even voorstellen Deniz Volvo 460 B16F

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
deniz
Car: volvo 460 b16f

Hallo. Ik ben Deniz. 15 jaar en ik woon in Den Haag. Ik studeer voor autotechnicus in voorburg en ben zelf ook vaak bezig met de volvo van mijn vader. Ik begrijp dat een volvo hier weinig te zoeken heeft. Maar er is helaas geen forum voor de 440/460. Ik hoop dat ik ik hier meer informatie kan vinden over de motor. Vooral het vermogen mag wat om hoog. Het blokje is een b16f. En het mag 83 pk hebben.
ik heb het altijd raar gevonden dat de b18f(p) 1.7 102pk heeft. Ik denk niet dat nog geen 100cc 19pk scheelt. En misschien weet iemand waar get aan kan liggen en of er wat aan te doen is. Ik ben niet alleen fan van volvo's maar ook van renault. (Toevallig he ) mijn moeder heeft een renault twingo gehad uit 94, en daar mee zijn we naar Turkije geweest een ritje van een paar dagen.
Was een erg leuke ervaring wat nog behoorlijk comfortabel was voor zo'n kleine auto.
Nou ik hoop dat dit een beetje goede voorsteltopic was en dat ik hier een beetje welkom ben.
Groeten.
Deniz
jacques

Welkom.
Er is hier een van de mannen ook al eens bezig geweest met een 440 Volvo dacht ik. Een zekere Frits alias rdw-student.
Misschien wat leesvoer: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=19941
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Welkom hier Deniz. Als ik het goed heb is de B16 vrijwel dezelfde als de B18 en heeft de B16 een carburateur. De B18F heeft multipoint injectie. Dat scheelt in dit geval behoorlijk wat vermogen.
Zet maar eens een setje dubbele webers o.i.d. op die B16F :bang:
m1n1 (Jasper)
Car: R5 GT Turbo PH1
Contacteer:

Welkom Deniz,

Je bent er in ieder geval op tijd bij! op mijn 15e begon ik pas net met brommers te klieren.
aan de auto van m'n pa mocht ik toen niet komen :-)
deniz
Car: volvo 460 b16f

Bedankt voor de reacties, het is een b16f en dus ook een multipoint injectie, de b18u is een single point met 90pk en de b18k/kp is een carb motor. Dat. Weet ik tenminste, iemand heeft mij verteld dat de b16f geknepen is zodat ie minder vermogen had dan de b18u die duurder was. Het was immers een grotere getal :D volgens hem was de restrictie in het inlaatkanaal Zou dit kunnen? En Bij bullpower zie ik dat er 89Pk uit gehaald kan worden met chiptuning, kan dit of is dit een apart verhaal en onmogelijk bij en non turbo? Alvast bedankt

Edit: even verbeterd..
PaulM

Welkom! :)
Plaats reactie