Dynodag met Fastchip 26 april 2014

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Tjonge wat enorm koppel gooien die Meg 3 RS'en er uit zeg zeker met een stage 2, vermogen mag er ook zijn! :worship:
Anything worth doing is worth doing right!.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Was weer gezellig.....nog een mooi fontein gezien, oorzaak minder leuk.

Jammer dat er zoveel afmeldingen zijn op t laatste ogenblik....
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Jochem de Haas schreef:Was weer gezellig.....nog een mooi fontein gezien, oorzaak minder leuk.
:D Zo zie je ze ook niet vaak :D
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Is de Robin Megane een zwakkere motor of heb ik het mis.

210bhp?..........of is dit normaal voor een RS250?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Dennis Evertse schreef:Was leuk om mee te maken vandaag, ben goed tevreden met het behaalde resultaat!

Echter was mijn GoPro net leeg na de 1e run van mijn auto :@ :discrunt: , en daar kom je natuurlijk pas aan het einde achter. Bestaat er een mogelijkheid dat ik van een ander een filmpje krijg? Zou Geweldig zijn :grin:
Hey Dennis, ik was al erg benieuwd naar het resultaat van jouw GT. De mijne is vorig jaar door Henk onder handen genomen.
Een paar dingen vallen me op.
Jouw standaard vermogen en koppel liggen een stuk lager dan het mijne. En het uiteindelijke resultaat verschilt nauwelijks met het mijne. 0,1 pk en 2 Nm of zoiets.
Ook valt me op dat de curves nagenoeg exact gelijk zijn aan de mijne, passen denk ik strak over elkaar.

@ Henk, mijn mapping ter inspiratie gebruikt? :D

Je zult deze wijzigingen wel gaan merken op de weg. De verschillen tussen voor en na zijn nog groter dan bij mij het geval was.

Greets, Michel
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Deze is custom gemapped op ron95 van goeie kwaliteit. Resultaat mag gezien worden op 95 (Y)


aan de pm'ers, geen geheimen hoor ! Mijn clio is geploft (koppakking) maar heeft niks met de mapping of Henk te maken. Laatste trackday heb ik gewoonweg teveel boost gereden naargelang de afstelling (voorzien op 1.0 bar). Als je dan enkele sessies 1.4 bar rijd en je hoort met regelmaat een gepingel hoef je ook niet te verwachten dat het heel blijft. :D Bij de eerste run op de bank hoorde Henk en Michiel al dat er tekenen waren waarop Henk vroeg wat ik wou....doorgaan of stoppen ? Stoppen staat niet in mijn woordenboek dus lekker doorgaan met een prachtige fontein tot gevolg. De graffiek is wel een pak strakker dan voorheen dus de aanpassingen zitten goed. Toen de turbo er net lekker in kwam zaten we op 273 adw (4300 tpm), dus ik verwacht een net vervolg :)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

-jo- schreef:Deze is custom gemapped op ron95 van goeie kwaliteit. Resultaat mag gezien worden op 95 (Y)
Zooo! Dat is een net resultaat dan! Wat voor brandstof zit er exact in dan? Ben benieuwd wat ie op 98 doet dan!


Sterkte met het herstel van je Clio Jo, zal een "mooie" plof geweest zijn.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

belgische 95 :lol: (echt waar !)

Clio komt wel goed, deze week even de mouwen opstropen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Hahaha kan je nagaan wat Belgische Ultimate uithaalt dan, tis dat het voor mij 2 uur rijden is anders zou ik daar gaan tanken :p
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Arno17 schreef:Is de Robin Megane een zwakkere motor of heb ik het mis.

210bhp?..........of is dit normaal voor een RS250?
Ik zat ook al vol verbazing te kijken. Is wel erg weinig, ik dacht dat ze altijd rond de fabrieksopgaaf of meer zaten.
Daanoontje
Berichten: 97
Lid geworden op: do 28 nov 2013 7:22
Car: Twingo Rs Cup

Zijn de grafieken geen wielvermogens?? Dan kan het motorvermogen wel kloppen van die megane rs
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Daanoontje schreef:Zijn de grafieken geen wielvermogens?? Dan kan het motorvermogen wel kloppen van die megane rs
Dat zijn het sowieso, maar dan kom ik niet aan de 250 pk ( globale berekening 210:90= 2.33 x 100 = 233pk.)
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Daytovich
Berichten: 7
Lid geworden op: za 1 mar 2014 15:31
Car: Megane III RS250 Cup

De verbazing was idd groot, helemaal als het je eigen RS is die er 'slechts' 210 wiel pk's weet uit te persen. Is ook het laagste wat Henk is tegen gekomen. Ik weet niet wat de vorige eigenaar allemaal heeft uitgespookt en of er wellicht een soort eco tuning op stond, maar Henk voelde het gelijk bij de eerste run. Enfin, hij heeft het mooi weten recht te trekken en ik merk dat het nu ineens een compleet andere auto is. Pakt nu veel beter op. In z'n 6 op de snelweg blijft hij er nu zelfs ook echt aan sleuren.

Overigens had Henk het vermoeden dat of de bougies niet helemaal meer in vorm zijn, of dat er wellicht iets met de katalysator kan wezen (omdat die van mij toch wel ietsjes meer 'blaast' dan andere), maar dat het een miniem iets kan wezen.

Enfin, het was een leuke dag om verschillende auto's op de bank te zien en een ieder te spreken!
Laatst gewijzigd door Daytovich op zo 27 apr 2014 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Daytovich schreef:De verbazing was idd groot, helemaal als het je eigen RS is die er 'slechts' 210 wiel pk's weet uit te persen. Is ook het laagste wat Henk is tegen gekomen. Ik weet niet wat de vorige eigenaar allemaal heeft uitgespookt en of er wellicht een soort eco tuning op stond, maar Henk voelde het gelijk bij de eerste run. Enfin, hij heeft het mooi weten recht te trekken en ik merk dat het nu ineens een compleet andere auto is. Pakt nu veel beter op. In z'n 6 op de snelweg blijft hij er nu zelfs ook echt aan sleuren.

Overigens had Henk het vermoeden dat of de bougies niet helemaal meer in vorm zijn, of dat er wellicht iets met de katalysator kan wezen (omdat die van mij toch wel ietsjes meer 'blaast' dan andere), maar dat het een miniem iets kan wezen.

Enfin, het was een leuke dag om verschillende auto's op de bank te zien en een iedere te spreken!
Zie je, dus toch.

Ik zou de raad van Henk en Jo ter harte nemen kerel, die hebben al zoveel ervaring opgedaan.
Dus nieuwe bougies erin om dat uit te sluiten lijkt mij?

Verder natuurlijk veel plezier met de compleet andere automobiel..... :D
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Dennis Evertse
Berichten: 18
Lid geworden op: za 26 apr 2014 18:29
Car: Megane III RS265 Cup

Belgische Euro 95 inderdaad, van de lokale Esso. Mooi om te zien dat er standaard conform specificaties uit kwam. (160pk en 277nm aan de wielen.)

Vandaag nog wat stukjes gereden, is echt een andere auto geworden :D :D , pakt veel beter op, trekt veel beter door eigenlijk precies zoals ik wilde :grin: Voor de mappen had ik af en toe het gevoel dat de motor beperkt werd door het een of het ander en die beperking is nu helemaal weg!! (Y)

Wie heeft er gisteren allemaal nog meer gefilmd? Ben nog steeds opzoek naar een filmpje van mijn runs, ik zal de filmpjes die ik gemaakt heb van de zwarte en gele RS wel uploaden en hier plaatsen.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Christiaan denk ik, die komen vanzelf wel online ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Dennis Evertse schreef:Belgische Euro 95 inderdaad, van de lokale Esso. Mooi om te zien dat er standaard conform specificaties uit kwam. (160pk en 277nm aan de wielen.)

Vandaag nog wat stukjes gereden, is echt een andere auto geworden :D :D , pakt veel beter op, trekt veel beter door eigenlijk precies zoals ik wilde :grin: Voor de mappen had ik af en toe het gevoel dat de motor beperkt werd door het een of het ander en die beperking is nu helemaal weg!! (Y)
.

Aahhh dat verklaart een hoop, een Belgische auto... die hebben inderdaad andere vermogens dan de Nederlandse. Is dat ook weer opgelost.
Wel een heel net resultaat dat je dezelfde vermogens eruit weet te halen met 95 als ik op 98... zou er dan toch nog ergens wat ruimte moeten zitten bij mij??? :(

Veel plezier met je "nieuwe" GT!!!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Triggerhappy schreef:
Dennis Evertse schreef:Belgische Euro 95 inderdaad, van de lokale Esso. Mooi om te zien dat er standaard conform specificaties uit kwam. (160pk en 277nm aan de wielen.)

Vandaag nog wat stukjes gereden, is echt een andere auto geworden :D :D , pakt veel beter op, trekt veel beter door eigenlijk precies zoals ik wilde :grin: Voor de mappen had ik af en toe het gevoel dat de motor beperkt werd door het een of het ander en die beperking is nu helemaal weg!! (Y)
.

Aahhh dat verklaart een hoop, een Belgische auto... die hebben inderdaad andere vermogens dan de Nederlandse. Is dat ook weer opgelost.
Wel een heel net resultaat dat je dezelfde vermogens eruit weet te halen met 95 als ik op 98... zou er dan toch nog ergens wat ruimte moeten zitten bij mij??? :(

Veel plezier met je "nieuwe" GT!!!
Hahaha, ja dat ken ik die gedachte:

Zou er nog ergens ruimte zitten in mijn mapping... :smile:

Omdat het snel went zo'n mapping, je zou eigenlijk weer eens moeten rijden met een standaard uitvoering.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Inderdaad.. ghehe ik ben al eens bezig geweest te achterhalen wat nou het verschil is met een GT220.. ik krijg echter alleen maar berichten als ja nou.. volgens mij.. wellicht mischien dacht ik dat het een gedowngrade RS250 motor is.... maar iets concreters ben ik nog niet tegen gekomen.
Wat ik wel jammer vond namelijk is dat het vermogen in PK's verwaarloosbaar is toegenomen bij mij (max 4 pk ofzo dacht ik) Turboflow was niet verder toerijkend meen ik dat Henk mededeelde. De auto rijdt heerlijk hoor, maar het is gewoon niet de Clio RS 172 die ik hiervoor reed.. 2 totaal verschillende karrakters. ieder met zn eigen charme.
Dennis Evertse
Berichten: 18
Lid geworden op: za 26 apr 2014 18:29
Car: Megane III RS265 Cup

Triggerhappy schreef: Aahhh dat verklaart een hoop, een Belgische auto... die hebben inderdaad andere vermogens dan de Nederlandse. Is dat ook weer opgelost.
Wel een heel net resultaat dat je dezelfde vermogens eruit weet te halen met 95 als ik op 98... zou er dan toch nog ergens wat ruimte moeten zitten bij mij??? :(

Veel plezier met je "nieuwe" GT!!!
Geen belgische auto hoor, gewoon Nl auto op belgische peut, beste van 2 werelden :p
Triggerhappy schreef:Inderdaad.. ghehe ik ben al eens bezig geweest te achterhalen wat nou het verschil is met een GT220.. ik krijg echter alleen maar berichten als ja nou.. volgens mij.. wellicht mischien dacht ik dat het een gedowngrade RS250 motor is.... maar iets concreters ben ik nog niet tegen gekomen.
Wat ik wel jammer vond namelijk is dat het vermogen in PK's verwaarloosbaar is toegenomen bij mij (max 4 pk ofzo dacht ik) Turboflow was niet verder toerijkend meen ik dat Henk mededeelde. De auto rijdt heerlijk hoor, maar het is gewoon niet de Clio RS 172 die ik hiervoor reed.. 2 totaal verschillende karrakters. ieder met zn eigen charme.
Ik heb online gelezen dat een GT220 gewoon een RS265 blok etc heeft en teruggeschroefd is, kwam laatst een filmpje tegen van een GT220 op de dyne waar 300pk uit kwam, vergelijkbaar met een geremapte RS dus.

Een maat van me belde me vandaag nog, of ik een plaatst wist waar ze een dyno hadden, hij wil graag weten wat zijn BMW 335D doet momenteel.... Eeeuh had ff 2 dagen eerder gebeld :lol: (0)

Nog wat foto's van gisteren:

[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D0994.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D0995.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D0996.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D0997.jpg[/img]

Nu ff de Filmpjes bewerken en uploaden, ben vooralbenieuwd of de knallen van de toerenbegrenser van de RStrophy een beetje goed opgenomen zijn :D

Foto van vandaag, samen met de GT van vaders:

[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D1003.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Ow toch een NL auto. De mijne deed al 175 aan de wielen standaard... al was dat wel op 98. wellicht dat daar het verschil dan nog in zit... en tja... geen motor is exact hetzelfde.

Ik zat er al eens aan te denken om Renault NL eens een mail te sturen met de vraag naar de motorische verschillen (in grote lijnen) tussen de TCE 180/190 en de GT220.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Triggerhappy schreef:Inderdaad.. ghehe ik ben al eens bezig geweest te achterhalen wat nou het verschil is met een GT220.. ik krijg echter alleen maar berichten als ja nou.. volgens mij.. wellicht mischien dacht ik dat het een gedowngrade RS250 motor is.... maar iets concreters ben ik nog niet tegen gekomen.
Wat ik wel jammer vond namelijk is dat het vermogen in PK's verwaarloosbaar is toegenomen bij mij (max 4 pk ofzo dacht ik) Turboflow was niet verder toerijkend meen ik dat Henk mededeelde. De auto rijdt heerlijk hoor, maar het is gewoon niet de Clio RS 172 die ik hiervoor reed.. 2 totaal verschillende karrakters. ieder met zn eigen charme.
Zeg ik heb even wat vriend google geraadpleegd en kwam op het volgende via Australische site.
Ik heb ooit daar ook gelezen dat de Clio RS172 motor ook door onder andere megachrome aangepast was.

Maar dit schrijven ze daar:

After all, what’s not to like? With the muscular engine of a Megane RS (but detuned to 'only' 162kW) coupled to the practical body of a wagon, the Megane GT 220 is equal parts fun and function.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Toch ja... (wel een tikkie offtopic maar toch..) de concrete verschillen zijn dan nog niet duidelijk natuurlijk.. andere turbo, andere kop? andere injectoren ander in/uit spruitstuk enz enz enz.... vast niet even makkelijk/rendabel te upgraden :)
Had ik dan toch nog even moeten wachten met een GT kopen... nu andere prioriteiten. :p
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Persoonlijk vind ik die magazine praatjes wel allemaal heel leuk maar de realiteit toont dikwijls een andere waarheid. Wat ik eerder bizar vind is dat er zoveel diversiteit in standaard software is. Wat ik daar precies mee bedoel is dat je 2 identieke wagens naast elkaar mag zetten, waar toch compleet verschillende software inzit. Must be a renault thing...

edit: een mooi voorbeeld hiervan was de auto van Jordy, afgelopen zaterdag. Henk kon dadelijk zien met welke software hij afgeleverd was (B300), vervolgens getuned door UT (B0000) en vervolgens geladen met een software die eigenlijk niet in die auto hoort te zitten (C400).

Nog een voorbeeld, belgische Megane 3 dci 1.5 van 2012 met software van 2007-2008.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:Persoonlijk vind ik die magazine praatjes wel allemaal heel leuk maar de realiteit toont dikwijls een andere waarheid. Wat ik eerder bizar vind is dat er zoveel diversiteit in standaard software is. Wat ik daar precies mee bedoel is dat je 2 identieke wagens naast elkaar mag zetten, waar toch compleet verschillende software inzit. Must be a renault thing...

edit: een mooi voorbeeld hiervan was de auto van Jordy, afgelopen zaterdag. Henk kon dadelijk zien met welke software hij afgeleverd was (B300), vervolgens getuned door UT (B0000) en vervolgens geladen met een software die eigenlijk niet in die auto hoort te zitten (C400).

Nog een voorbeeld, belgische Megane 3 dci 1.5 van 2012 met software van 2007-2008.
Eigenlijk dus doet een ieder maar wat voor handen is op dat moment.

Gebeurt dit eigenlijk niet met alle dingen, daarom ook dat iets soms toch niet past.

En in geval van motoren, zelfs een formule 1 motor bouwen ze niet hetzelfde binnen 1 team...dusss!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Hmm, misschien in de toekomst maar eens gaan kijken voor een GT220 dan, meer vermogen én meer ruimte :smile:
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Dat loopt wel serieus door zo'n GT220. Alleen het onderstel mag nog wel iets strakker :grin:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

AnthonyR schreef:Dat loopt wel serieus door zo'n GT220. Alleen het onderstel mag nog wel iets strakker :grin:

Kwestie van investeren onderstel...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Komen er in mei nog dyno dagen ? beetje rond eind mei ? of later dit jaar pas ?
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

Ivm mijn afmelding had ik deze vraag ook reeds gesteld (aan Jo).
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Enkel deze zaterdag is er nog een privé sessie. Volgende week is Henk weg en de data voor de volgende dagen is nog niet gekend/bekend...als die er nog komen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Bertmegane
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 23 mar 2011 8:30
Locatie: Belgium, Scherpenheuvel, Bredene

Na de Stage 2 mapping door Henk van mijn Megane vorige Zaterdag heb ik een bommetje van een auto mee teruggekregen. De aanzienlijke toegenomen koppel tesamen met de pk winst is heel sterk voelbaar en enorm aangenaam om rijden, werkelijk een aanrader ! Thanks Henk en Jo :-)

Vr Gr Bert
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

(Y)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Triggerhappy schreef:Ow toch een NL auto. De mijne deed al 175 aan de wielen standaard... al was dat wel op 98. wellicht dat daar het verschil dan nog in zit... en tja... geen motor is exact hetzelfde.

Ik zat er al eens aan te denken om Renault NL eens een mail te sturen met de vraag naar de motorische verschillen (in grote lijnen) tussen de TCE 180/190 en de GT220.
Gewoon doen zou ik zeggen!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Inmiddels gedaan en een dag later al antwoord... wat dat betreft top!

In grote lijnen was het antwoord dat de GT220 motor nagenoeg gelijk is aan die van de RS enkel een paar kleine hardware zaken en software.

De motor van de TCE180 wijkt toch aardig af met als grootste verschillen de turbo en het onderblok (andere compressieverhouding)
Als de turbo het nog eens begeven gaat moet er dus maar een grotere op denk ik :D
Plaats reactie