Renault Mégane 2.0-16V Priv.Luxe

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
renaultlovermarcel
Car: megane break 1.8 16v

hallo ik heb een mooie Renault Mégane 2.0-16V Priv.Luxe bj 2003 op het oog en wil morgen langsgaan voor een proefritje maar.....

waar moet ik op letten?
MgHammer
Car: Megane Cabrio F4R746

uhh....flitspalen? :smile:
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
larsdijkstra

Gne gne gne :worship: :evil: :grin:
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
renaultlovermarcel

MgHammer schreef:uhh....flitspalen? :smile:

Je hebt iets te vaak met open dak gereden zeker want enig gezond verstand zit er blijkbaar niet in.

Kom op mensen ik heb ff serieuze tips nodig BVD
MgHammer
Car: Megane Cabrio F4R746

renaultlovermarcel schreef:
MgHammer schreef:uhh....flitspalen? :smile:

Je hebt iets te vaak met open dak gereden zeker want enig gezond verstand zit er blijkbaar niet in.
Had een mooi lijstje gemaakt voor je, maar gezien je overreacting (N) kun je er ff naar.....
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Lekker volwassen weer heren...

2.0 16v motor hoef je niet veel problemen mee te verwachten volgens mij. Verbruik is wel enigzins hoog bij die motoren maar daar zul je zelf ook wel aan gedacht hebben denk ik. Check even onderhoudshistorie en vervanging distributieriem.

Megane zelf heeft altijd wel wat kuren. Kijk even of alle raammechanismes goed werken, als de auto handsfree functie heeft op de klinken zou ik die ook allemaal even checken. Verder goed in de opbergvakken in de vloer kijken of deze goed droog zijn. Meganes hebben wel eens lekkage via de parafan of airco afvoer (wat overigens vaak al verholpen is). Als er een panaromadak inzit zou ik die even bij een wasbox goed nat spuiten om te checken of deze niet lekt.

Sja, verder weinig spannends. Zolang je alle electrische functies controleert dan zit je volgens mij wel redelijk OK. Verder uiteraard de standaard zaken als bandenprofiel, remmerij, ophanging. Stuur even stilstaand maximaal van uiterst links naar uiterst rechts. Hoor je de ophanging dan bonken zijn meestal de veerschotels van de schokdempers versleten. Standaard slijtage delen. Meganes kunnen ook wel eens schuin afgesleten achterbanden hebben. Niks spannends, maar kijk er even naar, Kan je een hoop onderhoudskosten op korte termijn besparen.

Succes!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Je geeft niet aan welke carrosserievariant het betreft, maar bij een station en hatchback is het zaak om ook de achterklep te openen en te luisteren of het achterklep slot ontgrendelt, terwijl je de klep aan het openen bent. Dit hoort niet zo.
Check of de achterklep ook de auto ontgrendelt met de knop in het logo.
Mits mogelijk, check ook de achterruitverwarming.
deze dingen hebben te maken met een kabelbreuk die frequent voorkomt bij de Meg II.

Zoals eerder aangehaald, check of de portieren automatisch ontgrendelen met de deurkrukken. De sensoren gaan vaak stuk, maar is ook weer niet zo essentieel als het niet werkt.
Probeer wel de auto te starten zonder de keycard in de sleuf, dit moet namelijk wél werken.

Bekijk de achterste spatborden zorgvuldig, door de vorm zijn de vaak slachtoffer van parkeerschade en steenslag.

Zodra je de motor stopt, moet de stuurvergrendeling automatisch werken. Check dit door even aan het stuur te draaien.

Naast de opbergvakken voorin, check ook of er sporen van vocht in de deurvakken te zien is, de afvoergaten willen wel eens verstopt raken.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ericon
Car: Meg RS225 + diversen

Heb behoorlijk wat rij ervaring met deze motoren op gas en vind het erg fijne motoren, minpunt is de reeds aangegeven dorstige motor. Bij een wat hogere kilometerstand wil de nokkenasversteller verslijten wat je kan horen doordat de motor dan een dieselachtige loop gaat krijgen.

S6 (Y)
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
renaultlovermarcel

bedankt voor alle tips jongens. het gaat om deze auto https://diensten.vwe.nl/publiek/dienst/ ... 531&lng=nl

miss komt deze wel vanuit de club?
heiko81
Car: renault megane rs25

vind het een hele mooie kleur
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Hele mooie kleur en mooie velgen erbij!

Het is alleen geen Privilége, maar een Dynamique. Privilége heeft een beige interieur. Maar dat mag de pret niet drukken :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
renaultlovermarcel

Erik Olijnsma schreef:Hele mooie kleur en mooie velgen erbij!

Het is alleen geen Privilége, maar een Dynamique. Privilége heeft een beige interieur. Maar dat mag de pret niet drukken :D
i know maar ik heb alleen maar privilege uitvoeringen gezien met climate control...

conclusie???
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Conclusie? Dat het geen Privilége is :lol:

Toen ik die van mij kocht, snapte ik ook niet zoveel van de MegII benamingen, maar een en ander is duidelijker geworden.

Er zijn 4 'ambiances, de Authentique, de Expression en de Dynamique en de Privilége. Elk van de ambiances had een eigen interieur kleurenpalet, met bijbehorende bekledingen.
Zo heeft de Privilége standaard half lederen, beige bekleding, beige deurpanelen en een beige onderzijde dashboard.

Maar met de Basis, Comfort en Luxe uitrusting, kon je de optiepakketten uitzoeken.

In dit geval heb jij een Dynamique Luxe, geen privilege want geen beige, en zo heb je wel climate control en inklapbare zijspiegels.

Voor de rest maakt het allemaal geen drol uit. De Dynamique en de Privilége waren de wat luxuezere varianten en de andere 2 net wat simpeler. Boeiend :)
renaultlovermarcel

okj erik dan blijft het toch een vreemd verhaal dat je alleen privilege met climate ziet en de rest niet

toch? :$
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Nee hoor, heb genoeg Dynamique's gezien met Climate. Is maar net welk optiepakket erop is gegaan.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
renaultlovermarcel

okj dan heb ik nix gezegd. zoals het er nu naar uitziet ga ik morgen kijken
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

renaultlovermarcel schreef:okj erik dan blijft het toch een vreemd verhaal dat je alleen privilege met climate ziet en de rest niet

toch? :$
Net zoals Dennis zegt, al snap ik jouw verwarring. Veel Mégane's worden op de verschillende sites aangeboden als Privilége en als je daarmee vergelijkt, dan wordt er het inderdaad niet duidelijker op.
Toen ik om een andere Megane zocht, heb ik eens proefgereden in een 1.4 of 1.6 Authentique Luxe, dus met inklapbare zijspiegels en climate control.

Ik vond dit zonet op wiki:
Uitvoeringen

De Mégane was bij zijn introductie leverbaar in vier verschillende uitvoeringen, te weten de Authentique, Expression, Dynamique en Privilège, precies zoals zijn voorganger dus. Het verschil echter, is dat deze uitvoeringen vooral verschillen in aankleding, zoals wieldoppen/lichtmetalen velgen, bekledingstoffen en kleuren/ambiances van het interieur. Zo beschikt de Expression over in kleur gespoten spiegels/handgrepen en zijn de handgrepen bij de Privilège afgewerkt in satijn kleur (normaal versus luxueus). Alle vier de uitvoeringen waren weer te combineren met Basis, Comfort en Luxe pakketten, die onderling wél verschillen qua uitrusting.

Basis: standaard onder andere acht airbags, centrale vergrendeling met afstandsbediening, elektrische ramen vóór, cruise control, boordcomputer, mistlampen vóór en in kleur gespoten bumpers
Comfort: extra t.o.v Basis onder andere elektrische ramen achter, airco, middenarmsteun vóór/achter, automatisch dimmende binnenspiegel, regen-/lichtsensor en elektrisch verstel-/verwarmbare buitenspiegels
Luxe: extra t.o.v. Comfort onder andere automatische klimaatregeling, geïntegreerde Renault radio met bediening achter het stuur en elektrisch inklapbare buitenspiegels
renaultlovermarcel

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... erm=detail

heeft er iemand nog een gevulde oude sok? :$
Plaats reactie