auto inderdaad. Stond trouwens meer mooi spul daar bij de Gallery :worship:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

WOW! :worship:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Chris
Erelid - Moderator - RvT

WOW! :worship:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Stimpy001
Car: Nr. 645

Vorige jaar stond op 100% tuning de 1e fase van een extreme Megane RS By E-motions. Qua info destijds was dit een interessant project om te (gaan) volgen.

[img]http://i58.tinypic.com/nvseno.jpg[/img]

Weet iemand de status van dit project? Ik heb er na 100% tuning namelijk helemaal niet meer van gehoord of gelezen ondanks het onderstaande:
Autoweek mediapartner By E-motions
Mediapartner van het By E-motions project is Autoweek. Het gehele project zal worden gevolgd en vastgelegd door Autoweek in vijf online videoverslagen.
Toch niet een stille dood gestorven mag ik hopen....
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Nee zover ik weet nog steeds in leven...
Puntjes op de i geloof ik dat ik laatst hoorde
Ivo
Über-Spammer

Hij is idd zo goed als klaar, dan rijden op een circuit en daarna zulle de beelden volgen :D
Steven
Car: M536

Zo voor m'n Pa zoek ik eigenlijk een nieuwe auto, de man word oud (bijna 70) en ik vind dat z'n 2004 Laguna II wel een keer vervangen kan worden voor iets praktischers.

Wat eisen:
-Moet Renault zijn (he bah :p)
-Kleiner
-Overzichtelijker
-Parkeersensoren rondom
-4 deuren ivm kleinkinderen
-Praktische laadruimte
-Automaat
-Motor wel een beetje koppel onderin, verder gewoon zuinig.
-Beetje praktische laadruimte (hij is stations/hatchbacks gewend)
-Mag occaision zijn (budget beperkt denk <20k)

Als ik zelf eens rondkijk lijkt een Clio III (estate) of een Clio 4 wel een optie, zo'n captur is wel fijne instap maar ik vind dat interieur veel te fancy.
Wat zijn nu leuke types waar ik eens een proefritje voor kan regelen voor 'm?
Maarten-Jan
Car: R19.R

De 1.2 Tce is fijner als de 0.9 Tce in de CL4.... neem aan dat die geen diesel gaat rijden :lol:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... st|s,sr,as

Leuke clio GT estate met 120 pk en automaat :D
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

1.2TCe120 + EDC is een prima combi in de Clio inderdaad. In de Captur overigens ook en dat is wellicht wel de betere keus voor je vader, ondanks het interieur inderdaad. :lol:

Captur:
-Moet Renault zijn (he bah :p) -> Check
-Kleiner -> Check
-Overzichtelijker -> Check
-Parkeersensoren rondom -> Check, maar vooraan zijn ze niet als optie, alleen als accessoire.
-4 deuren ivm kleinkinderen -> Check
-Praktische laadruimte -> Check inclusief dubbele bodem voor heel vervelende kleinkinderen
-Automaat -> Check in geval van de TCe120
-Motor wel een beetje koppel onderin, verder gewoon zuinig. -> Check, mits hij niet mijn rijstijl aanhoudt. (1:11,5 met TCe130)
-Beetje praktische laadruimte (hij is stations/hatchbacks gewend) -> Best ruim zo'n Captur zeker ook achterin t.o.v. de Clio IV
-Mag occaision zijn (budget beperkt denk <20k) -> Moet te doen zijn:

Knal blauw: http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... r/12002420
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator

Zou dan toch gaan voor de clio GT :D
Adinsx

Zelf wel, verplaatsend in een bijna 70'er niet.

Hoewel, de Clio GT heeft wel flippers, de Captur niet.

Grootste verschil vind ik wel dat je op de achterbank van de Captur meer ruimte hebt dan bij de Clio IV.
Maargoed, hoe groot zijn die kleinkinderen...
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Wat je alvast niet moet zoeken: een Clio II met een 4-traps automaat. Is a) een ouderwetse, onzuinige automaat en b) heeft een erg beperkte levensduur. M'n pa had er zoëen: met 80.000 km kon de bak weggegooid worden.

In zijn zoektocht kwam hij uit op een 2008 1.2; geen Renault, maar meer dan prima. (en beter dan de Captur :X )
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven

Tja Renault is tegenwoordig erg 'jong', goed voor ons, maar voor de oudere mens onderons niet zo boeiend.

Zoals die Clio GT is aardig, maar ik vermoed zelfs wat te sportief, pa is meer van het comfort.
Ruimte achterin is op zich wel belangrijk, oma gaat er ook regelmatig zitten naast de kinderen, dus die moet ook een beetje vooruit kunnen.

Het formaat van de oude scenic's was mooi, tegenwoordig zijn die dingen uitgegroeid tot een espace en das nou net weer ff teveel van het goeie.
Hebben we nog wat anders? Megane II 1.6-16v automaat, is dat misschien iets?
Steven

Ah de normale scenic bestaat ook nog zie ik :)
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

Modus een idee?
Super praktisch met de schuifbare achterbank.
Diverse motoren en goed betaalbaar
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Modus 1.2 TCE met automaat.....dat is zeker een mooie combinatie
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Patrick RS
Moderator

derbimarcel schreef:Modus een idee?
Super praktisch met de schuifbare achterbank.
Diverse motoren en goed betaalbaar
Mijn vrouw rijd een modus 1.2tce. Ik ben erg over te spreken. Rijd goed en is super praktisch. Alleen met veel wind merk je wel dat hij daar bij hogere snelheid gevoelig voor is.
Voordeel is dat er veel aanbod is en weinig vraag. Dus je kan leuk over de prijs praten. Het is een ondergewaardeerde auto.
Tom
Moderator
Car: MB

Dat er weinig vraag is komt wellicht idd door het ouwelullen imago. Op zich niet verkeerd als je zelf ook een ouwe lul bent natuurlijk :lol:
Het kost wellicht niet veel maar je krijgt er dan ook geen knaak voor terug bij verkoop. Iets wat overigens niet echt belangrijk is als je er de nodige jaren mee wilt rijden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Minddsign
Car: Megane 3 RS Cup
Contacteer:

@ Steven. Heb je het wel eens met je pa over de instap hoogte gehad? Mijn pa heeft veel moeite om in mijn Meg 3 in te stappen bijvoorbeeld, laat staan er weer uit te komen. Hoogte bij het instappen is voor hem het belangrijste plus ruimte. Daarom heeft hij een scenic aangeschaft. Heb geen idee hoe de instap is bij de capture en de kangoo.
Steven

Ja instaphoogte is ook nog wel een ding, in z'n Laguna gaat het ook al lastig.

De Modus is nog een leuk idee ja, al zal Pa z'n 'status' dan wel even moeten terugschroeven, maar hij klinkt wel praktisch, met de 1,2TCE+automaat ook nog lekker zuinig.
Zit zo'n ding ook nog wel lekker voor de langere ritten? En parkeersensoren aan voorzijde, bestaat dat uberhaupt bij die dingen?

Zo'n Scenic kan ook wel, maar met 1450kg is dat ook wel een kolos zeg... dan is de 1.6 automaat wel weer wat mager en voor stadsgebruik ooknie heel gunstig.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

PDC voorzijde zal er vast niet standaard op geleverd zijn gok ik.

Scenic 1.6 automaat loopt rond 1:10 (1:9 op LPG) bij mijn pa en die rijdt eigenlijk hoofdzakelijk snelweg (+/- 80km per dag).

Modus is wel een leuk dingetje hoor, en inderdaad een ouwelullen imago, maar zeker geen gekke auto voor relatief weinig.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Minddsign
Car: Megane 3 RS Cup
Contacteer:

Is de Scenic er alleen in de 1.6 automaat? jeumig.. das idd niet handig voor stadsgebruik. De Scenic van mijn pa heeft een 1.2 TCE-tje erin liggen en ik moet zeggen dat het een prima motortje is. Niet rete snel, maar wel soepel en aardig zuinig. Maar dat is geen optie als je vast zit aan een automaat.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Zou dat nog dezelfde 4-trapsbak zijn als in de Clio III? :-(
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Adinsx

De modus met 1.6 had een automaat met 5 versnellingen, inclusief flippers :p
Dolfijne5

Toch zie je wel veel van de "grijze golf" in een Captur rijden, schotel de Captur eens voor, al is het maar om te kijken naar de reactie. De Captur is zo gek te maken als je zelf wilt.
Adinsx

Het gros van de Captur's gaat naar 60+. Metname de Modus wordt ingeruild of de Scénic, maar ook de Bmax of Meriva van non-Renault merken.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ben benieuwd waar je die info vandaan haalt Adinxs, publiek voor de Captur is best divers.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

1x een capture gehad als leenauto. Daar wordt je niet echt vrolijk van. Ik verwacht geen snelle strak sturende auto, maar vooral het interieur is echt niet mijn ding: overal van de goedkope glim plastic en relatief veel herrie in de auto. Beter dan een occasie scenixx/espace/touran nemen. Capture zit echt aan de onderkant van de markt heb ik het idee.
Adinsx

AnthonyR schreef:Ben benieuwd waar je die info vandaan haalt Adinxs, publiek voor de Captur is best divers.
Van een aantal dealers hier in de buurt. Ik denk wat minder actieve mensen hier tov het westen.
Maurice P
Car: Megane 3RS & 5AT

Johan schreef:1x een capture gehad als leenauto. Daar wordt je niet echt vrolijk van. Ik verwacht geen snelle strak sturende auto, maar vooral het interieur is echt niet mijn ding: overal van de goedkope glim plastic en relatief veel herrie in de auto. Beter dan een occasie scenixx/espace/touran nemen. Capture zit echt aan de onderkant van de markt heb ik het idee.
Captur doet het juist goed. Interieur is natuurlijk persoonlijk maar toch meer positieve dan negatieve meningen erover :p

De 120 PK EDC is geen race monster maar gaat naar mijn mening prima vooruit.
Renault Megane 225
Maarten-Jan
Car: R19.R

Kijkende naar de verkopen zijn er idd een heleboel mensen die wel vrolijk worden van de Captur :smile:

Ik vind het overigens ook wel een leuk ding, stoer om te zien, interieur eigenlijk ook niet verkeerd, al kun je daarin ook
keuzes maken voor combinaties die wat minder smaakvol zijn zeg maar ;-)
Plaats reactie