Arthur's R9-R > Jan's R9-R

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Tuur, is dat de conversie van Chris dat je hebt ? (efi parts)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Vliegwiel bij chris vandaan idd, de rest zelf gemaakt
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Honda coil on plug fitted:

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... cum3m5.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... bsyerk.jpg[/img]

Turned the boost up to 1,3bar (19psi) and she now spins the front wheels in 3rd :D have to wait for 2 new coils though as when heatsoaked they misfire...

Als made a new lh driveshaft as the first one we made was pretty shitty:

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... elgxsl.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... ydlnw6.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 8ph98d.jpg[/img]

Also welded 12 m8 nuts on the inner cv for the speedo, will have to fab a new bracket though as the trial bracket wrecked the sensor :laugh: it did work though, for 100m...

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... qazhek.jpg[/img]
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Al mee gereden?????? :worship:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Gezien hij meld dat er nu ook in de 3e versnelling er nog wielspin is gok van wel :)

Mooi werk hoor (Y)
Anything worth doing is worth doing right!.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Netjes gemaakt hoor!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

lekker bezig ! misschien stel ik nu wel een vraag waar ik het antwoord op had kunnen weten maar wat zijn de direct merkbare verschillen met die coil ons? variabele timing ?
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Wat klinkt die ouwe neger geweldig tuur (Y) :grin:
Racing is the best way to convert money into noise
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Filmpjes! :foto:

Wanneer ga je nou eens op de bank in Goes Arthur?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Netties , Arthur. Je hebt het maar druk met alle projecten :D
B18FT... what else ?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Bank heeft geen toegevoegde waarde voor hem volgens mij.

hij wil alles zelf doen. (en dat gaat hem aardig af (Y) )
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat lukt zeker wel (Y) Maar ik ben toch wel benieuwd :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

@Bas

Er zit een stand alone management op dus de timing (en de rest) kan ik toch al zelf verstellen.

Voordelen zeg je? Geen rotor-verdelerkap meer, geen bougikabels meer en een veel sterkere vonk

@Dennis

Leuk om te weten maar voegt in mijn ogen inderdaad niks toe.

Heb hier in de buurt 2 banken tot mijn beschikking, of deze nu hoog of laag meten boeit me niet, als ik maar een referentie heb.
Vergelijken? Kom er maar naast rijden :D

Edit: dit is nog van vorig jaar:

Laatst gewijzigd door tutuur op di 18 mar 2014 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gaat die rotor/verdelerkap nou ook weg of laat je deze wel zitten?

Wel mooi werk (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die gaat nog weg, gewoon te lui geweest en andere prioriteiten gehad...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ruimt mooi op.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Fantastisch! Op naar de 500 pk en wielspin in z'n 4 :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dan moet er ook een andere turbo op :p maar nee, doel is ergens rond de 400pk
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Gaaf Tuur keep up the good work :worship: :worship:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Neem dan gelijk ff zo'n syncro aandrijving mee van VW ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Synchro is oude rommel! Maar nee, dat gaat hem niet worden, kan niet nog een auto gebruiken die jaren staat, daar heb ik de 5 voor ;-)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:yest:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Nais :smile: (Y) :bang:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Zit dat flexibele deel op de goede plek zo?
Ik heb exact dezelfde downpipe ook met zo'n flexibel stuk daar maar vraag me af of dat gemaakt is om dat gewicht te dragen?

En ik zou het eindstuk schuin afzagen, like K-tecs "slash cut"
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:worship:
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Mooie spullekes met nette lasjes Tuur, wat zijn dat trouwens voor flenzen? (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

3" v-band flenzen :)
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

(Y) :bang:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

tutuur schreef:3" v-band flenzen :)
Die keuze voor V-band gaat mij steeds meer aanstaan (Y) :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Goed om denken dat je niet teveel warmte in brengt met lassen, die van mij zijn ook aardig getrokken....
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Nice job!
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Arco schreef:
tutuur schreef:3" v-band flenzen :)
Die keuze voor V-band gaat mij steeds meer aanstaan (Y) :D

Ervaringstip : Let wel even op welke klemmen je koopt , ik had een setje van powersprint , de flenzen waren prima , maar het schroefdraad van de klemmen was na 3 keer loshalen kapot.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

waren dat RVS bouten?

dan is het normaal.

RVS vreet op elkaar in bij sterk vastdraaien.

beste dikke lik kopervet verhelpt dit.

btw mooi pijpie tuur! (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Plaats reactie