Volg al een tijd de topics en dergelijke op dit forum, laat ik mijzelf nu is voorstellen. Want het ziet er allemaal zo gezellig uit!
Mijn naam is Remco woonachtig in Noord-Holland(Wormerveer) ben 22 Jaar jong, woon samen met de liefste vrouw ter wereld(Martina, Italiaans), en ben de trotse eigenaar van een Renault 19 16v Ph1 449 blauw, 3 deurs. Ben werkzaam binnen de IT bij Tatasteel, en dit is een project dat ik samen met mijn Padré deel.
Over de 19 : Na 2 jaar rijden in een Golf mk3 van een oud vrouwtje, veel lopen zoeken naar de juiste leuke auto. Renault zit in de familie, en heb goede herinneringen aan een oude 19 ph2 waar mijn Vader in reed naar zijn werk toen ik nog een broekie van een jaar of 8 was. Vandaar de zinnen gezet op de Renault 19 16v. het liefst de Phase 1 3 deurs en in het Blauw. Heb ruim 1 jaar gezocht naar de auto en na een X aantal bezichtigingen stuite ik op de Phase 1 uit Gemert(GS-VX-25)
Na enige onderhandelingen en een 1 dag verzekering, de 19 naar Noord-holland gereden. eerste ritje, eerste boete. K!t ring bij utrecht

Inmiddels heb ik de auto ruim 1 jaar in bezit, en hebben wij er al veel aan kunnen doen. de f7p 702 die geplaatst was, is uit de 19 gehaald(vanwege olie verbruik) en vervangen door een f7p 722 uit een Clio GP?
Voor het plaatsen van de 722, is eerst de gehele motor ruimte schoongemaakt.
de 722 is in zijn totaal gereviseerd. Zowel dynamo-spanningsregelaar als de startmotor.(startmotor enkel goed schoongemaakt van binnen en 4 nieuwe borstels geplaatst.
Wiellagers zijn vervangen.
Druklager vervangen.
Kachel radiateur vervangen.
Homokineet linksvoor vervangen.
Achterbank vervangen door een ander origineel. (zonder rook gaatjes)
De gehele vloermat/bedekking vervangen. ( meegeleverd vanaf vorige eigenaar )
Sleutel sloten verwijderd, en met twee gedraaide bronze bussies vervangen(ivm diefstal, een of andere lamlul heeft met een schaar of iets in slot lopen hangen)
Lampies vervangen achter het tellerhuis.
Bij Vaders destijds aangeklopt om een stuurnaaf te draaien op draaibank van blok Alu, daarop zit een QSP 3 spaaks Rally stuur.
Raam mechanismes, motortjes en dergelijke weer wat soepeler gemaakt(raam linksvoor ging bijna niet meer omhoog)
Heb 2de(reserve) motorkap gemonteerd, omdat de vorige lekkage vertoonde bij de luchthapper pakking, water liep zo naar de onsteking..en kon helaas niet de luchthapper opnieuw monteren omdat de val rand van de luchthapper in zijn totaal weg geroest was. reserve motorkap precies het zelfde probleem, lekkage. gelukkig was hier de val rand nog goed dus heb hier de luchthapper opnieuw gemonteerd met een vloeibare pakking ertussen...Opgelost!

De 19 kwam met een open pijp vanaf de 4,2,1 spaghetti uitlaat, heb hier een Cat tussen geplaatst.
Wat te doen/plannen :
Ben nu op zoek naar een in betere staat Dashboard (origineel natuurlijk) en bijrijders stoel. de bekende scheurtjes bij de vleugels helaas..
Andere Nokkenassen, Wellicht van de 2.0 f7r williams? als het goed is hebben deze 10mm inlaat lift? tegenover ?? van de 1.8 f7p 16v
Zekerweten dat ik de onderkant van de auto in zijn geheel opnieuw laat doen, krikpunt links voor is rot. Rest is nog hard, maar moet gewoon goed.

Velgen zandstralen, deze week als ik er tijd voor heb.
Andere schakelunit, kabeltje achteruit staat op springen!!

Kleine deukjes laten uitdeuken.
kriebelt ook erg te sparen voor een blok uit een uit een Megane II rs, en vervolgens in de 19 te plaatsen. Maar dit is latere zorg.
R11 met een F7p

Was niet zeker of ik hier Fotos mocht bijvoegen(vanwege de lange topic)?
de groetuhhhh
Remco Meinen
[img]http://imageshack.com/a/img836/6619/jfmyt.jpg[/img]