Ardennenweekend 2014 -> Ringweekend 2014

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Heren,

Ik ben al enige tijd bezig om het Ardennenweekend voor 2014 van de grond te krijgen. Het geplande weekend is 20 en 21 september. De route heb ik al liggen (oude CRS rally). Maar ik loop tegen het volgende probleem aan.

De camping heb ik al een paar maanden geleden gecontact. Deze reageerde eerst niet en als je belt krijg je een slecht Nederlands (goed Frans) sprekende mevrouw aan de telefoon die je eigenlijk niet kan helpen. TIjdens mijn zomervakantie eind juni/begin juli ben ik met Arno maar naar de camping gelopen omdat wij toch in La Roche waren.

Op dat moment was het geen probleem en waren er wel 8 caravans vrij voor het desbetreffende weekend. Ik heb binnen een paar dagen een bevestiging gestuurd per mail. Na deze mail bleef het weer stil.... ook na de rappel totdat ik opeens een mail kreeg dat er 2 caravans vrij zijn......

Dit zijn er natuurlijk veels te weinig. De camping zegt "Ja sorry" maar daar schieten wij niets mee op. Ik heb het nog geprobeerd bij ze maar begin vorige week hebben ze aangegeven dat er toch echt maar 2 beschikbaar zijn. Ik heb overleg gehad met Daniel en WJ hierover maar een echte oplossing is er nog niet.

De mooiste oplossing zou zijn als we uiteindelijk wel op deze camping terecht kunnen (met wel genoeg caravans) en dat iemand anders een andere camping aldaar in de omgeving weet (Luxemburg mag ook).

Bij deze vraag ik jullie om positief mee te denken aan een oplossing zodat dit onwijs gezellige weekend wel door kan gaan :) Postieve tips zijn van harte welkom in dit topic of via de PM. :) Ik wil het graag zo snel mogelijk rondmaken omdat ik zelf ook nog op vakantie ben van 6 september tot 19 september.

Alvast bedankt!
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Car: M536

Ik zie de volgende opties:

-We regelen ergens een grote leger/partytent + wat palletjes om de slaapmatjes op te leggen. Daarnaast moeten we die uit de hand lopende kampvuren ook iets beter bespreken.

-Ik had daar in de buurt ergens een grote boederij gevonden, echter die website ligt opeens plat. Leek me ook ideaal voor een BBQ + Bier, anders kijken voor een andere camping, maar de Benelux en l'ourthe hebben beiden geen caravans te huur.

-We buigen het weekend om naar een ringweekend, we doen een leuke tour richting de ring en zoeken een leuk hotel in de buurt. (heeft mijn persoonlijke voorkeur).
tutuur
Clubsponsor

Is een caravan dan echt zo'n issue, tentje moet ook kunnen toch?

Ik sluit me aan bij Steven, dat weekend is de ring volledig open, tentje neer ploppen bij Viktoria station vind ik ook prima (Y)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Het wordt al wat later in het jaar, de kans dat het slechter/kouder weer wordt is natuurlijk wel al ruim aanwezig.

Ik vind het geen probleem overigens, het is natuurlijk wat de meeste mensen willen :)
niekje

Probeer Camping Kautenbach in Kautenbach (Luxemburg) eens! Zij hebben sta-caravans, ingerichte tenten, pods en kampeerplaatsen... en vinden een autoclub op bezoek altijd wel leuk!
Tom
Moderator
Car: MB

Nog wel :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
niekje

Ze hebben al meer auto en motorenclubs overleefd dus ehh... Beheerders spreken gewoon Nederlands, ook makkelijk!
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Goede tip niekje!

Ik naar de ring verplaatsen is indd een optie maar dan zit je ermee dat er een nieuwe route moet komen.
Rit na la rouche aanhouden en gezamelijk eten en dan door naar de ring om te overnachten bij bijv zur burg is ook een optie maar wel een hele lange rit die dag. Voordel wel, we zijn al bij de ring op zondag;)
Racing is the best way to convert money into noise
Tom
Moderator

Dan heb je idd wel een serieus stukje te gaan. Lijkt me wat lang voor 1 dag. En heel veer harder gaan rijden is voor sommigen vrijwel onmogelijk dus dat wordt lastig :smile:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Mooi dat er plannen zijn! (Y)

Geen idee of ik uiteindelijk meega, maar die chalets zijn later in het jaar wel handig. Nu veel campings steeds vaker chaletparken zijn, zal daar wat van te vinden zijn lijkt me. Alleen zal dat wel een bezoekje en ritje vragen.

Omgeving Kautenbach is geweldig. Ritje Kautenbach-Wiltz v.v. was jaren geleden mn ochtendrit naar de bakker. :worship: Lijkt me dat daar wel wat aan route te vinden/maken moet zijn. Hier http://gpstracks.nl haal ik mn basis weleens vandaan.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
tutuur
Clubsponsor

Het hoeft toch niet persé een puzzelrit heen te zijn?

Kunt ook op vrijdag avond die kant op, overnachten en dan daar in de omgeving een rit rijden aansluitend bij de ring.
Na dat dagje terug naar de betreffende camping en bbq'en?
Steven

Ik denk gewoon aan een goeie puzzelrit naar de Nurburgring (daar hebben we vast nog wel een goeie van liggen), als Hotel Zur Burg ons te eten wil hebben, moeten ze gewoon een BBQ aanbieden in de tuin!
Doen we volgend jaar weer een echte Ardennenrit met een andere locatie en een nieuwe route, ik denk dat we Club Floreal gewoon lekker moeten afschrijven.
Tom
Moderator

Ze zouden zelf best in kunnen spelen op dergelijke groepen met een grote tent of schuuridee. Maar ze zullen er wel niet al teveel op zitten wachten denk ik.
Steven

Kunnen we er niet een polletje aan wagen?

*Normaal ringweekend, met route erheen op zaterdag + hotel en mogelijk ergens n bbq?
*Floreal onder dwang van 'n grote tent of met kleine tentjes
*Uitwijken naar andere camping verderop + routes aanpassen
*Thuis op de bank rukken
ARNO16V
Contacteer:

Ik ga voor de laatse optie :D
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

Ik ben zelf dat weekend al op de ring en op VS.

Maar mocht het toch omgegooit worden.
Op VS kun je altijd die grote tipi huren Inc bierbanken en tafels.
Een complete bbq kunnen ze ook evt verzorgen maar schijnt wel prijzig te zijn...
De gene die niet in een tent willen slapen, er is in kreuzberg ook een goedkoop maar simpel hotel voor 35,- per nacht.(loopafstand)
Tentjes kunnen vaak gewoon blijven staan tot eind van de dag( mits er al betaald is) dus geen spullen in je auto op de ring!
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Tim
Car: E36 M3

Steven schreef:ik denk dat we Club Floreal gewoon lekker moeten afschrijven.
Dit vind ik een goed plan. Blijkbaar zitten ze niet op ons te wachten gezien de service en communicatie.
derbimarcel schreef:Ik ben zelf dat weekend al op de ring en op VS.

Maar mocht het toch omgegooit worden.
Op VS kun je altijd die grote tipi huren Inc bierbanken en tafels.
Een complete bbq kunnen ze ook evt verzorgen maar schijnt wel prijzig te zijn...
De gene die niet in een tent willen slapen, er is in kreuzberg ook een goedkoop maar simpel hotel voor 35,- per nacht.(loopafstand)
Tentjes kunnen vaak gewoon blijven staan tot eind van de dag( mits er al betaald is) dus geen spullen in je auto op de ring!
Dit vind ik wel een leuke optie. Mooie omgeving en voor velen van ons is de Nurburgring toch ook 1 van de highlights van het weekend. Hier pakken we inclusief de gezelligheid alle dingen die we in de Ardennen ook hebben :)
LuukRS
Car: Meerderen Renault's

Bam die Marcel slaat de spijker op zijn kop (~) , VS voor info vragen of er plek is.
Volgend probleem wat jullie al aankaarten de route (N) als ik dit een week eerder had geweten had ik nog wel een route in elkaar kunnen flansen was toch 2 weken Eifel.
Ik weet niet wie er nu de mogelijkheid heeft om de route aan te passen ?

We kunnen het ook ringweekend stijl doen, qua route zaterdag verzamelen in bij de mac in de buurt van Bonn en dan een ringweekend route rijden.
Die route eindigde bij hotel Zur Brug als je die route wat verlengt en verlegt naar VS ben je er toch ook. (I)
De route van het ringweekend in 2013 was in mijn ogen een heerlijke om te rijden heb hem ook nog gereden 2 weken terug :worship:

Dit is maar een ideetje natuurlijk he :beer:
Tim

Een route hebben we nog wel in het schap liggen, de route die Luuk gereden heeft laatst is dus al nagereden dus met weinig moeite hebben we toch een leuk weekend inclusief alles wat er in de Ardennen ook is.

Bestuur?
Steven

Let wel dat als we gaan BBQ-en bij VS, dat we ook daar een beetje op herrie moeten letten en niet zomaar een 'kerstboomverbranding' kunnen opzetten!
Ik zal nu wel de ouwe zeikerd gaan uithangen, maar we hebben het toch best luxe gehad bij Floreal en ik denk dat die grote brandplekken, de geluidsoverlast en dingen als gebroken raampjes de afgelopen keren nu niet echt in ons voordeel werken. Dus verwacht niet dat we dit klakkeloos ergens anders kunnen presteren.

Routes heeft Martijn zeker nog meerdere van liggen, zowel startend uit Venlo, als in de buurt van de ring, daar hoeven we ons geen zorgen om te maken. Ik wil me wel beschikbaar stellen om er nog 1 te controleren.
Wat Marcel aanhaalt is een prima idee, ik denk dat ik dan lekker luxieus opteer voor het Hotel (met ontbijt tot 10 uur, voor de insiders :D ).
Tim

Steven schreef:Let wel dat als we gaan BBQ-en bij VS, dat we ook daar een beetje op herrie moeten letten en niet zomaar een 'kerstboomverbranding' kunnen opzetten!
Ik zal nu wel de ouwe zeikerd gaan uithangen, maar we hebben het toch best luxe gehad bij Floreal en ik denk dat die grote brandplekken, de geluidsoverlast en dingen als gebroken raampjes de afgelopen keren nu niet echt in ons voordeel werken. Dus verwacht niet dat we dit klakkeloos ergens anders kunnen presteren.

Routes heeft Martijn zeker nog meerdere van liggen, zowel startend uit Venlo, als in de buurt van de ring, daar hoeven we ons geen zorgen om te maken. Ik wil me wel beschikbaar stellen om er nog 1 te controleren.
Wat Marcel aanhaalt is een prima idee, ik denk dat ik dan lekker luxieus opteer voor het Hotel (met ontbijt tot 10 uur, voor de insiders :D ).
"Het is toch 5 voor 10? ;-) :grin:"

We hebben het prima gehad bij Floreal maar ze lijken niet echt meer te willen en het is niet dat we nog maanden de tijd hebben om iets te regelen. Vandaar mijn idee er over.

Ergens mee helpen is voor mij gezien m'n agenda wat lastig maar niet altijd onhaalbaar dus wie weet is er wel iets mogelijk en tevens het weekend zelf ben ik er pas vanaf zaterdagavond bij aangezien ik eerst met m'n werk nog iets heb in de Ardennen.
tutuur
Clubsponsor

Ik ben voor! Hou de route op Za dan wel een beetje vroeg, liever 2 dagen bij de ring dan 1 :D
LuukRS
Car: Meerderen Renault's

Hotel is ook prima, en ik ben het met Steven eens. Mochten we bij VS gaan zitten dan zullen we ons wel moeten gedragen en idd niet de hele groen voorzienig weg stoken :grin:
En wat avond eten betreft kunnen we natuurlijk ook altijd terecht bij onze gast vrouw Gulia (Y)
Tom
Moderator

Ik lul wel wat mee maar de kans is overigens vrij groot dat ik er helemaal niet bij ben. Gebrek aan een leuke auto zeg maar :smile:

Je zou ook nog kunnen kijken in Luxemburg ofzo. Kun je gewoon via de ardennen heen en zondag door naar de ring. En de brandstof er altijd zo lekker "goedkoop" :smile:
Tim

Bestuur?
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Ik zal Wouter even proberen wakker te maken :p
Wat ik hier zie zijn er ongeveer twee serieuze opties, naar VS of informeren bij Kautenbach.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Lol@5 voor 10. Mooi feest toen. :D (Y)

Routes naar de Ring, of in de omgeving zijn er genoeg. Roep maar als er wat nodig is.

Welke datum/data zijn een optie? De plek bij Zur Burg is nogal afhankelijk van de activiteiten op de Ring. Is er weinig, dan lukt het met de plek meestal wel. Als het oktober wordt, is kamperen maar zozo...
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Entity_Razer
Contacteer:

Heb ooit al eens op VS gezeten met de tent midden / eind oktober...

Werd 's nachts wakker van het klapperen van men tanden van de koude :D
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Willem-Jan schreef:Ik zal Wouter even proberen wakker te maken :p
Wat ik hier zie zijn er ongeveer twee serieuze opties, naar VS of informeren bij Kautenbach.

jajaja, druk druk druk :)

Als ik het zo lees, is de meerderheid voor een aangepast ringweekend? Hoeveel mag gaat er uiteindelijk mee? Kans zit erin dat ik die dag net uit Frankrijk terug kom, dus dat wordt aardig krap. Iemand die contacten heeft met VS en een leuke route heeft liggen?? (Martijn??)
Daan2D

Maar eens beginnen met een lijstje te maken:

-Daniel en passagier
-
-
-
-
-
-
Steven

Wacht nog heel even met dat lijstje Daan, eerst even op zake stellen wat we gaan doen.

Allereerst hebben we een organisator nodig, als ik Wouter zo hoor heeft hij weinig tijd, nu zou ik dat graag op willen nemen, maar om persoonlijke redenen lukt dat ff niet. :(
Ik kan wel wat meehelpen en assisteren met de organisator.

Dan de data even bepalen, de ring is in September/Oktober praktisch elk weekend open, dus dat is geen probleem.
-6/7 September, Lijkt me wat te kort dag
-13/14 September, Lijkt me wat te kort dag (Liever niet, dan zijn er sowieso 8 man minder;) )
-20/21 September, De beste eerste keus, lekker weer nog en goed te doen qua cramperen
-26/27 September, Goeie tweede keus
-4/5 Oktober, Goeie derde keus
-11/12 Oktober, Goeie vierde keus
-18/19 Oktober, Dan is de ring op zondag dicht, dus niet handig

-We kunnen gewoon ouderwets Zur Burg proberen of Am Tiergarten (voor die paar euro meer ook een stuk beter)
-We kunnen gaan camperen&BBQen op Viktoria Station in Kreuzberg, met voor de luxe mensen mogelijk een kamer in het bejaardenhotel: http://www.landgasthofweihs.de/
-We zoeken een andere camping, mogelijk met cabines? (iemand een suggestie?)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Wouter schreef:
Willem-Jan schreef:Ik zal Wouter even proberen wakker te maken :p

jajaja, druk druk druk :)

Als ik het zo lees, is de meerderheid voor een aangepast ringweekend? Hoeveel mag gaat er uiteindelijk mee? Kans zit erin dat ik die dag net uit Frankrijk terug kom, dus dat wordt aardig krap. Iemand die contacten heeft met VS en een leuke route heeft liggen?? (Martijn??)
Routes genoeg, kan zijn dat ze al eerder gebruikt zijn ;-)
Contacten met VS heb ik niet zozeer. Is niet moeilijk, ze snappen 'ons soort' kampeerders :p

Zur Burg wil ik evt wel benaderen. Die vragen (logisch) wel gelijk om een aantal.
Daan2D

Datum van dit weekend is eerder dit jaar voor 20-21 vast gesteld toch? Zie ook de eerst post hier.
Toch wellicht alvast handig om te kijken hoeveel man willen deelnemen ivm regelen van andere zaken.
Steven

Ok snotjong, jij je zin ;)
Daan2D schreef:Maar eens beginnen met een lijstje te maken:
Geintreseerden:
-Daniel en passagier
-Steven E + Tim K
-Martijn B + ?
-Tim Schuurman + ?

Even een gokje:
-Tutuur + Volvoman
-Luuk (organisator 2015) + mattie
-Martijn de Haas + Merino
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik ben er niet bij, Steef. Hooguit alleen op zaterdag, maar zondag wil ik thuis zijn. Ik zal eens overleggen met Haas wat ie wil doen.
Gesloten