Arthur's R9-R > Jan's R9-R
Vliegwiel bij chris vandaan idd, de rest zelf gemaakt
Honda coil on plug fitted:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... cum3m5.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... bsyerk.jpg[/img]
Turned the boost up to 1,3bar (19psi) and she now spins the front wheels in 3rd
have to wait for 2 new coils though as when heatsoaked they misfire...
Als made a new lh driveshaft as the first one we made was pretty shitty:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... elgxsl.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ydlnw6.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 8ph98d.jpg[/img]
Also welded 12 m8 nuts on the inner cv for the speedo, will have to fab a new bracket though as the trial bracket wrecked the sensor :laugh: it did work though, for 100m...
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... qazhek.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... cum3m5.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... bsyerk.jpg[/img]
Turned the boost up to 1,3bar (19psi) and she now spins the front wheels in 3rd

Als made a new lh driveshaft as the first one we made was pretty shitty:
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... elgxsl.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ydlnw6.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 8ph98d.jpg[/img]
Also welded 12 m8 nuts on the inner cv for the speedo, will have to fab a new bracket though as the trial bracket wrecked the sensor :laugh: it did work though, for 100m...
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... qazhek.jpg[/img]
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Al mee gereden?????? 

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Netjes gemaakt hoor!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
lekker bezig ! misschien stel ik nu wel een vraag waar ik het antwoord op had kunnen weten maar wat zijn de direct merkbare verschillen met die coil ons? variabele timing ?
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Netties , Arthur. Je hebt het maar druk met alle projecten 

B18FT... what else ?
Bank heeft geen toegevoegde waarde voor hem volgens mij.
hij wil alles zelf doen. (en dat gaat hem aardig af
)
hij wil alles zelf doen. (en dat gaat hem aardig af

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
@Bas
Er zit een stand alone management op dus de timing (en de rest) kan ik toch al zelf verstellen.
Voordelen zeg je? Geen rotor-verdelerkap meer, geen bougikabels meer en een veel sterkere vonk
@Dennis
Leuk om te weten maar voegt in mijn ogen inderdaad niks toe.
Heb hier in de buurt 2 banken tot mijn beschikking, of deze nu hoog of laag meten boeit me niet, als ik maar een referentie heb.
Vergelijken? Kom er maar naast rijden
Edit: dit is nog van vorig jaar:
Er zit een stand alone management op dus de timing (en de rest) kan ik toch al zelf verstellen.
Voordelen zeg je? Geen rotor-verdelerkap meer, geen bougikabels meer en een veel sterkere vonk
@Dennis
Leuk om te weten maar voegt in mijn ogen inderdaad niks toe.
Heb hier in de buurt 2 banken tot mijn beschikking, of deze nu hoog of laag meten boeit me niet, als ik maar een referentie heb.
Vergelijken? Kom er maar naast rijden

Edit: dit is nog van vorig jaar:
Laatst gewijzigd door tutuur op di 18 mar 2014 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Die gaat nog weg, gewoon te lui geweest en andere prioriteiten gehad...
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Fantastisch! Op naar de 500 pk en wielspin in z'n 4 

Dan moet er ook een andere turbo op
maar nee, doel is ergens rond de 400pk

Synchro is oude rommel! Maar nee, dat gaat hem niet worden, kan niet nog een auto gebruiken die jaren staat, daar heb ik de 5 voor 

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee490/tutuur/renault%209%20F7R/B425E686-5A8B-47F0-9B8E-DB3B35EEF111_zpskianky2h.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee490/tutuur/renault%209%20F7R/4A020BC3-7A82-48DB-AFD8-FB18AA1E4CA6_zpscuaq8qem.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee490/tutuur/renault%209%20F7R/03C51B4F-E287-4A1E-B08F-72900B621187_zpsiqzhb26c.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee490/tutuur/renault%209%20F7R/4A020BC3-7A82-48DB-AFD8-FB18AA1E4CA6_zpscuaq8qem.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee490/tutuur/renault%209%20F7R/03C51B4F-E287-4A1E-B08F-72900B621187_zpsiqzhb26c.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Nais




Zit dat flexibele deel op de goede plek zo?
Ik heb exact dezelfde downpipe ook met zo'n flexibel stuk daar maar vraag me af of dat gemaakt is om dat gewicht te dragen?
En ik zou het eindstuk schuin afzagen, like K-tecs "slash cut"
Ik heb exact dezelfde downpipe ook met zo'n flexibel stuk daar maar vraag me af of dat gemaakt is om dat gewicht te dragen?
En ik zou het eindstuk schuin afzagen, like K-tecs "slash cut"
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Mooie spullekes met nette lasjes Tuur, wat zijn dat trouwens voor flenzen? 

3" v-band flenzen 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die keuze voor V-band gaat mij steeds meer aanstaantutuur schreef:3" v-band flenzen


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Nice job!
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Arco schreef:Die keuze voor V-band gaat mij steeds meer aanstaantutuur schreef:3" v-band flenzen![]()
Ervaringstip : Let wel even op welke klemmen je koopt , ik had een setje van powersprint , de flenzen waren prima , maar het schroefdraad van de klemmen was na 3 keer loshalen kapot.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
waren dat RVS bouten?
dan is het normaal.
RVS vreet op elkaar in bij sterk vastdraaien.
beste dikke lik kopervet verhelpt dit.
btw mooi pijpie tuur!
dan is het normaal.
RVS vreet op elkaar in bij sterk vastdraaien.
beste dikke lik kopervet verhelpt dit.
btw mooi pijpie tuur!

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl