
Dynodag met Fastchip 26 april 2014
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Was weer gezellig.....nog een mooi fontein gezien, oorzaak minder leuk.
Jammer dat er zoveel afmeldingen zijn op t laatste ogenblik....
Jammer dat er zoveel afmeldingen zijn op t laatste ogenblik....
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Is de Robin Megane een zwakkere motor of heb ik het mis.
210bhp?..........of is dit normaal voor een RS250?
210bhp?..........of is dit normaal voor een RS250?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Hey Dennis, ik was al erg benieuwd naar het resultaat van jouw GT. De mijne is vorig jaar door Henk onder handen genomen.Dennis Evertse schreef:Was leuk om mee te maken vandaag, ben goed tevreden met het behaalde resultaat!
Echter was mijn GoPro net leeg na de 1e run van mijn auto![]()
, en daar kom je natuurlijk pas aan het einde achter. Bestaat er een mogelijkheid dat ik van een ander een filmpje krijg? Zou Geweldig zijn
Een paar dingen vallen me op.
Jouw standaard vermogen en koppel liggen een stuk lager dan het mijne. En het uiteindelijke resultaat verschilt nauwelijks met het mijne. 0,1 pk en 2 Nm of zoiets.
Ook valt me op dat de curves nagenoeg exact gelijk zijn aan de mijne, passen denk ik strak over elkaar.
@ Henk, mijn mapping ter inspiratie gebruikt?

Je zult deze wijzigingen wel gaan merken op de weg. De verschillen tussen voor en na zijn nog groter dan bij mij het geval was.
Greets, Michel
Deze is custom gemapped op ron95 van goeie kwaliteit. Resultaat mag gezien worden op 95
aan de pm'ers, geen geheimen hoor ! Mijn clio is geploft (koppakking) maar heeft niks met de mapping of Henk te maken. Laatste trackday heb ik gewoonweg teveel boost gereden naargelang de afstelling (voorzien op 1.0 bar). Als je dan enkele sessies 1.4 bar rijd en je hoort met regelmaat een gepingel hoef je ook niet te verwachten dat het heel blijft.
Bij de eerste run op de bank hoorde Henk en Michiel al dat er tekenen waren waarop Henk vroeg wat ik wou....doorgaan of stoppen ? Stoppen staat niet in mijn woordenboek dus lekker doorgaan met een prachtige fontein tot gevolg. De graffiek is wel een pak strakker dan voorheen dus de aanpassingen zitten goed. Toen de turbo er net lekker in kwam zaten we op 273 adw (4300 tpm), dus ik verwacht een net vervolg 

aan de pm'ers, geen geheimen hoor ! Mijn clio is geploft (koppakking) maar heeft niks met de mapping of Henk te maken. Laatste trackday heb ik gewoonweg teveel boost gereden naargelang de afstelling (voorzien op 1.0 bar). Als je dan enkele sessies 1.4 bar rijd en je hoort met regelmaat een gepingel hoef je ook niet te verwachten dat het heel blijft.


maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Zooo! Dat is een net resultaat dan! Wat voor brandstof zit er exact in dan? Ben benieuwd wat ie op 98 doet dan!-jo- schreef:Deze is custom gemapped op ron95 van goeie kwaliteit. Resultaat mag gezien worden op 95![]()
Sterkte met het herstel van je Clio Jo, zal een "mooie" plof geweest zijn.
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Hahaha kan je nagaan wat Belgische Ultimate uithaalt dan, tis dat het voor mij 2 uur rijden is anders zou ik daar gaan tanken 

Ik zat ook al vol verbazing te kijken. Is wel erg weinig, ik dacht dat ze altijd rond de fabrieksopgaaf of meer zaten.Arno17 schreef:Is de Robin Megane een zwakkere motor of heb ik het mis.
210bhp?..........of is dit normaal voor een RS250?
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: do 28 nov 2013 7:22
- Car: Twingo Rs Cup
Zijn de grafieken geen wielvermogens?? Dan kan het motorvermogen wel kloppen van die megane rs
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Dat zijn het sowieso, maar dan kom ik niet aan de 250 pk ( globale berekening 210:90= 2.33 x 100 = 233pk.)Daanoontje schreef:Zijn de grafieken geen wielvermogens?? Dan kan het motorvermogen wel kloppen van die megane rs
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
De verbazing was idd groot, helemaal als het je eigen RS is die er 'slechts' 210 wiel pk's weet uit te persen. Is ook het laagste wat Henk is tegen gekomen. Ik weet niet wat de vorige eigenaar allemaal heeft uitgespookt en of er wellicht een soort eco tuning op stond, maar Henk voelde het gelijk bij de eerste run. Enfin, hij heeft het mooi weten recht te trekken en ik merk dat het nu ineens een compleet andere auto is. Pakt nu veel beter op. In z'n 6 op de snelweg blijft hij er nu zelfs ook echt aan sleuren.
Overigens had Henk het vermoeden dat of de bougies niet helemaal meer in vorm zijn, of dat er wellicht iets met de katalysator kan wezen (omdat die van mij toch wel ietsjes meer 'blaast' dan andere), maar dat het een miniem iets kan wezen.
Enfin, het was een leuke dag om verschillende auto's op de bank te zien en een ieder te spreken!
Overigens had Henk het vermoeden dat of de bougies niet helemaal meer in vorm zijn, of dat er wellicht iets met de katalysator kan wezen (omdat die van mij toch wel ietsjes meer 'blaast' dan andere), maar dat het een miniem iets kan wezen.
Enfin, het was een leuke dag om verschillende auto's op de bank te zien en een ieder te spreken!
Laatst gewijzigd door Daytovich op zo 27 apr 2014 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zie je, dus toch.Daytovich schreef:De verbazing was idd groot, helemaal als het je eigen RS is die er 'slechts' 210 wiel pk's weet uit te persen. Is ook het laagste wat Henk is tegen gekomen. Ik weet niet wat de vorige eigenaar allemaal heeft uitgespookt en of er wellicht een soort eco tuning op stond, maar Henk voelde het gelijk bij de eerste run. Enfin, hij heeft het mooi weten recht te trekken en ik merk dat het nu ineens een compleet andere auto is. Pakt nu veel beter op. In z'n 6 op de snelweg blijft hij er nu zelfs ook echt aan sleuren.
Overigens had Henk het vermoeden dat of de bougies niet helemaal meer in vorm zijn, of dat er wellicht iets met de katalysator kan wezen (omdat die van mij toch wel ietsjes meer 'blaast' dan andere), maar dat het een miniem iets kan wezen.
Enfin, het was een leuke dag om verschillende auto's op de bank te zien en een iedere te spreken!
Ik zou de raad van Henk en Jo ter harte nemen kerel, die hebben al zoveel ervaring opgedaan.
Dus nieuwe bougies erin om dat uit te sluiten lijkt mij?
Verder natuurlijk veel plezier met de compleet andere automobiel.....

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 26 apr 2014 18:29
- Car: Megane III RS265 Cup
Belgische Euro 95 inderdaad, van de lokale Esso. Mooi om te zien dat er standaard conform specificaties uit kwam. (160pk en 277nm aan de wielen.)
Vandaag nog wat stukjes gereden, is echt een andere auto geworden
, pakt veel beter op, trekt veel beter door eigenlijk precies zoals ik wilde
Voor de mappen had ik af en toe het gevoel dat de motor beperkt werd door het een of het ander en die beperking is nu helemaal weg!!
Wie heeft er gisteren allemaal nog meer gefilmd? Ben nog steeds opzoek naar een filmpje van mijn runs, ik zal de filmpjes die ik gemaakt heb van de zwarte en gele RS wel uploaden en hier plaatsen.
Vandaag nog wat stukjes gereden, is echt een andere auto geworden




Wie heeft er gisteren allemaal nog meer gefilmd? Ben nog steeds opzoek naar een filmpje van mijn runs, ik zal de filmpjes die ik gemaakt heb van de zwarte en gele RS wel uploaden en hier plaatsen.
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Dennis Evertse schreef:Belgische Euro 95 inderdaad, van de lokale Esso. Mooi om te zien dat er standaard conform specificaties uit kwam. (160pk en 277nm aan de wielen.)
Vandaag nog wat stukjes gereden, is echt een andere auto geworden![]()
, pakt veel beter op, trekt veel beter door eigenlijk precies zoals ik wilde
Voor de mappen had ik af en toe het gevoel dat de motor beperkt werd door het een of het ander en die beperking is nu helemaal weg!!
![]()
.
Aahhh dat verklaart een hoop, een Belgische auto... die hebben inderdaad andere vermogens dan de Nederlandse. Is dat ook weer opgelost.
Wel een heel net resultaat dat je dezelfde vermogens eruit weet te halen met 95 als ik op 98... zou er dan toch nog ergens wat ruimte moeten zitten bij mij???

Veel plezier met je "nieuwe" GT!!!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Hahaha, ja dat ken ik die gedachte:Triggerhappy schreef:Dennis Evertse schreef:Belgische Euro 95 inderdaad, van de lokale Esso. Mooi om te zien dat er standaard conform specificaties uit kwam. (160pk en 277nm aan de wielen.)
Vandaag nog wat stukjes gereden, is echt een andere auto geworden![]()
, pakt veel beter op, trekt veel beter door eigenlijk precies zoals ik wilde
Voor de mappen had ik af en toe het gevoel dat de motor beperkt werd door het een of het ander en die beperking is nu helemaal weg!!
![]()
.
Aahhh dat verklaart een hoop, een Belgische auto... die hebben inderdaad andere vermogens dan de Nederlandse. Is dat ook weer opgelost.
Wel een heel net resultaat dat je dezelfde vermogens eruit weet te halen met 95 als ik op 98... zou er dan toch nog ergens wat ruimte moeten zitten bij mij???![]()
Veel plezier met je "nieuwe" GT!!!
Zou er nog ergens ruimte zitten in mijn mapping...

Omdat het snel went zo'n mapping, je zou eigenlijk weer eens moeten rijden met een standaard uitvoering.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Inderdaad.. ghehe ik ben al eens bezig geweest te achterhalen wat nou het verschil is met een GT220.. ik krijg echter alleen maar berichten als ja nou.. volgens mij.. wellicht mischien dacht ik dat het een gedowngrade RS250 motor is.... maar iets concreters ben ik nog niet tegen gekomen.
Wat ik wel jammer vond namelijk is dat het vermogen in PK's verwaarloosbaar is toegenomen bij mij (max 4 pk ofzo dacht ik) Turboflow was niet verder toerijkend meen ik dat Henk mededeelde. De auto rijdt heerlijk hoor, maar het is gewoon niet de Clio RS 172 die ik hiervoor reed.. 2 totaal verschillende karrakters. ieder met zn eigen charme.
Wat ik wel jammer vond namelijk is dat het vermogen in PK's verwaarloosbaar is toegenomen bij mij (max 4 pk ofzo dacht ik) Turboflow was niet verder toerijkend meen ik dat Henk mededeelde. De auto rijdt heerlijk hoor, maar het is gewoon niet de Clio RS 172 die ik hiervoor reed.. 2 totaal verschillende karrakters. ieder met zn eigen charme.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 26 apr 2014 18:29
- Car: Megane III RS265 Cup
Geen belgische auto hoor, gewoon Nl auto op belgische peut, beste van 2 wereldenTriggerhappy schreef: Aahhh dat verklaart een hoop, een Belgische auto... die hebben inderdaad andere vermogens dan de Nederlandse. Is dat ook weer opgelost.
Wel een heel net resultaat dat je dezelfde vermogens eruit weet te halen met 95 als ik op 98... zou er dan toch nog ergens wat ruimte moeten zitten bij mij???![]()
Veel plezier met je "nieuwe" GT!!!

Ik heb online gelezen dat een GT220 gewoon een RS265 blok etc heeft en teruggeschroefd is, kwam laatst een filmpje tegen van een GT220 op de dyne waar 300pk uit kwam, vergelijkbaar met een geremapte RS dus.Triggerhappy schreef:Inderdaad.. ghehe ik ben al eens bezig geweest te achterhalen wat nou het verschil is met een GT220.. ik krijg echter alleen maar berichten als ja nou.. volgens mij.. wellicht mischien dacht ik dat het een gedowngrade RS250 motor is.... maar iets concreters ben ik nog niet tegen gekomen.
Wat ik wel jammer vond namelijk is dat het vermogen in PK's verwaarloosbaar is toegenomen bij mij (max 4 pk ofzo dacht ik) Turboflow was niet verder toerijkend meen ik dat Henk mededeelde. De auto rijdt heerlijk hoor, maar het is gewoon niet de Clio RS 172 die ik hiervoor reed.. 2 totaal verschillende karrakters. ieder met zn eigen charme.
Een maat van me belde me vandaag nog, of ik een plaatst wist waar ze een dyno hadden, hij wil graag weten wat zijn BMW 335D doet momenteel.... Eeeuh had ff 2 dagen eerder gebeld


Nog wat foto's van gisteren:
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D0994.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D0995.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D0996.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D0997.jpg[/img]
Nu ff de Filmpjes bewerken en uploaden, ben vooralbenieuwd of de knallen van de toerenbegrenser van de RStrophy een beetje goed opgenomen zijn

Foto van vandaag, samen met de GT van vaders:
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D1003.jpg[/img]
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Ow toch een NL auto. De mijne deed al 175 aan de wielen standaard... al was dat wel op 98. wellicht dat daar het verschil dan nog in zit... en tja... geen motor is exact hetzelfde.
Ik zat er al eens aan te denken om Renault NL eens een mail te sturen met de vraag naar de motorische verschillen (in grote lijnen) tussen de TCE 180/190 en de GT220.
Ik zat er al eens aan te denken om Renault NL eens een mail te sturen met de vraag naar de motorische verschillen (in grote lijnen) tussen de TCE 180/190 en de GT220.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zeg ik heb even wat vriend google geraadpleegd en kwam op het volgende via Australische site.Triggerhappy schreef:Inderdaad.. ghehe ik ben al eens bezig geweest te achterhalen wat nou het verschil is met een GT220.. ik krijg echter alleen maar berichten als ja nou.. volgens mij.. wellicht mischien dacht ik dat het een gedowngrade RS250 motor is.... maar iets concreters ben ik nog niet tegen gekomen.
Wat ik wel jammer vond namelijk is dat het vermogen in PK's verwaarloosbaar is toegenomen bij mij (max 4 pk ofzo dacht ik) Turboflow was niet verder toerijkend meen ik dat Henk mededeelde. De auto rijdt heerlijk hoor, maar het is gewoon niet de Clio RS 172 die ik hiervoor reed.. 2 totaal verschillende karrakters. ieder met zn eigen charme.
Ik heb ooit daar ook gelezen dat de Clio RS172 motor ook door onder andere megachrome aangepast was.
Maar dit schrijven ze daar:
After all, what’s not to like? With the muscular engine of a Megane RS (but detuned to 'only' 162kW) coupled to the practical body of a wagon, the Megane GT 220 is equal parts fun and function.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Toch ja... (wel een tikkie offtopic maar toch..) de concrete verschillen zijn dan nog niet duidelijk natuurlijk.. andere turbo, andere kop? andere injectoren ander in/uit spruitstuk enz enz enz.... vast niet even makkelijk/rendabel te upgraden
Had ik dan toch nog even moeten wachten met een GT kopen... nu andere prioriteiten.

Had ik dan toch nog even moeten wachten met een GT kopen... nu andere prioriteiten.

Persoonlijk vind ik die magazine praatjes wel allemaal heel leuk maar de realiteit toont dikwijls een andere waarheid. Wat ik eerder bizar vind is dat er zoveel diversiteit in standaard software is. Wat ik daar precies mee bedoel is dat je 2 identieke wagens naast elkaar mag zetten, waar toch compleet verschillende software inzit. Must be a renault thing...
edit: een mooi voorbeeld hiervan was de auto van Jordy, afgelopen zaterdag. Henk kon dadelijk zien met welke software hij afgeleverd was (B300), vervolgens getuned door UT (B0000) en vervolgens geladen met een software die eigenlijk niet in die auto hoort te zitten (C400).
Nog een voorbeeld, belgische Megane 3 dci 1.5 van 2012 met software van 2007-2008.
edit: een mooi voorbeeld hiervan was de auto van Jordy, afgelopen zaterdag. Henk kon dadelijk zien met welke software hij afgeleverd was (B300), vervolgens getuned door UT (B0000) en vervolgens geladen met een software die eigenlijk niet in die auto hoort te zitten (C400).
Nog een voorbeeld, belgische Megane 3 dci 1.5 van 2012 met software van 2007-2008.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Eigenlijk dus doet een ieder maar wat voor handen is op dat moment.-jo- schreef:Persoonlijk vind ik die magazine praatjes wel allemaal heel leuk maar de realiteit toont dikwijls een andere waarheid. Wat ik eerder bizar vind is dat er zoveel diversiteit in standaard software is. Wat ik daar precies mee bedoel is dat je 2 identieke wagens naast elkaar mag zetten, waar toch compleet verschillende software inzit. Must be a renault thing...
edit: een mooi voorbeeld hiervan was de auto van Jordy, afgelopen zaterdag. Henk kon dadelijk zien met welke software hij afgeleverd was (B300), vervolgens getuned door UT (B0000) en vervolgens geladen met een software die eigenlijk niet in die auto hoort te zitten (C400).
Nog een voorbeeld, belgische Megane 3 dci 1.5 van 2012 met software van 2007-2008.
Gebeurt dit eigenlijk niet met alle dingen, daarom ook dat iets soms toch niet past.
En in geval van motoren, zelfs een formule 1 motor bouwen ze niet hetzelfde binnen 1 team...dusss!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
AnthonyR schreef:Dat loopt wel serieus door zo'n GT220. Alleen het onderstel mag nog wel iets strakker
Kwestie van investeren onderstel...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 23 mar 2011 8:30
- Locatie: Belgium, Scherpenheuvel, Bredene
Na de Stage 2 mapping door Henk van mijn Megane vorige Zaterdag heb ik een bommetje van een auto mee teruggekregen. De aanzienlijke toegenomen koppel tesamen met de pk winst is heel sterk voelbaar en enorm aangenaam om rijden, werkelijk een aanrader ! Thanks Henk en Jo 
Vr Gr Bert

Vr Gr Bert
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Gewoon doen zou ik zeggen!Triggerhappy schreef:Ow toch een NL auto. De mijne deed al 175 aan de wielen standaard... al was dat wel op 98. wellicht dat daar het verschil dan nog in zit... en tja... geen motor is exact hetzelfde.
Ik zat er al eens aan te denken om Renault NL eens een mail te sturen met de vraag naar de motorische verschillen (in grote lijnen) tussen de TCE 180/190 en de GT220.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Inmiddels gedaan en een dag later al antwoord... wat dat betreft top!
In grote lijnen was het antwoord dat de GT220 motor nagenoeg gelijk is aan die van de RS enkel een paar kleine hardware zaken en software.
De motor van de TCE180 wijkt toch aardig af met als grootste verschillen de turbo en het onderblok (andere compressieverhouding)
Als de turbo het nog eens begeven gaat moet er dus maar een grotere op denk ik
In grote lijnen was het antwoord dat de GT220 motor nagenoeg gelijk is aan die van de RS enkel een paar kleine hardware zaken en software.
De motor van de TCE180 wijkt toch aardig af met als grootste verschillen de turbo en het onderblok (andere compressieverhouding)
Als de turbo het nog eens begeven gaat moet er dus maar een grotere op denk ik
