[Basjan] Clio 16v Ombouw
16v
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
ja daar heb je helemaal gelijk in, echter niet zo veel breder dat het problemen oplevert
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
met rsi remmerij (remschijf spacers) valt het allemaal wel mee denk ik. Dat scheelt 1cm per kant.
http://www.cliosport.net/forum/showthre ... ost4729580
http://www.cliosport.net/forum/showthre ... ost4729580
mijn linkje suggereert anders.
je bedoeld een 16v achteras want deze is dubbel getordeerd, een 1.2/1.4 is enkel getordeerd met starre staaf als versteviging.
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
16v breedte op non-16v (verlaagd)
banden en velgenmaat :
7JX15H ET38 brotec , 175/55/15 Falken Eurowinter
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
banden en velgenmaat :
7JX15H ET38 brotec , 175/55/15 Falken Eurowinter
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
ofc ! meten is weten 

Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
in welk opzicht bedoel je dat daniël ?
hoe de band/velg zich verhoudt ten opzichte van de cas òf dat ze makkelijk om te leggen zijn en lekker rijden ?
mijn zomermaat is namelijk 165-50-15 op 7j en dat is op 3,0 BAR Formidabel !
hoe de band/velg zich verhoudt ten opzichte van de cas òf dat ze makkelijk om te leggen zijn en lekker rijden ?
mijn zomermaat is namelijk 165-50-15 op 7j en dat is op 3,0 BAR Formidabel !
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Winterbanden breder dan zomerbanden?
Leek me zo smal voor die maat...heb zelf nog een waardeloos setje lm 15inch....misschien dat ik daar idd volgend jaar jouw maat ga uitproberen. .

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Haha ja die zijn inderdaad breder maar dat komt omdat ie dan en hoger licht en comfortabeler rijdt. Zomers wat stugger
In de winter moet en wil je niet hard en ook geen sneeuwschuiver zijn. Vandaar deze keuze
Verder is de zomer set up echt een goede keuze, verschillende scheve gezichten als ik vertel dat de auto op de standaard schokbrekers rijdt icm -50 verlaging en achter std dempers en torsie verlaagd is.
In de winter moet en wil je niet hard en ook geen sneeuwschuiver zijn. Vandaar deze keuze
Verder is de zomer set up echt een goede keuze, verschillende scheve gezichten als ik vertel dat de auto op de standaard schokbrekers rijdt icm -50 verlaging en achter std dempers en torsie verlaagd is.
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Als je toch het setje hebt liggen, is het zeker het proberen waard !
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Raad de update :
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MJNKASJH.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-HYXJEAH7.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MJNKASJH.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-HYXJEAH7.jpg[/img]
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Bekende schokdempers
Heb je al gevonden hoe je ze af kunt stellen?

Heb je al gevonden hoe je ze af kunt stellen?
heb ze er gewoon onder geknalt, maar volgens mij kun je ze stellen door helemaal in te drukken en dan te draaien.
weet je nog hoe ze stonden ?
weet je nog hoe ze stonden ?
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Ik heb geen idee hoe ze stonden, je moet die stofkap verwijderen, dan zit er een zwart knopje.
Bovenkant van de schokdemper loshalen, knopje indrukken en dan draaien...
Bovenkant van de schokdemper loshalen, knopje indrukken en dan draaien...
vind ze zoals ze staan nu best prima, maar ga er zeker een keer mee spelen.
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
vandaag een passende plek gezocht voor de OCC.
nu nog in dubio om er bovenop een tap bij te maken voor het filter en dus beide slangen erop aan te sluiten ipv enkel de slang welke rechtstreeks op de wokkel gaat.
![Afbeelding]()
nu nog in dubio om er bovenop een tap bij te maken voor het filter en dus beide slangen erop aan te sluiten ipv enkel de slang welke rechtstreeks op de wokkel gaat.
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Jup Oil Catch Can , je hebt er 2 op het kleppendeksel, 1 welke naar de wokkel gaat en dus op de occ moet en een welke naar het luchtfilter gaat waar ik nog over in twijfel zit om ook op de Can te zetten en het filter dus bovenop te plaatsen
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Gewoon allemaal op de catchcan aansluiten, anders heeft ie ook weinig zin...
vandaag groot onderhoud gedaan :
- Inloop olie eraf en nieuwe 5w40 erop, met natuurlijk een origineel oliefilter van de renault. wat een druk verschil, koud 5,5 warm 3,5 bar bij 2800 tpm.
- verder heb ik het spruitstuk voorzien van een nieuwe konische pakking, met koude motor lekte hij erg. wat een gepriegel ! op de 2e foto boven oud, onder nieuw.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HVCIJNLC.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YWULNOY8.jpg[/img]
- de dogbone vervangen door eentje met ingegoten polyurethaan.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IDCLYLFE.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RAISXYFB.jpg[/img]
- de achterremkabels vervangen en goed gesteld.
- ook kwam ik tot de conclusie dat de koelvloeistof die "verdween", komt door een klein lek in mn radiateur.......
We blijven aan de gang !
- Inloop olie eraf en nieuwe 5w40 erop, met natuurlijk een origineel oliefilter van de renault. wat een druk verschil, koud 5,5 warm 3,5 bar bij 2800 tpm.
- verder heb ik het spruitstuk voorzien van een nieuwe konische pakking, met koude motor lekte hij erg. wat een gepriegel ! op de 2e foto boven oud, onder nieuw.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HVCIJNLC.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YWULNOY8.jpg[/img]
- de dogbone vervangen door eentje met ingegoten polyurethaan.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IDCLYLFE.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RAISXYFB.jpg[/img]
- de achterremkabels vervangen en goed gesteld.
- ook kwam ik tot de conclusie dat de koelvloeistof die "verdween", komt door een klein lek in mn radiateur.......
We blijven aan de gang !
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
binnenkort :
- koelleiding circuit slangen vervangen voor nieuwe silicone slangen
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XHNNAKUS.jpg[/img]
- polyurethaan rubbers voor de stabilisator stang.
[img]http://www.motorsport-tools.com/media/c ... /pb073.jpg[/img]
- nieuw expansievat
[img]http://i.ebayimg.com/t/RENAULT-5-11-19- ... HJ!0E7)yGO(LjBO+grUtyS!~~60_12.JPG[/img]
- radiator vervangen icm grotere koelfan
- katvervanger
en ik zit nog steeds met het probleem dat elke keer de kachel ventilator er mee stopt, temperatuurzekering die doorsmelt
- ventilator loopt zo soepel als maar kan
- bedrading is goed en doorgemeten
- 3 kachelweerstanden, en 1 nieuwe temperatuurzekering heb nog 3 temperatuurzekeringen liggen (104graden 240v 10Ampere)
het gekke is dat ik m altijd werkend wegzet en de volgende dag er mee is gekapt.....
kan het er iets mee te maken hebben dat ik een PH2 bedieningspaneel heb en een PH1 Kabelboom ?
wie helpt me uit de brand, ben een beetje ten einde raad en heb de neiging een secundaire fan aan te leggen.
- koelleiding circuit slangen vervangen voor nieuwe silicone slangen
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XHNNAKUS.jpg[/img]
- polyurethaan rubbers voor de stabilisator stang.
[img]http://www.motorsport-tools.com/media/c ... /pb073.jpg[/img]
- nieuw expansievat
[img]http://i.ebayimg.com/t/RENAULT-5-11-19- ... HJ!0E7)yGO(LjBO+grUtyS!~~60_12.JPG[/img]
- radiator vervangen icm grotere koelfan
- katvervanger
en ik zit nog steeds met het probleem dat elke keer de kachel ventilator er mee stopt, temperatuurzekering die doorsmelt
- ventilator loopt zo soepel als maar kan
- bedrading is goed en doorgemeten
- 3 kachelweerstanden, en 1 nieuwe temperatuurzekering heb nog 3 temperatuurzekeringen liggen (104graden 240v 10Ampere)
het gekke is dat ik m altijd werkend wegzet en de volgende dag er mee is gekapt.....
kan het er iets mee te maken hebben dat ik een PH2 bedieningspaneel heb en een PH1 Kabelboom ?
wie helpt me uit de brand, ben een beetje ten einde raad en heb de neiging een secundaire fan aan te leggen.
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
niemand een idee ?
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Maar dan zul je toch ook smeltplekken moeten zien ? Ik zat er ook aan te denken dat het nog wel is de oudheid van de verbinding kan zijn in de weerstand zelf, corosie roest e.d. waardoor deze dan heel heet wordt.
Maar vind t zonder om een nieuwe bij de dealer te bestellen als deze er na een dag ook weer mee zou kappen .... zijn namelijk best aan de prijs.
Maar vind t zonder om een nieuwe bij de dealer te bestellen als deze er na een dag ook weer mee zou kappen .... zijn namelijk best aan de prijs.
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D