Vandaag de auto opgehaald bij Dirkjan, starten en gelijk mooi lopen (zonder choke) rijdend naar huis gebracht.
Onderweg voor Groningen nog even 98 getankt, en na het tanken gelijk weer zonder problemen starten.
In de eerste 3 versnellingen trekt hij nu eindelijk zoals het zo moeten horen, lekker fel op het gas, en lekker veel trekkracht, turbo spoelt lekker snel op!
Dan bij Groningen de snelweg op, en merkte in de 4e versnelling bij 4000tpm dat hij toch weer een beetje begon te smoren en daarna even begon te bokken, in de 5 bij ongeveer 130kmh ook weer het geval, bij half gas ging het nog redelijk, maar bij vol gas weer erg bokken!
Toch maar naar huis toe gereden, en in Meppel viel hij bij stationair toerental zelfs weer ineens uit. Wel naar de werkplaats gereden in Staphorst (moet eerst nog een thermostaat in, die zit er niet in namelijk kwam Dirkjan achter)
Heb Dirkjan gelijk gebeld, en die vond het ook erg naar allemaal, maar is vastberaden om het probleem op te lossen, dus de GTT moet binnenkort weer terug naar de dokter.
Het komt vast allemaal wel weer goed, maar voor nu is het even %#@**
Arno's Renault 5 GT Turbo.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
had dat bokken ook een bij-geluid? ritselen/rammelen? zo ja dan was dat pingelen
misschien is de turbo druk nu te hoog, aangezien je een groep a carb hebt je moet wel weten wat nu de juiste sproeier bezetting is

misschien is de turbo druk nu te hoog, aangezien je een groep a carb hebt je moet wel weten wat nu de juiste sproeier bezetting is

Het bokken had geen bijgeluid nee, en de sproeier bezetting is door Dirkjan nagekeken, hij heeft er een kleinere stationair sproeier in gezet, en had zijn twijfels bij de hoofdsproeier, maar het zou wel kunnen volgens hem.
Maar nadat ik hem aan de telefoon weer gesproken heb zou hij er de volgende keer wel een kleinere sproeier inzetten, toch dacht hij dat dit niet de oorzaak van het bokken zou mogen zijn.
Hij heeft het idee dat het toch door de brandstof toevoer veroorzaakt zou worden.
Ik denk dat hij toch teveel brandstof krijgt, aangezien de uitlaatpijp helemaal zwart is na 80km rijden, dit zou veroorzaakt kunnen worden door de te grote sproeier.
Binnenkort maar weer richting Dirkjan! Het komt vast wel goed, hij rijdt in ieder geval alweer stukken beter als dat hij eerst deed, ben echt wel blij met de kennis en expertise van Dirkjan, nu hopen dat het de volgende keer helemaal opgelost is.
Maar nadat ik hem aan de telefoon weer gesproken heb zou hij er de volgende keer wel een kleinere sproeier inzetten, toch dacht hij dat dit niet de oorzaak van het bokken zou mogen zijn.
Hij heeft het idee dat het toch door de brandstof toevoer veroorzaakt zou worden.
Ik denk dat hij toch teveel brandstof krijgt, aangezien de uitlaatpijp helemaal zwart is na 80km rijden, dit zou veroorzaakt kunnen worden door de te grote sproeier.
Binnenkort maar weer richting Dirkjan! Het komt vast wel goed, hij rijdt in ieder geval alweer stukken beter als dat hij eerst deed, ben echt wel blij met de kennis en expertise van Dirkjan, nu hopen dat het de volgende keer helemaal opgelost is.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
drukregelaar ook vervangen voor een splinternieuwe?
zo nee doe dat dan eerst zelf ff.
heb goeie ervaring met aftermarket malpassi
klinkt mij nog steeds dat je de vlotterkamer leeg trekt bij vollast.
zo nee doe dat dan eerst zelf ff.
heb goeie ervaring met aftermarket malpassi
klinkt mij nog steeds dat je de vlotterkamer leeg trekt bij vollast.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Nee Mark, de drukregelaar is zelf nog niet vervangen, dat is iets wat Dirkjan zelf nog wil proberen inderdaad.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Kan je net zo snel ff zelf doen 1 advies koop een nieuwe.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Blij dat ze weer rijdt zoals het hoort!
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/20140622_180819_resized_zps0293f355.jpg[/img]
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/20140621_151704_resized_zps67cdff34.jpg[/img]
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/20140622_180819_resized_zps0293f355.jpg[/img]
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/20140621_151704_resized_zps67cdff34.jpg[/img]
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Mooi dat ie weer goed loopt, mocht lang genoeg geduurd hebben!
Combinatie van slechte slangen naar het vacuumpotje, vacuumpotje zelf, brandstofpomp, de ontsteking is vervroegd, ook is de turbo druk omhoog gegaan naar 1 bar, en zit er weer een originele carburateur op met een iets andere sproeier bezetting.
Hij blijft heel af en toe ff een hikje geven onder bepaalde omstandigheden, maar dat kan ook aan de DV liggen.
Ook bij warme motor wat langer stationair draaien en dan wegrijden kan hij soms nog heel ff een dipje hebben, dus iets meer gas geven is de voorlopige oplossing.
Maar ben blij dat hij weer lekker roffelt en het gaspedaal lekker bij de les is!!
Hij blijft heel af en toe ff een hikje geven onder bepaalde omstandigheden, maar dat kan ook aan de DV liggen.
Ook bij warme motor wat langer stationair draaien en dan wegrijden kan hij soms nog heel ff een dipje hebben, dus iets meer gas geven is de voorlopige oplossing.
Maar ben blij dat hij weer lekker roffelt en het gaspedaal lekker bij de les is!!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Twee weken geleden de GTT toch wat lager laten zetten door Mark, ook gelijk weer alles uitgelijnd, en iets smallere banden laten monteren ivm aanlopen bij maximaal uitsturen.
Helaas ga je nu wel steeds meer barsten in het spuitwerk zien wat gekit is, dus dat zal binnen nu en 2 jaar wel opnieuw gespoten moeten worden, dat wordt dus weer sparen...
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/DSC_0023_zps1hhjv16q.jpg[/img]
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/DSC_0025_zpstf52gqsk.jpg[/img]
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/DSC_0027_zpsxtobxxz4.jpg[/img]
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/DSC_0029_zpsv4jm61fo.jpg[/img]
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/DSC_0030_zpsj350yh0y.jpg[/img]
Helaas ga je nu wel steeds meer barsten in het spuitwerk zien wat gekit is, dus dat zal binnen nu en 2 jaar wel opnieuw gespoten moeten worden, dat wordt dus weer sparen...
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/DSC_0023_zps1hhjv16q.jpg[/img]
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/DSC_0025_zpstf52gqsk.jpg[/img]
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/DSC_0027_zpsxtobxxz4.jpg[/img]
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/DSC_0029_zpsv4jm61fo.jpg[/img]
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187/arno16v/DSC_0030_zpsj350yh0y.jpg[/img]
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Is dat op een GAZ schroefset Arno? Zo ja, heb je de hulpveren er tussen uit?
Heeft niemand die balansblokken meer op de aandrijfas?
Zo laag kom ik niet namelijk...toch maar eens gaan slijpen komende winter 
Heeft niemand die balansblokken meer op de aandrijfas?


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Heerlijk laag Arno, hij staat echt perfect zo 

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
En dat gewoon met Apex! 

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Zijn dit gewoon Apex -60 mm veren?Willeon de Zoete schreef:En dat gewoon met Apex!
175/50-15 zit erop, maar bij maximaal uitsturen loopt het nog wel wat aan..oldskool schreef:mooie hoogte zo![]()
heb je er nu 165 50 15 op liggen .???

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Thanks iedereen! Het stuitert wel wat meer nu, ga je helaas ook terug zien in het lakwerk, dus nu maar weer sparen voor een re-spray over een jaar of 2 denk ik 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
kan iemand de foto aanpassen voor me in 800x900 ( is toch het formaat onnie?)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Luie donder
Tja weet niet hoe dat ook alweer moest... 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Klaar! ipv [img] beginnen met [img=800,600]ARNO16V schreef:Tja weet niet hoe dat ook alweer moest...
Thanks mate!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...